Scudo Sports

Fixie üzerine ...

Bir sorum daha var...Neden fixieler hakkındaki her yazı -fixie neden sevilmiyor- başlığı altına atılıyor?Mağazalarda fixie var mı diye sorduğum sorumun fixiler neden sevilmiyor başlığının altında ne işi var?

Fixikerin neden sevilmediğini merak etmeyen benim gibi birisi bu başlık altındakileri benim gibi okumuyorsa,fixie hakkında ilgisini çeken konulara nasıl ulaşacak?
Tam hatırlamıyorum ama, "Türkiye'de satıştaki fixie modelleri" gibi bir başlık açmıştın. Türkiye'de bir daha muhtemelen fixie satışa çıkmayacağı için, yani geleceği olmayan bir başlık olacağı için ayrıca başlığa gerek olmadığını düşündüm, şikayet butonuna basarak bu başlık da konuyla alakalı olduğu için taşınması için bu başlığı önerdim, yönetim de böyle düşünüyomuş ki taşıdı.

Tekerin her bir dönüşüne kaç pedal çeviriyoruz? Yani çok yorucu mu oluyor? Düz yolda single speed'e göre avantajı nedir? Nasıl bir his? Pedala baskı uygulayıp kontra bisikletlerdeki gibi geriye çevirince mi duruyor? Bunları merak ediyorum :D
Dişli oranı senin seçimine bağlı... Sürdüğün güzergahta ne sertlikte yokuşlar var, dizleri ne derece zorlamak istersin, buna bağlı. Vitessizlerde, dişli oranı, daha pratik olduğu için arka dişli sayısıyla ayarlanıyor, önde 46t standartlaştı gibi. Arka için 14-19 arası dişli bulunuyor fixie olarak. Single'a göre avantajı bisikletin tümmm hakimiyeti sende oluyor. Bacaklarla kontrol ediyorsun her şeyi. Lafla anlaşılacak bir his değil, denemen lazım. Arabadaki otomatik-manuel farkına benzetilebilir aradaki fark. Kontrolün daha fazla oluyor. İki yöne de tahriği bacaklarınla yaptığın için daha yorucu. Hele yokuş inerken, hızı sınırlamayı fren basmadan, sırf bacaklarla yapmak çok zor. Ama doğru dürüst yokuş çıkılmadığı için doğru dürüst inişin de olmuyo zaten ;) Kilitli pedalın tamamen anlam kazandığı yer oluyor fixie.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rıza_908
Scudo
Dişli oranı senin seçimine bağlı... Sürdüğün güzergahta ne sertlikte yokuşlar var, dizleri ne derece zorlamak istersin, buna bağlı. Vitessizlerde, dişli oranı, daha pratik olduğu için arka dişli sayısıyla ayarlanıyor, önde 46t standartlaştı gibi. Arka için 14-19 arası dişli bulunuyor fixie olarak. Single'a göre avantajı bisikletin tümmm hakimiyeti sende oluyor. Bacaklarla kontrol ediyorsun her şeyi. Lafla anlaşılacak bir his değil, denemen lazım. Arabadaki otomatik-manuel farkına benzetilebilir aradaki fark. Kontrolün daha fazla oluyor. İki yöne de tahriği bacaklarınla yaptığın için daha yorucu. Hele yokuş inerken, hızı sınırlamayı fren basmadan, sırf bacaklarla yapmak çok zor. Ama doğru dürüst yokuş çıkılmadığı için doğru dürüst inişin de olmuyo zaten ;) Kilitli pedalın tamamen anlam kazandığı yer oluyor fixie.
Anladım abi o zaman kilitli pedalla sürülecekse zaten ben ufaktan single'a doğru kayayım :D
 
Bence de. Elektrikli scooter veya elektrikli motorsiklete geçip bisiklet denen aleti tarihin çöplüğüne atmak lazım. Pedal çevirmek falan, ne saçma şey yahu o öyle?
Senin daha çok yolun var dekolte..
 
