Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

Çevirmeli kollarda aynı mı bilmiyorum ama basmalı tip kollarda aynı olmuyor.
Madem Nexus/Alfine 8 aynı kolu kullanıyor nasılsa hepsi birbirinin aynıdır diyerek yanlış kol aldım,şimdi vites kolunda 1 yazacakken 8 yazıyor vites artırdıkça koldaki sayı azalıyor.
Çalışmasında sorun yok ama kol ters çalışmış oluyor.
 
Scudo
Çevirmeli kollarda aynı mı bilmiyorum ama basmalı tip kollarda aynı olmuyor.
Madem Nexus/Alfine 8 aynı kolu kullanıyor nasılsa hepsi birbirinin aynıdır diyerek yanlış kol aldım,şimdi vites kolunda 1 yazacakken 8 yazıyor vites artırdıkça koldaki sayı azalıyor.
Çalışmasında sorun yok ama kol ters çalışmış oluyor.
Alfine 8 vites kolunun iki tipi var. Biri sizinki gibi ters numaralı. Diğeri bendeki gibi Nexus 8 kollar ile aynı sırayla numaralı. Ayrıca bir tanıdık alfine ı geçtim, alivio 8 kolu ile göbekten vites kullanıyordu(bu sonuncuyu ben önermemekteyim tabi)
 
Arkadaşlar tekrar merhaba. Ben vites kolunu değiştirdim fakat 7. Vitese geçmiyor 2. Vites ve 5. Vites biraz yukarda kavrıyor 6. Vitesde yüklenince bazen 5. Vitese kendi düşüyor. Göbek sökülmeden bi ayarı var mıdır yoksa göbekte mi sıkıntı vardır?
 
Arkadaşlar tekrar merhaba. Ben vites kolunu değiştirdim fakat 7. Vitese geçmiyor 2. Vites ve 5. Vites biraz yukarda kavrıyor 6. Vitesde yüklenince bazen 5. Vitese kendi düşüyor. Göbek sökülmeden bi ayarı var mıdır yoksa göbekte mi sıkıntı vardır?

Tel gerginliğindendir, değişim esnasında gerginliği mecburen bozulduğundan ayarlanması gerekecek. Göbekte gerginlik göstergesi varsa (modele göre sarı noktanın pencerenin içinde ortalandığı ya da iki sarı noktanın karşı karşıya getirildiği) ona bakarak ya da yoksa göz kararı koldaki ayar vidasından (varsa göbekteki vidadan da) gerginleştirip deneyebilirsiniz.

Şu dokümanlar:
(link)
(link)

Ya da şu videolar yardımcı olabilir:
İlkinin başlangıcını bu ayarın yapıldığı yere ayarladım:
İkincisi aslında 3 vitesli model için ama o şekilde göbekte gösterge varsa diye gönderiyorum, yine başlangıcına ayarlı:
 
  • Beğen
Tepkiler: Göktürk222
Bende bir ekleme yapayım. 7 Vitesli kendi bisikletimde, vitesi 4 'e alıyorum ve arka orta göbekteki göstergeyi (iki işaretin karşılaşması) ayarlamak için yine aynı yerdeki vites teli gerdirme vidasını sıkıyor veya gevşetiyorum. Böylece bütün vites dişlileri doğru ayarlanmış oluyor. Mutlaka ayar yaparken vites 4'te olmalı.
Selamlar.
 
4. Vitese aldığımda çizgilerin arasında 2, 3 cmlik boşluk var 5 dakika sağa doğru 10 dakika da sola doğru çevirdim ayar vidasını ama çizgilerde hiç kıpırdama olmadı. Geçişler cok güzel oldu şuanda sadece 7 ye geçmiyor gevsetmeye ya da sıkmaya devam edersem çizgiler oynar mı yoksa bisikleti kullanarak vites geçişlerine göre mi karar veriyim? Bilgileriniz için tekrardan hepinize çok teşekkür ederim. İyi ki bu forum ve siz varsınız.
 
