Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Fakir Adam'ın yeni projesi (bizi bilen bilir) :)

@antecurs
Hocam doğru noktalara değinmişsiniz ama bisiklet dönüşü ve motosiklet dönüşü arasındaki fark nedir ? Ben öyle bi fark olduğuna inanmıyorum da, ağırlık ve hız sürücünün pozisyonu belirler, fakat bunun dışında ikisi arasında bi fark göremiyorum, dahası 2 sinide aynı şekilde kullanıyorum

@Mehmet Tuğrul CANBAŞ
Böyle bişey olmaz, motor hareketi zaten lastiklerin dönüş yönünde, aktarma orjinalinde olduğu gibi kullanılsa, düz gitmeye devam edecektir, ancak araya bi çark koyduğunuzda o zaman geri gitmeye bi adım yaklaşırsınız ama arka dişli fix olmadıkça geri gitme yinede sağlanmaz, pedalı geri çevirdiğinizde olan cırrrr sesine doyarsınız en fazla :)

@Ahmet Faruk Eğit
Bence gereksiz üstten bi dil kullanmışsınız, istersen öl umrum değil, ama Başkasına kötü örnek olma derken! Eğer bu arkadaşın böyle bi projesi varsa ve foruma zaten üye ve buradaki insanların fikirlerini merak ediyorsa, konuyu açmak için buradan daha doğru bi yer yok gibi. Kaldı ki admini var bu sitenin içeriği kontrol eden, onlar bu konuda açıklama yapmazken senin kendini sorumlu hissetmen, emekli albay apartman yöneticisi tavrı olmuş. Sana ne kardeşim, örnek almak isteyen alsın, ya da kafayı kullansın almasın, bi akıllı sen misin hayatın nasıl yaşanması gerektiğini bilen, güvenli yol gösterecek olan, evet deneyeceği şey tehlikeli, her örnek alanın yapabileceği birşey hiç değil, en azından teknik olarak, son olarak ta Delice bi girişim. Ve arkadaş bunun farkında olarak yapıyor, bunu istiyor zaten, dünyada birçok örneği var bu saçma şeylerin ve başarı hikayelerinin, bi tane redbull pilotu var, jet kanatlarla uçuyo bildin mi? O senin arkadaşın olsaydı kesin gene gidip yapma bak kötü örnek oluyorsun falan derdin heralde. Lütfen katılmadanızda insanların heveslerini bu forumda baltalamayın

