Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Granfondo Çeşme

Scudo
Yarışma güzergahında antrenman yapan arkadaş var mi? Katılacak arkadaşlara tavsiyeleri var mi?
gecen seneden aklimda kalan bazi detaylari sizinle paylasmak isterim , belki bir faydasi olur. Gerci , her zaman oldugu gibi yaris oncesi bir brifing ile yaris guzergahi ve noktalari hakkinda size bir gun oncesinden bilgi verecekler.
- yarisin ilk 6-7nci kilometre civari arnavut kaldirimli bir bolgeye girilecek ki , burada onemli olan , mazgallar. Mazgallarin ustu tamamen kapaniyor , metal plakalar ile ancak yine de sizden once bir cok kisi gectigi icin , kontrollu gecmekte fayda var. Ayrica bu bolumde , yolun sag tarafinda bazen araclar park etmis oluyorlar , bu da yolunuzun hafif daralmis olmasini saglayabilir.
- bu bolumden sonra tekrar start aldiginiz meydana paralel olarak devam ediyorsunuz ve esas soguk aslfalt dedigimiz koy yoluna giris yapiyosunuz.
- bu bolumde dikkat edilemsi gerekn durum yol ustundeki kucuk de olsa cukurlar ve yolun kenarina dogru olan , micir turu kaydirici unsurlar.
- bu bolumun devaminda , bir kopru alti gecisi var ki , bir sag ve kopru alti gecisinden sonra bir sol yaparak soguk asfalta devam ediyorsunuz. buradaki en onemli konu , şigana girerken ki , kalabalik ve bisikletli dostlarimizin bisikleti yanlis konumlandirmasindan kaynakli kaza riski.
- bu bolumun ardindan esas can alici %12-15 araligindaki yokusa ggeliyoruz ,hem virajli hem de kisa ama dokucu bir yokus oldugu icin , bazi arkadasimiz , bisikletinden inip yuruyerek bu bolumu gecmisti. bu da ne yazik ki , diger arkadaslarin kadanslarinin dusmesine ve aralarda slalom yapmasina sebebiyet vermisti.
- bu noktanin yani yokusun bitis noktasinda yani yaklasik 25nci km civarinda , beslenme ve su noktasi bulunmakta. burada , ihtiyaci olanlar , kesinlikle bisiklet inmeli ve kurulan standlardan su ve muz ihtiyaclari karsilamalidir. herhangi bir sekilde hareket halindeyken su ve muz tesliminin yapilmadigini hatirlatmak isterim.
- beslenme noktasindan hemen sonra , diger cok onemli bolum olan inis bolumune geliyoruz.
- inis bolumu hem cok dik ve hem de cok tehlikeli sekilde virajlari icermekte. soguk asfalt oldugu icin , kesinlikle cok kenarlara gidilmemeli ve yol ustundeki detaylar cok dikkat edilmeli.
- inisler esnasinda viraj basinda herkesi uyaran gorevliler bulunmakti.
- inislerden sonrasi kalan bolum , bir kismi soguk asfaltta ama otoban gibi genis ve rahat bir bolumde gidildikten sonra , sicak asfalta cikiliyor ve son yaklasi 12km bu sekilde devam ediyor.
- bu bolumde surerken , arada manzaranin da keyfini cikartmanizi tavsiye ederim. :)

benim gecen seneden tecrubelerimden hatirladiklarim bunlar . Atladigim yada unuttugum bolumler var ise eger , muhakkak diger ustadlar bu aralari da dolduracaklardir.
Simdiden tum katilimci dostlarimiza , kazasiz , belasiz ve eglenecekleri bir surus dilerim.
 
