29 04 2019 tarih ve 166 0 77 fatura nosu ile Wellgo LU-C27GB rulmanlı pedalı Erdoğanlar bisiklet satın aldım. 26 Mayıs 2020 tarihinde N11 arayarak ürünün arızalandığını bildirdim. N11 144 517 40 talep nosuyla şikâyeti mi aldılar. Bundan sonra “ürünün garantisi olmadığını fakat müşteri memnuniyeti açısından diyerek “27 Mayıs 2020 tarihinde kırılan ürünün resmini göndermemi istediler ve gönderdim. 29 Mayıs 2020 tarihinde ürünün faturasını göndermemi istediler gönderdim. Aynı gün tarafıma bir başka eposta gönderildi. Bu e-posta da dispiratör firmasına gönderilen e posta da “Erdoğanlar Bisiklet milin bir kısmının dışarıya çıktığı tespit edilmiştir denilmiş” 02 Haziran 2020 tarihinde gelen e-posta da 2-3 hafta beklemem gerektiğini belirtmişler. Daha sonra da gönderdiğim yazıya istinaden 03 Haziran 2020 de “sabri bey konu ile ilgili gerekli işlemleri istediğiniz yerlere başvurabilirsiniz. “E-postasını aldım. N11 sitesinden farklı bir firmaya garantisini olup olmadığını sorduğumda Renoutdoor firması 2 sene garantisi olduğunu bildirdi. Daha sonra da satıcı internet sitesi üzerinden yapılan yazışmalarda 2 senelik garantisinin olduğunu beyan ettiler.
Gelen e-posta da
From: Erdoganlar Bisiklet <
info@erdoganlarbisiklet.com>
Sent: Friday, July 10, 2020 3:25:49 PM
Subject: Re: Rulmanlı pedal
sabri bey; konu ile ilgili ithalatçı firma ile görüşüldü. Ürün üretimsel hatalara karşı garantisi olduğu ve bu durumun kullanıcı kaynaklı olduğunu ilettiler. zaten n11 de size iletmiş durumu. firmamız olarak müşteri memnuniyeti adına size 1 adet aynı pedalın sağ tek kısmının sevkini bugun sağlıyorum. iyi günlerde kullanmanız dileğiyle selamlar
sabri m. göktürk <
smgokturk@hotmail.com>, 11 Tem 2020 Cmt, 14:31 tarihinde şunu yazdı:Sayın yetkili, tarafıma göndermiş oldugunuz ürün satın aldığım ürün degil. Sizde bilirsiniz Wellgo LU-C27GB rulmanlı pedal da plastik kapak bulunmamaktadır ve bu ürünün pedal rulmanında zor dönüyor. Arzu ederseniz ürünün resmini gönderebilirim. Tarafıma iade kodu gönderildiginde iade edebilirim. Saygılarımla Sabri m. Göktürk
sabri m. göktürk <
smgokturk@hotmail.com>, 11 Tem 2020 Cmt, 16:21 tarihinde şunu yazdı: Sayın yetkili,mağduriyetini gideremiyorsanız ( aynı ayarda kullanabilecegim fiyattada eş deger ürün) gönderilmesini yada üçret iadesini talep ediyorum. İade kodunu tarafıma göndermenizi rica ediyorum. Arızalı ürün ve son gönderdiğiniz pedalları iade edeyim. (3 adet pedal) Aksi taktirde yasal ve hukuksal haklarımı kullanacağımı beyan ediyorum. SaygılarımlaSaygılarımla Sabri Sabri m. Göktürk
Sabri bey; size giden pedalın farkındayım. Size yardımcı olabilmek adına şahsım tarafından inisiyatif alarak sevk ettim. Sizin pedalınız şuan ithalatçı dahil stokda yok maalesef. Ürün aynı serinin farklı bir versiyonu. Zaten kod numarası aynı Açıkcası yapabileceğim bunlarla sınırlı. Dilerseniz iade edebilirsiniz. ilginize teşekkurler
Sabri bey; ürün değişimi konuda bizim bir taahhüdümüz olmadı.N11 müşteri hizmetleri rica etti. bende yardımcı olmaya çalışıyorum. Maksat sizlere yardımcı olabilmek. Ürün zaten garanti prosedürü işlenmiyor. Kendim inisiyatif aldım.Ürün sizde kalabilir. Tekrar kargo ücreti ödememizi gerektiren bir durum yoktur. Dilerseniz kullanamayabilirsiniz. Bunun dışında yapabileceğim bir yardım bulunmuyor açıkcası ilginize teşekkürler
Sayın Abdullah.R
N11 üyeliğimi iptal ettiğimden dolayı şikayet başvurumu telefonda yapmak zorunda kaldım takriben 3, 4 sefer aradım konuyu bilgilendirdi Erdoğanlar Bisiklet tarafında verilen cevaplar n11'in telefon numarası üzerinden cevaplandı cevabı ise garanti kapsamında değil ama müşteri memnuniyeti doğrultusunda yardımcı olacağız denildi. bir süre sonra n11 internet üzerinden yazılı (normal ürün almak isteyen müşteri gibi ) ürünün garantisi olup olmadığını sordum 2 sene garantisi olduğunu cevabını verdiler. Yanlızca kanımı beyan ediyorum. Ürün satılan ana kadar 2 sene garantisi var ürün satıldıktan sonra Garanti yok.