@BloodBela Ha şunu bileydin, hareketli hayata karşıyım. Spartiat da "forumdaki aktiflik" demek istedi bence. Tamirciyim ben, kendi söküğünü dikemeyen tamirci.

@Sinyor Dekolte? Hımmm, "profil fotosunda üstünde bişey yok galiba bunun, ordan dem vurayım"... İyiymiş. Dediğimin içeriğiyle ilgili bi cevap veremedin sanırım, elektrikli bisikleti fixie olarak kullanan çılgın seni. Birbirimizi profil fotolarımızdan falan yorumlayalım bence de. Kaliteli bir forum ortamı böyle olur.
 
@BloodBela Ha şunu bileydin, hareketli hayata karşıyım. Spartiat da "forumdaki aktiflik" demek istedi bence. Tamirciyim ben, kendi söküğünü dikemeyen tamirci.

@Sinyor Dekolte? Hımmm, "profil fotosunda üstünde bişey yok galiba bunun, ordan dem vurayım"... İyiymiş. Dediğimin içeriğiyle ilgili bi cevap veremedin sanırım, elektrikli bisikleti fixie olarak kullanan çılgın seni. Birbirimizi profil fotolarımızdan falan yorumlayalım bence de. Kaliteli bir forum ortamı böyle olur.
😁İyi sapladın sağol. Aptallık, böyle bir ortamda sokak ağzı ile konuşmam.
@BloodBela Ha şunu bileydin, hareketli hayata karşıyım. Spartiat da "forumdaki aktiflik" demek istedi bence. Tamirciyim ben, kendi söküğünü dikemeyen tamirci.

@Sinyor Dekolte? Hımmm, "profil fotosunda üstünde bişey yok galiba bunun, ordan dem vurayım"... İyiymiş. Dediğimin içeriğiyle ilgili bi cevap veremedin sanırım, elektrikli bisikleti fixie olarak kullanan çılgın seni. Birbirimizi profil fotolarımızdan falan yorumlayalım bence de. Kaliteli bir forum ortamı böyle olur.
Özür dilemek istiyorum. Affeder misiniz?
 
Son düzenleme:
Gördüğümüz fixieler neden hep ince teker tercih etmiş?
 
32 mm lastiği alacak ölçüdeydi gördüklerim. Daha genişini alacak maşalı olması da saçma olurdu zaten. Toprak yolda fixie sürmek isteyen çıkmaz heralde :ssrtcbya:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
32 mm lastiği alacak ölçüdeydi gördüklerim. Daha genişini alacak maşalı olması da saçma olurdu zaten. Toprak yolda fixie sürmek isteyen çıkmaz heralde :ssrtcbya:
Bottechianın kadrosunu incelemiştim,teker kapasitesi inceydi.Biraz kilosu olanlar ince tekere binebilir ama lastik basıncı için sürekli çaba içinde olmaları heves kaçırır benimkini kaçırdı.Kadrolar dediğiniz gibiyse bile ince teker olarak satışa sunulması bizzat fixie alma amacı olmayanlar için fixieleri görünmez kılacaktır.Fixie videolarını izliyorum hepsinde yol bisikleti gibi ince teker görüyorum.Bir gün fixie bisikletim olursa şehir bisikleti tekeriyle kullanmak isterim.Not:Fixedim olursa kesinlikle toprak yoldada kullanmak isterim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@bislet Fixie sahibi olmak zor bişey değil bu arada. Vidalı göbeğe sahip eski bir bisiklet bul, gerisi basit.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Bottechianın kadrosunu incelemiştim,teker kapasitesi inceydi.Biraz kilosu olanlar ince tekere binebilir ama lastik basıncı için sürekli çaba içinde olmaları heves kaçırır benimkini kaçırdı.Kadrolar dediğiniz gibiyse bile ince teker olarak satışa sunulması bizzat fixie alma amacı olmayanlar için fixieleri görünmez kılacaktır.Fixie videolarını izliyorum hepsinde yol bisikleti gibi ince teker görüyorum.Bir gün fixie bisikletim olursa şehir bisikleti tekeriyle kullanmak isterim.Not:Fixedim olursa kesinlikle toprak yoldada kullanmak isterim.

