Tasogare
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 6 Nisan 2015
- Mesaj
- 1.009
- Tepki
- 1.303
- Şehir
- İzmir
- İsim
- Mugen
@antecurs
Hocam doğru noktalara değinmişsiniz ama bisiklet dönüşü ve motosiklet dönüşü arasındaki fark nedir ? Ben öyle bi fark olduğuna inanmıyorum da, ağırlık ve hız sürücünün pozisyonu belirler, fakat bunun dışında ikisi arasında bi fark göremiyorum, dahası 2 sinide aynı şekilde kullanıyorum
@Mehmet Tuğrul CANBAŞ
Böyle bişey olmaz, motor hareketi zaten lastiklerin dönüş yönünde, aktarma orjinalinde olduğu gibi kullanılsa, düz gitmeye devam edecektir, ancak araya bi çark koyduğunuzda o zaman geri gitmeye bi adım yaklaşırsınız ama arka dişli fix olmadıkça geri gitme yinede sağlanmaz, pedalı geri çevirdiğinizde olan cırrrr sesine doyarsınız en fazla
@Ahmet Faruk Eğit
Bence gereksiz üstten bi dil kullanmışsınız, istersen öl umrum değil, ama Başkasına kötü örnek olma derken! Eğer bu arkadaşın böyle bi projesi varsa ve foruma zaten üye ve buradaki insanların fikirlerini merak ediyorsa, konuyu açmak için buradan daha doğru bi yer yok gibi. Kaldı ki admini var bu sitenin içeriği kontrol eden, onlar bu konuda açıklama yapmazken senin kendini sorumlu hissetmen, emekli albay apartman yöneticisi tavrı olmuş. Sana ne kardeşim, örnek almak isteyen alsın, ya da kafayı kullansın almasın, bi akıllı sen misin hayatın nasıl yaşanması gerektiğini bilen, güvenli yol gösterecek olan, evet deneyeceği şey tehlikeli, her örnek alanın yapabileceği birşey hiç değil, en azından teknik olarak, son olarak ta Delice bi girişim. Ve arkadaş bunun farkında olarak yapıyor, bunu istiyor zaten, dünyada birçok örneği var bu saçma şeylerin ve başarı hikayelerinin, bi tane redbull pilotu var, jet kanatlarla uçuyo bildin mi? O senin arkadaşın olsaydı kesin gene gidip yapma bak kötü örnek oluyorsun falan derdin heralde. Lütfen katılmadanızda insanların heveslerini bu forumda baltalamayın
@Orhan57
Güzel kardeşim, öncelikle biraz kırık olduğun her halinden belli ama senin hoşuna gidebilecek bi söz; çatlaklar kutsaldır çünkü ışığı içeri sızdırırlar! Diyerek devam edeyim, projeni destekliyorum, ama sonuca ulaştığında manyakça işler yapma, kapalı bi motosiklet kaskı kullan, yapabiliyorsan- ki yaparsın bu kaskın altına omuzların ve kask arasına bi boyunluk kullan, motoX ve downhill de olan gibi, ama nasıl bi malzeme olabilir bunu vakit geldiğinde tekrar konuşur öğrenirsin, yoğunluğu artırılmış, polyurethan, epoxy ve silikon alaşımlar ilk aklıma gelenler.
Hazırlık aşamasında göz önünde bulundurman teknik ve güvenlik sorunları bulunuyor, kısa kesmek gerekirse, öncelikle bunu ne için yapmak istediğine karar ver, asfalt bu durumda daha mantıklı, üstelik bu yönde ilk projen, asfaltta kullanman daha doğru olacaktır, çünkü. Arazi, toprak, mıcır ve stabil olmayan her kullanımda devir ve beygirden daha önemli birine ihtiyaç duyarız, bu Abinin adı tork tur, tork abi olmazsa aracımızda yeteri kadar çekiş-dolayısıyla Kontrolü arazide sağlayamazsın, hem beklediğin keyfi yaşayamaz hem kendini riske atarsın, ve sandığın gibi drift yapamazsın, çekiş olmadığı için ANCA kaparsın, düşersin. Oysaki bisiklet pedalında, doğru vitesi kullandığında ağırlığına oranla, düşük devirde belli bi tork elde edersin, bu da tutunmayı sağlar. Mobylette de en olmayan şey ne ? Dersen, kesinlikle cevabım tork olur, bilirsin devir arttıkça yavaş yavaş çekiş sağlarsın, kalkışta gazı sonuna kadar açarsın, sonra mobylettein keyfini beklersin ve o istediği zaman hareket eder, o istediğinde hızlanırsın. Toparlayalım en olmayanlar 1.tork 2. ABS 3.elcik ısıtma, tcs, yolcu hava yastığı klima falan diye gider bu ama bizim derdimiz arazi için tork bunu düşün!