Geçen sene finiş çizgisinden geçerken Messina Köpekbalığı gibi ''lo squalo'' yüzgeci yapmıştım.Finiş noktasında benim göremediğim bir arkadaşın ''Vincenzo Nibali'' diye bağırdığını hatırlıyorum.Çok hoşuma gitmişti :harika:
Allah izin verir de finişten geçersem yine köpekbalığı yüzgeci yapacağım.Fotomu çekiniz ve Nibali tezahuratı yapınız lütfen.:huhuu:

Bu yüzgeçten yapacağım:cool::D Tabi ben yapınca kilomu da hesaba katarsak balina efekti gibi olabilir:D1503392073-lapresse-20170821184426-24070101.jpg
 
Geçen sene finiş çizgisinden geçerken Messina Köpekbalığı gibi ''lo squalo'' yüzgeci yapmıştım.Finiş noktasında benim göremediğim bir arkadaşın ''Vincenzo Nibali'' diye bağırdığını hatırlıyorum.Çok hoşuma gitmişti :harika:
Allah izin verir de finişten geçersem yine köpekbalığı yüzgeci yapacağım.Fotomu çekiniz ve Nibali tezahuratı yapınız.:huhuu:
Ustad , sizi , yaris sonu fotograflara bakarken ozellikle dikkat etmeye calistim ama gozumden kacti saniyorum , umarim bu sene yakalayacagim :)
 
Ustad , sizi , yaris sonu fotograflara bakarken ozellikle dikkat etmeye calistim ama gozumden kacti saniyorum , umarim bu sene yakalayacagim :)

İki seneden beri katılıyorum, binlerce foto çekilmiş ama benimki yok.:ssrtcbya:Önümden sanki Mr Murphy gidiyor da tam foto çekilirken beni perdeliyormuş gibi.Bu kadar şansızlık olur :tskler:
 
Yarışma güzergahında antrenman yapan arkadaş var mi? Katılacak arkadaşlara tavsiyeleri var mi?
Bu yıl katılamıyorum ama geçen yıl uzun parkurda yarışmıştım. Parkurun çok değişeceğini sanmıyorum. Çeşme yılın büyük bölümünde rüzgarlıdır, yarış başladıktan on dakika kadar sonra binaların çevrlediği alandan uzaklaşıp rüzgarla yüzyüze kalırsınız. Bir grup içinde kalıp rüzgarı göğüsleme işini paylaşmanız harcanacak enerjiden tasarruf sağlar ve erkenden gerilere düşmenizi engeller.

Parkur boyunca her türden asfalt var, soğuk (beyaz) asfalt hakimiyetinizi kısıtlayacağından hız kaybetmenize ve zorlanmanıza neden olacaktır, hazırlıklı olun. Lastiklerinizi üst limite kadar şişirmezseniz sürüşü kendiniz için daha sağlıklı hale getirebilirsiniz. Normal sürüşlerinizin 5-10 psi altı idealdir ama burada dengeyi tutturmanız gerekiyor, düşük basınç patlak riskini arttirabilir.

Özellikle kalabalık bir grupla sürüyorken önünüze bakmaktan (çünkü Çeşme ve Alaçatı güzeldir) bir an bile vazgeçmeyin, yarım saniye geç frenleme başkalarına çarpmanıza ve beş on kişiyi yarış dışı bırakmanıza, yaralamanıza neden olabilir.

Granfondolar tempolu ve heyecanlı oluyor. Yarım saatte bir ya da daha kısa aralıklarla küçük lokmalar atıştırmanız enerjinizin sürekli olmasına yardım eder. Yarışlarda iyi sonuç için antrenmanlı olmalı ve gücünüzü bilmelisiniz. Powermetreniz olmayabilir ama nabız bandı kullanmak güç eşiklerinizi takip etmeye ve ataklara cevap verip olabildiğince önde kalmanıza yardımcı olur.

Üç beslenme noktası var, biri izotonik içecek diğeri normal suyla dolu iki sulukla başlarsanız ilk beslenme noktasında (25. kilometre civarı) durmak ve zaman kaybetmek zorunda kalmazsınız. 50. kilometre civarı ikinci beslenme noktası var, iki suluğunuzu da hızlı biçimde doldurursanız, 75. km'deki üçüncü noktayı da pas geçerek finişe kadar kendinizi taşırsınız.

Eğer bir gruptan geriye düşerseniz sakinliğinizi koruyup ve bir arkadan gelene tutunabilirsiniz, gerekirse onları teşvik edip yeni bir grup oluşturabilir ve yorgunluğu paylaşarak yeniden tempo bulabilirsiniz.

