Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Genç yaşta aramızdan ayrılan Bahadır Gürel'in anısına...

3 dakika 39 saniye fark var iki bisiklet arasında , Pek fark yok mu ?
 
Scudo
@Kerem Özbayrak söze gerek bırakmıcak bir yorum :harika:

@Oksal Özdöl
@Oksal Özdöl
aslında burada fark sende bitiyor demeye calıyor kondisyon iyi ise her bisiklet goturur ama erken ama geç. Fark o iki bisikleti sürünce verdiği zevk akıcılık ve viyes geçiş hız da cıkıyor ortaya şahsen alt sekmen vites siteminde vites geçişi yaptıgında 2 saat vites ha geçti ha geçicek diye beklemenin kimsenin hoşuna gideceğini sanmıyorum
 
3 buçuk dakika fazla gözükebilir fakat yarışdaysanız veya yarış halindeyseniz. ama gidiceğiniz bir yere yarım saat geç gitseniz veya 3buçuk dakika sizin hayatınızdan bir kaç dakika çalmış olucak. burda bisiklet değil mesele biziz. sonuçta bisiklette tek beygir var oda biziz..
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa ç
Yarışçılar için önemse sahip bir fark.. ama bütçe olsa neden daha fazla odemeyelim ? örneği ben kulaklık ve mp3 çalara toplam 1000 tl ödeyen biriyim.. bisiklette de fazlasını param olsa verirdim.. Neye para harcayacağını belirleyip ona göre zevk alarak yaşamak lazım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Number Pİ
Performans sürüşü yapanların yanıtını aradığı bir soru olsa gerek: Aslında, her şart altında mevcut durumumuzdan daha hızlı nasıl gidebiliriz diye de özetlenebilir.

Benim düşüncem aynen şöyle:

Bir analoji yapıp spor salonunda ağırlık çalışmayla bisikletteki çalışmayı karşılaştıracağım.

Spor salonuna zayıf kaslarımızı daha kuvvetlendirmek için gideriz. Hangi bölgelerimiz yetersiz geliyorsa önce onları geliştirmek, son aşamada tüm vücudumuzu geliştirmek isteriz.

Örnek vereyim: Bisiklete destek olması için, bacak kaslarımızdaki quadricep ve hamstring'leri spor salonunda geliştirmek isteyebiliriz. Şöyle bir program yaparız:

Quadricepler şu kaslarsa eğer:

upload_2016-6-24_11-13-48.png


Leg press aletini kullanarak x kg ağırlık için y sayıda seti z sayıda tekrarla uygularız.

upload_2016-6-24_11-14-9.png




Aynı şekilde hamstringler şu kaslarsa eğer:

upload_2016-6-24_11-17-2.png


Halterli deadlift yaparak x kg ağırlık için y sayıda seti z sayıda tekrarla uygularız.

http://www.bodybuilding.com/exercises/exerciseImages/sequences/3831/Male/m/3831_3.jpg


En önemlisi, bu çalışmaları düzenli aralıklarla tekrarlarız. Örneğin bir gün çalışıp ertesi gün dinleniriz vb. Bir süre sonra bu ağırlığı rahat yapmaya başlayınca, ya ağırlığı arttırırız ya da set ve tekrar sayılarında düzenlemeler yaparız. Bu ayarlamalarla, ilgili kasların güç-dayanıklılık anlamında ne yönde gelişeceğini belirleriz.

Mesela şöyle bir şey yapsak: spor salonuna gidip bir gün x kg ağırlık için y sayıda seti z sayıda tekrarla yapsak, başka bir gün aynı çalışmayı m kg ağırlık için n sayıda seti q sayıda tekrarla yapsak, başka bir gün ise tamamen farklı sayılarda yapsak, bu gelişmemize yardımcı olur mu? Açıkça görüleceği üzere kaslarda beklenen gelişme olmaz çünkü ne yönde gelişim göstereceği belirsiz durumdadır. Çünkü tutarlı bir antrenman yapmıyoruz demektir.

Bisiklette de durum buna benzer:

Kas gruplarının ve yakıt taşıma sisteminin gelişimi için süreler önem kazanıyor.

Örneğin bisiklette 10 saniyelik güç üretimimizi geliştirmek için (fosfajenik yakıt üretimini ve tip II hız kaslarını geliştirmek için) 10 saniyeliğine max güç üreten bir çalışma yapmamız gerekir. Örneğin 3 x 10 sn. power interval.

