Scudo Sports

Evde bisiklet bakımı için gerekenler

Teker göbeklerine dokunmadan sadece Pedallar, aynakol, arka ruble ve orta göbeği sökmek için hangi aparatlar gerekli yardımcı olabilir misiniz? Temizlik ve bakımını kendim yapmaya karar verdim ama tam olarak hangi aletlere ihtiyacım var bilemiyorum.

Orta göbek sm-bbr60

Aynakol FC-RS510

Ruble R7000

Zincirde quicklink var.

Orta göbek sökmek zor yada maliyetli olacaksa sadece diğerleri için öneri de olabilir.

1000 liraya halledebilir miyiz toplam olarak aletleri? Çok kalitesiz olmadan tek bir siteden sepet yapabilirseniz de olur bildiğiniz beğendiğiniz çok kalitesiz olmayanlardan.
Orta göbek için ben şundan aldım: (link)
Aynakol için hollowtech göbek olduğundan 5'lik alyan dışında gerekli olan bir şey yok. Sadece dışta bir kapak var, plastik onun da anahtarı var ama elzem değil, çok sıkı bir şey değil penseyle dikkatlice de çıkarılabilir. Yine de ürün şu: (link)
Ruble için şöyle: (link)
Rubleyi çıkarmak için tutmanız lazım dişlileri, şu olmadan çıkarmak işkence gibi, (link)
Pedal için 14-15'lik anahtarı hırdavattan alırsanız iş görür, özel aletler var ama bence pahalı, gerek yok.
Zincir için quicklinki çıkarma yöntemleri var illa alet lazım değil, ama rahat olsun derseniz şu var: (link)

Elimdeki bu aletler bakımını yaptığım 3 bisiklete de uyumlular, ama ufak farklar olabiliyor aralarında, şişmanda ucuz oluyor diye ben oradan aldım, size de oradan attım. Eğer oradan alacaksanız whatsapp hatları var, bu model numaralarını yazıp bu aletlerin uyumlu olup olmadığını sorabilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Scudo
Teker göbeklerine dokunmadan sadece Pedallar, aynakol, arka ruble ve orta göbeği sökmek için hangi aparatlar gerekli yardımcı olabilir misiniz? Temizlik ve bakımını kendim yapmaya karar verdim ama tam olarak hangi aletlere ihtiyacım var bilemiyorum.

Orta göbek sm-bbr60

Aynakol FC-RS510

Ruble R7000

Zincirde quicklink var.

Orta göbek sökmek zor yada maliyetli olacaksa sadece diğerleri için öneri de olabilir.

1000 liraya halledebilir miyiz toplam olarak aletleri? Çok kalitesiz olmadan tek bir siteden sepet yapabilirseniz de olur bildiğiniz beğendiğiniz çok kalitesiz olmayanlardan.
Pedal 15 numara anahtar söker 150 liraya alirsin.
Orta göbek ve aynakol sökmek için aletlere 2000 lira gider.
ruble sökme için 2500 lira lazim.
Totalde 4 bin lira üstü harcamalisin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Orta göbek için ben şundan aldım: (link)
Aynakol için hollowtech göbek olduğundan 5'lik alyan dışında gerekli olan bir şey yok. Sadece dışta bir kapak var, plastik onun da anahtarı var ama elzem değil, çok sıkı bir şey değil penseyle dikkatlice de çıkarılabilir. Yine de ürün şu: (link)
Ruble için şöyle: (link)
Rubleyi çıkarmak için tutmanız lazım dişlileri, şu olmadan çıkarmak işkence gibi, (link)
Pedal için 14-15'lik anahtarı hırdavattan alırsanız iş görür, özel aletler var ama bence pahalı, gerek yok.
Zincir için quicklinki çıkarma yöntemleri var illa alet lazım değil, ama rahat olsun derseniz şu var: (link)

Elimdeki bu aletler bakımını yaptığım 3 bisiklete de uyumlular, ama ufak farklar olabiliyor aralarında, şişmanda ucuz oluyor diye ben oradan aldım, size de oradan attım. Eğer oradan alacaksanız whatsapp hatları var, bu model numaralarını yazıp bu aletlerin uyumlu olup olmadığını sorabilirsiniz
Bi taraf çıktı ama diğer ne kadar dikkatli ve simetrik güç uygulasam da aleti yamulttu ve çıkmadı.

