Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Evde bisiklet temizliği ve sonrası

@Tahsin Y.

Size de günaydın
Cevabını bildiğiniz soruları neden soruyorsunuz madem


Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
 
Scudo
@halil ibrahim duran

Beyfendi anlamak istemediginizi dusunuyorum artik! Nasil temizlik icin WD40 gibi cevap verebiliyorsaniz bunun icinde adam gibi bu sekilde cevap vermenizi beklemistim. Ayni mantik temizlik icin yag sokucu mu dedinde yaglamak icin yag kullan diyorsun.

Neyse siz bu sekilde ilerlemeye devam edin esprileriniz gulecek kisi elbet cikacaktir ama benden size bir tavsiye eger esprinizi biri ile dalga gecerek yapiyorsaniz o kisiye duzgun cevapta verin ki espirinize gulebilsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: tbedirhanacar
Wd-40 tavsiye etmedim ki ben. Başkasıyla karıştırmayın.

Temizlemek için ya temizlerken hemen uçup kalıntı bırakmadığı için balata spreyi, onunla çıkmazsa mazot ve fırça kullanıyorum.
Yıkamak için sabunlu su, fırça ve sünger; durulamak için su kullanıyorum.
Zinciri tekrar yağlamak için de sprey dry lube zincir yağı kullanıyorum

Basit bir espiriyi bu kadar ciddiye alacağınızı tahmin etmemiştim


Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
 
Feyri yi boykot ediyoruz :D wd 40 dan vazgeçtim aynen toz toplar vitesler adam akıllı geçmiyor bi gaz yağı alayım yağlamayıda bisikletçide felan yaptırırım zaten bisikletçi yokuş aşağısı vites atmadan giderim .D Yanlış anlamadıysam gaz yağı petrol ofislerindemi satılıyor?Litresi 3,81 diyor yada gaz yağı kullanmadan yağlatsam vites sorunu çözülürmü mekanizmam alivio
 
@halil ibrahim duran
Wd 40i ornek olarak vermistim. Ayrica espiri oldugunun farkindayim sorun surda basliyor espirinin altina ciddi cevap bekleyen kisiue ciddi birde cevap vermis olsaydiniz. Bende gulerdim eglenirdim fakat obur turlu dalga geciliyormus gibi olmakta.

Ayrica cevabin icin tesekkur ederim
 
@Tahsin Y.

Sizin yağlama sorunuzun hemen bir üstünde Turan bey detaylı bir şekilde açıklamış.

@Turan Babacan

Ben wd-40 ürününün her yere her amaçla kullanılmaması gerektiğine espirili bir şekilde değindim sadece....

Yok illa ben wd-40 ürünleri kullanacağım diyorsanız da (link) yağ çözücü, pas çözücü, pas koruması, dry lube, ince gres gibi ayrı ayrı ürünlerin olduğu sayfayı inceleyip bu ürünlere yönelinsin, yeter.
 
@halil ibrahim duran
Turan bey temizlik icin detayli bir aciklama yapmis. Benim sordugum soru ise tekrar ne ile yaglamamiz gerektigi idi.

Neyse bosverin gercekten..
 
@Tahsin Y.

@halil ibrahim duran


Güzel kardeşim, kaç kere yazacağım bilemiyorum. 500ml alüminyum tüpte satılan (sanayiden 15tl gibi bir rakama çok rahat bulunur) özellikle bisiklet ve motorsiklet zincirleri için üretilmiş spey şekilde uygulanan DRY LUBE olarak da bilinen zincir yağı ile yağlıyorum. Markası ve sairi tamamen size kalmış.

Ayrıca bu konu ile ilgili forumda en az 10 tane başlık veya başlıklar içinde değinilmiş bilgiler var. Şu halde kendi sorunuzun sonunda bile gülücük varken espiri ile verilen karşılığı bu kadar (afedersiniz ama don lastiği gibi) uzatmanıza bir anlam veremiyorum.
Ciddi cevap istediniz onu da yazdım halen aynı soruyu sorarak uzatıyorsunuz. Temcit pilavı gibi ısıtıp ısıtıp aynı cevabı mı yazayım.