32'lik lastik ile dağ bayır dere tepe her yerde frensiz fixie kullandım.

Şahsi kanaatim 32 üzeri lastik hamallıktan başka bir şey değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
32'lik lastik ile dağ bayır dere tepe her yerde frensiz fixie kullandım.

Şahsi kanaatim 32 üzeri lastik hamallıktan başka bir şey değil.
Dağ bayır frensiz fixed, bayağı zor gibi görünüyor.
 
Ali amcan bir başkadır. 🤭

Adil emmicim sen yaşıyon mu hâlâ?
Şu aralar çok meşgulüm, bir tez yazma işi var onu halledince fixiemi alıp Uludağ'a geliyorum.
Ellerinden öperim saygılarımı sunarım.
Dağ bayır frensiz fixed, bayağı zor gibi görünüyor.

Şimdiye kadar fixie ile yapabildiğim en uzun mesafe 245 km. Çorum Ankara arasını geçtim. Elmadağ'a tırmandım ve indim. İniş zor oldu ama uykusuzluktandı. Zira turu gece yaptım. Strava linkini bulabilirsem atarım.
Dağ bayır frensiz fixed, bayağı zor gibi görünüyor.

Şimdiye kadar fixie ile yapabildiğim en uzun mesafe 245 km. Çorum Ankara arasını geçtim. Elmadağ'a tırmandım ve indim. İniş zor oldu ama uykusuzluktandı. Zira turu gece yaptım. Strava linkini bulabilirsem atarım.
32'lik lastik ile dağ bayır dere tepe her yerde frensiz fixie kullandım.

Şahsi kanaatim 32 üzeri lastik hamallıktan başka bir şey değil.

Fixiede kullanmadığım tek lastik dolma lastik. Onu ba sanırım Can Çelik arkadaşımız alıp takmıştı fixiesine. Kullanıcı yorumlarını mutlaka bir yerlere yazmıştır ama benim gözümden kaçtı.

Veledrom dışında tubeless kullanmayın. Skid esnasında janttan çıkıyor. Fixiede takılan lastik bence iç lastikli olmalı.
 
32'lik lastik ile dağ bayır dere tepe her yerde frensiz fixie kullandım.

Şahsi kanaatim 32 üzeri lastik hamallıktan başka bir şey değil.
(link) bir başlıkta daha vardı fixie ile dağ bayır mevzusu. Bunu görünce de aklıma ilk siz geldiniz.

Çok yazıyor olmasam da forumda takip ettiğim başlıklardan ve türlerden birisi fixie. Ama
Buradaki bir çok kişinin istediği aslında fixie değil singlespeed. Fixie kullanmak dışardan güzel gelse de zordur. Hele ki track/yol-yarış tarzı değil de şehir bisikletinden bozma fixie yapılmışsa. Sabit diş ile gitmek sorun değil, yavaşlamak ve durmak sorun. Bacakları çok zorluyor. Fixie'ye uygun bir geometriye sahip bir kadroda slick diye tabir edilen frenleme olayını yapmak çok kolay, kilitli pedallar ile arkayı hafif hoplatıp (hafifletmek de denebilir) krankı sabitliyorsunuz. Hoplatma hareketi sonrası (üzerinden yük kalkan) hareketsiz yere temas eden teker kaymaya başlıyor. Hoplatmadan slick atamazsınız. İşte o yüzden kilitli pedal ve ince lastik gerekir. Ağır, çeki borusu uzun kadroyu hoplatmak zordur. Ya bir track kadro bulun fixie için, ya da bulmazsanız yol kadrosu. Bu birazda neden kalın lastik olmuyonun cevabı. Bir çoğu zaten fixie'ye fren takıyor, o zaman ne gerek var sabit dişliye, görüntü single ile aynı oluyor. Eğer gerçekten tutkunu değilseniz yapmayın bunu kendinize. Çok pişman olan gördüm. Frenler olmasın istiyorsanız, kontra frende bir alternatif.