Çıkan tek taraftan iç kısmını vs temizledim ama geri nasıl sıkıştıracağım bi fikrim yok. Bisikletçileri bi dolaşacağım sanırım. Alüminyum yerine çelik olanları tercih etmek lazım sanırım ama onların da fiyatı yüksek muhtemelen.



1743097961954.jpeg
 
Dostlar selamlar Carraro 062 ile 3 ay önce aranıza katıldım 1000 km gelince zincir yağını sentetik tiner ile temizleyip XCP marka bisiklet zincir yağı kullandım. Ayrıca gidondan ses gelmeye başlayınca onu da bisikletçide yağlattırdım.

Bunlar dışı 2000 km gelince yapmam gerekenler var mı zincir dışında. Zincirin yağını almak için Sökmem kesinlikle gerekli mi yoksa geçen yaptığım gibi sentetik tiner ve bezle silip geçsem olur mu? Deneyim ve bilgilerinize ihtiyacım var
 
Bi taraf çıktı ama diğer ne kadar dikkatli ve simetrik güç uygulasam da aleti yamulttu ve çıkmadı.
Dur tahmin edeyim:

Sağ tarafı çıkarmak için saatin tersi yönde çevirdin?
 
Dur tahmin edeyim:

Sağ tarafı çıkarmak için saatin tersi yönde çevirdin?
Benim de aklima gelen ilk bu oldu. Birde o nasil bir aletmis de o derece deforme olmus hayret, sanki kartondan yapma gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Göbeklerin üzerinde gösterilen "sıkıştırma" yönü ne ise onun tersine çevirdim ikisini de. Dediğim gibi birisi (Zincir tarafı) az bir kuvvetle çıkarken diğeri çıkmadı. Daha doğrusu çıkması gereken kuvveti uygulayamadan alet yamuldu.

Sıkışan göbek için kapak gibi oturan ve çelikten olan ürünlerden almak gerekiyor sanırım.
 
Bi taraf çıktı ama diğer ne kadar dikkatli ve simetrik güç uygulasam da aleti yamulttu ve çıkmadı.

Çıkan tek taraftan iç kısmını vs temizledim ama geri nasıl sıkıştıracağım bi fikrim yok. Bisikletçileri bi dolaşacağım sanırım. Alüminyum yerine çelik olanları tercih etmek lazım sanırım ama onların da fiyatı yüksek muhtemelen.



325810 dosyayı görüntüle
Hadi ya, kötü olmuş gerçekten. Söylemek hiç aklıma gelmedi kusuruma bakmayın, zayıf bir alet hissiyat olarak da. Evet dediğiniz gibi çelikler çok pahalı maalesef. Geçmiş olsun
 
Hadi ya, kötü olmuş gerçekten. Söylemek hiç aklıma gelmedi kusuruma bakmayın, zayıf bir alet hissiyat olarak da. Evet dediğiniz gibi çelikler çok pahalı maalesef. Geçmiş olsun
Yapacak bir şey yok sıkışmış olmasaydı muhtemelen yamulmazdı en azından geri sıkıştırıncaya kadar iş görürdü muhtemelen ama kaynamış . İçi baya çamurlu ve kumluydu söktüğüm taraftan bakınca.

Ruble vs sökerken de sorun yaşamam umarım. Gerçi ruble için gelen aparat çelikten, 24 numara anahtarım da izeltaş sorun olmaz heralde. :) Bisikletçilerde de bunlara uygun aparat var mı bakacağız. Tekrar almak istemiyorum aynı üründen yada pahalı olanlardan. 1000 lira komple yeni BBR60 alıp bisikletçiye değiştirtsem daha mı mantıklı olurdu diye düşünmeye başladım :) Sonuçta her türlü bisikletçiye muhtaç kaldım.
 
