Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

FM-066SL (6.9kg)

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/s960x960/10511423_10152416000978772_8027602036378491285_o.jpg

Daha önce bahsettiğim lastiklerim geldi Cuma günü. Pazar günü grup sürüşünde denedim.

25mm lastiklerden 28mm lastiklere geçmiş oldum (Jant üzerindeki gerçek ölçüleri)

Ön 80 arka 90PSI olarak kullandım. Bi 20PSI daha düşme şansım var ama ortada biyerden başlamak istedim.
Sürüş oldukça rahatladı. Yoldaki küçük kusurlar (asfalt çatlakları, yamalar vs.) hissedilmez oldu.
Büyük kusurlar ise çok daha az rahatsız edici durumda. Basınçta daha düşmeye gerek yok diye düşünüyorum bu yollarda bile.

Hız olarak hiç bir düşüş hissetmedim açıkçası. Ağırlık da aynı ayrıca eski lastiklerimle. Muhtemelen yol tutuşu biraz daha iyi lastikler. Ya da genişlik nedeniyle daha fazla güven verdi.
Hatta 22 tane PR aldım son sürüşümde. Yani, 22 Strava segmentinde, kendi en iyi zamanımı yaptım.

Patlak koruması olarak eski lastiklerim kadar iyi değil. Kağıt üstünde.
Fakat eski lastiklerimle 2 yıl boyunca hiç patlak yaşamadım. Bu konuda şanslıyım sanırım biraz.
O nedenle bu lastiklerle de pek sorun yaşayacağımı sanmıyorum. Umarım...
 
Scudo
Gökhan kardeşim ne zaman yeni paylaşımlar yapıcaksın yav,her gün akşam işden gelip bakıyorum ama 5 gündür tık yok yav,alıştırdın bizi bak :) lütfen devamı gelsin hocam up up
 
@Hasan C
"çıkacak" derken, geçmişte zamandan mı yazıyorsunuz?
bisiklet biteli aylar olmuş, şu an ingiltere yollarını arşınlıyor.

bu kadar bariz de post kasılmaz!
 
@halil ibrahim duran

(artı) 1 yazıp bende post kasacaktım ama dangalak lenovo (artı) tuşunu fonksiyonlu çalışır yapıp fonksiyonu çalışmaz yapmış :)
 
Fotoğraf atmıyordum bayağıdır, buyrun;

http://s25.postimg.org/j28wwczvj/2014_09_12_18_01_25.jpg
http://s25.postimg.org/s1860vjj3/2014_09_12_18_01_34.jpg
http://s25.postimg.org/lyvxwn5pb/2014_09_12_18_03_55.jpg
http://s25.postimg.org/3usxc080v/2014_09_12_18_04_05.jpg
http://s25.postimg.org/3yrc602vz/2014_09_12_18_04_20.jpg
 
Speedplay'ler ile yürüme olayı ne kadar rahat? İşe giderken bol ışıklı trafikten geçtiğim (Şişli, Mecidiyeköy, Okmeydanı,Taksim,Beşiktaş gibi) ve bazen asansörde yer bulamayıp bisikleti işyerine 8 kat sırtımda çıkardığım için SPD kullanıyorum, speedplay bu senaryolara gider mi? Çift taraflı kullanıldığı için söküp takma SPD kadar rahattır diye tahmin ediyorum, sizin bu konuda yorumunuz nedir acaba? SPD'den geçişe değecek bir fark getirir mi? (Şu an kullandığım pedallar XT ve son derece memnunum aslında, sadece yol bisikleti raconuna uymuyor :) )
 
@KaanG

Yürümek mi? Tek kelime ile berbat.

Kallerin yer ile temas eden yüzeyi doğrudan metal. Sert zeminlerde yürümek çok çok zor. Parke, mermer buzdan farksız. Toprakta vs. de yürümemek gerekiyor, çünkü kallerin düzgün çalışması için temiz kalması gerek.
O nedenle coffee shop kapaklarından almak bu pedallar için şart.
Onlarla beraber yürümek hiç de sorun olmuyor.

Kitlemek dağ bisikleti kadar kolay. Sürüş konusunda, Ultegra 6700 pedallardan sonra bile gösteriyor kendini. Kesinlikle tavsiye ederim.
Ama nazlı pedallar. Temiz tutmak lazım vs.
 
gökhan kardeşim gerçekten müthiş bir iş başarmışsın üstelikte bitirme teziyle uğraşırken bu işe odaklanabilmeni taktir ettim, ne okuduğunu da merak ettim:) ayrıca bu bisikleti toplama işi göründüğü kadar kolaymı, bir uzmanlık gerekiyor mu sen bu işi nasıl öğrendin birinden yardım aldınmı yoksa araştırarark deneyerek mi geliştirdin kendini, birde profosyonel olarak bisiklet sporu yapmayı düşünüyormusun
 
@Fırat Y.

Abi merhaba

Teşekkürler yorumun için.
Bisikleti toplama işi tezi pek etkilemedi aslında. Asıl zaman alan kısım, satınalma vs. öncesi yapılan araştırma. Onu da zaten önceden yapmıştım.
Geriye sadece parçaları alıp toplamak kaldı.

Endüstri mühendisliği okuyorum. Okudum daha doğrusu. Burada stajımı bitirdikten sonra dönüp diplomamı alacağım.