Fixieler hoşuma gitse de bana kullanışlı gelmiyor, onun için singlespeed tercih edenlerdenim. Şimdi bir tane topluyorum. Elime 26 jant bisan (80s) geçti (letgodan 500 tl'ye aldım ful bisiklet olarak)). Şehir bisikleti formunda luglı yapıda. 26 jant kadroya 28 jant takınca çeki mesafesi epey kısaldı. Borusu kısa diye 150 tlye aldığım Tange krom yol/yarış maşası tam uydu. Arka göbeğin milini kısaltıp tekli 16t ruble takıcam. 44t tekli aynakol (kamalı, krom dolaptan 70 liraya aldım). Çok çizikli bir İtalyan drop gidonum var, alü. Onu kesip bullhorn tarzı takacağım. Boya işini saymazsam bana toplam maliyeti 2000-2500 e falan gelecek. Bitince paylaşırım. Tahminimce 7-8 kg olacak, kullanım amacım işe gidip gelmek, şehir içi ulaşım.
aradaki alıntıdaki gibi benim modeller fixie sevip single speed sürenlerden.
 

Dosyalar

  • 43778795_1879900712047730_6928608871576631892_n.jpg
    43778795_1879900712047730_6928608871576631892_n.jpg
    262,4 KB · Okunma: 38
  • surly.png
    surly.png
    967,7 KB · Okunma: 38
(link) bir başlıkta daha vardı fixie ile dağ bayır mevzusu. Bunu görünce de aklıma ilk siz geldiniz.

Çok yazıyor olmasam da forumda takip ettiğim başlıklardan ve türlerden birisi fixie. Ama

aradaki alıntıdaki gibi benim modeller fixie sevip single speed sürenlerden.

Hocam benim fixie İzmir'de kaldı. Gidip almak için gün sayıyorum. Beş aydır kendi topladığım graveli şehir içinde sürmek zorunda kalıyorum. Her gün başka bir kaza tehlikesi atlatıyorum. Frensiz fixie ile hiç yaşamadığım şeyler başıma geliyor. Kalpiyelere alışana kadar gerçekten çok riskli ama alıştıktan sonra iddia ediyorum ki HD frenden daha etkili duruyor makine. Fren her zaman ayağınızın altında gibi düşünün. Ben çoğu zaman skide ihtiyaç duymadan yavaşlama ve durma sorununu çözüyorum. Yahu keşke aynı şehirde olsak da gösterebilsem.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Hocam benim fixie İzmir'de kaldı. Gidip almak için gün sayıyorum. Beş aydır kendi topladığım graveli şehir içinde sürmek zorunda kalıyorum. Her gün başka bir kaza tehlikesi atlatıyorum. Frensiz fixie ile hiç yaşamadığım şeyler başıma geliyor. Kalpiyelere alışana kadar gerçekten çok riskli ama alıştıktan sonra iddia ediyorum ki HD frenden daha etkili duruyor makine. Fren her zaman ayağınızın altında gibi düşünün. Ben çoğu zaman skide ihtiyaç duymadan yavaşlama ve durma sorununu çözüyorum. Yahu keşke aynı şehirde olsak da gösterebilsem.
Sizin fixie üzerine tecrübeli olduğunuzu biliyorum ancak frenleme konusunda biraz yükseklerde uçuyorsunuz, imkansız anlattıklarınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@Ali Kılıç 35.5 Bi video çek göster Ali hocam. Şöyle 30 km/s ile giderken 2 metre mesafede dur da göster bize.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@Ali Kılıç 35.5 Bi video çek göster Ali hocam. Şöyle 30 km/s ile giderken 2 metre mesafede dur da göster bize.