Bahsi geçen arkadaş beni engellemiş sanırım ama ben yine de genele çok işlerine yarayacak bir bilgi olarak yazayım: Orta göbeğin alt tarafını bir yere dayayıp bir yandan ayağıyla çanağa basarken diğer yandan çanağı çevirmeye çalışsaydı anahtarı yamultmadan açılırdı. Bütün vidalı elemanlar, çözülme yönünün tersine doğru basıldığında açmak için gereken tork azalır.
 
Yapacak bir şey yok sıkışmış olmasaydı muhtemelen yamulmazdı en azından iş geri sıkıştırıncaya kadar iş görürdü muhtemelen ama kaynamış muhtemelen. İçi baya çamurlu ve kumluydu söktüğüm taraftan bakınca.

Ruble vs sökerken de sorun yaşamam umarım. Gerçi ruble için gelen aparat çelikten, 24 numara anahtarım da izeltaş sorun olmaz heralde. :) Bisikletçilerde de bunlara uygun aparat var mı bakacağız. Tekrar almak istemiyorum aynı üründen yada pahalı olanlardan. 1000 lira komple yeni BBR60 alıp bisikletçiye değiştirtsem daha mı mantıklı olurdu diye düşünmeye başladım :) Sonuçta her türlü bisikletçiye muhtaç kaldım.
Ya fikir olarak bir defa şöyle açmıştım ben orta göbeği; eğer boru anahtarınız varsa eski bir iç lastiği göbeğin etrafına sarıp boru anahtarıyla tutup çevirebilirsiniz, boru anahtarının yamulma ihtimali yok sonuçta :). Ama boru anahtarıyla tutarken göbeği yamultmamaya dikkat edin diyorlardı videolarda, alüminyum olduğu için göbek yamulabilirmiş
 
Arkadaşlar selamlar SHIMANO 105 RD-R7100, 12-SPD model aktarıcılı bir yol bisikletim var ebde trainer ile kullanmak için elimde hali hazırda gravelde kullandığın bir SHIMANO HG500 11-34T KASET ruble var bu aktarıcı bu dişli oranlarına uyumlu mudur ? yardımcı olabilir misiniz kullanılır mı ?
 
Arkadaşlar selamlar SHIMANO 105 RD-R7100, 12-SPD model aktarıcılı bir yol bisikletim var ebde trainer ile kullanmak için elimde hali hazırda gravelde kullandığın bir SHIMANO HG500 11-34T KASET ruble var bu aktarıcı bu dişli oranlarına uyumlu mudur ? yardımcı olabilir misiniz kullanılır mı ?
Merhaba,
Teknik olarak mekanik uyumsuzluklardan dolayı sağlıklı çalışmayabilir. 10-11 ve 12 vites sistemler farklı zincir ve dişli yapısı kullanırlar bu durum zincirin dişle ile uyumsuzluğundan doğacak vites işleyişin de sorun olacağından, uyumlu donanımı takman daha sağlık olacaktır.

Arka aktarıcı için uyumlu ruble modelleri listede ki gibidir;
CS-R8101-12
CS-R7101-12
CS-HG710-12
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
@V-TR Olay attırıcı ile değil de vites kolu ile ilgili. 10s rublede 12s kol ile sorunsuz zincir atışı sağlayamazsın çünkü 10s kol ile 12s kolun tel çekme miktarları farklı. Sorunsuz kullanabilmek için 10s arka vites kolu alman lazım.

Bu arada, attırıcıda 12s diye belirtmişler ama, o "12s ve altı" anlamında. 8s'i de 10s'i de çalıştırır kol Shimano olduktan sonra.
 