Çakışacak çizgilerden biri sabit diğeri hareketlidir. Bir hareket yok ise orası kir pas tutmuş olabilir. Bu durumda size, el yordamıyla sonuca gitmek kalıyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: Göktürk222
4. Vitese aldığımda çizgilerin arasında 2, 3 cmlik boşluk var 5 dakika sağa doğru 10 dakika da sola doğru çevirdim ayar vidasını ama çizgilerde hiç kıpırdama olmadı. Geçişler cok güzel oldu şuanda sadece 7 ye geçmiyor gevsetmeye ya da sıkmaya devam edersem çizgiler oynar mı yoksa bisikleti kullanarak vites geçişlerine göre mi karar veriyim? Bilgileriniz için tekrardan hepinize çok teşekkür ederim. İyi ki bu forum ve siz varsınız.

Çizgilerde bir yer değişikliği yapmıyorsa ayar vidası fazla çevrildiği için yerinden çıkmış ve artık herhangi bir şeyi değiştirmiyor olabilir.
Kolu değiştirirken tel fazla boşaltıldıysa kablo en son kısmındaki kılavuzlardan kurtulmuş da olabilir, şurası:
2021-10-21_14-48-00.jpg


Bir de çizgilerin arasının başlangıçta 2-3 cm olması çok fazla. Tel doğru şekilde bağlandıysa çizgilerin arasının en fazla birkaç mm olması lazım.

Her şey doğru görünüyorsa bisikleti ters çevirip ya da arka tekeri kaldırıp pedal çevirirken kol 7'deyken ama geçmediği için vites 6'dayken ayar vidasını tek bir yönde çevirmeye başlayın, bir yerde 7'ye geçerse doğru yön, tam tersi 5'e geçerse yanlış yön.
 
Geçen hafta Ghost Square Urban X7.8 aldım, henüz 1 kere binebildim. Geçen ay emekli oldum ve kendime emekli hediyesi olarak aldım.
Alfine 11, rohloff, pinion hubların hepsini araştırdım ama Türkiye'de hazırda bir tek alfine'lı Ghostu buldum.
Önümüzddeki günlerde bol bol gezmeyi düşünüyorum. Sorularınız olursa ve tabi bilebilirsem yanıtlamaya çalışırım.
Merhaba Kemal bey.Üzerinden 3 yıl geçmiş fakat sizden başka bisikleti alanı bulamadım.Bende bu bisikletten almak istiyorum fakat Türkiye'de yok.Sizdeki duruyorsa satıyor musunuz? Satmıyorsanız bu bisikleti nerden bulabileceğim konusunda yardımcı olabilir misiniz?
IMG-20200220-153348.jpg


Bu da benim Ghost Square Urban 5.8; şimdilik birbirimize alıştık ve iyi anlaşıyoruz. :)
Bu bisikletin 7.8 modelini hiçbiryerde bulamadım gerçekten bulunmaz hint kumaşı :)
 
Son düzenleme:
Kayışlı mı alayım Nexus 8 mi alayım derken sıfırlarda 6000 TL leri gördüm.
2. El 10 yıl kullanılmış Nexus 7 lere bile 3400-4500 TL istiyorlar.
Ben bunu şehir dışından kargo dahil daha uyguna aldım.
Üstelik eski üretim fakat sıfır.
Bir de daha önce kullanacağım güzergahta yol bisikleti, singlespeed ve btwin riverside microshift 6 bisikletleri tecrübe etmisliğim var.
6 vites bile yeterli gelmişti. Yokuşlarda ölene kadar kasayım illa bisikletle çıkayım diye bir derdim yok keyif için sürüyorum. Baktım yokuş zorlu elime alıp geze geze çıkıyorum.

246196 dosyayı görüntüle
246198 dosyayı görüntüle
Bisikleti halen kullanıyor musunuz? Herhangi şikayetiniz oldu mu?
 