Ürünün resmi aşağıda ve arıza sağ pedalda ve yere paralel bir şekilde takriben 2 santim sola kaydı. ( milin üzerinde Rulman vasıtasıyla dönen parçayı kastediyorum) üretim hatasının dışında arızayı (genç insan olmuş olsam dahi ) Nasıl yapmış olabilirim.
" Erdoğanlar ise buna karşı kendi cebinden ekstra bir pedal daha göndermiş. " demişsiniz.
Gönderilen pedal daha evvelde belirttiğim gibi kullanılmış ve aynı zamanda pedal zor dönmekte. Cıkma parça.
" Lakin Erdoğanlar'dan şikayet etmenizdeki mantığı anlayamadım. Evet, ürünü onlardan satın almış olabilirsiniz, lakin garantinin sahibi onlar değil ki.
Ticarette garanti sistemi genel olarak nasıl çalışır, bunu bir araştırmanızı öneriyorum." demişsiniz
Siz marketten bir ürün aldınız diyelim ve bozuk cıktı. Bu ürünü Siz markete mi götürürsünüz yoksa üreten firmaya mı gönderirsiniz ( yurtdışından ithal edilen bir ürün olduğunu düşünün.) bu ürünün garanti belgesi olabilirmi olamaz onun yerine Faturayı ispat olarak verirsiniz. Ürünün üçret ini markete veriyorsunuz, ( yurt dışına yada firmanın merkezine havale yapmıyorsunuz)
Saygılarımla
Sayın Abdullah.R,
Bir ürün alırsanız garantisi varmı diye düşünmezsiniz çünkü garantisiz ürün satamazsınız. Kanunun yasaktır.! Kanunda yaptırımı vardır. Fakat ilanda bu ürünün garantisi yok derseniz ( göze carpıcı bır yerde olursa) ve alan da bunu görerek almiştir. O zaman satıcı ya yaptırım yok. Satıcı aksini bildirmekle yükümlüdür. Yani Bu ürün garantili degil bu urunun garantisi daha azdır demek zorunda.
Yani outlet (defolu) yırtık pantolon alırsınız ve daha sonra bu defoyu bahane edip iade yada üçret siz dikim yaptıramazsınız. Ama sağlam ( yırtıksız pantolon) alırsınız. Görmediğiniz defo dahil itiraz edip degiştirme veya para iadesini istersiniz.
"lgili ürün ile alakalı faturanızıda ileteiblirmisiniz?
konu ile ilgili ithalatçıya mail atıcam
bilginize
sabri m. göktürk <
smgokturk@hotmail.com>, 27 May 2020 Çar, 15:03 tarihinde şunu yazdı:
Sayın yetkili, Tarafımdan istemiş oldugunu bisiklet pedalı ektedir. Sag taraf arızalıdır. Sorularınız olursa tel af ile görüşebiliriz. Saygılarımla Image
Image
Outlook Mobile'dan gönderildi
--Saygılarımla / Best Regards;
Mehmet YEŞİLÖREN
Erdoganlar Bisiklet LTD. ŞTİ.