@Orhan57
Güzel kardeşim, öncelikle biraz kırık olduğun her halinden belli :) ama senin hoşuna gidebilecek bi söz; çatlaklar kutsaldır çünkü ışığı içeri sızdırırlar! Diyerek devam edeyim, projeni destekliyorum, ama sonuca ulaştığında manyakça işler yapma, kapalı bi motosiklet kaskı kullan, yapabiliyorsan- ki yaparsın :) bu kaskın altına omuzların ve kask arasına bi boyunluk kullan, motoX ve downhill de olan gibi, ama nasıl bi malzeme olabilir bunu vakit geldiğinde tekrar konuşur öğrenirsin, yoğunluğu artırılmış, polyurethan, epoxy ve silikon alaşımlar ilk aklıma gelenler.
Hazırlık aşamasında göz önünde bulundurman teknik ve güvenlik sorunları bulunuyor, kısa kesmek gerekirse, öncelikle bunu ne için yapmak istediğine karar ver, asfalt bu durumda daha mantıklı, üstelik bu yönde ilk projen, asfaltta kullanman daha doğru olacaktır, çünkü. Arazi, toprak, mıcır ve stabil olmayan her kullanımda devir ve beygirden daha önemli birine ihtiyaç duyarız, bu Abinin adı tork tur, tork abi olmazsa aracımızda yeteri kadar çekiş-dolayısıyla Kontrolü arazide sağlayamazsın, hem beklediğin keyfi yaşayamaz hem kendini riske atarsın, ve sandığın gibi drift yapamazsın, çekiş olmadığı için ANCA kaparsın, düşersin. Oysaki bisiklet pedalında, doğru vitesi kullandığında ağırlığına oranla, düşük devirde belli bi tork elde edersin, bu da tutunmayı sağlar. Mobylette de en olmayan şey ne ? Dersen, kesinlikle cevabım tork olur, bilirsin devir arttıkça yavaş yavaş çekiş sağlarsın, kalkışta gazı sonuna kadar açarsın, sonra mobylettein keyfini beklersin ve o istediği zaman hareket eder, o istediğinde hızlanırsın. Toparlayalım en olmayanlar 1.tork 2. ABS 3.elcik ısıtma, tcs, yolcu hava yastığı klima falan diye gider bu ama bizim derdimiz arazi için tork bunu düşün!
2.olarak ağırlık arttığı için kayma yaşamam demişsin, burda kesinlikle yanılıyorsun, motorlu taşıtlarda ağırlık bazen çekiş kontrolünü arttırsada, Kütle arttıkça daha fazla fren basıncı ve Sürtünme alanına ihtiyacın olur, ne yazıkki fizik böyle der! Burdan sonra asfalt için birşey yapılacağını varsayarak devam edeceğim, önemli olan ön tekere gerekli hassasiyeti göstermen, bunu da nasıl yaparsın az dişli, Sürtünme alanı büyük ve geniş lastikler seçerek schwalbe big apple a bi bak derim, Örnekler çoğaltılır ama bu ekonomik olanı, frenleme için motosiklet diski ya da kaliperlerini ağırlık yönünden tercih etmeyeceğini varsayarak disk seçimin ön 203 mm 4 piston arkada minimum 180 mm ve 2 piston olmalı. Kadroya motoru bir yayla salınımlı yapmaktan vazgeç, bunun yerine kauçuk takozlar kullan, evet titreşim biraz artacak ama ne bekliyorsun ki :) gülü seven... Bu sayede daha stabil bi aksama sahip olacaksın. Zaten yeteri kadar uzun olacağından daha fazla detaylandırmadan kısa geçicem, motoru en az üç noktadan bağla A , B, ve C çıtalarından, furş furşu barındıran headtube e hiç bulaştırma.
Yine önemli bi konu kadronun sağlamlığına nasıl güveneceksin ? Kadroyu kırmak pahasına bazı testlere sokman gerekir ya da cro-mo ve çelik kadro kullanmanı, ya da çelik kadroyu kendin tasarlamanı öneririm. Gelelim süspansiyona, bu durumda senin kullanabileceğin en uygun suspansiyonlar Çıkma motor parçaları olabilir, fiyatı ve bulunurluğu açısından, bu durumda da FS bir kadro yerine hardtail üzerine dikey yerleştireceğin Süspansiyonlar işini kolaylaştırır, daha rigid olur, ön maşayı her halukarda kaliteli kullanmalısın e -bayden eski Fox, Dvo ya da marzocchi bulup yenileyip kullanabilirsin, düzgün çalışır olması gerekmez. Tüm bunları kısaca geçtikten sonra speed wobble ya da tankslapping denen bi iki tekerli karakteristik sorununu aşman gerekir, kalın lastik kullanacağına göre 80-100 km/h hızda tanışacağın bu arkadaşı çok seveceğinden emin değilim :) bunu aşmak için yapılabilecekler ağırlık merkezi modifikasyonu, (COG) daha geniş Sürtünme alanı, ve attack angle modifikasyonu, kısaca hız motosikleti ve chopper motosikletlere baktığında, chopper daha yatay bi açıyla ön teker teması sağlarken, racing daha dik açı uygular, bunların çeşitli avantajları ve dezavantajları vardır ama bu konuda senin biraz daha yatay bi açı kullanman gerekir, chopper gibi, ki speed wobble ile başaçıkabilesin.
Öncelikle bu dediğim şeyleri dikkatlice gözden geçir, sonraki problemlerde yine hep beraber çözüm bulmaya çalışalım, ama arazi olayından vazgeçmen gerekecek gibi görünüyor, belki bu tecrübenden sonra öyle de bişey yaparsın, ama bu durumda küçük vites kullanmak tork sorununu çözer gibi durmuyor, en iyi ihtimalle kontrolsüz bi güçle birlikte sürekli kaset, kaset yatağı ve göbek değiştirmene neden olur, sana şimdiden kolay gelsin, ve unutmadan projelendirmeden bi proje yapamazsın, yani çiz, bir sürü taslak olsun, ve proje bitimine kadar hepsini arşivlendir bizi de bilgilendirmeye devam et, bir de en önemlisi proje bitene kadar tek Parça kalmaya çalış:)
 
Scudo
@Tasogare

Şıracının şahidi bozacı durumu olmuş sanki. Destan gibi yazmışsınız ama neticede olayın buradaki gereksizliğini anlayamamışsınız.

