Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

merhaba arkadaşlar dahon vitess, tern link d8, fuji origami 1.1 bu üç bisikletten birini almayı düşünüyorum üç bisiklette 8 vitesli. bisikleti aldıktan sonra rahat durmam ve modifiye ederim
videodaki gibi alacağım bisiklete göbekten vites takıp yokuş çıkılabilirliği ve son sürati arttıra bilirmiyim
 
  • Beğen
Tepkiler: gok
Scudo
Merhaba arkadaşlar
Yeni aldigim sprick (polanya üretimi alman markası) bisiklette shacs spectro s7 göbek var.
Bu gobekle alakali bilgisi olan kullanan varsa beni bilgilendirebilir mi?

20160524_000314.jpg

(link)
Bu sitede gobeklerin vites oranları var.

Benim göbeğin oranlari hoşuma gitti.
Eger daha serilestirmek istersek dis disliyi değiştirme imkanimiz var mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: AbdülkadirArtan
@Eskici shimano nexsus serilerinde değiştirebiliyorsunuz fakat bu modelde bilmiyorum ama muhtemelen kendi modelleriyle uyumlu değişik dişliler vardır tek bir dişli oranına bağlı kalmazlar diye düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Eskici
@hidromek
Bu gobeklerin arazi performansi ve dayanikliligi nasıl?
 
@Eskici benim bisikletimde nexus 8 li sistem var arka dişli 21 yada 22 idi tam emin değilim aynakol 42 dişli hız olarak bana yeterli geliyor pedal çevirerek 35 km lere çıkabiliyorum yokuş performansı olarak da istanbul u biliyorsan beşiktaş barbaros bulvarı yokuşunu ara vermeden çıkabiliyorum 1. vites sonderece yumuşak oluyor kondisyonun yüksekse bu tip yokuşlarda zorlamıyor
 
@hidromek
Saymadim ama benim ayna cok küçük görünüyor. Rampada cok iyi olacak gibi

Arkadaslar iyi mi ettim bilmiyorum ama bu gün Hercules marka gobekten vitesli bisiklet aldım.
Hatta göbeği dagitip geri topladım.
Yalniz ilk defa gordugum bir attirma sistemi var. Iki taraftan Zincirli
Sol tarafin zinciri de yok :((

Vites kolu da iki tırnakliymis fakat biri yok :(

Sol zinciri satan kisideymis istedim getirdi sag olsun.
Çift kablo uyumlu bir kol buldum. Suan 5 vites calisiyor:)
 
Sormak istediğim birkaç spesifik soru olduğu için özellikle sizi etiketledim abilerim kusuruma bakmayın. Aktarma kayıpları bakımından göbekten vitesli sistemler ne kadar avantajlı? Bir de ne kadar bu sistemler ne kadar torka dayanabiliyor? Muhtemelen planet dişli sistemi vardır, ama boyutları çok küçük olduğu için ister istemez insanın aklında soru işaretleri kalıyor. Ne dersiniz konvensiyonel sistemden göbekten vitese geçmek mantıklı olabilir mi ? En büyük korkum yüklendiğimde dişlilere zarar vermek... @Murat B. @Sadettin Z.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert E.
@uguryilmaz144
Aktarma kayıpları açısından göbekten vitesli sistemler genelde dezavantajlı. Bakımı iyi yapılmış, zincirin çapraz olmadığı durumda aktarıcılı sistemlerde kayıp %3 civarıdır bildiğim kadarıyla. Göbekten viteste ise genelde %5 ve üzeri söz konusu olabilir. Tabii göbekten viteste zincir her zaman düz olacağı, ve kirden falan da daha az etkileneceği için bazı durumlarda göbekten vites avantajlı olabilir.

Rohloff, ürettiği sistemlerdeki kaybın kullanılan vitese bağımlı olarak %2 ile %4 arası olduğunu söylemiş:
(link)

Dayanıklılık konusunda pek bilgim yok, fakat az bakım istemeleri nedeniyle tercih edilen sistemleri tasarlayan mühendisler pedala güçlü basarak zarar verebileceğiniz birşey yapmamışlardır diye düşünüyorum.
 
