Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Garmin Edge Kullanıcıları Kulübü

Bu özellik varmış. Ben de sayenizde keşfettim, çok makbule geçti. 🙏🏻
ne demek rica ederim. yardımcı olduysam ne mutlu bana :)...... şu sözü hiç bir zaman unutmam "bilgi paylaştıkça çoğalır" bu sözü her zaman hatırlayıp bilgiyi paylaşalım paylaşmaktan çekinmeyelim.ben 35 yıllık bir IT' ci olarak çalıştığım dönemde bile bilgimi karşılıksız paylaşmaktan hep memnuniyet duydum. hiç bir zaman kimse bilmesin sadece ben bileyim demedim :)
Benim Garmin 530'un hız sensörü sürekli baglanıp kopuyordu, ilk pil bitti sandım değiştirdim filan nafile, sonrasında sensörü kaldır, geri tanıt filan çok ugraştım yine olmadı. En son Garmine factory reset attım. Sonrasında düzeldi. Başına gelen olursa diye yazayım dedim.
ne güzel az önceki yazdığm mesaja bir örnek işte :))
 
Scudo
Benim Garmin 530'un hız sensörü sürekli baglanıp kopuyordu, ilk pil bitti sandım değiştirdim filan nafile, sonrasında sensörü kaldır, geri tanıt filan çok ugraştım yine olmadı. En son Garmine factory reset attım. Sonrasında düzeldi. Başına gelen olursa diye yazayım dedim.
Bende de 1030 plusta hız sensörü sorun yarattı, kaldırdım bir daha da kullanmadım
 
Benim Garmin 530'un hız sensörü sürekli baglanıp kopuyordu, ilk pil bitti sandım değiştirdim filan nafile, sonrasında sensörü kaldır, geri tanıt filan çok ugraştım yine olmadı. En son Garmine factory reset attım. Sonrasında düzeldi. Başına gelen olursa diye yazayım dedim.
Bugün iki arkadaş+200 km lik uzun yaptık.. ikimiz de favero çift tarflı PM kullanıyoruz ve turumuzun 150 . Km lerinde her iki PM de saçmalmaya başladı. Anlık güç değerlerimizi "25/0/45/25/0.." şeklinde göstermeye başladı.. önce onda 5 dk sonra da bende oldu bu durum .. PM leri uygulamadan aç / kapa yaptık, tek taraflı yaptık, garminde de unut yaptık olmadı.. Acaba sorun ne idi, yarın tekrar bakacağız..
 
2 yıldan sonra bu şekilde bir işlem yapmaları çok güzel. Özel bir sebebi var mı
sanırım yurtdışında ömür boyu garanti diye satılıyordu , garmin merkeze mail atmıştım
 
Arkadaşlar selamlar, edge 840 kurulumunu yaptım.
Hız sensörü için, sensör ayarlarına girdiğimde lastik ölçüsü için otomatik ve manuel seçenekleri var.
Manueli seçtiğimde lastiğin çevre ölçüsünü girmemi istiyor, otomatikte mi kalmalı yoksa doğru ölçüm için manuel olarak mı gireyim ?

Bir de GPS'in çektiği yerde saatte yansıyan hız, GPS'ten alınan mı yoksa sensörün dönmesi ile elde edilen hız mı ?

Çok amatör sorular olabilir belki, affola :)
 
Arkadaşlar selamlar, edge 840 kurulumunu yaptım.
Hız sensörü için, sensör ayarlarına girdiğimde lastik ölçüsü için otomatik ve manuel seçenekleri var.
Manueli seçtiğimde lastiğin çevre ölçüsünü girmemi istiyor, otomatikte mi kalmalı yoksa doğru ölçüm için manuel olarak mı gireyim ?

Bir de GPS'in çektiği yerde saatte yansıyan hız, GPS'ten alınan mı yoksa sensörün dönmesi ile elde edilen hız mı ?

Çok amatör sorular olabilir belki, affola :)
Otomatik olani seç. Yanlış hatırlamıyorsam sensör takılı olduğu sürece sensörlerin verilerini baz alıyor. Ayrıca hız sensörü daha doğru veri veriyor zira GPS sensör kadar hızlı hesaplama yapmıyor
 
Otomatik olani seç. Yanlış hatırlamıyorsam sensör takılı olduğu sürece sensörlerin verilerini baz alıyor. Ayrıca hız sensörü daha doğru veri veriyor zira GPS sensör kadar hızlı hesaplama yapmıyor
Teşekkürler hocam 🙏🏻
 
Arkadaşlar selamlar, edge 840 kurulumunu yaptım.
Hız sensörü için, sensör ayarlarına girdiğimde lastik ölçüsü için otomatik ve manuel seçenekleri var.
Manueli seçtiğimde lastiğin çevre ölçüsünü girmemi istiyor, otomatikte mi kalmalı yoksa doğru ölçüm için manuel olarak mı gireyim ?

