Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
Scudo
Geçen Cumartesi işten erken çıktım. Bu aralar "crunch"dayız, demo yetişecek, o yüzden habire fazla mesai. Hava da iyiyken, fırsattan istifade Bostancı sahile doğru bir seğirteyim dedim. Motor kapalı vaziyette tam 40km yol yaptım (Gülmeyiniz, benim rekor bu). 30'dan sonra bacaklar don lastiği, toto beton kıvamına geldi ama güvencem olduğu için devam ettim. 40km'de durup bir miktar dinlendim. "Günün fotoğrafı" konusunda fotoğrafları mevcuttur. Hava kararmıştı, yorgundum ancak eve gitmek istemedim, devam ettim. Pedal desteğini açtım, bir 10-15km kadar da öyle yaptım. Pendik taraflarında bir yerde montu giymek için durdum, tekrar binmeye çalışırken sol bacakla totoyu birleştiren yerde bir acı husule geldi. Pedal çeviremiyordum, bisikletin üzerine inip binmekte zorlanıyordum. Hayatı boyunca spor yapmayan 40 küsür yaşındaki adamın, olanca cehaleti ile kendini zorlaması sanırım. Akustik bisiklette olsam sıçtık. Ya biraderi arayacağım gel beni al diye ki herif habire şehir dışında. Ya da o bacakla Pendikten Küçükbakkalköye kadar bisikleti ittire ittire yürüyeceğim... Neyse ki destek var. Ağlaya zırlaya Bostancıya kadar geldim, istasyonun altından geçip trafiğe çıktım. Sol bacak çalışmayı bıraktı. Eve daha 5 km falan var ve İstanbul trafiğinde yokuş yukarı. O sırada teeey Çin ülkesinden bulup aldığım fren ve vites sensörünün yanında satıcının "eşantiyon" olarak gönderdiği; Benimde zaten ağır, hazır ağırken "N'olur noolmaz" diyerek yağmurluk, yedek yağmurluk, cep sobası, termal battaniye, ıslak mendil, lastik tamir kiti, duvara telefon yapıştırıcı, üç çeşit eldiven, kilit, powerbank, multitool, pompa, su, cırtcırt, yedek far, yedek arka ışık, powerbank ve yedek at bulunan çantaya attığım gaz kolu aklıma geldi. Gidona takacak enerjim yoktu, kablosunu bağlayıp onunla eve kadar geldim. Arızalı totoyla 20 küsür kilo bisikleti sırtlanıp birinci kata çıkardım, şarja taktım, üstüne 6 bira içtim ve ertesi gün öğlene kadar uyuduğum en güzel uykulardan birini uyudum. Uyandığımda ağrıdan sızıdan eser kalmamıştı. Bu gün Perşembe, işe gidip gelirken 38 km yapmışım, şarj %97'de.

Uzun lafın kısası, eğer bisiklete binmeyi seviyorsanız, pedal destekli bisiklet sizi o egzersizi yapmanız için habire dürtükler.
 
(link)
Güzel bisiklet yapmış adamlar,diyorum ki birer tane alalım hatta hanımlarada alalım birer tane, kadınlar için olanida var zira,para değil 3800 dolarmış:naslyni: dolsa nolur dolmasa nolur! coğrafya kadermiş hakikaten de.
IMG_20240302_205906.jpg
 
Dönüşüm kitleri ortalama ağırlıkları ne kadar?
Trekking bisikletime alıp almama konusunda kararsızım..
 
  • Beğen
Tepkiler: turgut.hakki
Hafta içi mesaiye gidermek çok terlememek için bile olsa ve aracın trafik masrafından da kurtulup bisiklet sürme keyfini de yakalayabilmek adına çok mantıklı şu Trek aslında. ilk kez görüyorum ki normalde çok sıcak da bakmazdım bunlara. Sırf spor maksatlı kullandığım XRS001 var, yanına ulaşım amaçlı şöyle bir hiç saçma olmaz gibi doğrusu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Ducatinin de var
Gördüm müthiş.


AVvXsEiIA6PqJwDR4UfCWpQSyLYsKaoMkakNalNRerJC_lV2_Tz4l8F7nt_M-voXT5xvm7ao2p7GVFLhHqv51jJt55H11GZRVUJ_q8OPuXJXCe7e16X8zYKisQt8WBBgWzYF0mZ6a_1sdLvGYuvpbVooINTTeymWv4TTEAUtdvNFs6diGhsuUko7B0jcQFK6bQ=w640-h426-rw
 
Dönüşüm kitleri ortalama ağırlıkları ne kadar?
Trekking bisikletime alıp almama konusunda kararsızım..
Bafang motorlar 2-4 kilo arasında. 30-40 NM hub motorlardan 160 NMlik "Cargo" arasında değişiyor. Bataryalarda aynı civarda. 7-8 Ah'den 20'ye kadar değişir. Uzun bir yolunuz yoksa, (50-100km) en küçük bataryalı (8 ah) ön/arka teker alba kiti işinizi görecektir. Toplam 4 kilo ekliyordu sanıyorum. Bir ara ciddi düşündüm bu kiti sonra "Salcano Serenity 3" aldım. Bir miktar overkill oldu ama memnunum. Memnuniyetim özellikle yorgun olduğumda ön plana çıkıyor. :)
8Ah batarya size kabaca bir saat boyunca 250w güç takviyesi yapabilecek bir bataryadır.
 
