Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

(link)

Çinli, hintli firmalar elektrikli bisiklette sınırları hatta tanımları zorluyorlar. Yukarıdaki sadece bir örnek, bunun karbon kadro olanları bile var. 4.8 genişlikteki lastikler ile devasa olmuşlar. Google'da biraz araştırınca gördüm ki 2023'te benzer kadroyu kullanan farklı bir çok marka varmış. Motosiklet gibi olmuş çünkü elgazı ile yüksek hızlara çıkıyor, spor mu değil mi tartışılır, ama bu durumda motosiklet gibi plaka ve koruyucu ekipman kıyafet şart.
Hız olarak 25 km'yi geçmeyen, hız sınırı da kaldırılamayan, pedal sensörlü olan, elgazı takılamayan elektrikli bisikletler, yaşlı ve sağlık problemi olanlar için gayette spordur.
 

Dosyalar

  • la velo s7.jpg
    la velo s7.jpg
    51 KB · Okunma: 35
  • nireeka.jpg
    nireeka.jpg
    48,4 KB · Okunma: 36
  • carbon.jpg
    carbon.jpg
    312,2 KB · Okunma: 31
Scudo
El gazı olan, e bike olmaz.
 
Elektrikli bisiklet candır. Ama parçası bulunacak. Arıza durumunda max 1-2 haftada sorunu halledilebilecek. Anlayan usta, tamir edebilen olacak.Pilleri çok kaliteli olacak. Bana kalsa son hızı da minimum 50 olmalı. Hem araba hem bisiklet hem motor mantığı ile kullanabilelim. bagaj felan takarak aynk zamanda. Nispeten bu sayede şehirler sessiz ve stressiz olur.

Hocam bu durumda 10 yasindaki cocugunuz okula bisikletle giderken bisikletine bagaj felan da takmis bir arkadasin 50 km/s hizl ayni seritte bisiklet kullanmasinda herhangi bir sakinca gormuyorsunuz sanirim?
 
Sıhhati yerinde olan çevirebilen 50-60 yaş üstü arkadaşlar 40-42 dişli ve üzeri rubleler var.Arka attırıcı ve ruble değişimi ile mtb tur bisikletlerine takılırsa elektrikli bisiklete gerek yok yokuşlar çıkılır.Ben 34 dişli ruble ile yokuşları çıkıyorum ilerde değiştirebilirim.Aynakola uyumlu seçilmesi lazım 3x24 22-32-42 veya 3x9 --shimano-acera-rd-m3020-8-vites-arka-aktaricics-hg400-11-40t-8-vites-ruble-seti-arka-vites-shim...jpgshimano-deore-cs-m5100-11-vites-ruble-11-42t-11disli-shimano-1402465-37-O.jpgsram-kaset-pg-1230-12li-12disli-sram-1570283-36-O.jpg 3x10 gibi veya tekli aynakol dişli adetine göre takılıyor satın almadan bisiklet tamircinize danışın derim.shimano-acera-rd-m3020-8-vites-arka-aktaricics-hg400-11-40t-8-vites-ruble-seti-arka-vites-shim...jpgshimano-deore-cs-m5100-11-vites-ruble-11-42t-11disli-shimano-1402465-37-O.jpgsram-kaset-pg-1230-12li-12disli-sram-1570283-36-O.jpg
 
Sıhhati yerinde olan çevirebilen 50-60 yaş üstü arkadaşlar 40-42 dişli ve üzeri rubleler var.Arka attırıcı ve ruble değişimi ile mtb tur bisikletlerine takılırsa elektrikli bisiklete gerek yok yokuşlar çıkılır.Ben 34 dişli ruble ile yokuşları çıkıyorum ilerde değiştirebilirim.Aynakola uyumlu seçilmesi lazım 3x24 22-32-42 veya 3x9 --314233 dosyayı görüntüle314234 dosyayı görüntüle314235 dosyayı görüntüle 3x10 gibi veya tekli aynakol dişli adetine göre takılıyor satın almadan bisiklet tamircinize danışın derim.314233 dosyayı görüntüle314234 dosyayı görüntüle314235 dosyayı görüntüle

Hocam size insanlarin sadece yokus cikamadiklari icin elektrikli bisiklet kullandigini dusundurten nedir tam olarak? Misal benim yasadigim yerde hic yokus yok, dumduz tabak gibi memleket ama gecen yil 486 bin elektrikli bisiklet satilmis. Bu arkadaslarin hepsi gereksiz harcama mi yapmislar?
 