Firmaların belirlediği ön arka dişli oranlarını aşmazsanız sorun olmaz. Bildiğim kadariyla shimanoda bu oran 2.00 civarında. Benim alfine 11 de 1.9 olarak verilmiş. Misal ön 42 arka 21 uygun. Oran düşerse tork artar. O zaman da ömrü kisalabilir. Bu degerler internet sitelerinde bulunabilir.
 
@Eskici

Merhaba;
Bende SRAM Spectro s7 var. Senin kullandığının aynısı diyebilirim. Sach firması hatırlayamadığım bir yılda SRAM 'a satıldı ve SRAM Spectro S7 adı ile piyasaya sürüldü. Yanlış hatırlamıyorsam bu hubların üretimi de 2010 yılında son buldu. Uzun zamandır kullanıyorum. Birkaç kez söküp yeniden yağlayıp toplamışlığım var. Genelde kış aylarında kullanıyorum. İlk önce 38/19 daha sonra 38/21 ondan sonra ise 38/24 dişli oranı ile kullanmaya başladım. Bulunduğum yer rampa açısından zengin olunca 38/24 beni rahatlattı. Tabi bu da rampa aşağı gidişlerde hızdan feragat etmek anlamına geldi. Zaten bu bisikletten de hız yapmasını beklemediğim için benim için problem oluşturmadı. Gidiş- geliş 80-90km lik günübirlik turlara bile gidiyorum. Bunun dışında şehir içi kullanım için ideal. Başka merak ettiğin konulara memnuniyetle cevap verebilirim.

38/24 oranı fabrika verisinin altında olmasına rağmen 2 senedir herhangi bir problem olmadı (Muhtemelen benim vucut ağırlığımın bir nebze az olması/ ayakta hiç kullanmamam gibi etkenler nedeni ile). Senin fotoğrafta gözükmüyor fakat göbeğin sağ tarafında vites değişimini sağlayan "clickbox" denen bir aparat olması lazım (koruyucu demirini gördüm fakat kendisini göremedim fotoda).

Arka dişliyi basit bir operasyon ile değiştirme imkanın var. Fakat ön dişli sayısı/arka dişli sayısı oranına dikkat etmen lazım. Senin kullandığın hub için üretici Önerisi 1.83.

Ayrıca Sturmey Archer serisi-Shimano Nexus serisi (Alfine değil) ve SRAM/Sachs S7 serisi arka dişliler birbirinin yuvalarına uyar ve kullanılabilir. Bu dişliler Ofsetli (içe doğru bombeli) veya düz olarak (rublede bulunan dişliler gibi dümdüz) piyasada bulunur (bisiklet üreticisi chainline ayarlama durumuna göre ofsetli veya düz kullanır). Tek dikkat etmen gereken bisikletinin üzerindeki ne tip ise (offsetli veya düz) ve dişli oranına dikkat ederek almaktır. Ayrıca Offsetli ve düz dişli sayıları farklılık göstermektedir. Her dişli opsiyonu için her iki dişli tipinden bulunmayabiliyor.
 
@nafara
Teşekkürler cok güzel anlatmissiniz.
Hele Turlara katilimda sıkıntı olusturmamasi cok güzel.
 
@Eskici;
Belki kendin bakım yapmak istersin diye hangi yağı nerede kullanacağını gösterir şekilli tablo linki aşağıda. Normalde SRAM 'ın kendi yağları var her bölge için ama buna gerek yok. Linkteki tablodaki gibi hangi parça üzerinde ne yağı kullnılabileceği yazıyor. Almancan olmadığını varsayarak (benimde mükemmel değil ama az buçuk anlayacak kadar var) kısaca:

Link: (link)

Tablodaki:
kugelllagerfett : Bisiklette kullandığımız gres tipi veya fazla kalın olmayan rulman gresi (greslerinde numaraları vardır 2,3 vs. ben 2 numara normal bisikletlerde kullandığımız beyaz gres kullanıyorum),

motoröl : zaten anlaşılıyor :) motor yağı. Ben 90'lık şanzıman yağı kullanıyorum;