@V-TR Olay attırıcı ile değil de vites kolu ile ilgili. 10s rublede 12s kol ile sorunsuz zincir atışı sağlayamazsın çünkü 10s kol ile 12s kolun tel çekme miktarları farklı. Sorunsuz kullanabilmek için 10s arka vites kolu alman lazım.

Bu arada, attırıcıda 12s diye belirtmişler ama, o "12s ve altı" anlamında. 8s'i de 10s'i de çalıştırır kol Shimano olduktan sonra.
Yani bu durumda ben o zaman 12 li bir ruble alacağım anlamına mı geliyor en kolay yönde kullanabilmem için bisikletimi trainer da ?
Bir sorum da 25 veya 28 mm hangisi iyi olur fikrim yok da granfondolar için lastik ihtiyacım var kolay patlamasın istiyorum en azından dayanıklı bir lastik olsun ben zaten içine şerit zırh koyduruyorum genelde ama en azından uzun ömürlü bir lastik istiyorum açıkçası 6-8 bin km dayansın en azından hangi marka modele bakabilirim fiyat performans olarak yardımcı olabilir misiniz genel manada ?
 
Son düzenleme:
Yani bu durumda ben o zaman 12 li bir ruble alacağım anlamına mı geliyor en kolay yönde kullanabilmem için bisikletimi trainer da ?
Her vites sisteminin kendine özgü bir yapısı var. Her vites sistemi (grup içi hariç) kendilerine özel olarak üretilen donanımları ile kullanmak doğru bir tercih olacaktır.
Yol bisikletlerinde, 10'lu ve 9'lu Sistemler de Shimano'nun eski 10'lu (Tiagra 4700 hariç) ve 9'lu yol grubu bileşenleri genellikle birbirleriyle uyumludur. Ancak, Tiagra 4700 serisi 10’lu olmasına rağmen 11’li sistemlerin çekme oranına sahiptir ve yalnızca o sistemlerle uyumludur.

11 vites ve 12 vites sistemleri genellikle birbirleriyle uyumlu değildir. Bunun başlıca sebepleri, çekme oranlarının ve dişli aralıklarının farklı olmasıdır. Shimano'nun 11 vites sistemleri (örneğin, 105 R7000, Ultegra R8000) ile 12 vites sistemleri (örneğin, 105 R7100, Ultegra R8100) farklı tasarımlar ve mekanizmalar kullanır, bu nedenle parçalar birbirleriyle uyumsuz olabilir.

12 vites sistemleri, daha hassas bir çekme oranına sahip oldukları için 11 vites sistemlerine göre daha küçük adımlar ve daha ince ayar gerektirir. Bu da, vites değişim mekanizmalarının uyumsuz olmasına yol açacaktır.
12 vites arka vites sistemleri daha geniş bir aralık (12 dişli arka dişli) sunmak için tasarlanmıştır. 12 vites arka vitesin, 11 vites sistemleriyle uyumsuz olabilen daha büyük dişli kapasitesi ve farklı yönlendirme gereksinimleri vardır.
12 vites sistemlerinde zincirler biraz daha ince yapıdadır bu da 12 vitesin uyumlu çalışmasını sağlamak için gereklidir. 11 vites zinciri ile uyumsuzluk söz konusu olabilir.
12 vites sistemlerinde daha küçük adımlar için daha dar dişli aralıkları kullanılır. Bu nedenle, 11 vites ile 12 vites arasında uyumsuzluk olacaktır. Özellikle dişli oranları farklı olduğunda.
11 vites ve 12 vites sistemleri birbirleriyle doğrudan uyumlu değildir. Bir sistemin 12 vites uyumlu olabilmesi için özel olarak tasarlanmış 12 vites parçaları gereklidir.

MTB'ler de ise Shimano'nun eski 9 ve 10'lu MTB sistemleri genel olarak uyumludur. Ancak, 11'li ve üstü sistemlerde "Shimano Dynasys" adında farklı bir çekme oranı kullanıldığı için önceki nesillerle uyumsuz olabilmektedir.

