Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Fakir Adam'ın yeni projesi (bizi bilen bilir) :)

Sadece sesi bile itici. Bisiklette o sesi düşünemiyorum. Mobilet almak daha mantıklı.
 
Scudo
Arkadaşım sen hiç ölen adam görmemişsin belli ki...Yapma gözünü seveyim. Böyle şeylerin şakası olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan57
@Ahmet Faruk Eğit forumda tekeri dönen her nevi bisikletin paylaşılmasından yanayım. Yanlış da olsa gençler görsünler benim yaptığım yanlışa düşmesinler. Ders alsınlar.

@SerkanH mobileti aldım zaten de ağır geliyor atik değil iyi esnemiyor. Herkes artçı olmak istiyor. Bu proje biterse zararım yalnız kendime ama mobilette öyle olmuyor.

@Mehmet Tuğrul CANBAŞ çevirmeye GEREK Yok. Tandem bisikletin ön aynakolunu aynen aktarıyorum bir taraftaki tek yaprak disliye motoru bagliyorum diğer taraftan 3 yaprakla arkaya iletiyorum.
 
Orhan kardeş atomlarına ayırır o nane seni demedi deme gençlikte bisikletinle coşup eğleneydin zira hızly yásha qech œl césédyn yáqusuklu olsun sendromu denen apachioloji bilminin aman vermez meslek hastalığı seni senden alır beni bana bırakmaz
 
@Orhan57

Mobilette aktarma dişlisi aynen bizlerin kullandığı bisikletlerdeki gibi hareket yönüne göre sağ taraftadır güzel kardeşim. sen motoru çevirip aktarma dişlisini hareket yönüne göre sol tarafa alır, o dişli ile aynakolun karşısına takacağın tek yaprak dişliye hareket verirsen, motorun dönüşü pedalını ters yöne çevirir.

Ben durum tespiti yaptım. dinlemek veya kulak ardı etmek senin bileceğin iş...
 
"İcat çıkarma" diye diye bu hale getirdik kendimizi. Bu işin olmayacağını söylemek yerine nasıl daha güvenli yapılabileceği konusunda yorumlar olsa daha iyi olmazmıydı. Belli ki adam kafaya koymuş yapacak. Engellemeye çalışmakla nereye varacağız.

Örneğin; 20 yıl önce çocukken bisikletim vardı. Liseden sonra olmadı. 1 yıl önce nasıl oldu bilmiyorum ama bisiklet almaya karar verdim. Konuyu açtığım herkes aman yapma, burası İstanbul, binemezsin, kaza yaparsın....... gibi olumsuz bir yığın eleştiriye rağmen gittim katlanır aldım. Bu ne yaaa diye başlayan ve buna binilirmi diye devam eden olumsuz eleştirileri de buradaki herkes tahmin edebilir. "O"nları dinlemelimiydim sizce? Aksine daha çok gaza geldim.

Birisi çıktı ve "mutlaka kask kullan" diyerek olumlu yaklaştı. Sadece 1 kişi. Şimdi neden daha önce bisiklet almadım diye kızıyorum kendime.
 
@Mehmet Tuğrul CANBAŞ yanlış biliyorsunuz motordan gelen kuvvet zinciri soldan gelir sağdan gelmez sağdaki dişli pedala bağlıdır.

@yusufclp yaklaşımınız için Çok teşekkür ederim, ancak ben yine de yapılan yorumlara her tür düşünceyi görebilmek adına açığım. Dalga geçer gibi konuşulmadığı müddetçe aleyhime fikir yürütenlerin de ne sebeple düsündüklerini bilmek faydalıdır. Destekleriniz için teşekkür ederim.

Bu amerikadaki yahudi çocukları yapınca ağzınızı açıp aaaa diyorsunuz, Türk yapmaya kalkınca olmaz, beceremezsin, mühendisliğin yetmez, ölürsün, geberirsin diyorsunuz :)
Ben bunu yapacağım, patlarsam da ne güzel patlarım. Ayrıca onlarınkine baktım benim gibi dişliyi ortadan aktarmayı akıl edememişler gene vitessiz yapmışlar. Ben viteslisini yapayım da alem görsün. (Şimdi yine ''He zaten bir sen akıllısın'' yapacaklar. ) yazsınlar kimseyle zıt düşmem. Yaptığımı da düsündüğümü de saklamam. Buyrun bikaç haftaya göreceğiz olacak mı olmayacak mı :):);):bsmagryr:
 
@Orhan57 Ne yaparsanız yapın ama güvenliği asla ve asla ikinci planda bırakmayın. Önceliğiniz hep güvenlik olsun. Örneğin çekiş sistemini (zincir, dişli vs) sac muhafaza yaparak düşseniz de zarar vermeyecek şekilde yapın. Egzoz borusunu izole edin mesela.
 
