Scudo Sports

Epic karbon kadroda çatlak-patlak sorunu ve kadro garantisi-Aktif Pedal??

@Mustafa İçdağ

merhabalar abicim,

senin gibi görmüş geçirmiş bir bisiklet sevdalısının yorumu benim için çok değerli, tşk ederim.

evet cvp metni geldi ve altında ing.si de vardı:

It looks as if this occurred as a result of a hard impact. (maybe the rider hit something hard frontally, or landing hard on his front wheel)
Unfortunately I cannot see if this has caused any other damage and I would not recommend to continue riding this frame.
Since this is a self damage made by the rider, the frame cannot be replaced under warrant. Let me know if your customer would like to request a new frame.

Regards,

Kim Marius Nielsen
International Inside Sales Representative

şunu belirteyim ki; biz furş yatağıyla hiç oynamadık ve furç takımına ait rulmanları kullandık. herşey normal ;)
 
Scudo
Konu çerçevesinde Yasin abi ile mailleşen kişi ben olmama rağmen kendisine yardımcı olmaya çalışmışken ve konuyla ilgili bana herhangi bir geri dönüş yapmadan, sebepleri herhalde kendince malum olarak, konunun direkt burda açılmasına üzüldüm...

Buraya yorum yazan ve konuyla ilgili hiçbir detay bilmeden va sadece fotoğrafa bakarak yazı yazan bazılarına

Aktif Pedal Teknik Servis sorumlusu olarak ise cevabım şu şekilde olur:

1) Madem fotoğraftan bir şey belli olmuyor siz bunun değişmesi gerektiğine nasıl karar veriyorsunuz??? Specialized gibi dünyanın sayılı bisiklet markalarından biri için çalışan, konusunu hatmetmiş teknik insanların fotoğraftan yanlış anladığını ancak sizlerin doğru anladığınızı iddia ediyorsunuz; TEBRİK EDERİM !!

Ayrıca boyanın döküldüğü bölgede zorlama (darbe) etkisi belli olmaktadır... Gerekli görüldüğü zaman şahsımızca amortisör montajlı değilken çekilmiş fotoğraflar burada da yayınlanabilir...

2) Specialized Epic kadroların alın borusunun güçsüz olduğu ifadesi yanlış bir bilgidir ve doğrusu Lefty amortisörler için uyumlu üretilmemiş olmasıdır. Buna rağmen alın borusu kırılmamış altında ne olduğunu bilmediğimiz bir takım boya hasarları oluşmuştur. Bu da alın borusunun aslında ne kadar güçlü olduğunu gösterir. Lefty için özel üretilmemiş herhangi başka bir markanın kadrosu belki de sürüş halinde kırılıp, sürücüyü hastanelik edebilirdi.

Bu kadro Aktif Pedal tarafından satılmış ancak nedense Aktif Pedal teknik elemanları tarafından montajı, montaj ücreti talep etmediğimiz halde bizim tarafımızdan yapılmasına gerek görülmemiştir... Bütün Specialized kadro ve bisikletlerinin, kolileri ve kullanım kılavuzlarının üzerinde "WARRANTY VOID UNLESS ASSEMBLED BY AUTHORIZED DEALER" Türkçe olarak YETKİLİ SATICI TARAFINDAN MONTAJ YAPILMADIĞI SÜRECE GARANTİ GEÇERLİ DEĞİLDİR... ibaresi açıkça yer almaktadır.

Bu tip kadrolarda Lefty amortisör kullanabilmek için özel markalar tarafından hasar garantili olarak üretilip satılan bir çok çevirici adaptör bulunmaktadır. (Bu tavsiyeyi zaten linkler ile kendisine bende yapmıştım) Bu kadroda Lefty amortisör kullanabilmesi için bunlardan bir tane edinmesi gerektiğini kendisine ifade ettiğim zaman, Yasin abi "Geçici bir süre kullanmak için o kadar masraf yapmak istemiyorum" şeklinde cevap vermiştir ve bu yazı kayıtlarımda halen mevcuttur. Kendisi tornada bu işlevi görecek bir adaptör yaptırmıştır. Bu durumda bu kadroda Lefty amortisör kullanılmasının dışında, bir de üstüne uygun olmayan adaptör kullanılmış olması da söz konusudur...