5 dakikalığına max güç üretimimizi geliştirmek için (anaerobik yakıt üretimini ve tip II hız kaslarını geliştirmek için) 5 dakikalığına max güç üreten bir çalışma yapmamız gerekir. Örneğin 3 x 5 dk. anaerobik interval

Benzer şekilde 20 dk.'lık max güç üretimimizi geliştirmek için (laktat eşiği yakıt üretimi ve tip I yavaş kasılan kasları geliştirmek için) örneğin 2 x 20 dk. laktat eşiği intervali.

En önemlisi hangi yönümüz zayıfsa ilgili çalışmayı haftanın bir veya iki günü tekrarlamamız gerekiyor. Çünkü ne kadar tekrar yaparsak o süre için o kadar daha fazla güç üretimi elde ederiz.

Göreceğiniz gibi süreleri istediğiniz gibi belirleyebilirsiniz, tamamen keyfi (10 yerine 15 sn., vb.) Peki hangi süreler için çalışmalıyız? Bunu belirleyen şey aslında hedefler: Örneğin bir grupla performans sürüşüne katılacaksınız. Rotanızda 2 dk. sürecek yokuşlar var. Öyleyse bu büyük güne kadar 2 dk. intervalleri yapıp 2 dk. max güç üretiminizi arttırırsanız o yokuşları daha hızlı çıkacaksınız demektir.

Veya rotanızda ışıkların ve kavşakların olmadığı düz bir 10 dk.'lık bölüm var ve buraya geldiğinizde herkes tempo yapacak. Bu durumda 10 dk. max güç üreten antrenmanlar yapacaksınız.

Altın kural süreyi seçmek değil, süreyi zaten rota belirliyor; altın kural hedeflenen süre için antrenmanlarda max güç üretmek. Örneğin 2 dk. için 300 watt üretebilecek güçteysek her 2 dk. antrenmanda bunu üretmemiz gerekir, 150 veya 200 watt yapmak işe yaramayacak.

Arkadaşlarla turlara çıktığımızda veya tek başımıza sürdüğümüzde bilmeden bu antrenmanların bazılarını yaparız. Çünkü yolda bazen rekabet olur ve kısa yokuşları veya düz yoldaki atakları karşılamamız gerekir. İşte bu sırada max güç üretiriz; mesela 30 sn. için veya 1 dk. için. Ancak kötü olan şu ki hangi turda hangi eksik yönümüze çalıştığımızı, uzun vadede tekrarlar yapıp yapmadığımızı bilmiyoruz. Sonra, bir gün bir yerde başarılı olurken, başka bir gün bir yerde başarısız oluyoruz ve suçu başka yerlerde arıyoruz; yediğimiz yiyecekte, bisikletin donanımında, vb.

İşin daha zor kısmı bu antrenmanları yapsak bile max güç üretip üretmediğimizi nereden bileceğiz? Mesela 2 dk. anaerobik interval antrenmanı yapacağız diyelim. Max güç ürettiğimizi ne belirleyecek? Hız mı? Nabız mı? Hız olamaz çünkü dış ortam şartlarına bağlı; aynı gücü üretsek bile bir gün çok hızlı oluruz diğer gün çok yavaş. Antrenmanı hızı referans alarak yaparsak max güç çalışması olmayacak. Nabız da olmaz çünkü o da iç şartlara bağlı; aynı gücü üretsek bile bir gün yüksek olur başka bir gün düşük. Tek sağlıklı araç power metre maalesef.

Tabii bu benim fikirlerim.
 
Bana göre elmayla armutu karşılaştırmışlar. Biri road bike, diğeri tt bike. Başlı başına aerobar ile duruş bile zaman farkı yaratmak için yeterli. Pahalı canyon bisiklet değil de, en ucuz tt bike ile aynı deneyi yapsalar yine tt bike kazanır. Paranın ne kadar etkili olduğunu anlamak için sadece bisiklet fiyatının değişken olması gerekirdi, halbuki burada bisiklet türü ve bisikletteki sürüş pozisyonu gibi çok önemli kriterler de değişiyor.
Size başka bir soru; ucuz tt bike, pahalı road bike yol düz. Hangisi kazanır?
 
İşin başka bir yönü daha var. Buradaki test düz bir yolda yapılmış. Yokuşlu bir rotada TT bisiklet yerine, standart yol bisikleti durumu var bir de. Yarışlarda zaten böylesi yokuşlu TT etaplarında TT bisiklet yerine normal yol bisikletini tercih ediyorlar. Her halükarda satın alınabilecek hız düşük çıkıyor.:)
Sırf lastikleri değiştirerek ortalama hızını 3 km artırdığını söyleyen vardı. İthaf olunur.