Aya seyahat yapmayacağız ki altı üstü zincir yağı, sanayiden gidip zincir yağı alınıp yağlanacak.
 
@halil ibrahim duran


@Tahsin Y.


Vermis oldugunuz cevap icin zaten tesekkur etmistim.

Sanirim fark etmediniz. Siz bilu mesajin ustune Turan beyin anlatimini ilettiniz bende o aciklamanin sadece temizlikle alakali oldugunu soyledim.
 
Bisikleti yıkayıp kuruduktan sonra ,ıslak mendille siliyorum parlatıyor arkadaşlar tavsiye ederim.
 
Zincirdeki kirli yağı temizlemek için mazot ta kullanabilirsiniz.
 
Bisikletin kadrosunu parlatmak için mazot, gaz yağı vs. kullandığını yazanları okumuştum. Onlara tavsiyem mazotla sildikten sonra birde üstüne çakmak çaksınlar yanar döner bir hâl alacaktır :)

Boyalı kısımlarda mazot, benzin, gaz yağı vs kullanılmaz. Mazot ve gaz yağı ilk zamanlar parlaklık verse de zamanla boyayı daha fazla matlaştırıp ölü bir görünüme çevirir. Arkadaşlara tavsiyem Autokit ya da Turtle wax gibi markaların Carnauba cilalarını bezle yedirerek kullanmalarıdır. Bu işlem en fazla 10 dk sürecek ama kadronuz gerçekten parlayacak ve boyanızda dış etkenlerden daha fazla korunacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Her yıkamadan sonra yağlamayı ihmal etmeyiz. Böylece paslanmaya davetiye çıkarmayız
 
@Abdullah T.

Boşver bisikletçi vb.'ni. Al eline 1.5 litre boş pet şişeyi ve huniyi, eve en yakın petrolcüde 5 liralık mazot koydur, bir de kullanılmış bir diş fırçası bul evden. Sonra bisikleti sehpaya çıkart, sehpa yoksa ters çevir(bence sehpa edinmelisin en azından vites ayarını kendin hakkıyla yapabilmek için), pedalı boşta döndürerek tüm zinciri fırçayı gazyağına sık sık batırıp çıkarıp iyice bir fırçala. Dişlileri de iyice bir fırçala. Sonra zincir ve dişlilere tazyikli su tut ve zinciri bol bol yağla. Bisikleti sehpa üstündeyken tüm viteslere geçirerek dişlileri de yağla. Sehpa yoksa tüm viteslere geçirme işlemini etrafta 1-2 tur atarak yap. Sonrasında zincir üstündeki fazla yağı almak için yine bisikleti sehpaya koyup bezi zincire bastırmadan değdirip aynı zamanda zinciri 1 tam tur döndür.

Sonrasında da vites ve fren tellerinin açıkta kalan yerlerini yağla. Bunun için de bir bezin ucunu bol bol yağlayıp yağlı bezle tellerin açıkta kalan yerlerini sil. Bunu yapmazsanız telleriniz erken biter (çoğu kişi ihmal eder bunu)

Vites geçmeme sorunu vites ayarından da olabilir, sehpa yoksa edin, yıldız tornavida vardır zaten. 2 dk'lık basit bir iş. Sehpa 40-50 ₺, vites ayarı yaptırmak 20 ₺. 2-3 vites ayarı ile sehpanın parası çıkar.