Mobilet apaçisi tiplerle, redbull destekli rekor denemeleri yapanları bir tutmanız da, uzun ama
boş cümlelerden oluşan yazınızı desteklemiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yıldıray55
@Ahmet Faruk Eğit
Yaw he he, zaten burdaki gereksizliği anlayamasamda siz gelir anlatırsınız diye düşündüm, malum böyle gereksiz müdahaleler tam sizin işiniz, sabah erken rüyanızda mı gördünüz yoksa :)
Bahsettiğim adam sadece bi örnekti, onun gibi yüzlerce durum var, ayrıca yapım aşamasında değil yaptıktan sonra redbull desteğini alıyor, wingsuit kanatkıyafetler var, kanatsız Uçaklar var, asıl siz demek istediğimi anlayamamışsınız, farklı düşünen insanlar, onların hayallerini göremeyen çoğunluk tarafından önce hep eleştirildi, insanın kafası böyle çalışıyor, tesla ile de dalga geçildi, Jules Verne lede, şemsiye güneşlik olarak kullanıldığı zaman "yağmurda kullanılır lan bu aslında" diyen adamla da. Tamam arkadaşın projesiyle Nobel bilim Ödülü'nü alamayacağımız açık, ama sırf hayallerini göremiyorsunuz diye baltalamak ta son derece gereksiz, bırakalım kendi deneyimini yaşasın, varsa bilgimiz paylaşalım, ya da samimiyetle "yapma çocuum yazık etme kendine" diyelim, o da kabulüm, ama sizin argümanınız çok anlamsız kusura bakmayın, "sen umrumda değilsin ama foruma giren diğer ergenleri bu Şeytani fikirlerden koruyalım" söylediğiniz şeyin, gerçekten birine bi yararı dokunduğunu düşünüyor musunuz ? Belki de o gün, havanızda değildiniz ve böyle bi laf ettiniz, herneyse, arkadaşın projesi sadece ona bi deneyim kazandıracak, olur mu bu dediği bilmiyorum, ben daha önce böyle bişey kurgulamadım, ama yapabilecekse merak ediyorum. Tamam bu bize bisiklet teknolojisinde bi yarar sağlamayabilir, ama Orhan'a bişeyler katacağı kesin, geçmişte de böyle manyakça fikirleri olan insanlar olduğu için bazı keşifler gerçekleşti, sizce ilk uçak denemelerine insanlar nasıl bakıyordu, redbull falan da yok o zaman sen hesab et artık

Uzun boş cümlelerden oluşan yazınız" demişsin, boş değildir de o, sen boş görmüşsündür, araları görmüş demek istediğimi anlayamamışsın, ordaki bahsettiklerimi daha önce duymuşmuydun acaba çok merak ediyorum ? Google yaparsan hepsine dair bilgiye ulaşırsın
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan57
@Tasogare

05.36 da mesaj yazıp, rüyada mı gördün demek ne kadar tutarlı olduğunuzu gösteriyor zaten. Konu da yaw he he seviyesine geldigine göre, size verilecek bir cevap yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yıldıray55
FOX süspaansiyon bakımı hakkında bilgisi olan var mı arkadaşlar yanlış anlamayın da ama kimse bana şu bisikletçi yapıyo yok servise götür demesin kendim öğrenmek isterim nedir yani atla devemi derler ya bilgisi olan varsa konuşmak isterim
 
@OMERIC
"Dam üstünde saksağan vur beline kazmayı" kıvamında konuyla en alakalı mesajı attığınız için tebrik ederim
 
Bitmiş halini merakla bekliyorum :) İyi çalışmalar , uyarıları dikkate alırsan can güvenliğini tehlikeye atmazsın diye umuyorum , bu işlerin şakası olmaz , hayat pc oyunu değil tekrarı yok :harika:
 
Yapmayı planladığınız aracın mevzuata göre motosiklet olacağını bilmenizde fayda var. Özel kapalı parkurlar dışında sürmeyi düşünüyorsanız trafiğe tescil ettirip plaka takmalı ve A2 sınıfı ehliyet almalısınız. Aksi halde aracınıza el konulması ve yüklü para cezaları ile karşı karşıya kalabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S.
@Murat B.
Güzel tespit fakat 50 cc A2 den muaf olmalı
 
@Tasogare

Motorlu bisiklet sayılabilmesi için motor hacminin 50cc'yi, azami hızının da saatte 45 kilometreyi geçmemesi gerekiyor. A2 ehliyet gerekmiyor ama A1 gerekiyor. Trafiğe tescili de gerekiyor bildiğim kadarıyla.
 