Hocam size insanlarin sadece yokus cikamadiklari icin elektrikli bisiklet kullandigini dusundurten nedir tam olarak? Misal benim yasadigim yerde hic yokus yok, dumduz tabak gibi memleket ama gecen yil 486 bin elektrikli bisiklet satilmis. Bu arkadaslarin hepsi gereksiz harcama mi yapmislar?
Gereksiz harcama değil elektrikli bisiklete karşı biri değilim devamlı bisiklete binip spor yapan pedal çeviren kişiler 60 yaş üstüne çıkılınca eski performans kayboluyor bir çok arkadaşım elektrikli bisiklete geçti hem düz yolda hem yokuşlarda ormanda rahat sürüyorlar pedal çeviriyorlar hatta hep beraber sürüyoruz onu kast ettim.Demek istediğim ayaklar dönene kadar altarnatif rubleler var.Grup halinde çıktığımızda elektrikli elektriksiz hepimiz pedal çeviriyoruz.
 
Gereksiz harcama değil elektrikli bisiklete karşı biri değilim devamlı bisiklete binip spor yapan pedal çeviren kişiler 60 yaş üstüne çıkılınca eski performans kayboluyor bir çok arkadaşım elektrikli bisiklete geçti hem düz yolda hem yokuşlarda ormanda rahat sürüyorlar pedal çeviriyorlar hatta hep beraber sürüyoruz onu kast ettim.Demek istediğim ayaklar dönene kadar altarnatif rubleler var.Grup halinde çıktığımızda elektrikli elektriksiz hepimiz pedal çeviriyoruz.

Hocam, bisiklete sadece spor amaciyla bisiklete binildigi ve sadece yasin getirdigi fiziksel yetersizlik sebebiyle elektrikli bisikletin alternatif olabilecegine dair sarsilmaz inanciniz var.
Mecburiyetten, ekonomik sebeplerden, daha mantiki/makul oldugu icin bisikletli ulasimi tercih edebilecek insanlari ( dunyadaki bisiklet kullanicilarinin buyuk kismi ) tamamen gormezden geliyorsunuz. Inanin bu insanlar icin disliydi, rubleydi onlarin oraniydi vs. zerre umurlarinda degil. Sagliklari, kondisyonlari sizden benden iyi olsa da yine de bu insanlar ulasim icin elektrikli bisiklet tercih ediyorlar, bisikletle spor yapmak, bisiklet ruhu vs. gibi konularla da alakasizlar. Butun bunlara ragmen "Arka attırıcı ve ruble değişimi ile mtb tur bisikletlerine takılırsa elektrikli bisiklete gerek yok yokuşlar çıkılır" gibi cok genel gecer ve kesin yargilara variyorsunuz baska insanar icin, bu bana cok garip geliyor.
 
Hocam bu durumda 10 yasindaki cocugunuz okula bisikletle giderken bisikletine bagaj felan da takmis bir arkadasin 50 km/s hizl ayni seritte bisiklet kullanmasinda herhangi bir sakinca gormuyorsunuz sanirim?
Bilinçli toplum olduktan sonra trafik algısı ve refleks düzeyi sayesinde aksilik olmaz.
 
Bilinçli toplum olduktan sonra trafik algısı ve refleks düzeyi sayesinde aksilik olmaz.

Hollanda bisiklet konusunda belki de trafik algısı en yüksek toplum, 3 yaşından itibaren herkes bisiklete bindiği için de motor, refleks becerileri açık ara çok yüksek. Buna rağmen yıl başından itibaren şehir içinde otomobil hızlarını 50'den 30'a düşürdüler.

Ortaokul fizik bilgimizi tazelersek momentum = kütle * hız.

