Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Giant Propel Advanced SL

Scudo
@Hasan Ç.

aynen service course ıdı ve cok memnundum yol tutusundan ıslak zemınde kı yol tutusu felan super.kesınlıkle tavsıye ederım.
 
delinme direnci olarak lastik orta kalınlıkta bı ete sahıp zırhlı lastıklerde kı et kalınlıgı beklenmemelı ama ek olarak patlamayla alakalı çok sorun yaşacagınızı dusunmuoyrum açıkcası:) kolay patlayacak gıbı durmuyo.
 
@muhiddin

Bilgisi kısıtlı biri olarak sormak isterim. Tam olarak modeli nedir bu lastiklerin? Yakın dönemde lastiklerimi değiştirmeyi düşünüyorum ve bontrager aw2, continental gp 4000 arasında bakınırken belki de benim bisikletle alakasız dahi olabilecek bu konuyu görünce yine de sormak istedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@soulless

Michelin Pro4 Service Course hocam..lastiğin tam model ve markası bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
BİSİLETLERİMİZİN FOTOĞRAFLARI adlı konuda başlık açmaya basıyorum bisiklet seçimine atıyo adminlermi düzenliyo anlayamadım.
 
İstanbul'a döndükten sonra bisiklet üzerinde birkaç değişiklik yaptım.
İlk olarak gidon boğazı, tekrar Contact SLR modeline döndü. Lastikleri ise, yuvarlanma direnci piyasadaki en düşük lastiklerden biri olan Michelin Power Comp ile değiştirdim. Bisikletin bu durumdaki ağırlığı ise 7130 gram oldu.

Bisikletlerimizin Fotoğrafları altındaki konuyu yukarı taşımışken, bu yaz bisikletle geçirdiğim 1700 kilometreden biraz görsel koyayım.

received_10159006151420431-01.jpeg IMAG0594.jpg IMAG0102.jpg IMAG0032.dng.jpg IMG_9485-01.jpeg LRM_EXPORT_20170912_175420.jpg IMG-20170828-WA0010.jpg IMAG0027-01.jpeg IMG_6841-2.jpg LRM_EXPORT_20170912_175400.jpg IMAG0097.jpg IMAG0236.jpg IMG_7274-2.jpg IMAG0040-01.jpeg
 
@Gökhan Toros Gökhan bey, tam da kullanıcısını bulmuşken sormak isterim...

Ben de bir Giant Propel Advanced Pro 0 kadro ve full shimano Ultegra R8000 setli bir bisiklet alma arifesindeyim. Marka ve aero kadro geometrisi konusunda kuşkularım var ve işin doğrusu bu bisikletin hakkını veren bir kullanıcının bu kuşkularımı giderebileceğini umuyorum.

En büyük kuşkum, aero kadronun, standart yarış kadrosuna göre ağır olabileceği ve ayrıca daha kaslı bu geometrinin benim gibi 50 yaşlarına yaklaşmış birini zorlayabileceği.

Ne dersiniz?
 
@Punctum

Marka konusunda bir kuşkunuz olmasın öncelikle. Giant, dünya üzerindeki en büyük kadro üreticisi. Sadece kendine değil, onlarca tanınmış markaya da kadro üretiyor. Fakat aero bisiklet ve geometri kısmını biraz düşünmeniz gerek.

Aero bisikletler, boru şekillerini rüzgar direncine göre ayarladıkları için genellikle rahatsız olarak bilinirler. Advanced SL modeli o konuda sınıfına göre çok başarılı olsa da, SL olmayan modeller, yani sizin düşündüğünüz model rahatlık bakımından sizi tatmin etmeyebilir.

Bir diğer konu da geometri konusu. Bisikletin öyle çok agresif bir geometrisi yok, standart bir yarış bisikletinden pek de farklı değil. Fakat burada sizin tercihleriniz ve daha da önemlisi vücudunuzun ne kadar esnek olduğu önem kazanıyor. Bu yaşla değil, daha çok sizin üst gövdenizin ne kadar güçlü ve vücudunuzun ne kadar esnek olduğu ile ilgili bir durum. Eğer bu kadroyu aldıktan sonra gidon boğazının altında 5cm kadar spacer kullanacaksanız eğer, onun yerine daha rahat bir sürüş pozisyona sahip endurance bir bisiklet düşünmeniz sizin için daha uygun olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Gökhan Toros
Aslında ilgilendiğim bisiklet tam olarak ilandaki,
(link)

İlanda Pro 1 yazdığına bakmayın, bisikleti gördüm, inceledim. Pro 0 kadro.