(Yol da dahil) 12'li Sistemler (MicroSpline ve HyperGlide+): Shimano'nun 12’li MTB sistemleri (örneğin, Deore M6100, SLX M7100, XT M8100, XTR M9100) genellikle birbirleriyle uyumludur ancak farklı göbek sistemleri (MicroSpline vs. eski HG) nedeniyle bazı parçaların değiştirilmesi gerekebilir.
 
Her vites sisteminin kendine özgü bir yapısı var. Her vites sistemi (grup içi hariç) kendilerine özel olarak üretilen donanımları ile kullanmak doğru bir tercih olacaktır.
Yol bisikletlerinde, 10'lu ve 9'lu Sistemler de Shimano'nun eski 10'lu (Tiagra 4700 hariç) ve 9'lu yol grubu bileşenleri genellikle birbirleriyle uyumludur. Ancak, Tiagra 4700 serisi 10’lu olmasına rağmen 11’li sistemlerin çekme oranına sahiptir ve yalnızca o sistemlerle uyumludur.

11 vites ve 12 vites sistemleri genellikle birbirleriyle uyumlu değildir. Bunun başlıca sebepleri, çekme oranlarının ve dişli aralıklarının farklı olmasıdır. Shimano'nun 11 vites sistemleri (örneğin, 105 R7000, Ultegra R8000) ile 12 vites sistemleri (örneğin, 105 R7100, Ultegra R8100) farklı tasarımlar ve mekanizmalar kullanır, bu nedenle parçalar birbirleriyle uyumsuz olabilir.

12 vites sistemleri, daha hassas bir çekme oranına sahip oldukları için 11 vites sistemlerine göre daha küçük adımlar ve daha ince ayar gerektirir. Bu da, vites değişim mekanizmalarının uyumsuz olmasına yol açacaktır.
12 vites arka vites sistemleri daha geniş bir aralık (12 dişli arka dişli) sunmak için tasarlanmıştır. 12 vites arka vitesin, 11 vites sistemleriyle uyumsuz olabilen daha büyük dişli kapasitesi ve farklı yönlendirme gereksinimleri vardır.
12 vites sistemlerinde zincirler biraz daha ince yapıdadır bu da 12 vitesin uyumlu çalışmasını sağlamak için gereklidir. 11 vites zinciri ile uyumsuzluk söz konusu olabilir.
12 vites sistemlerinde daha küçük adımlar için daha dar dişli aralıkları kullanılır. Bu nedenle, 11 vites ile 12 vites arasında uyumsuzluk olacaktır. Özellikle dişli oranları farklı olduğunda.
11 vites ve 12 vites sistemleri birbirleriyle doğrudan uyumlu değildir. Bir sistemin 12 vites uyumlu olabilmesi için özel olarak tasarlanmış 12 vites parçaları gereklidir.

MTB'ler de ise Shimano'nun eski 9 ve 10'lu MTB sistemleri genel olarak uyumludur. Ancak, 11'li ve üstü sistemlerde "Shimano Dynasys" adında farklı bir çekme oranı kullanıldığı için önceki nesillerle uyumsuz olabilmektedir.

(Yol da dahil) 12'li Sistemler (MicroSpline ve HyperGlide+): Shimano'nun 12’li MTB sistemleri (örneğin, Deore M6100, SLX M7100, XT M8100, XTR M9100) genellikle birbirleriyle uyumludur ancak farklı göbek sistemleri (MicroSpline vs. eski HG) nedeniyle bazı parçaların değiştirilmesi gerekebilir.
Ali bey merhaba, hazır siz böyle anlatmışken benim de merak ettiğim bir konu var. Geçtiğimiz aylarda bir jant seti topladım. Arka göbek olarak da Dt Swiss 350 kullandım. Freehub body olarak "HG M (Shimano 8-10s, MTB 11s)" yazıyor. Hali hazırda kullandığım Shimano Alıvıo CS-HG400 9 Speed 11-36 ile sorunsuz çalıştırmaktayım. Bisikleti dropbar hale getirmek istesem. 105 set veya tiagra gibi hidrolik sistemli shimano bir setin rublesi bu göbeğe uyar mı? Ruble göbeğe oturur mu? Veya hangi disk fren yol bisikleti setini önerirsiniz?