2.olarak ağırlık arttığı için kayma yaşamam demişsin, burda kesinlikle yanılıyorsun, motorlu taşıtlarda ağırlık bazen çekiş kontrolünü arttırsada, Kütle arttıkça daha fazla fren basıncı ve Sürtünme alanına ihtiyacın olur, ne yazıkki fizik böyle der! Burdan sonra asfalt için birşey yapılacağını varsayarak devam edeceğim, önemli olan ön tekere gerekli hassasiyeti göstermen, bunu da nasıl yaparsın az dişli, Sürtünme alanı büyük ve geniş lastikler seçerek schwalbe big apple a bi bak derim, Örnekler çoğaltılır ama bu ekonomik olanı, frenleme için motosiklet diski ya da kaliperlerini ağırlık yönünden tercih etmeyeceğini varsayarak disk seçimin ön 203 mm 4 piston arkada minimum 180 mm ve 2 piston olmalı. Kadroya motoru bir yayla salınımlı yapmaktan vazgeç, bunun yerine kauçuk takozlar kullan, evet titreşim biraz artacak ama ne bekliyorsun ki gülü seven... Bu sayede daha stabil bi aksama sahip olacaksın. Zaten yeteri kadar uzun olacağından daha fazla detaylandırmadan kısa geçicem, motoru en az üç noktadan bağla A , B, ve C çıtalarından, furş furşu barındıran headtube e hiç bulaştırma.
Yine önemli bi konu kadronun sağlamlığına nasıl güveneceksin ? Kadroyu kırmak pahasına bazı testlere sokman gerekir ya da cro-mo ve çelik kadro kullanmanı, ya da çelik kadroyu kendin tasarlamanı öneririm. Gelelim süspansiyona, bu durumda senin kullanabileceğin en uygun suspansiyonlar Çıkma motor parçaları olabilir, fiyatı ve bulunurluğu açısından, bu durumda da FS bir kadro yerine hardtail üzerine dikey yerleştireceğin Süspansiyonlar işini kolaylaştırır, daha rigid olur, ön maşayı her halukarda kaliteli kullanmalısın e -bayden eski Fox, Dvo ya da marzocchi bulup yenileyip kullanabilirsin, düzgün çalışır olması gerekmez. Tüm bunları kısaca geçtikten sonra speed wobble ya da tankslapping denen bi iki tekerli karakteristik sorununu aşman gerekir, kalın lastik kullanacağına göre 80-100 km/h hızda tanışacağın bu arkadaşı çok seveceğinden emin değilim bunu aşmak için yapılabilecekler ağırlık merkezi modifikasyonu, (COG) daha geniş Sürtünme alanı, ve attack angle modifikasyonu, kısaca hız motosikleti ve chopper motosikletlere baktığında, chopper daha yatay bi açıyla ön teker teması sağlarken, racing daha dik açı uygular, bunların çeşitli avantajları ve dezavantajları vardır ama bu konuda senin biraz daha yatay bi açı kullanman gerekir, chopper gibi, ki speed wobble ile başaçıkabilesin.
