Saburié
Always do FAVORS Never take ORDERS
- Kayıt
- 14 Kasım 2015
- Mesaj
- 425
- Tepki
- 428
- Yaş
- 24
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Burhan Has
- Bisiklet
- Bianchi
Gereksiz bir şey olsaydı vites icat edilmezdi. Burası Hollanda değil maalesef öyle dümdüz araziler pek yok bizim ülkemizde. İki mahalle arasında bile onlarca metre kot farkı olabiliyor. Herhangi iki nokta arasında giderken mutlaka yokuş çıkılıyor giderken çıkılmasa bile dönüşte mutlaka çıkılıyor. Pandemi öncesi eğitim yüzyüze iken okulumun konumu nedeniyle bisikletle 250 metre yükseklikte 5 km boyunca sürekli tırmanış yapmak benim günlük rutinimdi mesela. Vitesli bisikletin en küçük viteslerinde bile ciddi efor sarfettiren bu yolu yiyorsa fixie ile git.Fiksi neden sevilmez? 1992 yılında aspid ile izmirin ara sokaklarında güneşle köşe kapmaca oynarken, ufak ufak bebeler kaç fites ağbii diye sorarlardı da ondan. Daha seviyoruz ülkecek. Dahası olmalı. Markası bilinir, fitesleri olan, dikss firenleri ışıl ışıl olmalı. Amortisör ne kaa çok, o kaa iyi olmalı. Daha sevgimizden bu. Sadelik bize göre değil. Urlada, 40 yıl evvel şimdi sanat sokağı olan yerden at arabaları geçerdi. Ziller, şıngırtılar, tüyler ponponlar içinde atlar, allı morlu, desenli at arabalarını çeke çeke geçerdi. Saman taşıdığın araba oğlum bu. Daha, bizde atasporu. Fiksi sade. Olmaz.
Vites icat edildikten hemen sonra ülkemize gelmedi, aynı matbaa gibi. Single speed neden tutmadı onu anlatıyorum zaten. Bu kadar çeşit yoktu dünyada bisiklet anlamında. Yol bisikleti ile dağ bisikleti, bir baktık, flat bar yol bisikleti çıktı, sonra drop barlı gravel. Ön ayna kolu 39 53, arka dişlileri 11-48, selesi karbon, gidonu yeşil, ön teker 26, arka tekeri 700c, ön lastiği kalın, arka lastiği ince bir şey çıkarıp moda ederlerse şaşırmam. Ankarada 27 yılı devirdim. Burda vitessiz bisiklet sürmek çok zor.Gereksiz bir şey olsaydı vites icat edilmezdi. Burası Hollanda değil maalesef öyle dümdüz araziler pek yok bizim ülkemizde. İki mahalle arasında bile onlarca metre kot farkı olabiliyor. Herhangi iki nokta arasında giderken mutlaka yokuş çıkılıyor giderken çıkılmasa bile dönüşte mutlaka çıkılıyor. Pandemi öncesi eğitim yüzyüze iken okulumun konumu nedeniyle bisikletle 250 metre yükseklikte 5 km boyunca sürekli tırmanış yapmak benim günlük rutinimdi mesela. Vitesli bisikletin en küçük viteslerinde bile ciddi efor sarfettiren bu yolu yiyorsa fixie ile git.
Millet olarak cahiliz. İhtiyacımızı bile kendi kendimize belirleyip talep edemiyoruz. Bu ülkede en çok satılabilecek ve kolay pazarlanabilecek bisiklet fixie/single speed iken malesef neredeyse üretilmiyor bile. Bütün bisilet yolu ve ağı kuran belediyeler ile görüşülüp anlaşma sağlansa bile üretim yatırım maliyeti vs rahatlıkla karşılanır. Belediyeler için bakım maliyetleir vs düşük olur, ihtiyaç olduğunda bakımı kolay ve maliyetsiz olur.