Ek olarak Grx set kullanabilir miyim?
 
Ali bey merhaba, hazır siz böyle anlatmışken benim de merak ettiğim bir konu var. Geçtiğimiz aylarda bir jant seti topladım. Arka göbek olarak da Dt Swiss 350 kullandım. Freehub body olarak "HG M (Shimano 8-10s, MTB 11s)" yazıyor. Hali hazırda kullandığım Shimano Alıvıo CS-HG400 9 Speed 11-36 ile sorunsuz çalıştırmaktayım. Bisikleti dropbar hale getirmek istesem. 105 set veya tiagra gibi hidrolik sistemli shimano bir setin rublesi bu göbeğe uyar mı? Ruble göbeğe oturur mu? Veya hangi disk fren yol bisikleti setini önerirsiniz?

Ek olarak Grx set kullanabilir miyim?
Merhaba Deniz Bey,
Setinizi iyi günlerde kullanmanızı dilerim. Doğru bir tercih yapmışsınız. Dt Swiss 350 göbek ile 10-11S için listedeki rubleleri kullana bilirsiniz.

Shimano’nun 12’li yol rubleleri (105 R7100, Ultegra R8100) HyperGlide+ (HG L) veya MicroSpline gerektirdiğinden mevcut göbeğinize uymaz. 12 vites yol sistemine geçmek için freehub body değişikliği veya uyumlu bir göbek gerekir.

-Tiagra 4700 (10-speed, HG uyumlu)
-105 R7000 (11-speed, HG uyumlu)
-Ultegra R8000 (11-speed, HG uyumlu)
-Dura-Ace R9100 (11-speed, HG uyumlu)

GRX Set için ise;

GRX 10'lu Sistem GRX RX400 – Tiagra Tabanlı olduğundan kullana bilirsiniz.
Ruble; Shimano HG uyumlu Tiagra 10’lu ruble kullanır CS-HG500 veya benzeri.
Vites Kolları & Aktarıcılar; GRX RX400 seti Tiagra 4700 ile aynı çekme oranına sahip olduğundan Tiagra uyumlu göbek ve ruble ile çalışır.

GRX 11'li Sistem ise GRX RX600 & RX810 – 105/Ultegra Tabanlı olduğu için bunu da kullana bilirsiniz.
Ruble: Shimano HG uyumlu 105 veya Ultegra 11'li yol rublesi kullanır (örneğin, CS-R7000).
Vites Kolları & Aktarıcılar: Shimano 105 R7000 ve Ultegra R8000 ile aynı çekme oranına sahiptir. Bu nedenle, 105 veya Ultegra 11'li rublelerini kullanarak sorunsuz çalışırlar.
 
Merhaba Deniz Bey,
Setinizi iyi günlerde kullanmanızı dilerim. Doğru bir tercih yapmışsınız. Dt Swiss 350 göbek ile 10-11S için listedeki rubleleri kullana bilirsiniz.

Shimano’nun 12’li yol rubleleri (105 R7100, Ultegra R8100) HyperGlide+ (HG L) veya MicroSpline gerektirdiğinden mevcut göbeğinize uymaz. 12 vites yol sistemine geçmek için freehub body değişikliği veya uyumlu bir göbek gerekir.

-Tiagra 4700 (10-speed, HG uyumlu)
-105 R7000 (11-speed, HG uyumlu)
-Ultegra R8000 (11-speed, HG uyumlu)
-Dura-Ace R9100 (11-speed, HG uyumlu)

GRX Set için ise;

GRX 10'lu Sistem GRX RX400 – Tiagra Tabanlı olduğundan kullana bilirsiniz.
Ruble; Shimano HG uyumlu Tiagra 10’lu ruble kullanır CS-HG500 veya benzeri.
Vites Kolları & Aktarıcılar; GRX RX400 seti Tiagra 4700 ile aynı çekme oranına sahip olduğundan Tiagra uyumlu göbek ve ruble ile çalışır.