Patlayan bir lastik de dünyanın sonu değil, ilk patlakta bir adet Co2 tüpü ilk değişim için, küçük ve güçlü bir pompa da çok şanssızsanız ikinci patlak için yeterli olur. Ama istatistiksel olarak çok büyük ihtimalle lastiğiniz falan patlamayacak, korkmayın. Asfalt yer yer pürüzlü olsa da büyük şehirlerdeki kadar çerçöple ve cam kırığıyla dolu değil.

Bir tanesi görece uzun ve dik birkaç yokuş hatırlıyorum. Normal bir günde seleden kalkmadan enerjinizi koruyarak sürmek ve belli bir tempoyu çok zorlamamak iyidir ama bir yarış tam da buralarda kazanılır ya da kaybedilir. İlk üç saatte zaten yarış bitecek, bunu da düşünerek bacaklarınızın durumuna bakarak bu yokuşlarda zaman kazanmayı deneyebilirsiniz. Yarışı bu riski alanlar kazanacak. Günlük sürüşlerde 100 kilometreyi 30km/s hızla bitirebiliyorsanız, şansınızı deneyin derim. Yok böyle değilse zaten bitirmek için 5 buçuk saatiniz var, keyfinize bakın.

Buraya kadar yazdıklarım rekabetçi bir sürüş içindi, eğer kendinizde bu gücü bulamadığınız bir gündeyseniz ve gerilerde kalırsanız aklınızdan çıkarmayın çok şey kaybetmiyorsunuz. Yüzlerce kişiyle start alıp bir parkuru tamamlamak başlıbaşına bir heyecandır ve çok eğlencelidir. Ziyanı yok, başka zaman daha iyisini yaparsınız. Çok güzel yüzlerce bisiklet görecek, bazıları için "keşke benim olsa" diyecek, eğlenceli insanlarla tanışacak belki dostluk kuracak, yarışı bitirmeye doğru kendinizi takdir edecek ve sahip olduğunuz bisikletinizi daha da çok seveceksiniz. Yarış sonrası serin bir şeyler içmek (benim için bira) ve eşinize dostunuza sarılmak gibisi yoktur. Yalnızsanız da dert değil, size finişte madalya takacak genç gönüllülere sarılırsınız, granfondolar çok pozitif bir ortamda geçer ve sayısız insanla güzel sohbet edersiniz. Yarış öncesi ve sonrası bedava masaj var, değerlendirin.

Yarış sabahı boş mideye aldıklarınız konusunda dikkatli olmanızı öneririm. Yağ yakıcı suplementler bağırsaklarınızı bozabilir, yarış boyunca sadece jel yemek de aynı sonuca yol açar. Vegan değilseniz dört ya da beş haşlanmış yumurtayı kahvaltınıza dahil edebilirsiniz, yulaf ezmesi, muz, hurma ve çerez ihtiyaç duyacağınız enerjiyi, mineralleri size sağlar.

Gece iyi uyumak ve sabah kalktığınızda ısınmak için 10 km kadar sürmek ayrıca iyi hissettirecektir. Yarış tümüyle zamanı iyi kullanmakla ilgili. Çadır konaklaması bu mevsim için iyi bir fikir olmaz, gece serinliği sabahki enerjinizden çok şey götürebilir ama sabah serinliği iyidir.

Su içmeyi unutmayın

İyi eğlenceler

Geçen sene finiş çizgisinden geçerken Messina Köpekbalığı gibi ''lo squalo'' yüzgeci yapmıştım.Finiş noktasında benim göremediğim bir arkadaşın ''Vincenzo Nibali'' diye bağırdığını hatırlıyorum.Çok hoşuma gitmişti :harika:
Allah izin verir de finişten geçersem yine köpekbalığı yüzgeci yapacağım.Fotomu çekiniz ve Nibali tezahuratı yapınız lütfen.:huhuu:

Bu yüzgeçten yapacağım:cool::D Tabi ben yapınca kilomu da hesaba katarsak balina efekti gibi olabilir:D212813 dosyayı görüntüle
Nibali, en sevdiğim ?
 