Onu geçtim bireysel kullanıcı olarak da bisiklet alırken neye ihtiyacımız olduğunu bilmeden 10 yaşına gelince dağ bisikleti 40 yaşına gelince şehir bisikleti alıp geçiyoruz. Bunların uygun olup olmadığını neredeyse sorgulamıyoruz bile.
Ben de çok seviyorum ama kullanmıyorum mesela. Çünkü bisikleti işe gidip gelme amaçlı kullan(a)mıyorum. Dışarıda tur atmaya çıktığımda yürümeyi tercih ediyorum. Yol bisikletini de antreman ve gelişim amaçlı kullanıyorum. Olur da yarış vs olursa bakarızArkadaşlar yorumları büyük bir dikkatle okudum. Güzel seylerde yazılmış atışmalar düellolarda yapılmış.
Ama bence başlık saçma.
Neden sevilmiyor diye bir cümle olmaz.
Ben neden sevmiyorum diye düşünür insan. Genelleme yapmaya gerek yok diye düşünüyorum. Herkesin sevmesi ve sevmemesi için sebepleri vardır. Bende yaklaşık 3-5 aydır fixie kullanıyorum. Bulunduğum yer işe gidip gelme mesafem fixie ile karşılanacak bir mesafe. Düz bir zemin ve yaklaşık 10 km git 10 km dönüş mesafesi var.
Şahsen ben seviyorum çünkü sade bir bisiklet. Bisikletten extra ses gelmiyor. Boşta dönme sesi yada vites sesi yok. Birde göze hoş görünüyor.
37 yaşindayim küçükken kontra kullanırdım hep. Yada ayagimizi tekerleğe sıkıştırıp dururduk. Belkide o zamanlardan kalan alışkanlık bizdeki.
Bence tartışmayı bir kenara bırakmak lazım.
Güzel herkez için aynı güzellikte değildir.
Zevkler renkler tartışılmaz.
Herkese iyi forumlar bu arada.
Dedigim gibi zevkler ve renkler meselesi. Birde işine yarama meselesi. Eğer yokuş yukarı veya çok uzun tur ise fixie gerçekten korkutucu olur .Ben de çok seviyorum ama kullanmıyorum mesela. Çünkü bisikleti işe gidip gelme amaçlı kullan(a)mıyorum. Dışarıda tur atmaya çıktığımda yürümeyi tercih ediyorum. Yol bisikletini de antreman ve gelişim amaçlı kullanıyorum. Olur da yarış vs olursa bakarız
Bu ne be. Fitesi bile yok. Lastikler de incecik. Hem de kabak. Schwinn mi ne yazmislar. Şirfinti gibi.
demekki neymiş fixie frensizdir diye bi kanun yokmuş fixie ister çift frenli ister tek frenli istersende frensiz olurmuş buda kişilerin kendi tercihiymişŞu konunun altına fixed gear ile transcontinental bitiren arkadaşların var olduğunu da yazalım. Avrupa kıtasını boydan boya geçen bu efsanevî dayanıklılık yarışını vites kullanmadan zaman sınırının içinde bitiren babayiğitler var.
Fixie sadece düz yolda sürülürcüler eccik daha dellensin.
Bir de yüklü fixie ile dünyanın çeşitli yerlerinde fellik fellik turlayan Kanadalı bir göbel vardı ama adı aklıma gelmedi şimdi.
Bilen varsa yazıversin gaari.
Hayırlı uğurlu olsun. Güle güle kullan. Gayet kanunî bir fixie olmuş. İki tane freni bile var. 😂
Şu uzun yazından sonra şunu sana sormak istedim. Fixie nin sevilip sevilmemesi senin için neden önemliki, bence gereksiz reyting kaygın var. Sen binmene devam et. Millet sever mi sevmez mi fazla kafanı yormaUzatmak istemiyorum ama bu düzeltmeyi yapmam gerek, frensiz kullanmak aptallıktırdan ziyade, kanunsuzdur dedim. Altını çizerim.