Etik metik daha önce de çok konuşulmuştu. Ne demiştik, burada sadece yarışçılar değil, bisikletler ve ekipmanlar da yarışıyor; her türlü mekanik arıza doğaldır, durmayı yavaşlamayı gerektirmez.
Ben rus eurosporttan izliyorum, mesela Bardet in ön aktarıcı sorunuyla ilgili, Di2 nin pili bitmiş olabilir dedi. Nibali niye hala mekanikte ısrar ediyor, o aptal mı? Di2 kullanıyorsan avantajıyla beraber dezavantajına da katlanacaksın arkadaş. Jant yamuldu, lastik patladı, Corima kullan o zaman sen de.
Kazaya gelirsek, kendi dışında gelişen toplu kazalarda yavaşlamak hatta durmak olmalı, işte etik toleransı bu kadar. Ancak mesela dünkü inişlerde sarı mayo virajı alamayıp uçarsa ne olur? Dasvidanya denir, boş vakitlerinde viraj antremanı yapsaydı denir, ben niye hızlı giriyorum, o nu hataya zorlamak için. Etik mi? Tabi ki etik, çocuk oyunu mu bu? Patriot games mi ya da "dostluk maçı" mı? Kimsenin kontratak yapmadığı, kalecinin uçmadığı, faul yapılmayan, tatsız, tutsuz, yavan...
Şurada ağız tadıyla bi zafer yaşatmadınız Kazakistan a...Neymiş, Tinkoff gibi para babaları vs... Arkadaşlar, ASTANA takımlar içerisinde reklam kaygısı olmayan TEK takımdır.
Astana bir şehir, başkent, turistik te değil Antalya gibi. Yani reklam yapmıyor. Baş sponsor Samryk bizim İller bankasının karşılığı. Siz hiç iller bankası reklamı duydunuz mu? Çoğunuz böyle bir banka olduğunu bile bilmeyebilir, mevduat toplamaz, şubesi yok. Omuzunda yazan air astana, ha bi yere kadar ama önemli olan takım ismi. Bu anlamda devlet destekli yani gerçek bir AMATÖR klüp Astana proteam.
not: Mikel Landa, air astana nın yeni reklam yüzü. Uçağa bisikletiyle giriyor, "kem küm, Cantodor a atak çekerken kendimi kaybetmişim, 10 bin metre irtifaya çıkmışım" diyor. Ya da kötü ruscamla ben öyle anladım