Bir de GPS'in çektiği yerde saatte yansıyan hız, GPS'ten alınan mı yoksa sensörün dönmesi ile elde edilen hız mı ?

Çok amatör sorular olabilir belki, affola :)

Çevre ölçüsünü manuel hesaplayarak girmeniz daha doğru sonuç verir. Basitçe düz bir zeminde bir noktayı , sibop hizasına getirip, bir tur ilerletip sibop hizasını tekrar işaretlersiniz. İkisi arasındaki mesafe mm cinsinden giriliyordu yanlış hatırlamıyorsam.
 
Hız sensöründen konu açılmışken dikkatimi çeken bir konu var. Viyadüklerde hız sensörü sapıtıyor , hızı 45-32-14-38-19 gibi hatalı şekilde gösteriyor viyadük bittiği gibi normale dönüyor. Daha önce başına gelen oldu mu ? pil durumum iyi , sensörlerim ve cihazım 2 aylık . Hız sensörüm ön jantın göbeğine takılı
 
Hız sensöründen konu açılmışken dikkatimi çeken bir konu var. Viyadüklerde hız sensörü sapıtıyor , hızı 45-32-14-38-19 gibi hatalı şekilde gösteriyor viyadük bittiği gibi normale dönüyor. Daha önce başına gelen oldu mu ? pil durumum iyi , sensörlerim ve cihazım 2 aylık . Hız sensörüm ön jantın göbeğine takılı
(link)

Kuvvetle muhtemel , bu tip yapılardaki yoğun metal kullanımı sensörü etkiliyordur.
 
Arkadaşlar selamlar, edge 840 kurulumunu yaptım.
Hız sensörü için, sensör ayarlarına girdiğimde lastik ölçüsü için otomatik ve manuel seçenekleri var.
Manueli seçtiğimde lastiğin çevre ölçüsünü girmemi istiyor, otomatikte mi kalmalı yoksa doğru ölçüm için manuel olarak mı gireyim ?

Bir de GPS'in çektiği yerde saatte yansıyan hız, GPS'ten alınan mı yoksa sensörün dönmesi ile elde edilen hız mı ?

Çok amatör sorular olabilir belki, affola :)
bende var otomatikte yanlış ölçüm yapıyor.çevresini ölçmesi çok basit.inşaat mezurasını düz bir zeminde 3metre kadar aç lastiğin bir yerini de mezuranın ilk noktasına denkle.sonra lastiği tam tur attır.lastiğin aynı yeri hangi uzunluğa denk geliyor bak.
Otomatik olani seç. Yanlış hatırlamıyorsam sensör takılı olduğu sürece sensörlerin verilerini baz alıyor. Ayrıca hız sensörü daha doğru veri veriyor zira GPS sensör kadar hızlı hesaplama yapmıyor
evet hocam kesinlikle haklısın.mesele kalkış yaptığında hızı hemen algılamıyor.algılayana kadar 15-20mt gittiğn oluyor.ki bu eğer cihaz sensöre bağlıysa bu kadar oluyor.eğer uzun süre mola verip sürüşe geçtiğnizde sensör uyku moduna geçip kapandığı için uzun molalarda sürüşe başladığınızda sensör connect olana kadar 100-200mt yol alabiliyorsunuz.bu da genel etkinlik hız ortalamasında olumlu etki yaratsada tur mesafesinde kayıplara sebebiyet veriyor
o yüzden hız sensörrü kullanan arkadaşlar uzun molalardan sonra saati yada b. bilgisayarını başlatmadan önce hatta ilk tura başlarken bile önce ya bisikleti biraz yerde ilerletsin yada biskleti kaldırıp lastiği döndürüp sensörün uyanmasını ve connecy olmasını sağlayıp sonra etkinliği başlatsın
(link)

Kuvvetle muhtemel , bu tip yapılardaki yoğun metal kullanımı sensörü etkiliyordur.
hocam dediğine hiç dikkat etmedik şahitte olmadım.ama bu sensör ile cihaz birbirlerine bildiğmiz gibi Bluetooth ile bağlanıyor.metal yada betondan etkilenmez.
bu arada bu bölümü açan arkadaş bu bölümün ismini garmin ürünleri yada buna benzer bir isim verebilirmi.bence bu bölümde garmin ile ilgili başka şeyler de konuşuluyor ve öyle de olmalı zaten.ismini sadece garmin edge olarak sınırlandırmayalım.
 
Son düzenleme:
hocam dediğine hiç dikkat etmedik şahitte olmadım.ama bu sensör ile cihaz birbirlerine bildiğmiz gibi Bluetooth ile bağlanıyor.metal yada betondan etkilenmez.
bu arada bu bölümü açan arkadaş bu bölümün ismini garmin ürünleri yada buna benzer bir isim verebilirmi.bence bu bölümde garmin ile ilgili başka şeyler de konuşuluyor ve öyle de olmalı zaten.ismini sadece garmin edge olarak sınırlandırmayalım.