@Spartiat Burdan devam edelim. Yazının o kısmına bakmamıştım. O zaman (link), bilindik vitesli göbeğin, kontra frensiz, kaset rubleli ve cırcır (ing. ratchet) eklenmiş hali. Marka kendi eliyle mekanizmanın içinin fotolarını da koymuş zaten. Kontra fren mekanizmasının olmaması göz doldurur bir hafifleme sağlamış. Hem dingil üzerindeki fren aksamları yok, hem de göbek tamamen alüminyumdan yapılabilmiş. Normal vitesli göbeklerde fren balatasının sürtmesi için göbeğin içine çakılmış çelik bir ceket oluyor. Veya göbek tamamen çelikten oluyor. Çinliler yakında standart kaset ruble ile çalışan versiyonunu yaparlar bunun :komik:
CLASSIFIED3.jpg
 
Shimano Alfine 8-speed rear ile 42T aynakolun en küçük (bayır yukarı) vites oranı nedir?
 
Shimano Alfine 8-speed rear ile 42T aynakolun en küçük (bayır yukarı) vites oranı nedir?

(link)

Gear ratio|10.527
Gear ratio|20.644
Gear ratio|30.748
Gear ratio|40.851
Gear ratio|51
Gear ratio|61.223
Gear ratio|71.419
Gear ratio|81.615
 
  • Beğen
Tepkiler: sinann
(link)

Gear ratio|10.527
Gear ratio|20.644
Gear ratio|30.748
Gear ratio|40.851
Gear ratio|51
Gear ratio|61.223
Gear ratio|71.419
Gear ratio|81.615
Bu oranlarda aynakol dişlisi nedir
 
Bu oranlarda aynakol dişlisi nedir

Rubleden teker dönüşüne çevrim oranı bunlar. 5. viteste ruble 1 tur dönerken tekerlek de 1 tur dönüyor. 1. viteste ruble 1 tur dönerken tekerlek yarım turdan çok az fazla dönüyor, 8. viteste ruble 1 tur dönerken tekerlek 1.6 turdan az fazla dönüyor gibi. Nihai oranları hesaplamak için aynakolun dışında rubleyi de bilmek lazım. Aynakol 44, ruble örneğin 18T ise, 44/18'i tekrar bu oranlarla çarpmak lazım. Serinin orijinal (link) 18T ve 20T, (link)45, 42 ve 39T.
 
Rubleden teker dönüşüne çevrim oranı bunlar. 5. viteste ruble 1 tur dönerken tekerlek de 1 tur dönüyor. 1. viteste ruble 1 tur dönerken tekerlek yarım turdan çok az fazla dönüyor, 8. viteste ruble 1 tur dönerken tekerlek 1.6 turdan az fazla dönüyor gibi. Nihai oranları hesaplamak için aynakolun dışında rubleyi de bilmek lazım. Aynakol 44, ruble örneğin 18T ise, 44/18'i tekrar bu oranlarla çarpmak lazım. Serinin orijinal (link) 18T ve 20T, (link)45, 42 ve 39T.
Şimdi anladım teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Toyluk çağımızda göbek vites denilince aklımıza sadece Polo Beldesan'ın 3 vitesli arka teker göbeği gelirdi. Şimdi bakıyorum Shimano 3 vitesten 11 vitese kadar bir sürü seçenek sunuyor. Sizce bu bir pazarlama taktiği mi yoksa söz gelimi 7 vites 3 vitesin yapamadığı bazı şeyleri yapıyor mu?
ChatGPT mevzuya şöyle bakıyor:
"Shimano Nexus göbeklerindeki farklı vites seçenekleri hem pazarlama hem de işlevsel nedenlere dayanır.

Pazarlama Stratejisi:​

Farklı seçenekler, Shimano'nun daha geniş bir müşteri kitlesine hitap etmesine olanak tanır.

İşlevsel Farklılıklar:​

  • Nexus 3-Vites: Düz zeminler veya rahat sürüşler için basit ve güvenilir.
  • Nexus 7-Vites: Daha geniş bir vites aralığı sunar, bu da onu yokuşlar dahil çeşitli araziler için daha uygun hale getirir. Farklı sürüş koşullarında daha fazla esneklik ve verimlilik sağlar.
Bu nedenle, ek vitesler hem pazarlama hem de kullanım açısından fayda sağlar."
Kullananlar ne diyor?
 
Son düzenleme:
3 hızlı:
1723495922926.png

7 hızlı:
1723495952711.png

8 hızlı:
1723496004077.png

3 ile 7 vitesi karşılaştırdığımızda,
En düşük viteste 3 hızlı ön/arka oranını 0.733 ile çarparken 7 vitesli 0.632 ile çarpıyor;
En yüksek viteste 3 hızlı ön/arka oranını 1.364 ile çarparken 7 vitesli 1.545 ile çarpıyor.