"
From: Erdoganlar Bisiklet <
info@erdoganlarbisiklet.com>
Sent: Friday, July 10, 2020 3:25:49 PM
To: sabri m. göktürk <
smgokturk@hotmail.com>
Subject: Re: Rulmanlı pedal
sabri bey;
konu ile ilgili ithalatçı firma ile görüşüldü. Ürün üretimsel hatalara karşı garantisi olduğu ve bu durumun kullanıcı kaynaklı olduğunu ilettiler.
zaten n11 de size iletmiş durumu.
firmamız olarak müşteri memnuniyeti adına size 1 adet aynı pedalın sağ tek kısmının sevkini bugun sağlatıyorum.
iyi günlerde kullanmanız dileğiyle
selamlar
sabri m. göktürk <
smgokturk@hotmail.com>, 10 Tem 2020 Cum, 13:56 tarihinde şunu yazdı:
N11 den gelen yazı.
Get Outlook for Android
From: sabri m. göktürk <
smgokturk@hotmail.com>
Sent: Friday, July 10, 2020 3:28:45 PM
To: Erdoganlar Bisiklet <
info@erdoganlarbisiklet.com>
Subject: Re: Rulmanlı pedal
Sayın yetkili, Teşekkür ederim. Kargo nuzu bekliyorum. Bol kazançlar Saygılarımla. Sabri
Get Outlook for Android"
firmamız olarak müşteri memnuniyeti adına size 1 adet aynı pedalın sağ tek kısmının sevkini bugun sağlıyorum. Bu çümleden sonra deyipte kullanılmış ve arızalı ürün gelmemesi gerekiyordu.
Dediğiniz gibi bu konuyu tüketici mahkemesinde götüreceğim. Şu anda gerekli işlemleri yapaçagım bu benim en dogal hakkım. Gerektiğinde teşekkür ederim gerektiğinde hakkımı korurum.
03.haziran.2020 gelen cevap.
"sabri bey;
konu ile ilgili gerekli işlemleri istediğiniz yerlere başvurabilirsiniz. konu ile alakalı firmamızın veya n11 firmasının yasal olarak bir sorumluluğu yok. ürünün garanti ve ilgili değişim prosedürü ürünü ülkeye getiren veya üreten firmaya aittir (kron bisiklet)
firmadan cevap gelmeden değişim iade vs gibi durumlar işleme alamayız. Bunları biliyor olduğunuzu sanıyorum. Üretici ithalatçı firma bize verdiği cevaplar doğrultusunda sizden ürünü isteyebilir inceleyebilir değişim yapabilir. Bu süreç henüz başlamadı.
ürün eğer bize gelse gerekli inceleme yapılsa dahi bununda süresi 20 iş günüdür. Yani 20 iş gününden önce herhangi bir yasal işlem olmucaktır. Çünkü ürün henüz tarafımıza firma tarafından istenmedi.
firma ürünü isticek ve gerekli incelemeyi yapacaktır. Üründe hasar çarpma veya darbe var ise zaten garanti prosedürü işlenmez. Firmalar üretimsel hatalara karşı garanti vermektedir.
aktarcaklarım bununla sınırlıdır. firmadan cevap gelmeden birşey yapamayız maalesef.
bilginize
sabri m. göktürk <
smgokturk@hotmail.com>, 2 Haz 2020 Sal, 23:26 tarihinde şunu yazdı:
Sayın yetkili, bugün N11 ile yaptığım telefon görüşmede söylediğim gibi cuma akşamına kadar bekleyecegim, neticelenmedigi taktirde pazartesi günü yasal ve hukuksal haklarımı kullanacağımı bildiririm. Bu bundan evvelki görüşmeleri ve yazışmaları delil olarak kullanacağımı beyan ediyorum. Saygılarımla"
29.mayıs.2020 tarafıma gelen yazı
"ilgili ürün ile alakalı ithalatçısına mail attım. Cevap geldiği zaman sizinle payşıcam. teşekkurler
sabri m. göktürk <
smgokturk@hotmail.com>, 29 May 2020 Cum, 14:28 tarihinde şunu yazdı:
Fatura ektedir. Umarımki yeterli olur. Saygılarımla
Image
Outlook Mobile'dan gönderildi
Saygılarımla / Best Regards;
Mehmet YEŞİLÖREN
Erdoganlar Bisiklet LTD. ŞTİ.
"
Tarihlere dikkat ediniz.
Saygılarımla
Not Bosch un kurucusu şunu demiştir. Müşteri kaybetmektense milyon mark kaybetmeyi yeğlerim.
Satıcı ve alıcı olarak umarımki güzel bir özet çıkar. Ürün alan ne kadar memnun kalırsa o kadar müşteri demektir