Scudo Sports

Erdoğanlar Bisiklet'ten alınan sıfır(!) fren

@a.f.k.

Arkadaşım haklısın ama olayı anlatması gereken olayın taraflarıdır. Bir arkadaş dinlemiş belki %20'sini ya da %70'ini biliyor, ben varsayalım ki %50'sine hakimim durumun. Ne olursa olsun 2 taraf yani müşteri ve işletme arasında geçen bir konu. Kimse tamamını bilemez ama bunu anlatan da kendisinde en ufak kusur yokmuş gibi olayı ortaya atıp diğer tarafa büyük bir zarar vermeye çalışınca haksızlık oluyor.

Benim diyeceğim kısaca şu kadar, çok memnun kaldıkları yabancı firmalara bu arkadaşlar telefon edip bizim firmalara söylediklerinin yarısını söyleseler, yaptıklarının benzerini yapsalar bırakın sorunlarının çözülmesini muhatap bile alınmazlar. Bizim firmaları arayıp 1 saat telefona cevap alamayınca deliren arkadaşlar yurtdışında bir sorun olunca telefon açamıyor, e-posta gönderince de 1-5 gün arası bekliyor ki biri mesajı okusun. Cevabı ve çözümü başka hikaye.

Daha önce başka bir konuda da söyledim, bizim firmaları beğenmeyen arkadaşlar (haklı noktaları olmasına rağmen) rica ediyorum Erdoğanlar ya da Delta Bisiklet gibi bir firmaya gidip sadece yarım saat telefonlara bakın. Sonra hala psikolojiniz normalse gelip burada anlatırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Scudo
Bak şimdi kendimi özür dileme gerekliliğinde hissettim. Sonuçta bu işin profesyoneli değilim. Sadece önlisans diplomamı lisansa tamamlamak için iktisat okudum bu kadar oluyor.

Köhn'deki ufak bisikletcinin bile 100 binlerce stokla çalıştığını bilemedim. Masumane mantığım yettiğince ülkemdeki fiyat politikalarını eleştiriyordum. Bakkal mı bu 50 cente aldığı ürünü 30 tl'ye satacak tabi. Yada ne bileyim riske giriyor 200 euroya sti koyuyor vitrinine riski karşılığın 500 euroya satmalı.

Benim tuzum kuru zaten. Validem Almanya'da. Avrupa birliği tüketici haklarını biliyorum vs... Ben niye burnunu sokuyorum ki alışveriş yapmadığım adamların işine. Bu markalarda az çakal değil ha sen bunu Türkiye'de satacaksın diye distribütöre bile pahalıya veriyor ürünü.

Zaten başta bu konuya yazmam hataydı. Yaza sen yurtdışı turuna çıkacaksın sponsor arayacaksın öyle firmaların kazandığı karlar hakkında konuşulur mu?

Özür dilerim.
 
@ziyadeniz


ha ha ha. yukarıda yorum yazan arkadaş en iyi bu şekilde eleştirilirdi. mükemmel.
 
@9magiko
Elbette olayı anlatması gereken taraflardır.
Fakat görüyoruz ki burda kendince haklı olan müşteri olayları tam olarak yansıtmıyor. Yansıtsa haksız olduğu ortaya çıkacak bu yüzden olayı kendince yoğurup anlatıyor bunun farkındayız. Ki eski msjlar da görüldüğü üzere "pazar günü sabahın köründe aradım tlf na bakmıyorlar"
Bu adamlar dükkanda yatsınlar o zaman.

Erdoğanlar bisiklet gelip burda anlatmaz böyle bir polemiğe girmeye hiç gerek yoktur.
Buraya ayıracağı zamanı daha faydalı işlerde kullanıp başka insanlara yardımcı olurlar.
Ki en doğrusu da budur.

MEYVE VEREN AĞAÇ TAŞLANIR

konumuza dönecek olursak. Müşteri anlatmaz çünkü haksızdır. Firma bu toplara gelmez.
Ee o zaman ortada bulunan bir yanlışı kim düzeltecek?
Tabiki de sen, ben. Firmayı karalamak çok kolay. Bunu aklamak zor. Ben de bu yüzden rica ediyorum ki bilenler bildiklerini anlatsın ki öğrenelim işin boyutunu.
Eminim benim gibi düşünen birçok forum sakini vardır.

Sağlıcakla...
 