Geçen sene finiş çizgisinden geçerken Messina Köpekbalığı gibi ''lo squalo'' yüzgeci yapmıştım.Finiş noktasında benim göremediğim bir arkadaşın ''Vincenzo Nibali'' diye bağırdığını hatırlıyorum.Çok hoşuma gitmişti

Kendimden alıntılıyorum ve ekliyorum.Geçen sene bu köpekbalığı yüzgecine Nibali tezahuratı yapılmıştı.Bir de bu yaptığım yüzgeç hareketine finişi geçtikten hemen sonra iki arkadaşın yorumunu yazıyorum.İki arkadaş ve aramızda geçen diyolog:

Onlar:Abi biz Denizliliyiz ,siz de Denizlili misiniz?
Ben:Hayır.Denizli'ye yakın bir yerdenim.Benim Denizlili olduğumu nereden tahmin ettiniz?
Onlar: Elinizle ''Horoz ibiği'' yaptınız ya biz de sizi Denizlili sandık.
Ben::koptum:


rooster-fate_490-680x365.jpg

1503392073-lapresse-20170821184426-24070101.jpg
 
Herkese iyi yarışlar dilerim ben Nazilli'den anca yola çıkıyorum Kamil Koç artık bisiklete taşıma parası almaya başlamış muavine 20-30 bişeyler veriyorsunuz İzmir’de de Çeşme seyahat ücretsiz taşıyor aradım bilgi aldım zaten başka kısa mesafe çeşmeye giden şirket yok bizde son anda gidemeyeceklerden dolayı arabasız kaldık çeşmede altınyunus’ta iki kişilik yer ayırmıştık yeri olmayan için bir kişilik yer mevcut 170 TL iki kişilik oda ayrı yataklı 340 TL idi ben kalıcam bir kişi daha odaya alabilirim eğer kalıcak yer sıkıntısı olan varsa
 
Herkese iyi yarışlar dilerim ben Nazilli'den anca yola çıkıyorum Kamil Koç artık bisiklete taşıma parası almaya başlamış muavine 20-30 bişeyler veriyorsunuz İzmir’de de Çeşme seyahat ücretsiz taşıyor aradım bilgi aldım zaten başka kısa mesafe çeşmeye giden şirket yok bizde son anda gidemeyeceklerden dolayı arabasız kaldık çeşmede altınyunus’ta iki kişilik yer ayırmıştık yeri olmayan için bir kişilik yer mevcut 170 TL iki kişilik oda ayrı yataklı 340 TL idi ben kalıcam bir kişi daha odaya alabilirim eğer kalıcak yer sıkıntısı olan varsa

3 gün önce Gelibolu'dan İstanbul'a geldim. Herhangi bir ücret ödemedim.
 
Yayın sizde de donmuş durumda mı?
 
Helal olsun canlı yayın fikri çok güzel olmuş. İlk defa Türkiye'de amatör bir fondo canlı yayını görüyorum. Düzenleyenlerin ellerine emeklerine sağlık. Evet yayın şu an donmuş durumda. Teknik aksaklıklar var belli ki.
 
son 1.5KM açıp izleyebilirsiniz

Gökhan Uzuntaş çizgiyi tek başına geçti ve Kazandı.
 
İstanbul'da maraton, Çeşme'de gran fondo ve benzer bir çok organisazyon. Bu spor ruhu umarım giderek katlanır.

Canlı yayını izlemek çok keyifliydi. Neredeyse tamamı amatör sporculardan oluşan bir organisazyon da böyle bir yayın harkulade oldu. Hiç bir zaman bunun gibi bir yarışta olmayacağım. Ancak heyecanla takip edeceğim. Çeşme granfondo umarım bu amatör ruhunu korumaya devam eder. Organizatörleri tebrik etmek lazım.

son 1.5KM açıp izleyebilirsiniz

Gökhan Uzuntaş çizgiyi tek başına geçti ve Kazandı.

Uzun süre öndeki 5 linin içinde değildi. Bir anda yetişti. Yardı geçti. Helal olsun vallahi.
 
Geri