Yarışma güzergahında antrenman yapan arkadaş var mi? Katılacak arkadaşlara tavsiyeleri var mi?
Bu yıl katılamıyorum ama geçen yıl uzun parkurda yarışmıştım. Parkurun çok değişeceğini sanmıyorum. Çeşme yılın büyük bölümünde rüzgarlıdır, yarış başladıktan on dakika kadar sonra binaların çevrlediği alandan uzaklaşıp rüzgarla yüzyüze kalırsınız. Bir grup içinde kalıp rüzgarı göğüsleme işini paylaşmanız harcanacak enerjiden tasarruf sağlar ve erkenden gerilere düşmenizi engeller.
Parkur boyunca her türden asfalt var, soğuk (beyaz) asfalt hakimiyetinizi kısıtlayacağından hız kaybetmenize ve zorlanmanıza neden olacaktır, hazırlıklı olun. Lastiklerinizi üst limite kadar şişirmezseniz sürüşü kendiniz için daha sağlıklı hale getirebilirsiniz. Normal sürüşlerinizin 5-10 psi altı idealdir ama burada dengeyi tutturmanız gerekiyor, düşük basınç patlak riskini arttirabilir.
Özellikle kalabalık bir grupla sürüyorken önünüze bakmaktan (çünkü Çeşme ve Alaçatı güzeldir) bir an bile vazgeçmeyin, yarım saniye geç frenleme başkalarına çarpmanıza ve beş on kişiyi yarış dışı bırakmanıza, yaralamanıza neden olabilir.
Granfondolar tempolu ve heyecanlı oluyor. Yarım saatte bir ya da daha kısa aralıklarla küçük lokmalar atıştırmanız enerjinizin sürekli olmasına yardım eder. Yarışlarda iyi sonuç için antrenmanlı olmalı ve gücünüzü bilmelisiniz. Powermetreniz olmayabilir ama nabız bandı kullanmak güç eşiklerinizi takip etmeye ve ataklara cevap verip olabildiğince önde kalmanıza yardımcı olur.
Üç beslenme noktası var, biri izotonik içecek diğeri normal suyla dolu iki sulukla başlarsanız ilk beslenme noktasında (25. kilometre civarı) durmak ve zaman kaybetmek zorunda kalmazsınız. 50. kilometre civarı ikinci beslenme noktası var, iki suluğunuzu da hızlı biçimde doldurursanız, 75. km'deki üçüncü noktayı da pas geçerek finişe kadar kendinizi taşırsınız.
Eğer bir gruptan geriye düşerseniz sakinliğinizi koruyup ve bir arkadan gelene tutunabilirsiniz, gerekirse onları teşvik edip yeni bir grup oluşturabilir ve yorgunluğu paylaşarak yeniden tempo bulabilirsiniz.
Patlayan bir lastik de dünyanın sonu değil, ilk patlakta bir adet Co2 tüpü ilk değişim için, küçük ve güçlü bir pompa da çok şanssızsanız ikinci patlak için yeterli olur. Ama istatistiksel olarak çok büyük ihtimalle lastiğiniz falan patlamayacak, korkmayın. Asfalt yer yer pürüzlü olsa da büyük şehirlerdeki kadar çerçöple ve cam kırığıyla dolu değil.
Bir tanesi görece uzun ve dik birkaç yokuş hatırlıyorum. Normal bir günde seleden kalkmadan enerjinizi koruyarak sürmek ve belli bir tempoyu çok zorlamamak iyidir ama bir yarış tam da buralarda kazanılır ya da kaybedilir. İlk üç saatte zaten yarış bitecek, bunu da düşünerek bacaklarınızın durumuna bakarak bu yokuşlarda zaman kazanmayı deneyebilirsiniz. Yarışı bu riski alanlar kazanacak. Günlük sürüşlerde 100 kilometreyi 30km/s hızla bitirebiliyorsanız, şansınızı deneyin derim. Yok böyle değilse zaten bitirmek için 5 buçuk saatiniz var, keyfinize bakın.
Buraya kadar yazdıklarım rekabetçi bir sürüş içindi, eğer kendinizde bu gücü bulamadığınız bir gündeyseniz ve gerilerde kalırsanız aklınızdan çıkarmayın çok şey kaybetmiyorsunuz. Yüzlerce kişiyle start alıp bir parkuru tamamlamak başlıbaşına bir heyecandır ve çok eğlencelidir. Ziyanı yok, başka zaman daha iyisini yaparsınız. Çok güzel yüzlerce bisiklet görecek, bazıları için "keşke benim olsa" diyecek, eğlenceli insanlarla tanışacak belki dostluk kuracak, yarışı bitirmeye doğru kendinizi takdir edecek ve sahip olduğunuz bisikletinizi daha da çok seveceksiniz. Yarış sonrası serin bir şeyler içmek (benim için bira) ve eşinize dostunuza sarılmak gibisi yoktur. Yalnızsanız da dert değil, size finişte madalya takacak genç gönüllülere sarılırsınız, granfondolar çok pozitif bir ortamda geçer ve sayısız insanla güzel sohbet edersiniz. Yarış öncesi ve sonrası bedava masaj var, değerlendirin.
Yarış sabahı boş mideye aldıklarınız konusunda dikkatli olmanızı öneririm. Yağ yakıcı suplementler bağırsaklarınızı bozabilir, yarış boyunca sadece jel yemek de aynı sonuca yol açar. Vegan değilseniz dört ya da beş haşlanmış yumurtayı kahvaltınıza dahil edebilirsiniz, yulaf ezmesi, muz, hurma ve çerez ihtiyaç duyacağınız enerjiyi, mineralleri size sağlar.
Gece iyi uyumak ve sabah kalktığınızda ısınmak için 10 km kadar sürmek ayrıca iyi hissettirecektir. Yarış tümüyle zamanı iyi kullanmakla ilgili. Çadır konaklaması bu mevsim için iyi bir fikir olmaz, gece serinliği sabahki enerjinizden çok şey götürebilir ama sabah serinliği iyidir.
Su içmeyi unutmayın
İyi eğlenceler
Geçen sene finiş çizgisinden geçerken Messina Köpekbalığı gibi ''lo squalo'' yüzgeci yapmıştım.Finiş noktasında benim göremediğim bir arkadaşın ''Vincenzo Nibali'' diye bağırdığını hatırlıyorum.Çok hoşuma gitmişti
Allah izin verir de finişten geçersem yine köpekbalığı yüzgeci yapacağım.Fotomu çekiniz ve Nibali tezahuratı yapınız lütfen.
Bu yüzgeçten yapacağım
Tabi ben yapınca kilomu da hesaba katarsak balina efekti gibi olabilir
212813 dosyayı görüntüle
Nibali, en sevdiğim ?