@Murat B.
Evet sizin Dediğiniz olması gereken, haklısınız, ama mevzuat ve pratik birbirini pek tutmuyor bilirsiniz :) A1 nereden alınıyor mesela, var mı bildiğiniz veren bi kurs ?

Varmış :) baktım şimdi
 
@Tasogare
Meb e bağlı ehliyet kurslarından alıp sınava gireceksiniz
ama
bu motor-bisiklet için
Sanayi Bakanlığı 'nca yetkilendirilmiş bir üretici olmanız gerekir.
Ya da ürünü projelendirip, makine Mühendisleri odasından onaylattırıp TSE ye gönderip onaylattırmalı bu onayla muayene yaptırıp trafik tescil Müdürlüğünden trafik ve tescilbelgesine bağlatmanız lazım.

Bu yetki belgesi olmadan veya süreci işletmeden böyle bir ürün üretip sürenseniz en basitinden:
- sürdüğünüz araç güvensiz olduğu için tck 179 trafik güvenliğini tehlikeye düşürmekten adli işlem görürsünüz.
- trafik Kanunu hükümlerinden: en basitinden bağlanır ve hiçbir surette de teslim edilmez
 
A1 varda alan yokmuş, en son A1 ehliyeti olan insan 1948 de hayatını kaybetmiş :p A2 ile aynı gereklilikleri olduğundan kurslarda napıcan a1 i A2 verelim sana diyorlar

MEB e bağlı bi yerden alınması gerek te pratikte bunu veren kursların sayısı yok denecek kadar az, genelde B den, bazıları da A2 den başlıyor
 
@Tasogare

Gereklilikler aynı değil; A1 ehliyet, A2'den daha küçük yaşta alınabiliyor.
 
Kaç Yaşında alınıyor A1 ve A2 ?
 
Herkese merhabalar. Uzunca bir aradan sonra yeniden yazıyorum. Motoru kadroya asmayı başardım. Orta milden aktarım yaparak arka lastiğe ulaştırdım. Bu arada 19-19 denilen performans karbüratörü de taktım. Sonra bir test sürüşü yaptım. Kadromuz fs olduğu için 120 km/saatten sonra anlamsız bir titreme, salınım, böyle bir kendi kendine şerit değiştirme eğilimi gösterdi. Arka maşanın kauçuk burçlarını değiştirdim yine kesilmedi. Şimdi motoru tekrar indirdim. Bisikletimi satıp yerine klasik üçgen kadrolu bir bisiklet alacağım. Arazi işinden vazgeçtim yüksek süratler hoşuma gitti bir de 28 ya da 29 tekerli bir bisiklet düşünüyorum yenisi için. Artık maksadım top speed (en yüksek hız) daha yukarılara çıkarmak. Yaklaşık 10 gündür bununla uğraşıyorum.
Trafiğe çıkma ve tescil işlemleri ayrıca A1 A2 ehliyet konularından bahseden arkadaşlar, plakasız bir mobiletin trafikte olması yasak. Yakalandığınız takdirde motorunuza el koyuyorlar. Motorlu bir bisikletin trafikte olması da yasak. Bu gibi araçları trafik ekipleri gördüğü takdirde yakalayabilirse;) el koyabilir.

Fren konusunda bir sıkıntı yaşamadım gayet güzel mesafelerde yavaşlayıp durabiliyorum. Ama yeni bisiklette disk freni olanlardan tercih edeceğim. Son seçenek olarak istanbulda 21 inç kadrolu 29 lastikli salcano ng550 HD bisikletim var. Onu göndertcem ona yapcam. Ama o henüz sıfır olduğu için kıyamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: fnym
abi yapılır süper de olur ama öyle atlama zıplama filan olmaz gibime geliyo tehlikeli işler bunlar :D
 
Abi konuya çok hakim değilim 120 km/h hızdan sonra v frenle mi durdun? Bundan sonra disk frenli tercih edeceğim demissin de.
 
Geri