Bafang motorlar 2-4 kilo arasında. 30-40 NM hub motorlardan 160 NMlik "Cargo" arasında değişiyor. Bataryalarda aynı civarda. 7-8 Ah'den 20'ye kadar değişir. Uzun bir yolunuz yoksa, (50-100km) en küçük bataryalı (8 ah) ön/arka teker alba kiti işinizi görecektir. Toplam 4 kilo ekliyordu sanıyorum. Bir ara ciddi düşündüm bu kiti sonra "Salcano Serenity 3" aldım. Bir miktar overkill oldu ama memnunum. Memnuniyetim özellikle yorgun olduğumda ön plana çıkıyor. :)
8Ah batarya size kabaca bir saat boyunca 250w güç takviyesi yapabilecek bir bataryadır.
Byqee diye bir ürün var 1.2 kg ağırlığı ile öne çıkmaya çalışıyor. Bu da aklımı çeliyor bazen yokuşlarda aksın gitsin istiyorum bazende diyorum ki o zaman motor al..
 
Byqee diye bir ürün var 1.2 kg ağırlığı ile öne çıkmaya çalışıyor. Bu da aklımı çeliyor bazen yokuşlarda aksın gitsin istiyorum bazende diyorum ki o zaman motor al..
Motorda pedal yok. Elektrik destekli bisiklette destek kapanıyor. :)
 
evet tabi ki ancak ekstra yük iyi mi kötü mü bilemedim düz yolda olsa bile.
Bisikletin ağırlığı ne kadar etki ediyor emin değilim açıkçası. Benim en azından şu an için desteksiz sürüşlerim kısa. Eski bisiklet, Bisan TRX 8500 City idi. Onunla bunun arasında pek bir fark olduğunu söyleyemem. Satmadan önce bir iki test yaptım, aynı şekilde yordular. İkisi de en düşük viteste 0.5 oranında. Şu an yeni makinede haftada 2-3 gün eve destek kapalıyken gelebiliyorum. Muhtemelen biraz daha alıştığımdan ötürü, eskisi kadar yormuyor. Bisan 15.5kg idi, Salcano 25 (Cevat Kelle çantasıyla 30 civarı).
Yeni bisiklet, şarjı tam doluyken 140 küsür km menzil gösteriyor. Normal bisiklette 50 km yapabilen biri bunu _yorulmadan_ 200 belki, 300'e çıkarabilir. Tek sıkıntı, binanızda o cihazı taşıyabileceğiniz asansör yoksa ortaya çıkıyor. Ben sırtlanıp birinci kata çıkarabiliyorum ama 3'e çıkarabilir miydim bilinmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmed Heysem
Otomobil degil bu agırlık her şeyden önemli. Elektrigi dahil edince 25 kg'ye rahat çıkıyorsunuz.

Malum aluminyum yıgını altınızdaki, sistem ne kadar yürüse bile gramaj arttıkca verimlilik düşüyor yani elektrikli otomobil gibi düşünürsek, hatta elektrik faturası olsun...

kWh. Bisikletler elimizdeki basit oldugundan çogunda veririmlilik sayacı yok dogru dürüst. Ancak Flyer Uproc segmentindeki aletlerde var bu tarz şeyler odometrenin yanında ekranda görünüyor. Zaten bir elektikli sistemde en nefret ettigim noktalardan biri, monochrome ekran. Onu bırakın standartlar bile üst seviyede monochrome ekranlarla dolu, hız sayacı gibi modifiye parçalara gelirsek. Ekranın bol renkli ve parlak olması + sistemin bunları kayıt altında tutması gerek. O zaman ne kadar verimli, elektrik sistemini ne derece zorladıgınızın hesabı kilometre başına çıkar.
 
Benim bir önceki bisikletim yaklaşık 14 kg'lık şehir bisikletiydi. Şimdiki bisikletim ise 10 kg'lık bir yol bisikleti.
Yani 14 kg'lık sadece pedaldan destekli hafif bir elektrikli bisiklet kullanırsam, destek almadan şehir bisikleti ağırlığında bir bisiklet, destek alarak da yol bisikleti kıvamında (ama hız sınırına kadar) bir bisiklet kullanmış olurum :ssrtcbya:. Sanıyorum :hımm:.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
25kglık bisiklet bana saçma geliyor elektirikli de olsa, o ağırlıkta bir bisiklet alacağıma bmw c02 motor alırım daha iyi
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
25kglık bisiklet bana saçma geliyor elektirikli de olsa, o ağırlıkta bir bisiklet alacağıma bmw c02 motor alırım daha iyi
Daha hafifleride var ama bu seferde parası ağırlaşıyor 😀
 
Bisiklette elektrik desteğini sadece şöyle bir şeyde kabul edeceğim sanırım.😌
Screenshot_20240304_160133_Instagram.jpg

Onun haricinde bu bacaklar çalıştığı sürece elektriğe karşıyım.😏
 
Geri