@ziyadeniz

Bak arkadaşım burada sözde kendini övecek üstü kapalı laflar edeceğine ya da aklın sıra ironi falan yapacağına ürünlerin Almanya'ya giriş fiyatlarını, bahsettiğin bisikletçiler ile buradakilerin ödedikleri gümrük vergisi, masrafları, çekim ücreti, lab analizleri, nakliye vb. ücretlerini bulup net olarak yazsana bir zahmet. Bir malın toptan fiyatı ne kadar düşükse o ülkedeki perakende satışı da buna orantılı düşük olur bunu da yazsaydın değil mi o kadar okumuşssun. Konu sadece X bisiklet firmasının Almanya'da 100.000 adet alırken Türkiye'de Y'nin 500 alması değil. Almanya'da bu ürün toplamda ne kadar satılıyor, talep ne, rekabet koşulları neler, devletin yönetmelikleri, uygulamaları nasıl. Daha çok çıkar değil mi?

Madem profesyonelsin, validen de Almanya'da. Kim bilir daha ne özelliklerin vardır. Sonra istersen o kıymetli distribütörleri arayıp bir de fiyat öğren bilgi verirlerse. Ya da daha güzeli aç Erdoğanlar'a Delta'ya sor bu ürünleriz size gelişi ne, niye böyle satıyorsunuz diye onlar anlatır belki. İşiniz gücünüz ben onu bunu okudum, çok iyi bilirim deyip boş konuşmak. İçini doldur ben senden özür dileyeyim seve seve. Ayrıca bana bu firmaların sahibi benim ya da çalışanıyım gibi cevap yazma çünkü sadece müşteriyim.

İstersen ben sana açıklarım burada, hem de farklı sektörlerden örneklerle. Mesela çalıştığım bilgisayar sektöründe özellikle donanım fiyatlarında yurtdışına oranla neden Türkiye'de fahiş fiyat farkları olduğunu anlatırım. Buna rağmen çoğu firmanın %3-4 kar marjıyla çalıştığını ve sebeplerini de. Bak bunlar reel örnek. Sen yazdığın konuyu sadece bildiğini iddia etme, açıkla ki anlayalım.

Eğer bunları yazamayacaksan yukarıda yazdığını çok daha kısa şekilde ifade edebilirdin: "Okuyom ben yaa!" desen yeterdi.

Ha ha ha yazan arkadaş, alıntı yapmadığın için alıntılamıyorum sen de tam olarak hangi eleştirisini beğendin, niye hak verdin onu yaz ki yancılık olmasın.

Ek: Bir de Avrupa Birliği Tüketici Hakları ile bu olayın alakasını falan açıklarsan güzel olur. Hani biliyorsun ya. Ya da sırası gelmişken tüm bildiklerini yaz. Ekonometri gördük, sonra işte katlı türevler aldık, çok değişkenli istatistiksel analizler yaptık falan yazabilirsin. Arada dünya tarihi, arkeoloji falan da olabilir. Hatta Almanca dersi aldıysan onları da yaz alakası vardır belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@9magiko


tamam efendim. ondan basliyayim. hic bir firma distrubutoru ulkeden ulkeye fiyat degistirmez. kargo masraflari haric. eger profesyonel bir sirketse zaten fiyat degistirmesi bir nevi irkcilik olur. haa. sen anlatdigin gibi gumruk vergisi. nakliye. lab analizleri falan fiyatini arttiran durumlar. bunu anlarim. amma ve lakin hadi biz erdogan bisiklet delta bisiklet accel bisiklet ve ya x bi bisiklet magazasi icin toplanip once bi alisveris edelim. onlar da baksin ki mali satiliyor. fiyati asagi ceksinler mantigi guzel olmus. zaten gumruk ordan itelemeye calisiyor. nakliye burdan. bilmem ne ordan. fiyat da kanatlanip ucuyor. madem oyle. ne polemige girerim. ne devletim de olsa gumrugune para kaptiririm ve s. direk girerim alisveris sitelerine. ordan alirim. adamlarin hatali ayipli mal yollama orani turkiyedekinden cok cok asagida. onun icin hem magdur olma orani az oluyor. hem fiyat az oluyor. ha bi elime gecen zaman uzun olur. onu da zaten tolere edebilecek vatandaslar online siparis veriyor.

yoksa burda kalkip da gumruk geldi.nakliye gitti, lab analizleri oturmustu. magaza riske girip ust segment getirdigi parcalar kalkiyordu ve s. gibi mazaretler bularak bu firmalari aklamak dogru degil.

ve bu konu burda benim icin bitmistir.
 