Ya kullanılan sanayi işi adaptör (ki Yasin abinin bana ilk geldiği gün dönerken hafiften kasıyo sanırım dediği) yüzünden Lefty çalışırken o bölgede kasma (ya da kazıma) şeklinde bir hasar oluşturdu ise? (Ki amerikaya gönderilen fotoğraflarda ben kendisine özellikle Lefty olmadan fotoğraf yollayım ki sorun olmasın dedim...) Eğer biz fotoğrafları Lefty ile yollamış olsaydık mailimize herhangi bir cevap dahi alamayacağımızın da garantisini verebilirim.

Sadece kadronun bizim tarafımızdan toplanmamış olması dahi kadronun garanti kapsamı dışında tutulmasına sebepken, bir de üstüne kadroya uygun olmayan bir amortisör, uygun olmayan bir adaptör ile kadroya montajlanmışken müşterimize yardımcı olabilmek bağlamında konuyu yurtdışına taşıdık. Aslında direkt olarak yapılan, kullanım hatası sayılacak durumlardan dolayı garantinin geçerli olmadığını da söyleyebilirdik, belki de öyle yapmalıydık...

Hiçbir Tüketici Mahkemesi kullanım hatasından kaynaklanan bir hasarı firmaya ödetmeyecektir. Aksi olsaydı Dünya’da hiçbir üretici ayakta kalamazdı. Müşteri memnuniyetini sağlamak elbette her firma ister ama biz burada üstlenmiş olduğumuz aracılık görevini yukarda anlatılanlardan da anlaşılacağı üzere fazlasıyla yerine getirdik ve her zaman da getirmek için çabalmaya devam ediyoruz. Tüketicinin tüketici hakları mahkemesine başvurma hakkı vardır ama bu şekilde yayınsal baskılar uygulanarak aslında hakları olmayan bir şeyi elde etmeye çalışma çabası da Aktif Pedal’a bir takım hukuki haklar doğurmaktadır. Ticari faaliyete haksız yayın yoluyla zarar vermeye çalışmanın da elbette bir takım karşılığı ve yaptırımı olacağı hususunun da hiç bir tüketici tarafından unutulmaması gerekir.

Ben bu durumda arada kalmış olmaktan, insanlara yardım etmeye çalışırken böyle bir konumda yer almaktan ve durumun karşılıklı çözmek yerine forum aracılığı ile çözülmeye çalışılmasından oldukça rahatsızım...

Hasan Çağrı Terzioğlu
Aktif Pedal Teknik Servis Sorumlusu

Aktif Pedal Bisiklet Sanayi ve Ticaret Ltd.Şti.
Cemiltopuzlu Cad. 83/2 Beşik Apartmanı
34710 Caddebostan İSTANBUL
+90(216) 411 03 95
www.aktifpedal.com
 
Oncelikle gecmis olsun.
Firmadan gelen cevapta, 'Musteri yeni kadro talebinde bulunursa haberimiz olsun' seklinde bir ibare var, acaba %100 ucretsiz degisim olmasa bile bir orta yol bulunup, musteri memnuniyetini saglayabilmek icin mi boyle denildi?
Daha onceden okumus oldugum baska bir olaydan da yine specy'nin, hasarin kullanici hatasindan kaynaklandigi bir durumda bile zarari karsilayip, telafi etme yoluna gittigini hatirliyorum.. Eger hasar basit bir boya dokulmesinden ibaret degilse ve malzemede olustuysa, firmanin onceden sahit olmus oldugum bazi toleransli tutumlarina da dayanarak, bu olaya da iyi niyet gosterip musteri magduriyetini giderebilecegini dusunuyor ve temenni ediyorum.
 