Bisikletten alınan zevkin maddi karşılığı ise herkesin kendini bağlar tabi. Herkes bütçesine göre, kendi düşüncesine zevkine göre istediği seçimi yapar. Şahsen, bi Colnago alıp duvara assam mı diyorum bazen. Sonra da kullanmadığım şeyleri çöpe attığım aklıma geliyor, vaz geçiyorum:D
 
Squat hamstring(arka taraf kaslarini calistirmaz ) arka taraf kaslari icin bir şeyi ayağinizla cekmeniz gerekir , bisiklette pedal cekmek gibi. Yazi guzel fakat soyle bir hastalik var osteo artrit diye. Eklemleri tutuyor ve toplumun 60 yaş üstündeki bireylerindeki sıklığı yuzde 50. 60 ınizdan sonra eklem agrilari cekme riskiniz fifty fifty. Boyle agirlik calismalari eklemlere fazladan yuk bindiriyor ve osteo artrit riskini artiriyor .benim tavsiyem eklemlere fazla yuklenmeden gerekirse set sayilarini ve hizlarini artirarak fakat calistiginiz agirligi yuksek tutmayarak bu isi yapmak en iyisi.
 
Squat temel harekettir bütün kasları çalıştırır. @furkan.zaman sizden daha iyi bilemem muhtemelen doktorsunuz. Temel olarak belki çalıştırmayabilir lakin izole olarak çalıştırır diye biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel
28 yaşındayım. 10 yaşından beri lisanlı olarak futbol , basketbol , boks sporlarını yaptım. 10 seneyi aşkındır da spor salonlarının tozunu yutuyorum. sadece spor salonuna bağlı kalmayıp koştugum bisiklete bindiğim için salonda çalıştıgım çoğu kişiden daha farklı bir kuvvetim var.

ekleme yapayım spor salonundaki en iyi bacak hareketleri leg press- squat (sadece bacak çalıştırmaz/merkez bölgeyi çalıştırır) - deadlift (sadece bacak çalıştırmaz merkez bölgeyi çalıştırır) ben kilomun 6 katı kadar leg press ve 2 katı kadar da squat yapabiliyorum.

hafta içi sürekli spor salonunda oldugumdan h.sonu ancak bisiklete binebiliyorum. muhtemelen bu dediğiniz antremanların bana faydası çok oluyor çünkü bi karar vermeden önce yapıp yapabileceğimden ziyade müsaitlik durumunu inceliyorum. mesela 25 haziranda kartepe yapıp geri gelecektim ama yarın tatile gittiğimi unuttum. (en uzun yol tecrubem 120-130 km) bende hiçbir ekstra hazırlık yapmamama ragmen 2 gün sonra yola çıktım 230km yol yaptım ve ertesi gün plaja gittim.

muhtemlen spor yapmayan bacakları kuvvetli olmayan birisi bunları çok rahat yapamaz. yada yapabilir mi?
 
@furkan.zaman,@HakanMaktav, @srdrmrs bir noktayı açıklayayım: amacım spor salonunda yapılacak çalışmaları açıklamak değildi, analoji olması için spor salonunu örnek verdim çünkü bisiklet antrenmanlarından daha çok bilinen bir spor. Asıl amacım bisiklette nasıl çalışma yapılması gerektiği aslında.

@furkan.zaman squat - hamstring hatalı ilişki oldu, BodyBuilding sitesinden yanlış bilgileri copy-paste yapmışım aceleden.

(link)

upload_2016-6-24_16-45-12.png


Belki halterli deadlift örneği vermem gerekirdi: (link)


Spor salonunda 'izole kas' çalışmaları ne kadar önemliyse, bisiklette de 'izole süre' çalışmaları o kadar önemli görünüyor.
 
Bu çalışmaları yaparken bisiklet sürüşünde kullandığımız kasları güçlendirmenin yanında kemikleri korumak açısından olası bir kaza durumunda diğer kasların da dengeli olarak güçlendirilmesi şart. Zaten görsel anlamda da uyumsuz oluruz.

Bisiklette sadece güç değil hız dagerektiğinden eğer kas çalışmasını düşük tempoda (ki vücüt geliştirenler statik durduklarından hız önemli değildir) yaparsak kaslar güçlü ama yavaş olur. Eğer hızlı çalışırsak kaslarımızın güçlü ve hızlı olmasını da sağlayabiliriz.

Diyelim ki uzun süre spor yaptınız güçlü kaslarınız var. Bu kasların asıl uzun dönemli gücü çalışma esnasında yan etki olarak sağlanan (oluşan) ek kılcal damarlarla kan beslemesinin artmasıdır. Kas kütlenizi koruyup sporu azalttığınızda bu kılcal damarlar körelir ve kaslı olsanız da kasların beslenmesi azalır bu da size kaslı ama kofti adam muamelesi yapılmasına neden olur.