GRX 11'li Sistem ise GRX RX600 & RX810 – 105/Ultegra Tabanlı olduğu için bunu da kullana bilirsiniz.
Ruble: Shimano HG uyumlu 105 veya Ultegra 11'li yol rublesi kullanır (örneğin, CS-R7000).
Vites Kolları & Aktarıcılar: Shimano 105 R7000 ve Ultegra R8000 ile aynı çekme oranına sahiptir. Bu nedenle, 105 veya Ultegra 11'li rublelerini kullanarak sorunsuz çalışırlar.
Çok teşekkür ederim. Ben sayfada yazılandan "HG M (Shimano 8-10s, MTB 11s)" şunu çıkartmıştım. Yol grubu için 8-10 vites arası, mtb grubu için ise 11'e kadar kullanılabilir. Dolayısıyla 11 vites kullanılamaz gibi düşünmüştüm. O zaman yol grubunda da dediğiniz 10'lu set veya 11'li setli bir grx işimi görecektir. Tekrar teşekkür ederim.
Merhaba Deniz Bey,
Setinizi iyi günlerde kullanmanızı dilerim. Doğru bir tercih yapmışsınız. Dt Swiss 350 göbek ile 10-11S için listedeki rubleleri kullana bilirsiniz.

Shimano’nun 12’li yol rubleleri (105 R7100, Ultegra R8100) HyperGlide+ (HG L) veya MicroSpline gerektirdiğinden mevcut göbeğinize uymaz. 12 vites yol sistemine geçmek için freehub body değişikliği veya uyumlu bir göbek gerekir.

-Tiagra 4700 (10-speed, HG uyumlu)
-105 R7000 (11-speed, HG uyumlu)
-Ultegra R8000 (11-speed, HG uyumlu)
-Dura-Ace R9100 (11-speed, HG uyumlu)

GRX Set için ise;

GRX 10'lu Sistem GRX RX400 – Tiagra Tabanlı olduğundan kullana bilirsiniz.
Ruble; Shimano HG uyumlu Tiagra 10’lu ruble kullanır CS-HG500 veya benzeri.
Vites Kolları & Aktarıcılar; GRX RX400 seti Tiagra 4700 ile aynı çekme oranına sahip olduğundan Tiagra uyumlu göbek ve ruble ile çalışır.

GRX 11'li Sistem ise GRX RX600 & RX810 – 105/Ultegra Tabanlı olduğu için bunu da kullana bilirsiniz.
Ruble: Shimano HG uyumlu 105 veya Ultegra 11'li yol rublesi kullanır (örneğin, CS-R7000).
Vites Kolları & Aktarıcılar: Shimano 105 R7000 ve Ultegra R8000 ile aynı çekme oranına sahiptir. Bu nedenle, 105 veya Ultegra 11'li rublelerini kullanarak sorunsuz çalışırlar.
Ek bir sorum daha olacak. Brur300 idi sanırım şuan kullandığım kaliperler. Bunlar yol bisikleti grupseti ile kullanılabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: ALİ@
Çok teşekkür ederim. Ben sayfada yazılandan "HG M (Shimano 8-10s, MTB 11s)" şunu çıkartmıştım. Yol grubu için 8-10 vites arası, mtb grubu için ise 11'e kadar kullanılabilir. Dolayısıyla 11 vites kullanılamaz gibi düşünmüştüm. O zaman yol grubunda da dediğiniz 10'lu set veya 11'li setli bir grx işimi görecektir. Tekrar teşekkür ederim.
HG-M (HG Medium) ifadesi, orta genişlikte zincirleri ifade eder. Ben teşekkür ederim.
 
Geri