Sayın Aktif Pedal siz bize yani bisiklet sürücülerine tüketicilerine sözleşmedeki küçük harflerle yazılmış şartları okursanız sonuçlarına katlanırsınız.ben tüketicileri ve bisiklet sürücülerini temsil etmiyorum ama sıradan bir bisikletçi olarak kendi hesabıma specialized la bir alışverişimin olacağını pek düşünmüyorum. kadro satılırken kullanıcıya maşalar hakkında bir kısıtlama olduğunu yazılı bir dökümanla bildirdinizmi?. Örneğin bu kadroda lefty kullanmayın ya da sadece şu maşaları kullanın diye yazılı bir döküman varmı. yada adaptör şu marka olmalı diye. yazılı dökümandan kastım kullanma kılavuzu. kadroyu alan arkadaş sivasta ikamet etseydi montaj için istanbul amı gelmek zorundaydı yada kadroya takılacak parçalar için kargo parasımı ödeyecekti. Benim çevremden bir arkadaş corratec kadro kırdı(hemde yarışta) firma kadronun bir üst modelini gönderdi(mahkeme kurmadan). Bir arkadaşta cannondale yol kadrosu kırdı(düşerek) cannondale de yenisini gönderdi. sonuçta koskoca firma böyle olunur. yoksa corratec yarışa girdin yarışta 1 metreden atlamadığın ne malum diyebilir. cannondale kimbilir nasıl düştün de kırdın diyebilirdi. Firmanın yeni kadro vermesi firmayı iflas ettirmez. sonuçta tayvanda yapılan maliyeti allah bilir 100 avro bile olmayan ürünler bunlar. bu ürünlere kıymet veren üstündeki tasarım ve arkasındaki firmanın desteği. bu örnektede epic kadronun kıymeti hakkında bir fikir edindik.
 
@kayhan

1) Yukarıda belirtilenler küçük küçük harfler ile değil kolilerin üzerinde 3cm büyüklüğünde harfler ile yazılıdır...

2) Yukarıda gerekli açıklama yapılmıştır... Yasin abiye gerekli bilgiler verilmiştir Lefty ile toplanması için neler yapılabileceği hakkında... Bisiklet toplanırken 80-100mm arasında çalışma mesafesinde amortisörler ile uygun olduğu belirtilmiştir...

3) Ayrıca kadro için 3500TL bigi bir tutarı ödeyebilecek potansiyelde bir müşterininde garanti kapsamında montaj için 60-80TL kargo ücretini de ödeyebileceğini düşünüyorum... (malzemelerin bize gelişi ve bizim bisikleti montajlayıp geri yollamamız için)

4) Sizinde söylediğiniz gibi bunu firma değiştiriyor biz değiştirmiyoruz... Dolayısı ile SPECIALIZED karar veriyor biz değil. Bende şahsen kendi Cannondale kadromun arka çatalınındaki çatlak sebebi ile yenisi gelmesi için 6 ay beklemiştim...

5) firmalar için maliyetler sizin gözünüzde çok ufak gözükebilir belki o zaman siz bu markaları zaten kullanmayın madem istemiyorsunuz da zaten tayvanda üretilen 100avroluk ürünler kullanın.
 
Ben de satıcının üstüne bu kadar gidilmesi taraftarı değilim. sonuçta üzerinde yazı var kullanma klavuzu var. şimdi o klavuzları okumak zorunda değilim diyerek işin içinden çıkmakta pek adil değil bana göre. bizim de tüketici olarak üstümüze düşen vazifeler olduğunu düşünüyorum. montajı kendi yapmak istemiştir ya da daha ekonomik olacağını düşünmüştür o kısmı kendi insiyatifi. eğer ki sorun sadece montajdan kaynaklanıyor olsaydı aktif pedalın daha çok yardımcı olabileceğini düşünüyorum. belki montajın alıcı tarafından yapıldığı söylenmezdi ama burada sorun uyumlu ekipman kullanılmaması ve sanayi işi adaptör yapılması. mühendislik hesaplarla yapılan bu aletlerin bu gibi durumlarda hasar göreceği açık. bundan dolayı firmayı suçlamanın doğru olmadığını düşünüyorum. eğer olay hep örnek verdiğimiz gibi bisikletin memleketinde olsaydı ve lefty amortisörle ve sanayide yapılan adaptörle merkezlerine gitseydiniz tepkileri ne olurdu acaba?? ülkemizi de bu kadar yerden yere vurmayalım.(tamam münferit olaylar olmuyor değil.)
not: aktif pedaldan bugüne kadar hiç bir alışverişim olmadı hiç bir alakam da yoktur tarafsız gözle yaklaşıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren T.
FORK SETUP INFORMATION
WARNING! The Epic frame is compatible ONLY with single crown forks that have travel of 3.94” (100mm) or less.
Use of different styled forks or forks with longer travel may result in catastrophic failure of the frame which may result in serious personal injury or death.