Sensör ile cihaz arasındaki bağlantıdan bahsedilmiyor zaten. Sensörün kendisi manyetik alandan etkileniyor. Olağan, çevresel manyetik alanları tolere edebilecek şekilde tasarlanmışken köprü gibi yoğun metallerden geçerken ölçümde ender de olsa sorun olabiliyor ki olmuş.

Bunun haricinde sensör ile cihazı bluetooth ile bağlarsanız da kesinti yaşama olasılığınız yükselir. Bluetooth ortamdaki diğer yayınlardan çok daha fazla etkilenir ve çoklu cihaz bağlama konusunda çok daha zayıftır. Destekleyen tüm sensörlerinizi ANT+ ile bağlayın.

The Garmin Bike Speed Sensor and Speed Sensor 2 both contain a magnetometers that measures the three dimensional components of the ambient magnetic field (similar to an accelerometer measuring acceleration). As the wheel rotates, the magnetometer measures its own rotation within the surrounding earth's magnetic field.
 
Sensör ile cihaz arasındaki bağlantıdan bahsedilmiyor zaten. Sensörün kendisi manyetik alandan etkileniyor. Olağan, çevresel manyetik alanları tolere edebilecek şekilde tasarlanmışken köprü gibi yoğun metallerden geçerken ölçümde ender de olsa sorun olabiliyor ki olmuş.

Bunun haricinde sensör ile cihazı bluetooth ile bağlarsanız da kesinti yaşama olasılığınız yükselir. Bluetooth ortamdaki diğer yayınlardan çok daha fazla etkilenir ve çoklu cihaz bağlama konusunda çok daha zayıftır. Destekleyen tüm sensörlerinizi ANT+ ile bağlayın.
ben bluetooth örneğini genelleme yaparak verdim.sonuçta zaten cihazda zaten ant+ desteği varsa önceliği ona veriyor.ben bunu metalden etkilenmeyeceğini düşündüğüm için yazdım.tabiki bluetooth un 2.4ghz wifi sinyallerinden bile etkilendiğini biliyorum.ama sonuçta ortada etkileyenin metal olduğu söyleniyor.sonuçta ben etkilenmeyeceğini söylemiyorum illaki bir şeyden etkileniyordur.

en son boğaz köprüsünden geçmiştim.şimdi o verilere baktım.öyle bir anormalliğe rastlamadım ama yinede viyadük yada köprülerden geçerken dikkat edip bakacağım
fenix 8 çıkmış
 
Son düzenleme:
ben bluetooth örneğini genelleme yaparak verdim.sonuçta zaten cihazda zaten ant+ desteği varsa önceliği ona veriyor.ben bunu metalden etkilenmeyeceğini düşündüğüm için yazdım.tabiki bluetooth un 2.4ghz wifi sinyallerinden bile etkilendiğini biliyorum.ama sonuçta ortada etkileyenin metal olduğu söyleniyor.sonuçta ben etkilenmeyeceğini söylemiyorum illaki bir şeyden etkileniyordur.

en son boğaz köprüsünden geçmiştim.şimdi o verilere baktım.öyle bir anormalliğe rastlamadım ama yinede viyadük yada köprülerden geçerken dikkat edip bakacağım

Bir noktada anlaşamıyoruz. Bu metal yoğunluğundan etkilenen şey, cihazlar arasındaki iletişim değil, sensörün kendisi. Yani hiç iletişim kurmasa, kendi içinde veriyi depolasa dahi, yoğun metal alanlarda yanlış bir ölçüm yapabilir. Sizinki vermemiş olabilir, genel bir problem de olduğunu söylemiyorum. Ama Türkiye'de bir kullanıcıda yaşandığı gibi Garmin forumunda görebileceğiniz gibi çok farklı yerlerde de yaşanmış Hız sensörleri manyetizma ile ölçüm yapar, çok beklenilmeyecek bir durum değil.

Aşağıdaki Garmin'in kendi support sayfasından. Nadiren bu tip yapıların etkilediği doğrulanmış.

Will Riding Around Metal Objects Such as a Steel Fence or Manhole Cover Affect the Accuracy of the Sensor?​

While these materials are magnetic and will contribute to the raw signal observed by the magnetometer in the sensor, Garmin speed sensors have been designed to track the wheel's rotation correctly while passing these types of magnetic features. Testing has confirmed that these magnetic features very rarely generate errors or tracking issues.