Yıkamayı da şöyle yapıyorum: Önce bir naylon parçası ile sele borusunun üstünü kapatıyorum (bunu yapın yoksa orta göbeği benim gibi daha 9000 km'de elinize alırsınız). Sonra gazyağı ile zincir ve dişlileri temizliyorum. Zincir temizliğinden sonra bisiklete tazyikli su uyguluyorum. Ardından iki adet kova alıyorum. Bir kovanın dibine yarım kapak cilalı oto şampuanı dökerek üstüne de tazyikli su tutarak köpürtüyorum. Köpük kovanın kenarı ile aynı hizada olacak. Diğer kovayı da sadece su ile dolduruyorum. Tüylü microfiber bezi köpüğe daldırarak köpüklü bezle bisikleti siliyorum. Bez kirlendikçe sulu kovaya daldırıp suyunu sıkıyorum ve tekrar bezi köpükleyip silmeye devam ediyorum. Bunu yapmazsanız kirli bez bisiklette kılcal çizik yapar. Silmeye üst bölgelerden (gidon, sele borusu vb. başlayarak aşağı inerek en son alt bölgeleri (orta göbeğin olduğu kısım, kadro arka üçgenin alt kısımları vb.) bezi de bol bol sulu kovaya daldırıp tekrar köpüklemek suretiyle siliyorum. Kadroyla işim bitince aktarıcıları, aynakolu ve tekerlekleri de temizliyorum. Silme işlemi bitince şampuan izi kalmaması için tazyiksiz suyla bisikleti duruluyorum. Ardından başka bir mf bezi elime alıp bisikleti iyice kuruluyorum. Kuruladıktan sonra zinciri, dişlileri ve vites ve fren tellerinin açıkta kalan kısımlarını yağlıyorum. Yağlamadan sonra lastik yanaklarına ve matara kafesine lastik parlatıcı uyguluyorum. Seleye, elciklere ve vites&fren kollarına da torpido parlatıcı uyguluyorum. Bunları her yıkamada yapıyorum. Ayda 1 kere bisikleti yıkıyorum.

4 yıkamada bir kadroya teflon cila atıyorum.

Yılda 1 kere yıkama sonrası kadroya kil hamuru temizliği ve pasta&cila uyguluyorum.
 
Sırf bu temizlik olayına girmemek için sadece kuru havada bisiklet sürer olduk,tatlı su bisikletçiyiz abi.:komik:
 
Arkadaşlar bu ürünü kullanan var mı ? Bisiklete zararı olur mu acaba ? Reklam felan yapmıyorum arkadaşlar merakımdan soruyorum, niye bunu söylüyorum çünkü konu açmıştım fakat onaylanmadı anladığım kadarı ile..

 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@Şeffaf
hocam çok fikir sahibi olmamakla birlikte ustanın biri şöyle demişti.. zinciri yıkadıktan sonra 24 veya 48 saat kullanıp sonra yağlayın
 
  • Beğen
Tepkiler: Şeffaf
O paslanmadan önce. Benim merak ettiğim mevcut pası nasıl temizleriz ? Ayrıca yukarıdaki zımbırtıyı kullanan var mı, deneyimleyen var mı onu merak ediyorum .

WD40, kola vb bunlar çıkarıyor fakat epey bi uğraş istiyor, ayrıca sonucu bu videodaki gibi tertemiz olmuyor.
 
@dryakup23

Merhaba kullanip degil de "kurutup" yaglayin olabilir mi acaba?

Bisikleti sik sik temizliyorum. Genelde zinciri ve kaseti degreaser ile temizleyip ardindan detarjanli suyla yikayip duruladiktan sonra kurumaya birakiyorum, ertesi gun de suruse cikmadan bir kac saat once zinciri yagliyorum.
Bunu yapmamin sebebi degreaser tamamen temizlendikten/arindiktan ve zincir kuruduktan sonra zincire yeni yag surmek.

zinciri yikadiktan ( cogu zaman yikamak tek basina temizlemeye yetmiyor bu arada ) sonra 24-48 saat kullanip sonradan yaglamanin mantigi nedir ben anlayamadim?
 
Geri