(link)

kullanma kılavuzunda açık bir şekilde 100 mm travel sınırı koyulmuşken, 130 mm travel a sahip maşa koyup sonrada firmaya laf etmek yanıltıcı bir yayın. bu kadar açık bir kullanma hatasına rağmen firmanın suçlanacağı aklıma gelmemişti doğrusu. Başlığı açan arkadaş bence pek etik davranmamış.
 
@kayhan

Kullanılan maşa 110mm dir ama olaya biraz daha detaylı bakarak yaklaştığınız için teşekkür ederim...
 
Bisikletinizi kullanmadan önce bu kullanım kılavuzunu okumanız ve anlamanız Specialized bisikletinizden maksimum randıman sağlamanız için gereklidir.

Ciddi incinmeleri önlemek için lütfen bu kılavuzda bulunan güvenlik bilgileri ve önlemlerini özellikle dikkate alınız.

Eğer bu kullanım kılavuzunun kapsamadığı herhangi bir konuyla karşılaşırsanız lütfen en yakın yetkili Specialized satıcısıyla kontakt kurunuz.

Birinci kaynağınız olarak, Specialized satıcınız sorularınıza cevap verebilir,
gerekli bakımı sağlar, sürüşünüzü tamamlayacak en iyi gereç ve donanımları tavsiye eder ve bisikleti tamamıyla size özel hale getirir.
.
.
.
.
.
.
.
.
G. Ekipmanları Değiştirme veya Aksesuar Ekleme

Bisikletinizin konforunu, performansını artırmak ve görüntüsünü iyileştirmek için birçok ekipman ve aksesuar bulunmaktadır. Buna rağmen, eğer ekipmanları değiştirir veya aksesuar eklemesi yaparsanız, bu sizin riskinizdir. Bisiklet üreticisi kullanacağınız bu ekipmani veya aksesuarı bisikletinizdeki uyumluluğu, güvenilirliği ve emniyeti açısından test etmemiş olabilir. Bisikletinize herhangi bir ekipman veya aksesuar eklemeden önce, buna başka boy lastik de dahil, satıcınızla görüşerek bisikletinize uyumlu olduğundan emin olun. Bisikletiniz için satın alacağınız ürünlerin talimatlarını okuyun, anlayın, uygulayın. Bkz.. Ek A, p. 35 ve B, p. 40.

UYARI: Uyumluluğu, doğru kurulumu, işletmeyi ve herhangi bir ekipman veya aksesuar bakımını ihmal etmek, ciddi yaralanma veya ölümle sonuçlanabilir.

UYARI: Bisikletinizin ekipmanlarını orjinal parçalarından başka parçalarla değiştirmek bisikletinizin güvenliğini tehlikeye atabilir ve garantisini geçersiz kılabilir. Bisikletinizin ekipmanlarını değiştirmeden önce satıcınızla görüşünüz.

(link)
 
@Bora Alben

tşkler Bora.
gelen cevabın o kısmını belirttiğin iyi olmuş.
tam da benim aradığımı senin msjda buldum.

Çağrı,
ne haksız birşey peşindeyim ne de haksız yayınla zarar verme vs.
Amerikadan gelen cvptan öteye gidemedik henüz.
Çağrı kardeş, lefty, adaptör vs hepsi bi tarafa da.. burda kadroyu toplıyalı daha 4 ay oldu sanırım.. pazardan parzara binildi genelde.. 4x4 16.. hadi 20 de.. 20 kez binildi diyebilirim.

3000 küsür tl para verdim ben buna kardeş.. no olacak bu kadronun akıbeti?
bana bir yol gösterin Çağrı kardeşim.