Yani amacımız sadece kas kütlesine sahip olmak değil aynı zamanda oluşan ek kan besleme hatlarını korumak ve kaslarımızı hızlı da çalışabilecek şekilde eğitebilmektir diye de düşünmekteyim.
 
@srdrmrs

Şimdi Kartepe konusu çok özel bir durum: Birlikte bisiklet sürdüğüm bir arkadaşım Kartepe'deki derecesini iyileştirmek için çalışıyor. Adeta bunu ana amacı durumuna getirmiş. Şu an 1 saat 20 dk olan süreyi 1 saat 15 dakikaya indirme derdinde. Boyu 1.62 m, kilosu 56 kg.

Kartepe için kaslarda güç gerekiyor ama bu güç patlayıcı güç değil (yani Cavendish gücü gerekmiyor) dayanıklılık gücü lazım (Froome gibi). Ön plana çıkan şey 1 saat civarı aynı tempoyu korumak. Yani başta ürettiğin güç neyse sonunda da o olmalı. Bu ise işin önemli kısmının solunumda, özellikle anaerobik kısımda yattığını gösteriyor. Çünkü Kartepe demek laktat eşiğinde sürmek demek. Aslında buna FTP de diyebiliriz. Bu sınırda sürmek gerekiyor. Bunu test etmenin en güzel yolu bir gün Kartepe'ye gidip 20 dk. boyunca max tempoda çıkmak. Yani hedef 20. dk da bırakmak olmalı. Gücü buna göre yaymalı. Buluncak değer FTP değeriniz olacak (aslında tam FTP değil, 1/3'ü olduğundan bulunan wattt değerinden 6-7 watt düşmeli; mesela 230 watt bulmuşsanız FTP 223 watt kabul etmeli). Bu testi bir defa yerine aynı gün iki defa yapmak yani bir kez 20 dk. çıkıp sonra inip 10 dk. dinlenip tekrar 20 dk. çıkmak daha iyi bir değer üretir. Daha sonraki gün dinlenmiş vaziyette FTP değerinde çıkış yapmak en iyisi olacak.

Kartepe'nin zor olmasının nedeni şu: biz optimum gücümüzü belirli bir kadansın üzerindeyken üretiriz. Bunu kendimden de biliyorum. Mesela 90 kadansın üzerinde sürerken daha az yorularak daha fazla güç üretebiliyorum. Ama Kartepe'nin dik olması nedeniyle kadansımız çok düşüyor. Atıyorum 70 kadansta biz FTP gücümüzü koruyamıyoruz çabuk yoruluyoruz. Bu nedenle Kartepe'yi 90 kadansla çıkmak da mevcut aynakol/ruble kısıtlaması nedeniyle zor olduğundan istediğimiz verimlilike çıkamıyoruz.
 
Şöyle birşey aklımda kalmış hazır tartışılırken konuşalım istedim. Alt bacak kaslarımızın önde olanları tibialis anterior ve arkada olanları calvuslar. Şimdi bunlardan öndekiler koşucularda arkadakiler de bisikletçilerde daha çok fonksiyon görüyor. Eğer hem koşu hem de bisiklet için bu iki kası da güçlendirirsek bizi zorlamaz mı ? Bu şekilde hatırlıyorum ama eskilerde kaldığından ve şu meşhur spor hekimi dayım da dekan olduğundan bu yana çok yoğun olmasından dolayı görüşüp tartışamıyoruz. Bilgisi olan varsa anlatırsa sevinirim yoksa uygun fırsat bulunca ben yine soracağım kendisine çünkü çalışma alanı kaslar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel
kış aylarında evimdeki halterimle squat ve parmak ucuna kalkma hareketlerı yaptım mumkun mertebe kasların erimemesi için çabalarım. 2 ay önce ölcü aletinde sağ bacakta 11 kg kas sol bacakta 10,5 kg kas çıkmıştı.
 