7 vites 3 vitesliye oranla hem tırmanmada hem yüksek hızda belirgin avantajlı, üstelik bu oranları daha yumuşak geçişlerle sağlıyor. 8 hızlı daha da avantajlı.

Shimano Alfine tablosunu bozuk girmiş ama o daha da geniş aralık sunuyor, en küçük viteste 0.527 (Nexus 8'li ile aynı), en yüksek viteste 2.153.
1723496304846.png


Bu oranlar, arka dişlinin bir dönüşünde tekerleğin ne kadar döndüğünü gösteriyor. Nihai oran için seçilen aynakol/ruble oranı ile bunları çarpmak lazım.
 
Taktım bir kere bu göbek vites konusuna. Okuduğum herşey sistemin standart vitesten daha sofistike olduğunu, kullanımın da diğeriyle kıyaslanamayacak kadar keyifli olduğunu söylüyor. Aktif olarak kullandığım biri toplama hard-tail 26 inç diğeri Scott all mountain 29 inç iki MTB bisikletim var. Schwinn Stingray'e göbek vites düşünüyordum. Sahibindencom'da uygun fiyata buldum lakin satışa çıkaran "Bu çok ağır, başına bela olur. Senin jantın bunu taşımaz" dedi ve vazgeçirdi. Şimdi üzerindeki Alivio donanımı dökülmekte olan Geotech kadrolu toplama bisikletime Shimano Nexus 7'li sistemi takmaya kalkışsam, karşılaşacağım tek problem dropout'lar arası mesafe mi olur? Nexus 7 127 mm. Geotech'in dropout'lar arası mesafesinin ne kadar olduğunu bilen var mı? Cuk oturması gerekiyor çünkü alaşım kadroya "cold setting" yapılamıyor.

Hamiş: Şimdi Delta'dan Levent'le konuştum. "Abi göbek vites MTB'ye olmaz" diyor. Lakin itirazı mekanik bir temele dayanmaktan çok "eski köye yeni adet olmaz" kıvamında gibi geldi kulağıma. Adı geçen MTB'yi zaten yolda kullanıyorum. Neden olmazmış? Fikri olan?

Hamiş 2
Arkadaşlar ChatGPT işi bitirmiş. "Technological singularity" çok uzakta değil.


Evet, bir dağ bisikletine dahili vites göbeği takılabilir, ancak dikkate almanız gereken birkaç faktör vardır:

1. Kadro Uyumluluğu:​

  • Aks Genişliği: Dağ bisikletinizin arka aks genişliği, dahili vites göbeğinin genişliğiyle eşleşmelidir. Standart genişlikler 135mm, 142mm veya 148mm (Boost) olabilir.
  • Aks Tipi: Çoğu dahili vites göbeği, yatay veya yarı yatay akslar için tasarlanmıştır. Bisikletinizde dikey akslar varsa, bir zincir gergisi gerekebilir.

2. Göbek Seçimi:​

  • Vites Aralığı: Dahili vites göbekleri genellikle modern harici vites sistemlerine kıyasla daha az vitese ve daha dar bir vites aralığına sahiptir, bu da dik arazilerde bir sınırlama olabilir. Ancak, Rohloff Speedhub gibi bazı göbekler, dağ bisikletçiliği için uygun geniş bir vites aralığı sunar.
  • Dayanıklılık: Dağ bisikletçiliğinin zorlu koşullarına dayanacak şekilde tasarlanmış bir göbek seçin. Bazı göbekler özellikle arazi kullanımı için üretilmiştir.

3. Frenler:​

  • Fren Uyumluluğu: Göbeğin bisikletinizin fren sistemiyle uyumlu olduğundan emin olun. Birçok dahili vites göbeği disk frenler için tasarlanmıştır, ancak düşündüğünüz spesifik modelin kurulumunuzu destekleyip desteklemediğini kontrol edin.

