@Abdullah T.
Boşver bisikletçi vb.'ni. Al eline 1.5 litre boş pet şişeyi ve huniyi, eve en yakın petrolcüde 5 liralık mazot koydur, bir de kullanılmış bir diş fırçası bul evden. Sonra bisikleti sehpaya çıkart, sehpa yoksa ters çevir(bence sehpa edinmelisin en azından vites ayarını kendin hakkıyla yapabilmek için), pedalı boşta döndürerek tüm zinciri fırçayı gazyağına sık sık batırıp çıkarıp iyice bir fırçala. Dişlileri de iyice bir fırçala. Sonra zincir ve dişlilere tazyikli su tut ve zinciri bol bol yağla. Bisikleti sehpa üstündeyken tüm viteslere geçirerek dişlileri de yağla. Sehpa yoksa tüm viteslere geçirme işlemini etrafta 1-2 tur atarak yap. Sonrasında zincir üstündeki fazla yağı almak için yine bisikleti sehpaya koyup bezi zincire bastırmadan değdirip aynı zamanda zinciri 1 tam tur döndür.
Sonrasında da vites ve fren tellerinin açıkta kalan yerlerini yağla. Bunun için de bir bezin ucunu bol bol yağlayıp yağlı bezle tellerin açıkta kalan yerlerini sil. Bunu yapmazsanız telleriniz erken biter (çoğu kişi ihmal eder bunu)
Vites geçmeme sorunu vites ayarından da olabilir, sehpa yoksa edin, yıldız tornavida vardır zaten. 2 dk'lık basit bir iş. Sehpa 40-50 ₺, vites ayarı yaptırmak 20 ₺. 2-3 vites ayarı ile sehpanın parası çıkar.
Yıkamayı da şöyle yapıyorum: Önce bir naylon parçası ile sele borusunun üstünü kapatıyorum (bunu yapın yoksa orta göbeği benim gibi daha 9000 km'de elinize alırsınız). Sonra gazyağı ile zincir ve dişlileri temizliyorum. Zincir temizliğinden sonra bisiklete tazyikli su uyguluyorum. Ardından iki adet kova alıyorum. Bir kovanın dibine yarım kapak cilalı oto şampuanı dökerek üstüne de tazyikli su tutarak köpürtüyorum. Köpük kovanın kenarı ile aynı hizada olacak. Diğer kovayı da sadece su ile dolduruyorum. Tüylü microfiber bezi köpüğe daldırarak köpüklü bezle bisikleti siliyorum. Bez kirlendikçe sulu kovaya daldırıp suyunu sıkıyorum ve tekrar bezi köpükleyip silmeye devam ediyorum. Bunu yapmazsanız kirli bez bisiklette kılcal çizik yapar. Silmeye üst bölgelerden (gidon, sele borusu vb. başlayarak aşağı inerek en son alt bölgeleri (orta göbeğin olduğu kısım, kadro arka üçgenin alt kısımları vb.) bezi de bol bol sulu kovaya daldırıp tekrar köpüklemek suretiyle siliyorum. Kadroyla işim bitince aktarıcıları, aynakolu ve tekerlekleri de temizliyorum. Silme işlemi bitince şampuan izi kalmaması için tazyiksiz suyla bisikleti duruluyorum. Ardından başka bir mf bezi elime alıp bisikleti iyice kuruluyorum. Kuruladıktan sonra zinciri, dişlileri ve vites ve fren tellerinin açıkta kalan kısımlarını yağlıyorum. Yağlamadan sonra lastik yanaklarına ve matara kafesine lastik parlatıcı uyguluyorum. Seleye, elciklere ve vites&fren kollarına da torpido parlatıcı uyguluyorum. Bunları her yıkamada yapıyorum. Ayda 1 kere bisikleti yıkıyorum.
4 yıkamada bir kadroya teflon cila atıyorum.
Yılda 1 kere yıkama sonrası kadroya kil hamuru temizliği ve pasta&cila uyguluyorum.