Fren katındaki parçalar için yine 90'lık şanzıman yağı kullanıyorum. Eğer burayı yağlamaz isen pedal frenini kullanınca bazen hub kilitlenip kalıyor ve pedalı çeviremez hale geliyorsun. Deneyimle sabittir :)

Hub'ı nasıl söküp takacağın ise ayrıntılı şekilde SRAM 'ın web sitesindeki el kitaplarında var. Yardımcı olması açısından bir birkaç linki aşağıda:
(link)

(link)

(link)

(link)

Aslında İstanbul 'da isen gel bir haftasonu bakımını yapalım gözden geçirelim gerekir ise dişlisini değiştirelim diyeceğim ama gördüğüm kadarı ile Mersin'desin :(. Her halükarda İstanbul içi teklifim geçerli :) .
 
@nafara
Bende amatör olarak ikinci göbeği söktüm STURMEY ARCHER 3VITES mazot ta bekletiyorum bugün yarın toplayacagim.

Geçenlerde sachs 5 vites cift taraftan Zincirli modeli dağıtıp topladum şehir bisikletimde suan çalışıyor ama kontra konusunda sorun var yagi az galiba. Kitlemeden yaglayacagim onuda.
 
Uzun süredir Nexus 3 göbekten vitesli kontrapedal bir Salcano Alanya kullanıyorum. Bisikletin herşeyinden memnunum. Özellikle de kontrapedal olayından.

Ancak son zamanlarda daha fazla bisiklet sürmeye başladım ve biraz da rampa olan yerlerde sürüyorum. Bisikletin birinci vitesi yetmiyor. Yetmiyor derken zorlanıyorum.

Arkadaşımda Nexus 8 göbekten vitesli Ktm var ve onun 1. vitesi baya yumuşak.

Tesadüf ilanlarda gezerken şunu buldum:

(link)

Ürün özellikleri:
  • Nexus SG-8C31 Shimano
  • 8 vitesli kontra frenli
  • Komple settir.36 delikli
Bu ürün benim bisikletime monte edilebilir mi? Eğer montajı gerçekleşme durumu varsa direk satın alacağım. Hem 8 vites hem de kontrapedal. Fren sistemiyle de oynama yapmayacağım.

Bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Tabii ki monte edilir. Eskisi sokulup yenisiyle jant orulecek. Hicbir sikinti yasama ihtimaliniz yok
 
  • Beğen
Tepkiler: SerhatAtan
Fiyat noktasinda sachs gobekler daha ucuz. @SerhatAtan
7vitesli modelleri 250- 350 bandında.
 
Nexus 8 fiyat performans olarak en iyisidir. %304 vites oran farki var. Digerlerinden daha yuksek. Bundan ustte alfine 11 ve rohloff var onlar da deli para ve ulasmak zor

Nexus 8 fiyat performans olarak en iyisidir. %304 vites oran farki var. Digerlerinden daha yuksek. Bundan ustte alfine 11 ve rohloff var onlar da deli para ve ulasmak zor
 
  • Beğen
Tepkiler: SerhatAtan
@SerhatAtan Konyalı bir iki satici var
Mehmet kurun (sahibinden)
Aklimda kalmis onda var. Onda nexus da var. Birde ondan fiyat al.

Hicabi Çeçen. Aksaray
Mehmet suder malatya
Ahmet yaylacı konya
Bu kisilerde sıfırda var ikinci elde.
Sahibindenden takip edebilirsiniz fakat bütün ürünlerinin reklami yok ararsaniz daha iyi bence
 
  • Beğen
Tepkiler: SerhatAtan
İkinci ekde 1000 liraya nexus 8 dinamosuyla falan satanlar oluyor. Bu fiyata bisiklet almak daha mantıklı çıkma vites almaktan
 
  • Beğen
Tepkiler: serhatsatir
Geri