Öncelikle bu dediğim şeyleri dikkatlice gözden geçir, sonraki problemlerde yine hep beraber çözüm bulmaya çalışalım, ama arazi olayından vazgeçmen gerekecek gibi görünüyor, belki bu tecrübenden sonra öyle de bişey yaparsın, ama bu durumda küçük vites kullanmak tork sorununu çözer gibi durmuyor, en iyi ihtimalle kontrolsüz bi güçle birlikte sürekli kaset, kaset yatağı ve göbek değiştirmene neden olur, sana şimdiden kolay gelsin, ve unutmadan projelendirmeden bi proje yapamazsın, yani çiz, bir sürü taslak olsun, ve proje bitimine kadar hepsini arşivlendir bizi de bilgilendirmeye devam et, bir de en önemlisi proje bitene kadar tek Parça kalmaya çalış
Hocam doğru noktalara değinmişsiniz ama bisiklet dönüşü ve motosiklet dönüşü arasındaki fark nedir ? Ben öyle bi fark olduğuna inanmıyorum da, ağırlık ve hız sürücünün pozisyonu belirler, fakat bunun dışında ikisi arasında bi fark göremiyorum, dahası 2 sinide aynı şekilde kullanıyorum
@Mehmet Tuğrul CANBAŞ
Böyle bişey olmaz, motor hareketi zaten lastiklerin dönüş yönünde, aktarma orjinalinde olduğu gibi kullanılsa, düz gitmeye devam edecektir, ancak araya bi çark koyduğunuzda o zaman geri gitmeye bi adım yaklaşırsınız ama arka dişli fix olmadıkça geri gitme yinede sağlanmaz, pedalı geri çevirdiğinizde olan cırrrr sesine doyarsınız en fazla
@Ahmet Faruk Eğit
Bence gereksiz üstten bi dil kullanmışsınız, istersen öl umrum değil, ama Başkasına kötü örnek olma derken! Eğer bu arkadaşın böyle bi projesi varsa ve foruma zaten üye ve buradaki insanların fikirlerini merak ediyorsa, konuyu açmak için buradan daha doğru bi yer yok gibi. Kaldı ki admini var bu sitenin içeriği kontrol eden, onlar bu konuda açıklama yapmazken senin kendini sorumlu hissetmen, emekli albay apartman yöneticisi tavrı olmuş. Sana ne kardeşim, örnek almak isteyen alsın, ya da kafayı kullansın almasın, bi akıllı sen misin hayatın nasıl yaşanması gerektiğini bilen, güvenli yol gösterecek olan, evet deneyeceği şey tehlikeli, her örnek alanın yapabileceği birşey hiç değil, en azından teknik olarak, son olarak ta Delice bi girişim. Ve arkadaş bunun farkında olarak yapıyor, bunu istiyor zaten, dünyada birçok örneği var bu saçma şeylerin ve başarı hikayelerinin, bi tane redbull pilotu var, jet kanatlarla uçuyo bildin mi? O senin arkadaşın olsaydı kesin gene gidip yapma bak kötü örnek oluyorsun falan derdin heralde. Lütfen katılmadanızda insanların heveslerini bu forumda baltalamayın
@Orhan57
Güzel kardeşim, öncelikle biraz kırık olduğun her halinden belli ama senin hoşuna gidebilecek bi söz; çatlaklar kutsaldır çünkü ışığı içeri sızdırırlar! Diyerek devam edeyim, projeni destekliyorum, ama sonuca ulaştığında manyakça işler yapma, kapalı bi motosiklet kaskı kullan, yapabiliyorsan- ki yaparsın bu kaskın altına omuzların ve kask arasına bi boyunluk kullan, motoX ve downhill de olan gibi, ama nasıl bi malzeme olabilir bunu vakit geldiğinde tekrar konuşur öğrenirsin, yoğunluğu artırılmış, polyurethan, epoxy ve silikon alaşımlar ilk aklıma gelenler.
Hazırlık aşamasında göz önünde bulundurman teknik ve güvenlik sorunları bulunuyor, kısa kesmek gerekirse, öncelikle bunu ne için yapmak istediğine karar ver, asfalt bu durumda daha mantıklı, üstelik bu yönde ilk projen, asfaltta kullanman daha doğru olacaktır, çünkü. Arazi, toprak, mıcır ve stabil olmayan her kullanımda devir ve beygirden daha önemli birine ihtiyaç duyarız, bu Abinin adı tork tur, tork abi olmazsa aracımızda yeteri kadar çekiş-dolayısıyla Kontrolü arazide sağlayamazsın, hem beklediğin keyfi yaşayamaz hem kendini riske atarsın, ve sandığın gibi drift yapamazsın, çekiş olmadığı için ANCA kaparsın, düşersin. Oysaki bisiklet pedalında, doğru vitesi kullandığında ağırlığına oranla, düşük devirde belli bi tork elde edersin, bu da tutunmayı sağlar. Mobylette de en olmayan şey ne ? Dersen, kesinlikle cevabım tork olur, bilirsin devir arttıkça yavaş yavaş çekiş sağlarsın, kalkışta gazı sonuna kadar açarsın, sonra mobylettein keyfini beklersin ve o istediği zaman hareket eder, o istediğinde hızlanırsın. Toparlayalım en olmayanlar 1.tork 2. ABS 3.elcik ısıtma, tcs, yolcu hava yastığı klima falan diye gider bu ama bizim derdimiz arazi için tork bunu düşün!