Tecrübeyi genelde araştırarak ve izleyerek edindim. Bisikletimi biyere bıraktığım zaman eskiden, oturur izlerdim. Youtube videoları bu konuda çok çok yardımcı oluyor ayrıca. Alet kullanmayı da babam sağ olsun, haftasonu yapılan ufak tamiratlarına vs. çıraklık yaparak öğrenmiştim küçükken. Çok faydasını görüyorum onun şu an.

Toplama konusu ise, aslında korkulduğu kadar karmaşık değil. Özellikle yeni ekipmanlar çok daha basit aletlerle ve yöntemlerle birleştirilebiliyor.
Açıklamak gerekirse;
- Farklı boylardan oluşan alyan seti
- Orta göbek anahtarı
- Kablo kesici (yankeski önermiyorum, biraz para verip düzgün bi kablo kesici almak en iyisi)
- Zincir anahtarı
- Gres yağı

Sadece bu malzemeler komple bu bisikleti toplamak için yetiyor.

Bu bisikleti komple toplamam 2 saati geçmedi. Kablolar uğraştırmıştı biraz, içten geçtiği için ucunu bulma vs. konusunda. Onu da mıknatısla falan hallettikten sonra, gerisi oldukça kısa sürede bitiyor.

O nedenle forumda sürekli, kendi bakımlarınızı kendiniz yapın şeklinde yazıyorum. Youtube videoları vs. sayesinde biyerden sonra bisikleti toplayacak seviyeye geliyorsunuz. Bu da yolda yaşadığınız herhangi bir aksaklıkta sorunu kolayca çözmenizi sağlıyor.
Bisikletçiye verilmeyen 100'lerce TL bakım-montaj parası da kar oluyor.
 
Hocam kadro koruyucu kullanmıyormusun ?
 
İşleri kendimiz yapmalıyız konusuna kesinlikle katılıyorum BB30 göbekli bisikletim var ve göbekten sesler gelmeye başladı. Arıza olduğunu değişmesi gerektiğini öğrendim, fakat çevremde değil bunu yapacak BB30 un ne olduğunu bilen bisikletçi yok sadece tamir için de bisikleti Ankara ve İstanbula gönderemezdim ki en az 150 TL tutacaktı. Bende Fransaya gittiğim zaman gerekli malzemeleri ve yeni bir göbeği ucuz fiyatlara aldım. Döndüğüm zaman izlediğim videolar ve internette gördüklerimi uygulayıp göbeğimi değiştirdim. Şu an ses yok ve hiç sorunsuz kullanıyorum zorlukları, riskleri var ama biraz yeteneğinize güveniyorsanız ve de teknik ekipmanlarınız olduktan sonra herşeyi kendimiz yapabilmemiz mümkün.
 
@Arda_7

Yok hocam kullanmıyorum.
Hiç de eksikliğini görmedim :)

@Hasan SAYLIK

Kesinlikle doğru. İşi düzgün yapacak birini bulmayı geçtim, üst seviye parçalarlı tanıyan usta bulmak bile imkansız.
 
[video=youtube_share;i2nnJ5m1a_g]http://youtu.be/i2nnJ5m1a_g[/video]

Bugünden kısa bir video.
Sprint segmentlerinden biri bu. Sağa döndükten sonra başlıyor, videonun sonundaki tabelanın orada bitiyor.

Baştan kaçmayı denedim, ama rüzgar çok sertti karşıdan. Mecburen grubu bekledim. Sonda sprintte bir daha şansımı deniyim dedim.
KOM'u alamıyoruz, bari grupta günün en iyi zamanını yapayım diye.

Joe, grubun en iyisi, arkadan denedi ama yetişemedi.
Sabahtan beri dalga geçiyorum ben de, ben bile sprintte senden iyiydim diye :D
 
Ass saver çamurluk'tan memnunmusunuz bende mtb'me taktım aynı modelden maxxis detonator lastik ve tioga spyder sele ile kullanıyorum mtb'mi .İngiltere daha yağmurlu bir iklime sahip deneme şansınız mutlaka olmuştur.Açıkcası performansını merak ediyorum.
 
@serdarurer

Full yağmurlu günlerde kullanmıyorum bisikleti. Otobüsle işe gidip geliyorum.
Fakat sadece yerlerin ıslak olduğu günlerde herhangi bir sorun çıkarmadı, işini olması gerektiği gibi yaptı.

Hiç bir zaman tam boy çamurluk performansı beklememek gerekiyor bu tür ürünlerden. Onu da unutmamak gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: yucel gulesenoglu
@Gökhan Toros
Aynen zaten bende tam boy çamurluk görevi beklemiyorum kesinlikle ama adının hakkını veriyorsa yeterli ama deneme imkanım olmadı pek ondan dolayı merak ettim. :)
 
@serdarurer

Bu arada, Gökhan'ın konusunda salça olacağım ama umarım kusura bakmaz, Ass Savers firması ürünün basitçe bir şablonunu paylaşmış. A4'e çıktı alınıp yapılabiliyormuş.
(link)

(link)
 
@Edip Dinçer


Bu eski modeli.
Yeni olanın da vardır muhtemelen, bakınmak lazım.
Olmadı taratmayı denerim benimkini. Örnek olur size de.
 
a4 boyutunda fotoğraf kağıdı kullanırsak olabilir sanırım yada normal a4 kağıdının dış tarafını koli bantı ile sararsak ancak tek kullanımlık olanı elde etmiş oluruz .
 
Geri