Bu denklemi trafik algısı ve refleks düzeyine göre tekrar düzenleyebilir misiniz? Yazabilirseniz büyük ihtimalle milyonlarca euroluk bir sorunu çözmüş olacaksınız.
 
Demek istediğim ayaklar dönene kadar altarnatif rubleler var.
Yine de bir karar vermeniz lazım. Elektrikli bisikleti mantıklı buluyo musunuz? Bulmuyor musunuz? Şimdiye kadar verdiğiniz ifadeler bulmadığınız yönünde.

Ayrıca, bir fizik kaidesi, arkayı büyüterek önü küçülterek daha hafif bir pedal sağlarsınız, ama aynı irtifa kazanımı için bedeninizden harcayacağınız enerji aynıdır. Yani "arkayı 50 yaptım günde 500 metre irtifa bana mısın demiyor" gibi bi durum yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
Yine de bir karar vermeniz lazım. Elektrikli bisikleti mantıklı buluyo musunuz? Bulmuyor musunuz? Şimdiye kadar verdiğiniz ifadeler bulmadığınız yönünde.

Ayrıca, bir fizik kaidesi, arkayı büyüterek önü küçülterek daha hafif bir pedal sağlarsınız, ama aynı irtifa kazanımı için bedeninizden harcayacağınız enerji aynıdır. Yani "arkayı 50 yaptım günde 500 metre irtifa bana mısın demiyor" gibi bi durum yok.
Sporcu değilim. Hayatıım boyunca hiç spor yapmadım ama çocukluktan beri bisiklet sürmeye bayılırdım. Geçen sene gaza gelip daha sonra motorlu hale getirmek niyetiyle bi akustik bisiklet aldım. 5-10 gün kullandıktan sonra hafiften kendimi toplayıp alışınca motorun pek de gerekli olmadığını düşünmeye başladım. Bir akşam işten eve dönerken o cılız bacakla 50 metre tırmandıktan sonra, terle ışıklarda beklerken üşüyüp hasta olunca elektrikli bisikletin sandığımdan bir nebze daha mantıklı olduğuna karar verdim. O bisikleti satıp (kadro da biraz büyüktü bana) orta yollusundan güzel bir elektrikli aldım. Motor takatini kapatmak 2-3 tıka bakıyor sonuçta. İşe giderken yolum genelde yokuş aşağı. Çok uyuşuk falan değilsem pedal desteğini tamamen kapatıyorum. Akşam da genelde terlemeye başlayana kadar en düşük destekte, keyfim yerindeyse tamamen kapalı geliyorum. Hafif de olsa ilk defa düzenli spor yapmaya başladım. Ayrıca işe sırıtarak gidip geliyorum artık.

Not: Dana kadar bir de bagaj var. :D
 
Yine de bir karar vermeniz lazım. Elektrikli bisikleti mantıklı buluyo musunuz? Bulmuyor musunuz? Şimdiye kadar verdiğiniz ifadeler bulmadığınız yönünde.

Ayrıca, bir fizik kaidesi, arkayı büyüterek önü küçülterek daha hafif bir pedal sağlarsınız, ama aynı irtifa kazanımı için bedeninizden harcayacağınız enerji aynıdır. Yani "arkayı 50 yaptım günde 500 metre irtifa bana mısın demiyor" gibi bi durum yok.
Elektrikli bisikleti mantıklı buluyorum ulaşım ve spor için güzel elektriksiz bisiklet kullanıyorum.İleride bende elektrikli kullanabilirim
 
Hollanda bisiklet konusunda belki de trafik algısı en yüksek toplum, 3 yaşından itibaren herkes bisiklete bindiği için de motor, refleks becerileri açık ara çok yüksek. Buna rağmen yıl başından itibaren şehir içinde otomobil hızlarını 50'den 30'a düşürdüler.

Ortaokul fizik bilgimizi tazelersek momentum = kütle * hız.

Bu denklemi trafik algısı ve refleks düzeyine göre tekrar düzenleyebilir misiniz? Yazabilirseniz büyük ihtimalle milyonlarca euroluk bir sorunu çözmüş olacaksınız.