@9magiko Özür dilemene gerek yok benden niye dileyeceksin ki.Ben Türkiye'deki bisiklet sektörünün bir parçası değilim ki unuttun mu yurtdışından alabiliyorum. Asıl ben tekrar özür dilerim ödediğin fahiş fiyatları savunmak zorunda bıraktığım için seni. Ayrıca bu firmaların sahibi veya çalışanı olmadığına da üzüldüm yazık. Ben de yazılım sektöründeyim. Demek ki donanım sektöründe para tatlı kazanılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ilter Elmas
@Yusuf_AZE

Ben nerede savundum bu mantığı hocam? Güzelce oku lütfen özellikle diyorum ki işinize gelen fiyatlar oldukça alın, yoksa da (benim gibi bazen) yurtdışından alın. Anlatmaya çalıştığım, arkadaş örnek veriyor yurtdışında 5 lira burada 9. Yurtdışındaki adam 3-4'e alıyorsa e buradaki de o zaman 4'e alıp 9'a satıyor. Bunu demek ne kadar haklı, ne kadar adaletli? Bunu normal buluyorsanız zaten konuşacak bir şey yok. Ayrıca ben sadece bahsedilen karşılaştırma için bu örneği verdim yoksa Türkiye'de yurtdışı ile aynı fiyat olan, daha ucuz olan ya da en fazla %10 üzerinde satılan binlerce ürün örneği de veririm.

Ayrıca hiçbir distribütör ülkeye göre fiyat değiştirmez bu ırkçılık olur yazmışsınız. Bunun ırkla ya da ülkeyle alakası yok. Miktar ile alakası var. Bir üründen 10 tane alırsanız birim fiyatı farklı olabilir, 1.000 tane alırsanız farklı olabilir. Ya da bunu başka kılıflara sokarlar. Mesela 1.000 adet X ürününden alırsa firma ona Y ürününden de 1.000 adet ücretsiz gönderir. Tam tersi akla mantığa aykırıdır.

Kimseyi aklamaya çalıştığım yok, anlayarak okursanız olay çözülür. Ayrıca ben de sizin gibi müşteriyim bilmem kaçıncı defa söylüyorum.

@ziyadeniz

Hala savunma diyor. Arkadaşım ben savunma yapıyor olsam kendim yurtdışından alıyorum, mantıklı olduğu sürece siz de öyle yapın demem. Sen bir tane örnek gösterip firmayı gömmeye kalkarsan halimiz bitik. Ama tabi sen yurtdışından alabiliyorsun falan tamam devam et. Okumaya da devam.
 
Sanıyorum konuyla ilgili bir açıklama yapmam gerekiyor; çünkü konu farklı yerlere doğru gidiyor(her zaman ki gibi:)

Arkadaşımız aldığı fren seti distiribitör firmadan geldiği gibi stoklanmış ve kontrol edilmeden sevki sağlanmış. Evet bu konuda depolama bölümünde çalışan arkadaşların dikkatsizliği var. Bu firmasal bir hatadır. Ürünün geri iadesi yapılmıştır. Buraya kadar her şey yasal prosedürler içerisinde gerçekleşmiştir.

Herhangi bir sorun kalmamıştır yani,

bilginize

not: bazı arkadaşlar ürünün kullanıldığı yönünde yazı yazmışlar. Ürün çıkma veya kullanılmış değil. Sadece içindeki dot yağı beklediğinden bu tip sorun oluşmuştur.
 
Bu konuyu her gördüğümde erdoganlar bisikletin sayfasına girip, yeni bir seyler var mi veya bisikletime uygun bir aksesuar var mi diye bakıyorum. Oyle ki bunun bende bir takıntıya ulaşmasından korkar oldum :)
 
Söyle bir açıklama yapma ihtiyacı duydum.

Ben bu konuda fiyatların yüksekliğine tepkimi dile getirmek için ilgi firmadaki fiyatlar ile yurtdışından yaptığım alışverişlerin fiyatlarını karşılaştırdım. Zaten firmadan alışveriş yapmadığım için ne satış esnasındaki ne de satış sonrasındaki tutumu için yorum yapma hakkım yok.

Bir arkadaş fiyatların satış oranındaki düşüklükten yüksek olduğunu belirtmesi üzerine kendi bilgimce fiyatlar yüksekten sürüm olmayacağı, fiyatlar düşükten sürüm olacağını anlattım.