@Orhan57

Linkteki videonun 43 ve 60. saniyeleri arasını izlemeni tavsiye ederim. Yaptığında en azından güvenlik donanımlarını ihmal etme kullanım sırasında.

Proje sonucunu merakla beklemekteyim.


(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan57
@Orhan57 Bahsettiğin şey o kadar saçma geliyor ki bana, anlatamam. Yani mtb parkuruna gireceğim diyorsun, düşeceksin, vuracaksın, motorun seni yakma olasılığı var. Bu proje değil, işsizlik. Sen ölmeyi bayılma zannediyorsun galiba :)
 
Farklı hobilerle haşır neşir olduğumdan konuyla ilgili değişik forumlara üyeyim şunu gözlemliyorum;hep yapıcam edicem şeklinde forumdaşlar bir ön giriş yapıp sonra forumları yarım kalan tasarımlar mezarlığına çeviriyorlar.Böyle olmaması dileğiyle diyor başarılar diliyorum...
 
@Orhan57

inşallah hayırlısı ile 25i 35i falan da görürsün ama bu projeyle zor olabilir.

Benim akrabaların ekseriyeti Konya'da ve orada mobiletten çok bisiklet var ve gayet de gelişmiş bir sanayi vardır orada. Neden oradaki sanayicilerin veya bisikletçilerin aklına gelmemiş daha önce BİR DÜŞÜNÜN!

bizi bilen bilir demişsin ya allah korusun bilen rahmetle anmasın sonra
 
Meshur son sozler vardir esprili:
"Bak simdi aslanin agzina kafami sokucam"
"Ben bu aletle 100 km hizda teker kaldiririm... Gor bak!"

vesaire vesaire...
Yapkardesim! Yaraticiligina, muhendisligine, mucitligine, fikirlerine bir sey diyen yok!
Bahsettigin mobilet yarislarina ait bir video linki merak buyuranlara:

Yasadisi, trafigi ve suruculeri tehlikeye atiyor, yarisci ve trafikteki diger araclarda bulunanlar icin ciddi kaza ve olum riski tasiyor. Aletin aerodinamigi ve tasarimindaki malzemelerin dayanikliligi bu ise uygun degil! Surucu kendisi degisik, son derece riskli ve rahatsiz pozisyonlarla aerodinamik ve dengeyi olusturarak hizi maximize etmeye calisiyor. Yapisi ve agirligi itibari ile yuksek hizlarda yoldaki bir cisim veya ani ruzgar, baska arac ruzgari ile savrulmaya cok musait. Kaldiki kask, dizlik, dirseklik, eldiven gibi minimum duzeyde sayilabilecek hic bir koruma sozkonusu degil!

MTB parkurundaki bisikletci veya downhill cilerin bile koruma aksesuarsiz bu isi yaptiklari gorulmez! BMX (dirt bike / street bike) kullanicilari kullanmazlar genelde ama onlarda yuksek suratlerde akrobasi yapmadigi icin en fazla dusunce bir yeri kirilir veya siyrilir...

Sen motorlu bisiklet tasarlayacaksan, icat yapacaksan eyvallah. Koruma donanimlari ile trafige kapali alanda birtakim denemeler yapacaksan ona da eyvallah. Sor, fikir verende olur takildigin alanlarda.

Sen tutup "caki gibiyim 21 yasindayim tutmayin beni" "mobilet yarislarinin hastasi oldum, bisiklete motor adapte edip daha hafif ve hizli olarak buna devam edecegim" dersen herkes "DUR NAPIYOSUN" der kusura bakmayacaksin!

Acik soyleyeyim ben gorsem illegal yarisan mobilet, motosiklet, araba aninda sikayet ederim, ihbarimi yaparim polise. Hem yariscilarin guvenligi ve en onemlisi trafikteki diger herkesin guvenligi icin. Bu tip eylemlerin icerigi dolayli yoldan adam oldurmeye tesebbus icerir. Kamu guvenligini riske atmaktir.

Ama bak yine diyorum:
Sen motorlu bisiklet tasarlayacaksan, icat yapacaksan eyvallah. Koruma donanimlari ile trafige kapali alanda birtakim denemeler yapacaksan ona da eyvallah. Sor, fikir verende olur takildigin alanlarda.