 
Gecmis olsun Otec,

Ne kadar can SIKAN bir sey olsada, olumlu yandan bakarsan ufak bir zarar. Asagidaki linkteki sirket karbon tamirinde onde gelen bir isim, bir bak istersen;
(link)
 
Dikkatle takip ediyorum bu konuyu ilk gününden beri, bir yorum da yapmadım çünkü her iki tarafı pis değnek gibi bir durum söz konusu. Açıkçası aradaki denge çooook çok ince bir çizgide seyrediyor.
@kayhan

Bu alıntı aslında çok önemli, bakın ne denmiş;
The Epic frame is compatible ONLY with single crown forks that have travel of 3.94” (100mm) or less.
Use of different styled forks or forks with longer travel may result in catastrophic failure of the frame which may result in serious personal injury or death.
Koyu renkli kısımlar der ki, Epic kadrolar sadece tek köprülü ve 100 mm veya daha az çalışma mesafeli maşalar ile uyumluymuş.

Aynı zamanda belirtilmiş, farklı tasarımlı veya daha fazla çalışma mesafeli maşaların kullanımı feci kadro hasarlarına, bu hasarlar da ciddi bedensel yaralanmalar veya ölüme sebep olabilir denmiş.

He diğer taraftan, Specialized'dan gelen orjinal mailde aslında o kadar da sert bir geri çevirim yokmuş gibi geldi bana...
 
müşteriyi karşısına alan bir tavır. bence müşteri memnuniyeti için elden gelen her türlü özveri gösterilmelidir.

Bir müşterinin haklı olduğunu düşündüğü ve yaşadığı sorunu herhangi bir forumda paylaşması, (velev ki 100% haksız olsun) tehtitkar bir tavırla savunulmamalıdır. herşeyden önce bu tavır çok yanlış.

Aynı kadroya sahip biri olarak ciddi şekilde endişelendim. acaba benzer bir sorunla karşılaşsam karşımda bu şekilde davranan muhataplar mı bulacağım.?:mad:

umarım specialized büyüklüğüne yakışır şekilde davranır.
 
@otec

Abi sen daha ötesine gitmek için bizimle bağlantıya geçtin mi? Zaten geçmiş olsa idin bunları yazmana bile gerek kalmazdı diye düşünüyorum...

@gökhan aksoy

Gökhan bey biz kimseyi tehtid etmiyoruz ve kullanıcılarımızı karşımıza almıyoruz... Aksine duruma hakim olmayan kişiler tarafından durumu bilmeden yapılan yorumlara cevap veriyoruz...

Tabi ki de Yasin abi durumunu paylaşabilir doğal hakkıdır... Ama hakkını aramak için önce bize başvurması gerekli değil midir? Tamam mail bu şekilde geldi ama biz ne yapabiliriz bu durumda diye...

Elbetteki bütün Specialized müşterileri bizim için değerli görüş ve memnuniyetleri de bizim var olmamız için önemli ise siz ve Yasin abi de öylesiniz...

Ama sonuç olarak biz üretici değiliz, distribütörüz ve firma merkezinden gelen talimatları uygulamakla yükümlüyüz garanti koşullarında...

Ki şunu da belirteyim Yasin abi bana durumu anlattıktan ertesi günü ona geri dönüş yapmış, herhangi bir sıkıntıya sebep olmaması için (Lefty ile gidilse direk garanti dışında diyeceklerini bildiğimden) kadroyu demonte götürmesini tavsiye etmiş ve kadronun bize ulaşmasından 3 gün içerisinde ise sonucu kendisine iletmişizdir. Türkiye de varsa garanti sürecini bu kadar hızlı yürüten herhangi bir firma (sadece bisiklet değil herhangi bir alan olabilir) lütfen yazın herkes öğrensin...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Boran
Tüm bu gelişmelerden sonra karşılıklı iyi niyetin varlığından kesinlikle şüphe etmemek ve bu dogrultuda değerlendirmek gerek.. iki taraf olarak kabul ettiğimiz iki arkadaşım da gerçekten çok değerli insanlar.. Ne şanşlıyım ki her ikisiyle de yüzyüze tanışma ve sohbet fırsatını yakaladim. bu nedenle farklı bakış açılarımız arkadaşlarımızın üzülmesine yol açmasın istiyorum.


Durum gerçekten karmaşık ve işin içinden cıkılmaz bir hal almak üzere.