Marka (hatta tüm markaların tarihçelerine kadar) konusuna hakimim aslında. Sadece psikolojik eşik olarak nitelendirebileceğim bazı kriterlerim var. Örneğin Giant Trek'e de kadro üretmesine rağmen, bir Madone veya Emonda'ya dokunduğumda sanki farklı bir keyif alıyor gibiyim. Neyse, bu işin biraz kozmetik yönü...

Yaşı söylediğimde genelde herkesin (haklı olarak) endurance kadrolar önerdiğini görüyorum. Ancak hala enerjik, aktif ve de spora yatkın sayılırım :) Halen kendimi iyi hissediyor iken bu seçeneği de dikkate almalıyım gibi bir duyguyla hareket ettiğimi düşünebilirsiniz.

Bunun dışında ilgilendiğim diğer aero kadrolar; 2018 Cervelo S3 disk, 2017 Cervelo S5 (benim kadro boyumda tek bir tane var ve fiyatı nispeten uygun sayılır) ve belki Scott Foil 10 veya 20.

Aero almazsam zaten seçenek çok.

Bilemedim ben, birinin beni ikna etmesini bekliyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@Punctum

Bisikleti izlerken zevk almanız, bence bisikletin üzerindeki ekipmandan da, kadronun kalitesinden da çok daha önemli. Dediğiniz de doğru, Giant bana çok mekanik geliyor. Her ne kadar bisikletimden mutlu olsam da, Giant bisikletler sanki ruhsuzmuş gibi hissediyorum.

Aslında bakarsanız, bu konuda kendimi en yakın hissettiğim marka Orbea oldu. Eğer sizin de böyle düşünceleriniz varsa, Orbea'ları inceleyin derim. Orca Aero modeli bence oldukça güzel görünüyor ve dediğim gibi, eğer bisiklete baktığınızda bir şeyler hissetmek istiyorsanız bence sizi mutlu edecek bir marka.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Yeniden merhaba,

#51. mesajda bahsettiğim GİANT Propel Advanced Pro 0 bisikleti dün yani 25.11.2017 tarihi itibari ile satın almış bulunuyorum.

Birçok marka/model/kadro tipi/mekanik aksam vs. inceledikten sonra hem fiyat, hem kadro ve hem de üzerindeki komponentler nedeniyle böyle bir tercih yaptım. Bisiklet üzerinde henüz eksiklerim var (yol bilgisayarı, spd pedallar, vs) ve kısa zamanda onları da tamamlayacağım.

Genelde aero bisikletleri ve özelde ise bu bisikleti seçme sürecinde, daha önce kayak tercihimde önüme koyulan çekincelere (hızlı kayak, pro kesim, önce daha alt düzey bir kayak seç, bunları kontrol edemezsin, vb.) benzer itirazları dikkate almadığıma çok memnunum. Bugün bisikletle yaklaşık 50-55 km'lik süratli bir yol yaptım ve gerçekten keyif aldım.

Belki bu kadro ile ilgili bir inceleme yazısı da hazırlarım ama ilk söyleyeceğim şey, BU BİSİKLET ÇOK HIZLI :) Bunu sadece uzun zamandır MTB kullanan biri olarak değil, yolda karşılaştığım ve bir süre birlikte sürdüğüm kişilerin beden dillerini yorumlayan mütevazi bir yol bisikletçisi olarak rahatlıkla söyleyebilirim. Hatta bazen yolda 50-34 yerine 53-39 ayna kol eksikliğini bile hissettim (hafif aşağı eğimli çevre yolunda pedal boşa dönmeye başlayınca: henüz yol bilgisayarı olmadığından hızımı tahmin edemiyorum). Tabii tırmanışa geçtiğimde hemen bu gereksiz hissi zihnimden sildim :)

İlgisini eksik etmeyen herkese teşekkürler...
 
Geri