30 km/S hızla giderken iki metrede durabilen tek bir amatör yol bisikletçisi videosu çekip atın siz de. Ayrıca ben video çekme atma işlerini pek beceremiyorum. Bir önceki mesajda keşke aynı şehirde olsak da uygulamalı olarak gösterebilsem dememin nedeni de buydu. Ya da aksiyon kamerası vs olan bir arkadaş tur vesileyle Çorum'a gelirse onu misafir edeyim de çekiversin beni, sevaptır.

Gerçekçi olalım. Fixie ile iki metrede duramazsınız. Zaten iki metrede durmanızı gerektirecek kadar trafiğin seyrinden kopmuş durumdaysanız yahut bisiklet sürerken bu derece dalabiliyorsanız fixieden uzak durmanız gerekir. Fixieci trafikte her an tetikte olmak zorundadır. Muhtemel kaçış stratejilerini anında karar alarak uygulama yetisini geliştirmelidir. Aynı şartlar diğer bisiklet türleri için de geçerli. 30 kilometre saat hızla giderken iki metrede duramazsın. O hızda arka fren işe yaramaz, sert sıkarsan kayar. Ön freni teknik kullanman gerekir. Ön freni çok teknik bir biçimde kullanmayı becerebiliyor olsan dahi senin elinde olmayan sebeplerden ötürü (yağ, yağmur, mıcır, erimiş asfalt, kuru yapraklar vs) asfaltı öpmek zorunda kalabilirsin.

Fixiede ise fren ayaklarının altındadır. Yani kontrol daima sende. Tepki verebilmeniz için iki pedal arasındaki devridaim hızı sizin tepki verme hızınızı belirler ki bu da 30 km/s gibi bir hızda size yeterli hızlı tepki süresini verir. Daha önce başka bir konu vesilesiyle yazmıştım. Fixiede durma olayı yoktur. Makineyi makul bir düzeye kadar yavaşlatıp alternatif kaçış yollarına imkân tanımak zorundasın. Ön teker ile arka teker arasındaki mesafenin kısa olması nedeniyle düşük hızlarda çok kısa mesafelerde sert hamleler yapabilirsiniz ve bunları yaparken pedal kontrolü sizde olduğu için dengenizi de yitirmezsiniz. Normal bisiklette o hamleler yapılamıyor, zira pedallar boşta. Sağ sol yaparken kontra pozisyonu almak zorundasınız. (Dönüş yaptığınız yerin tam tersi istikametteki pedalın aşağı pozisyonda olması olayı, sözgelimi sola dönerken sağ pedal kolu aşağı yönde olacak ve yukarıdan hafif bir kuvvet uygulayarak bisikletin tamamen yere düşmesi engellenecek.) Fixiede bunu yapmanıza gerek yok, çünkü zincir çift yönlü baskıya imkân tanıdığı için pedal üzerinde daimi bir baskı var. Bisiklet ivmesini yitirmiyor.

Fixie durmaz, yavaşlar. Uygun hıza düştükten sonra üzerinden atlayarak inersiniz. Fixiede durmak için skide ihtiyaç duyuyorsanız bildiğiniz dualarla işe başlamak daha yararlı bence. Ben şehir içinde skidi sadece sert anı dönüşlerde artistik olsun diye yapıyorum. Back pressure ile işimi her zaman hallediyorum.
Sizin fixie üzerine tecrübeli olduğunuzu biliyorum ancak frenleme konusunda biraz yükseklerde uçuyorsunuz, imkansız anlattıklarınız.

Hocam yukarıdaki mesajda durumu biraz açıklamaya çalıştım. Anlaşılamadıysam benim anlatamamamdan kaynaklanmıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve BloodBela
Geri