Sadece bacaktaki kas kutlesini nasil hesapliyolar
 
@SOZUAK

Fazla bilgim yok yazacaklarım sadece benim tecrübelerim: Bisiklete başlamadan çok önce 12 yıl düzenli koştum (1998-2010). 5-10-15 km koşular yaptım, yarışlara katıldım. Sonra dizde sorunlar başlayınca koşuyu bırakıp bisiklete başladım. Koşu tecrübemin bisiklete katkısı olur zannetmişim ama öyle olmadığını yaşayarak gördüm. Hatta Atilla Atay'la ilk tanıştığım sıralarda bacaklarımı görüp 'senden iyi yokuşçu' olur demişti ama o da sadece görüntüye aldanmıştı. İyi yokuşçu olamadım tabii ki. Zaten son 5 yılda bacaklarım bisiklet sürerken gelişti ama farklı bir görüntüye sahip oldu, koşucu olduğum dönemdekine benzemiyor. Ben koşunun bisiklete tek katkısının kaslarda değil de nefeste olduğunu düşünüyorum. Pro bisikletçiler kış döneminde uzun koşular yapıyorlar. Ana amaç kaslar değil kış döneminde aerobik kapasiteyi arttırmak çünkü kış döneminde uzun saatler süren düşük tempolu bisiklet aktiviteleri pek mümkün olmuyor. Kış döneminde spor salonuda treadmill'de koştum haftanın 4 günü 10-30 dk. arası koşular. Bu dönem dışarıda hiç koşmadığım halde önce Çekmeköy 15 km sonra da Aydos 10 km patika yarışlarına katıldım. Arazide yokuş yukarı koşmak dayanıklılık için çok faydalı oldu. Şimdi bisikletle uzun bir yokuşa çıkmaya kalktığımda ilk olarak Çekmeköy-Aydos yokuşları aklıma gelip kendimi daha iyi hissediyorum.

Özellikle bisiklet yarış sezonunda koşmanın hatalı olduğunu düşünüyorum (triatlon-duatlon yapılmıyorsa) çünkü katkıdan çok form durumuna negatif etkisi var. Yarışan kişilerin yarış sezonunda koşmayı bırakın merdiven bile çıkmadığını Atilla Atay'dan biliyorum.

@mekolac

Keşke başkaları da böyle başlıklar açsa ben de biraz keyifle okusam değil mi?

Benim emekliliğim yaklaştı; sonrasında bisiklet aktivitelerim artacak ama bu yaştan sonra bir başarı gelmeyeceğini görmek için falcı olmama gerek yok. Ama emeklilik döneminde bu alana bir katkı yapmak istiyorum. Önemli bir eksiklik amatör bisikletçilerin gelişmeleri için ülkemizde ölçüm yapma ortamlarının olmaması (olanlar da futbol, koşu gibi farklı alanlar). Benim hedeflerimden biri de şu an yurtdışında olan ölçüm teknolojilerini ülkeye getirip, ortam sağlamak. Bir bisikletçi kendisine ait neleri ölçebileceğini, ölçüm sonuçlarına göre ne tür çalışmalar yapabileceğini bilirse ve kabiliyeti de varsa hızla gelişmemesi için neden kalmaz. Örnekler vereyim:

- Mobil vo2max ölçüm cihazı
- Laktat ölçüm cihazı
- Spor esnasında bacak kaslarındaki oksijenlenme durumunu ölçen Moxy türü mobil ölçüm cihazı
- Power ölçüm cihazı (hem dışarıda hem de test ortamında)
- Power metreyle birlikte kullanılarak hava direncini ölçen (CdA) iBike türü ölçüm cihazı (bu sayede bisiklet üzerinde oturuş pozisyonu efektifliği ölçülür)

Bunları yapmadan önce Besyo seritikası gibi bazı kurslara da katılıp ilgili sertifikaları almam gerekiyor. Henüz yol uzun. Benim de vaktim var.
 
http://s01.shiftdelete.net/img/general_b/16-04/14/twicycle-7.jpghttp://s01.shiftdelete.net/img/content/16-04/14/twicycle-1.jpg
daha fazla güç üretmek istiyorsak pedallama eylemine kol kuvvetini de dahil etmeliyiz, yukardaki bisiklet prototip aşamasında ve aşağıda resmine yer verdiğim varibike den farklı olarak bacaklar ve kollar için ayrı ayrı aynakola sahip ve istenirse bir gögüs pedi aparatı dahil edilerek daha performanslı ve ayrodinamik bir sürüş pozisyonu elde edilebiliyor .

http://www.designboom.com/wp-content/uploads/2013/08/varibike-designboom02.jpg
bu varibike..içe dönük maşası ile biraz çirkince fakat üreticisine göre geleneksel bisikletten %40 daha hızlı

http://www.ohpv.org/events/albums/jf2007/images/IMAG0238.jpg

işte benim favorim, hem konforlu hem aerodinamik hem de yeterince antremanlı birinin 40 km hızla stabil bir şekilde yol alabileceği kadar hızlı.
Böyle bir bisikleti ülkemizde üretebilecek bir atölye var mı acaba?
 
Geri