Bizde de orta öğretimde trafik dersi koyacaklarına, bisiklet eğitimi verip trafiğe çıkarsalar çok daha güzel olur.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda ve ratm
Hollanda bisiklet konusunda belki de trafik algısı en yüksek toplum, 3 yaşından itibaren herkes bisiklete bindiği için de motor, refleks becerileri açık ara çok yüksek. Buna rağmen yıl başından itibaren şehir içinde otomobil hızlarını 50'den 30'a düşürdüler.

Ortaokul fizik bilgimizi tazelersek momentum = kütle * hız.

Bu denklemi trafik algısı ve refleks düzeyine göre tekrar düzenleyebilir misiniz? Yazabilirseniz büyük ihtimalle milyonlarca euroluk bir sorunu çözmüş olacaksınız.
-Motorlu araçların mevcut yolunu daha da daraltmak.
-Hollanda da hızı 30 a çekmek insanları rehavete kaptırmaya sebep olur. Hız güzeldir ama doğru yerde kullanınca.
-hızlı e bisikletlerin araç yollarına belli yerlerde dahil olmaları izin verilmelidir.
 
Son düzenleme:
-Motorlu araçların mevcut yolunu daha da daraltmak.
-Hollanda da hızı 30 a çekmek insanları rehavete kaptırmaya sebep olur. Hız güzeldir ama doğru yerde kullanınca.
-hızlı e bisikletlerin araç yollarına belli yerlerde dahil olmaları izin verilmelidir.

Hocam konu icinde kalip soruya cevap vermek yerine bos, hem de bom bos konusuyorsunuz zerre bilginiz olmadan. Size fantazi dunyanizda mutluluklar diliyorum ,selametle.
 
Hocam konu icinde kalip soruya cevap vermek yerine bos, hem de bom bos konusuyorsunuz zerre bilginiz olmadan. Size fantazi dunyanizda mutluluklar diliyorum ,selametle.
Tenekelik senin uzmanlık alanın galiba. Mikroplasmaya gerek yok. Avrupa görmüş akıl küpü
 
Tenekelik senin uzmanlık alanın galiba. Mikroplasmaya gerek yok. Avrupa görmüş akıl küpü
Hocam saçma sapan dalaşacağınız mantıksız birini mi arıyorsunuz? Daha fazla bakmayın işte buradayım!
Tenekeyi sizden öğrenecek değiliz benim dedem Edirne'de 1829'da teneke kuyruğunda beklerken üç yaşındaki bir çocuğun sürdüğü üç tekerlekli bisiklet altında kalıp, mikroplazma yetersizliğinden öldü. Sizin dalaverelerinize karnım tok!!! Bu işin tek çözümü kullanacağımız bisikletteki teker sayısı n ise sürücünün yaşı n*2 - 3 olmalı. Bu denklemi tekrar düzenleyin bakalım!!
Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
Tenekelik senin uzmanlık alanın galiba. Mikroplasmaya gerek yok. Avrupa görmüş akıl küpü

En basta,
Bana kalsa son hızı da minimum 50 olmalı
gibi akil mantik disi bir onermeyle geliyorsunuz. Ardindan size hiz duzenlemelerinin bisiklet yollarindaki cocuklar goz onune alinarak yapildigini hjatirlatiyorum, bunun sakincali olup olmadigini soruyorum cevap olarak da "trafik algısı ve refleks düzeyi" gibi alamsiz bir argumanla geliyorsunuz. Bunun uzerine meselenin ozunun temel fizik oldugunu, her seyin momentumla alakali oldugunu ve bu anlamsiz argumaniniza gore momentumun nasil duzenlenebilecegini soruyorum ama cevap bu konuyla tamamen alakasiz yine deli sacmasi arac yollarini daraltmak, hiz sinirini azaltmanin insani rehavate kaptirmasi gibi argumanlar oluyor. Sacmalayan, safsata yapan sizsiniz ama tenekelik yapan benim, mikrop benim. Avrupa gormekle de konun herhangi bir alakasi yok ama birbirinden akil dolu argumanlarinizi gordukten sonra buna da sasirmamak lazim.
Garip, cok garip ruh hali gercekten.
 
Geri