2.olarak ağırlık arttığı için kayma yaşamam demişsin, burda kesinlikle yanılıyorsun, motorlu taşıtlarda ağırlık bazen çekiş kontrolünü arttırsada, Kütle arttıkça daha fazla fren basıncı ve Sürtünme alanına ihtiyacın olur, ne yazıkki fizik böyle der! Burdan sonra asfalt için birşey yapılacağını varsayarak devam edeceğim, önemli olan ön tekere gerekli hassasiyeti göstermen, bunu da nasıl yaparsın az dişli, Sürtünme alanı büyük ve geniş lastikler seçerek schwalbe big apple a bi bak derim, Örnekler çoğaltılır ama bu ekonomik olanı, frenleme için motosiklet diski ya da kaliperlerini ağırlık yönünden tercih etmeyeceğini varsayarak disk seçimin ön 203 mm 4 piston arkada minimum 180 mm ve 2 piston olmalı. Kadroya motoru bir yayla salınımlı yapmaktan vazgeç, bunun yerine kauçuk takozlar kullan, evet titreşim biraz artacak ama ne bekliyorsun ki gülü seven... Bu sayede daha stabil bi aksama sahip olacaksın. Zaten yeteri kadar uzun olacağından daha fazla detaylandırmadan kısa geçicem, motoru en az üç noktadan bağla A , B, ve C çıtalarından, furş furşu barındıran headtube e hiç bulaştırma.
Yine önemli bi konu kadronun sağlamlığına nasıl güveneceksin ? Kadroyu kırmak pahasına bazı testlere sokman gerekir ya da cro-mo ve çelik kadro kullanmanı, ya da çelik kadroyu kendin tasarlamanı öneririm. Gelelim süspansiyona, bu durumda senin kullanabileceğin en uygun suspansiyonlar Çıkma motor parçaları olabilir, fiyatı ve bulunurluğu açısından, bu durumda da FS bir kadro yerine hardtail üzerine dikey yerleştireceğin Süspansiyonlar işini kolaylaştırır, daha rigid olur, ön maşayı her halukarda kaliteli kullanmalısın e -bayden eski Fox, Dvo ya da marzocchi bulup yenileyip kullanabilirsin, düzgün çalışır olması gerekmez. Tüm bunları kısaca geçtikten sonra speed wobble ya da tankslapping denen bi iki tekerli karakteristik sorununu aşman gerekir, kalın lastik kullanacağına göre 80-100 km/h hızda tanışacağın bu arkadaşı çok seveceğinden emin değilim bunu aşmak için yapılabilecekler ağırlık merkezi modifikasyonu, (COG) daha geniş Sürtünme alanı, ve attack angle modifikasyonu, kısaca hız motosikleti ve chopper motosikletlere baktığında, chopper daha yatay bi açıyla ön teker teması sağlarken, racing daha dik açı uygular, bunların çeşitli avantajları ve dezavantajları vardır ama bu konuda senin biraz daha yatay bi açı kullanman gerekir, chopper gibi, ki speed wobble ile başaçıkabilesin.
Öncelikle bu dediğim şeyleri dikkatlice gözden geçir, sonraki problemlerde yine hep beraber çözüm bulmaya çalışalım, ama arazi olayından vazgeçmen gerekecek gibi görünüyor, belki bu tecrübenden sonra öyle de bişey yaparsın, ama bu durumda küçük vites kullanmak tork sorununu çözer gibi durmuyor, en iyi ihtimalle kontrolsüz bi güçle birlikte sürekli kaset, kaset yatağı ve göbek değiştirmene neden olur, sana şimdiden kolay gelsin, ve unutmadan projelendirmeden bi proje yapamazsın, yani çiz, bir sürü taslak olsun, ve proje bitimine kadar hepsini arşivlendir bizi de bilgilendirmeye devam et, bir de en önemlisi proje bitene kadar tek Parça kalmaya çalış