4. Ağırlık:​

  • Dahili vites göbekleri genellikle geleneksel vites sistemlerinden daha ağırdır, bu da bisikletin özellikle teknik arazideki sürüş dinamiklerini etkileyebilir.

5. Montaj:​

  • Montaj süreci, zincirin hizalanması ve vites kablosunun doğru ayarlanması gibi özel aletler veya uzmanlık gerektirebilir. Sürece aşina değilseniz, bir profesyonel tarafından yaptırmak faydalı olabilir.

6. Bakım:​

  • Dahili vites göbekleri genellikle harici viteslere göre daha az bakım gerektirir, bu da dağ bisikletçiliğinde sıkça karşılaşılan çamurlu veya kumlu koşullarda bir avantaj olabilir.
Eğer dağ bisikletinizi güvenilirlik ve düşük bakım gerektiren koşullarda kullanmayı planlıyorsanız, dahili vites göbeği iyi bir seçenek olabilir. Ancak, geniş bir vites aralığının kritik olduğu yüksek teknik arazilerde sıkça sürüş yapıyorsanız, geleneksel bir vites sistemi daha uygun olabilir.


Düşündüm de Schwinn projesi hala diri olabilir. Tamam göbek vites arabanın şanzımanı gibi bir şey, yani ağır mı ağır. Lakin normalden daha kalın jant teli diye bir şey de var. Yeni bir jant Nexus 7'yle kalın tellerle örülse, iş tekeri yuvasına oturtmaya kalır. Kadro bütünüyle çelikten olduğu için cold setting'e uygun. Yedi-sekiz mm'lik bir fark var. Ancak dropout mesafesini sağdan-soldan 4'er mm çoğaltmak için en az 6'şar mm açmak gerekiyor ki kendiliğinden kapandığında sizin istediğiniz kadar açılmış olsun. Benim korkum o ekstra zorlama sırasında bir taraflarda bir kaynağı attırmak. Fikri olan?

Bu aslında o kadar zor bir soru değil sanırım. Ama cevabını bir bisiklet dehası olan Burçak Erbil'den almak isterdim. Artık Forum'a uğramıyor herhalde.
 
Son düzenleme:
Belki ilgilenen olur diye başka bir bisiklet forumundan aldığım şu soruyu ve cevabını da eklemiş olayım: Çeviri ChatGPT'nin:

Soru: Bir çelik kadroda arka bacakları ne kadar açtınız? Burada 135 mm düşüşteki 138 mm akslardan bahsetmiyorum! Kim 135 mm'den 150'ye? 170'e? Kadrayı oraya yerleştirmek için ne kadar büktünüz ve kadrosu hasar gören oldu mu? Teknikler ve bireysel durumlarla ilgili konular var ama genel olarak oldukça muhafazakar. Sadece fatbike genişliklerinde gelen bazı daha büyük göbek motorlarını denemek istiyorum ve bu da 135 -> 170 veya daha fazlasını gerektiriyor.,

Cevap: Bu tamamen çalıştığınız kadronun özellikleriyle ilgili. Kalın duvarlı tüpler, yumuşak çelik, kaynaklar, wishbone bacakları olan bir kadro, muhtemelen istediğiniz genişliğe açılabilir. Yüksek mukavemetli ince duvarlı borulardan yapılmış, lehimlenmiş ek yerlerine ve köprülü bacaklara sahip bir kadro, orijinal genişliğinin 35 mm üzerine açıldığında muhtemelen bükülür veya bir yerinden açılır.
Ama bu tek endişe değil. Zincir hattı hakkında ne yapacağınızı düşünün. Geniş arka göbeklere sahip bisikletlerde ön ve arka dişlilerin birbirleriyle hizalanması için geniş alt bağlantılar da vardır. Bir çerçeveye çok fazla arka boşluk eklediğinizde, zincirin normal kullanımda üzerinde kalması için ön dişliyi yeterince dışarı çıkarmak zor olabilir.
Ayrıca, düşüşleri birbirine paralel hale getirmek için bazı araçlara ihtiyacınız olacak. Bisiklet mağazaları, kendi kullanımları için bu araçlara sahiptir. Bazı düşmeler, hizalamaya bükmek diğerlerinden daha kolaydır.
 
Geri