Daha önce söylediğim gibi ben de ülkemden alışveriş yapmak isterim. Tepkim ülkemde fiyatların yüksek olmasına. Hal böyle olunca yukarıdaki arkadaşın eleştirileri benim neslimde "biz böyle iyiyiz pahalı olursa yurtdışından alırız. yurtdışından alamayan arkadaşlara bak bahanelerim var. Distribütör söyle vergi böyle." geliyor.

Yine o arkadaşa söyleyeyim o sahibi veya çalışanı olmadığı firmaların çoğu bir çok markanın distribütörü zaten.

Kimseyi firmayı savunuyor diye yargılamıyorum. Savunuyorsa zaten çıkarı vardır. Ben bana dokunmayan yılan bin yaşasın deyip ses çıkartmayan çıkartanlar üzerinde de ego üstünlüğü taslamaya çalışanları yargılıyorum. Daha doğrusu acıyorum.

Ben de yurtdışından alışveriş yapıyorum ama fiyatların yüksekliğine olan tepkimi her ortamda dile getiriyorum. Muhatabi devlet olur, distribütör olur, firma olur yada yukarıdaki arkadaş olur.
 
İlgilenirler denmiş bence de ilgilenirler ama bu kullanılmış veya denenmiş bir ürün göndermenin ayıbını kapatmaz ki. Resmen saçmalık
 
@Şafak Başlar
2-3 mesaj yukarıda firmanın açıklaması var. Okumanızı tavsiye ederim.

@Erdoğanlar Bisiklet
 
@Şafak Başlar


hocam saçma olan kısım nedir?
ürün kullanılmış veya çıkma değil. Hangi firma çıkma veya kullanılmış ürünü sıfır diye satar :) Üründe bir sorun oluşmuş, müşteri iade hakkını kullanmış, bizde iadesini almışız..

lütfen kelimeleri seçerken daha dikkatli olalım veya yazılanları okuyalım.

selamlar
 
@Erdoğanlar Bisiklet
Yazdıktan sonra gördüm. silme fonksiyonunu arayana kadar cevap yazılmış:). Yardımcı olacağınızdan zaten çok emindim ;)
 
@hlksnrr
yurtdışı sitelerden fren almış, kullanılmış monte edilmiş olarak gönderilmiş bir tane örnek oldu desinler, dişimi kırarım. bu ne saçma yorumdur...
 
@T.T

Benim 3-4 önceki mesajımı okuyun lütfen, sonra dişinizi kırıp kırmamak size kalmış. Merlin bildiğiniz kullanılmış, çizilmiş ve de hatta eğilmiş 2 jant setini bana sıfır diye yolladı. Birini iade bile almadı diğerini zor verdim geri. Ayrıca ısrarla kullanılmış diyorsunuz da firma açıklamayı yapmış durumla ilgili, kullanıldığı falan yok.

@ziyadeniz

Arkadaşım seni tekrar okuma yazma öğrenmeye davet ediyorum başka da bir şey demiyorum. Söyleneni anlamayan insanla tartışmanın lüzumu yok. Benim söylemediğim ya da yapmadığım şeyleri yapmışım gibi gösterip "sözde" bana karşı duruş falan sergiliyorsun. Ne içiyorsan acilen bırakman gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: hlksnrr
@Erdoğanlar Bisiklet bir ozur dilemenizi bekledim, ne ozur, ne pismanlik, ne uzuntu, ne de olayin tekrarlanmayacagina dair bir vaad vardi cevaplarinizda.

Yazilarinizi ozetlemek gerekirse, olayin zaman zaman yasanabilecegi, bunun normal karsilanmasi gerekip buyutulmemesi gerektigi, zaten urunun iadesinin saglandigi ve artik lutfen dirdir etmememiz gerektigi, kullanicinin en ufak bir magduriyetinin kalmadigi (buna kaybedilen zaman ve gerilen sinirler de dahil tabi), bununla birlikte hatayi yapan personelin ne tespit edildigi, ne uyarildigi, ne de bu konuda kendisiyle konusulmadigi bilgilerimize arz edilmistir.

Dolayisiyla bundan sonra firmanizla ilgili yasanabilecek problemlerde ne gibi bir tavir aldiginiz, ne gibi cozumler urettiginiz ve nasil bir uslup kullandiginiz net bir sekilde anlasilmistir.

Aydinlatici geri donutunuz icin tesekkur eder, iyi calismalar dilerim
 
Geri