Eh tabi coluklu cocuklu yasli basli adam oldugum icin gencleri anlamadigim, Turk gencinin onunu kestigim, yabancilar yapinca alkis tuttugum dusunuluyor ve bununlada itham edildim onceden... Lafi olan buyursun giydirsin bana! Cevapta vermem zaten :)
Ama Turk'um, Turkiye'yi ve insanimi kimseye degismem! Yeterki kulturunu degerlerini kaybetmemis olsun, baskalarina saygisini, herkesi ilgilendiren kurallara bagliligini yitirmesin! Bizim insanimiza engel olan bizim insanimiz degil, hukumetin - devletin ilgisizligi ve yetersizligidir. Yoksa bizim insanimiz azimli, zeki, basarili, tutugunu koparan cinstendir. Tarihte ve gunumuzde bunun pek cok ornegi vardir. Dikkat ederseniz dunyanin heryerinde beyin gocu ile ulkemizden alinip degeri verilerek hakettigi yere ulastirilan Turk'ler vardir!
 
Hocam fikrinize katılıyorum. Lafa gelince yok elin Avrupa'lısı şunu yapmış bunu yapmış bize gelip biz yapmaya çalışınca deli oluyoruz, kınanıyoruz vs. bir sürü saçmalıklar. Herkes imkanları el verdikçe istediğini yapmakta özgür olmalı. Bazı arkadaşlar yazmış hazırı var diye e hazırını koyunca ne anlamı kalacak benim yapmamın ki? Bende bir ara düşündüm böyle bir fikir. Bisiklete motor koymayı. Ama biraz mühendislikte eksik kaldım. Elektrikli motor koymayı düşündüm. Onuda herhangi bir aracın marş motoru olarak düşündüm. Fakat marş motoru 75 amperlik aküyü bile çok kısa sürede emebiliyor artı olarak sürekli belli bir devirde dönüyor. Şöyle biraz araştırdığımda motora giden amperi düşürdüğümde motor devri yavaşlayacaktı. Ama ikinci bir sorun olarak ben buna nasıl şarj dayandıracaktım ki? Buna da çeşitli formüller düşündüm. Hatta bisikletin dönen her aksamına basit şarj dinamoları yerleştirmeyi düşündüm. Ama yine şarj süresi yetersiz kalacaktı ki ekstradan dönen şarj dinamoları yüzünden kayıp olan enerjide cabası. Bu sefer şöyle bir şey düşündüm. Bisikletin ayna kolu üstüne 2 adet araç şarj dinamosu yerleştirip bunları kendim pedal gücüyle çevirmeyi düşündüm. Ama bu da aklıma yatmadı. Akü dahil o kadar şarj dinamosu ve aparatlar çok fazla ağırlık demekti ve bu seferde fren engeliyle karşılaştım. Klasik V-Frenin bu kadar ağırlığı durduramayacağını düşündüm.
Sonuç olarak maliyetini ve zorluklarını düşününce ben vazgeçtim bu düşüncemden.
Ama sizin vaktiniz,gerekli teknik bilginiz ve bütçeniz varsa neden olmasın?
 
Teknoloji alanında ,ağır sanayi ve diğer sektörlerde neden yerli bir markamız olmadığını daha iyi anlıyorum. "Sen yapamazsın" veya "yapılmışı var" zihniyeti oldukça...
 
Bardağın dolu kısmını görmek gerekir diye düşünüyorum. Her şeyden önce böyle bir proje sahibine mekanik ve motorla ilgili ders kitaplarında edilemeyeceği bilgiler kazandırır. kimsenin hayatını bile bile riske atmayı göze alacağını sanmam. arkadaşımız sonuçta ortaya çıkan araca güvendiği oranda limitleri belirleyecektir. Ancak motorlu bisikleti yaptığında ondan çok daha gelişmişlerini yapabilecek bilgi birikimini elde etmiş olacak. Tasarlamaya ve üretmeye devam diyorum.
 
@yusufclp
Arkadaş sıfırdan proje yaptı, arge sini geliştirdi de ona mı yapma diyoruz?

Ne dişlisi, ne zinciri, ne kadrosu onlarca beygir ve bir o kadar tork taşıyabilecek güçte ve dayanımda olmayacak malzemelerle yola çıkmasına karşı çıkıyoruz.

Bisiklet tek beygirlik bir ulaşım aracıdır. :D kadrosu, donanımı o fazladan ağırlığı, momentumu, torku kaldıramaz. Kaynakla kuvvetlendirme desen o da ekstra ağırlık demek. Hem kaynağın kendisi de ortalama metale zarar veriyor...

Bu tip şeyler sıfırdan proje ister
 
Geri