Yasin'e hak vermemek de elde değil; sen al; sadece haftasonları bin ve aniden epic karbon dünyan üzerine yıkılsın.. detaylara vs. deginmek istemiyorum. sadece sorarım; hangimiz kitapcıktaki detaylara birebir dikkate alarak bisikletine bakim yaptırıyor, malzeme seciyor ya da biniyor ? haa bu referans kabul edilir mi tabii ki HAYIR. Ancak artan rekabette müşteriye müsamaha göstermek, yardımcı olmak sirketlerin öncelikli tercih edilme sepebi olmuş durumda. bunun bir örneğine cok yakın bir zamanda garantinin kesin cizgilerle belirlendiği otomotiv sektöründe bizzat şahit oldum. (garantiden %100 çıkmış durumda bir aracı gayet makul bir yaklaşımla garanti kapsamına aldılar ve suan garantisi hala devam ediyor; üstelik ne bir baskı ne de bir tanıdık vasitasıyla )

Açıkcası yukarıdaki düsüncelerim ile birlikte ben, Sp'nin orjinal mesajında kapanmayan bir kapının var olduğunu düsünüyorum. kadro bir yerden darbe almıs, uygun olmayan parca kullanılmış vs. olabilir ( uzman değilim anlayamıyorum ) garantiden değişmesi de bu durumda mümkün olmayabilir. ancak birebir değişim için bir kolaylık ya da belki tamir için bir fırsat sunulabilir mi diye aklimdan geciyor. Halil arkadasim da bahsetmiş, mesajın son kısmında umutların tükenmemesine neden olacak bir cevap beklentisi var..

Aslinda Aktif Pedal'a teşekkür etmek gerek. öyle ki Sp'den gelen cevabı dahi görebiliyor ve yorumlayabiliyoruz. Hasan’a ayrıca teşekkür etmek istiyorum; başından bu yana yapıcı yaklaşımı ve sakin tavrı için..

Umarım en kısa sürede bu konuya makul bir çözüm bulunur... Hatırlatmak isterim, bizler iyi niyetimizi ve samimiyetimizi gösterdiğimiz sürece kazanan tarafta olacağız..
 
@Hasan Çağri

Hasan, bi önceki msjda belirtmeyi unutmuşum ki.. sana yolladığım son mailde bir beklenti içinde olduğumu ifade etmiştim fakat herhangi bir cvp gelmedi senden.
 
Tabiki garanti dışı. Üreticinin önerdiğinin dışında her ekipman (yada kullanım) garantiyi bozar.

Lefty ve kullanılan alın borusu (head-tube) ve furşun standart dışı olduğunu biliyoruz. Bu kalın seçimin demekki önemli bir sebebi varmış. Bunu görmüş oluyoruz. Belki harici furş uygulanabilseydi ve Leftynin verdiği momentum geniş bir alana yayılabilseydi o çatlama meydana gelmeyebilirdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bulunmaz
Herkese merhaba.
Gerçekten üzücü bir durum.

Bende bir SP kullanıcısıyım.

Specialized'in kalite anlayışına , güvenliğe verdiği öneme , tüm aksesuarlarını yıllarca süren testlere tabi tuttuğuna dayanarak dağ taş dere tepe demeden ürününü güven içinde kullanıyorum.

Ve biliyorum ki teknik anlamda benim hatam dışındaki sorunlarda önce Aktif pedal , sonrasında Specialized bana yardımcı olacaktır. En azından bu benim düşüncem.

Evet ortada bir problem var. Kullanıcıdan kaynaklı olabilir, yada olmaya bilir. Bu noktada söylenecek birşey yok.

Fakat Kadrodaki bir çatlağın Specialized gibi bir dünya devi tarafından fotoğrafla analizinin yapılması üzücü ve düşündürücü bir durum. Bence ürünün direk analizinin yapılması için talep edilmesi gerekmekteydi. Umarım arkadaşımızın başına gelen bu üzücü durum kısa zamnda Specialized'e yakışır bir şekilde çözüme ulaşır.
 
okuduklarıma göre hasar tamamiyle kullanıcının ürünü üreticinin tavsiye etmediği hatta yapılmamasını özellikle uyardığı şekilde kullanmasından kaynaklanmış.

Ne kullanıcıyı ne firmayı tanırım ama bu durumda ürünün garantiden değişmesini beklemek biraz iyimserlik gibi olur.

Bir üreticinin tarafını tutacağım aklıma gelmezdi ama durum böyle galiba burda.
 
Geri