Bunlar da ek olarak etkilenebileceği diğer etkenler;

Are There Any Other Potential Cases of Interference?​

Despite the auto-calibration process mentioned above, the sensor will likely have challenges if mounted over a dynamo hub (i.e. a hub that generates power for a light or other device). These hubs typically have magnetic components which will interfere with the sensor. Since these hubs are much larger than the typical road/mountain bike hub, users will generally mount the sensor on the other wheel.

In addition, magnets are often used in other wheel speed, cadence or power sensors. Use of any magnets near the sensor should be limited. If a magnet is mounted too close, it could cause the Garmin speed sensor to malfunction. Stronger magnets must be kept a greater distance from the sensor. Ideally, all magnets should be removed from a bicycle when using the sensor. If necessary, the sensor can be moved to the other wheel.

Occasionally, a component on a bicycle will exhibit unnaturally strong magnetism that will interfere with the sensor yielding less accurate results. These magnetized components could be the wheel hub, the free wheel inside the hub, the cassette, chain or other component on the bike and may have become magnetized inadvertently by storing the components in very close proximity to a strong magnet. In this case, it is advised to mount the Garmin speed sensor on the other wheel of the bike.
 
Bir noktada anlaşamıyoruz. Bu metal yoğunluğundan etkilenen şey, cihazlar arasındaki iletişim değil, sensörün kendisi. Yani hiç iletişim kurmasa, kendi içinde veriyi depolasa dahi, yoğun metal alanlarda yanlış bir ölçüm yapabilir. Sizinki vermemiş olabilir, genel bir problem de olduğunu söylemiyorum. Ama Türkiye'de bir kullanıcıda yaşandığı gibi Garmin forumunda görebileceğiniz gibi çok farklı yerlerde de yaşanmış Hız sensörleri manyetizma ile ölçüm yapar, çok beklenilmeyecek bir durum değil.

Aşağıdaki Garmin'in kendi support sayfasından. Nadiren bu tip yapıların etkilediği doğrulanmış.

Will Riding Around Metal Objects Such as a Steel Fence or Manhole Cover Affect the Accuracy of the Sensor?​

While these materials are magnetic and will contribute to the raw signal observed by the magnetometer in the sensor, Garmin speed sensors have been designed to track the wheel's rotation correctly while passing these types of magnetic features. Testing has confirmed that these magnetic features very rarely generate errors or tracking issues.



Bunlar da ek olarak etkilenebileceği diğer etkenler;
anlaşamadığımız bir konu yok.zaten ilk mesajımdan sonra senin yazdıklarının aksi bir şey yazmadım.sadece böyle bir şey yaşamadığımı bundan sonraki sürüşlerimde buna dikkat edeceğimi belirttim.
 
anlaşamadığımız bir konu yok.zaten ilk mesajımdan sonra senin yazdıklarının aksi bir şey yazmadım.sadece böyle bir şey yaşamadığımı bundan sonraki sürüşlerimde buna dikkat edeceğimi belirttim.
Peki.
 
Arkadaşlar merhaba. Garmin 1000 modeli cihazımda yaşadığım bir sorunum var ve sizlerle paylaşmak istedim.
Canlı segment ile ilgili tüm bilgileri veriyor, segment başlıyor ancak bir süre sonra OFF SEGMENT yazarak canlı bilgi aktarımını kesiyor. Bunun olmaması için bir ayar vs mi var. Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
 
Arkadaşlar merhaba. Garmin 1000 modeli cihazımda yaşadığım bir sorunum var ve sizlerle paylaşmak istedim.
Canlı segment ile ilgili tüm bilgileri veriyor, segment başlıyor ancak bir süre sonra OFF SEGMENT yazarak canlı bilgi aktarımını kesiyor. Bunun olmaması için bir ayar vs mi var. Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
Segmentin dışına çıkınca off uyarısı vernesi gerekir. Bildiğiniz bir segmentmi yoksa bütün segmentler için aynı durum mevcut?
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Bildiğim segmentler hep.
 
Segmentin dışına çıkınca off uyarısı vernesi gerekir. Bildiğiniz bir segmentmi yoksa bütün segmentler için aynı durum mevcut?
++ , bir de şöyle şeyler oluyor, mesela çift yönlü ana yol üstünde giderken, mesafe bazlı yakınlaştığınız ancak yolun ters yönünde ve seyir yönünüzün sol tarafına uzanan segmentleri de gösteriyor ve göstermesi ile iptale alması an meselesi oluyor...Normalde o segmente girmeniz için karşı şeride geçmeniz lazım hatta bunu ispat eden başka bir konu daha oluyor.. mesela, eğimli yollara yaklaşırken önünüzde 2 farklı güzergah olsun, siz her ikisinden defalarca geçmiş olsanız da, birine yöneldiğinizde bir süre diğerine çıkıyormuş gibi gösteriyor .. Konumlama ve kullanıcı güzergahı odaklı navigasyon takibi biraz handikaplı..
 
Geri