Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Arkadaşlar gravel ve endurance bisikletlerin sürüş keyfi ve rahatlığı açısından karşılaştırır mısınız?
 
Scudo
Merhabalar
Bu gün yedi göller turumuzu bitirdik. G2 nin sürüşü, yol tutuşu, akıcılığı, performansını baya beğendim. 1700 lere çıktık dişli öldürmedi de güldürmedi 34 yetmedi 36 olsa daha iyi olurmuş. Bisiklet boş iken 34 yeterli bence. Hidrolik fren performansı harikaydı lastiklerin tutunması da öyle. Gravel düşünenlere tavsiye ederim. Daha önce triban 520 kullanıyordum aradaki fiyat farkına değer mi emin değilim. Selesi max 50 km den sonra ufak ufak rahatsız etmeye başlıyor (taytlı kullandım.). Sargı baya iyi fizik terra modeli var acaba içine jel koysam mı diye düşünmüştüm sormuştum da hatta gerek yokmuş. Orta çantayı taktığımda suluk kafesine yer kalmadı maşada dış tarafta çift delik olmaması çok büyük eksiklik alacaklar almayı düşünenler bunu göz ardı etmesin. Emaneten plastik kelepçeli bir şeyler yaptım ama titreşimlerde biraz aşağı indi pek sağlıklı bir yöntem değil.

Her şeyden önce bu bir bisiklet üstüne binip sürmedikten sonra pek bir anlam ifade etmiyor. Turu yaptığımız arkadaşımız goat 1 i kullandı o da gelebildi tabi arada farklılıklar var ama tura engel olmadı.
 

Dosyalar

  • IMG_4033.JPG
    IMG_4033.JPG
    1,7 MB · Okunma: 290
  • IMG_4073.JPG
    IMG_4073.JPG
    1,6 MB · Okunma: 286
  • IMG_4648.JPG
    IMG_4648.JPG
    1,2 MB · Okunma: 271
  • IMG_4663.JPG
    IMG_4663.JPG
    1,2 MB · Okunma: 266
  • IMG_20200721_131102.jpg
    IMG_20200721_131102.jpg
    1,9 MB · Okunma: 256
Merhabalar
Bu gün yedi göller turumuzu bitirdik. G2 nin sürüşü, yol tutuşu, akıcılığı, performansını baya beğendim. 1700 lere çıktık dişli öldürmedi de güldürmedi 34 yetmedi 36 olsa daha iyi olurmuş. Bisiklet boş iken 34 yeterli bence. Hidrolik fren performansı harikaydı lastiklerin tutunması da öyle. Gravel düşünenlere tavsiye ederim. Daha önce triban 520 kullanıyordum aradaki fiyat farkına değer mi emin değilim. Selesi max 50 km den sonra ufak ufak rahatsız etmeye başlıyor (taytlı kullandım.). Sargı baya iyi fizik terra modeli var acaba içine jel koysam mı diye düşünmüştüm sormuştum da hatta gerek yokmuş. Orta çantayı taktığımda suluk kafesine yer kalmadı maşada dış tarafta çift delik olmaması çok büyük eksiklik alacaklar almayı düşünenler bunu göz ardı etmesin. Emaneten plastik kelepçeli bir şeyler yaptım ama titreşimlerde biraz aşağı indi pek sağlıklı bir yöntem değil.

Her şeyden önce bu bir bisiklet üstüne binip sürmedikten sonra pek bir anlam ifade etmiyor. Turu yaptığımız arkadaşımız goat 1 i kullandı o da gelebildi tabi arada farklılıklar var ama tura engel olmadı.
Harika tur . Yalniz resimleri yukledikten sonra yanında tam ekran seçeneğine basarsan memnun olurum.
 
Selamlar

G2 ye takabileceğim yola temas eden yüzeyin düz , yan yattığında temas eden yüzeyin dişli olduğu bir lasik türü var mı ? Sanki böyle birşey duymuştm , zira üzerindeki G-one lastikler tamamen asfalta yönelik.
 
@tunahankayak Yedigöller turunuz hayırlı olsun kardeş pedalınıza sağlık.
36t ruble fikrine katılıyorum uzun tırmanışlarda ve yüklü turlarda çok faydalı olur 👍

Merakımı mazur gör şu arkadaşınla bi örnek bagajlarınızda asılı konserve tenekeleri ne işe yarıyor aga
 
  • Beğen
Tepkiler: tunahankayak
Selamlar

G2 ye takabileceğim yola temas eden yüzeyin düz , yan yattığında temas eden yüzeyin dişli olduğu bir lasik türü var mı ? Sanki böyle birşey duymuştm , zira üzerindeki G-one lastikler tamamen asfalta yönelik.
G-one lar arazide de gayet güzel lastikler. Tamamen aslaft için değil.
Çamurlu arazide sürmeyecekseniz yeterli olur.
 
@tunahankayak Yedigöller turunuz hayırlı olsun kardeş pedalınıza sağlık.
36t ruble fikrine katılıyorum uzun tırmanışlarda ve yüklü turlarda çok faydalı olur 👍

Merakımı mazur gör şu arkadaşınla bi örnek bagajlarınızda asılı konserve tenekeleri ne işe yarıyor aga
Ateşin üstüne tencereleri kararmasın diye koymuyoruz tenekeleri koyuyoruz. Su kaynatmak için kullandık.
 
Selamlar

G2 ye takabileceğim yola temas eden yüzeyin düz , yan yattığında temas eden yüzeyin dişli olduğu bir lasik türü var mı ? Sanki böyle birşey duymuştm , zira üzerindeki G-one lastikler tamamen asfalta yönelik.

O türden lastikler için WTB ve Panaracer markalarına bakabilirsiniz. Tabi ki TR de bulması zor maalesef :/
 
@emir yakup bulut Yedigöller de 3 gece yol üstü 2 gece konakladık. Et, tavuk, makarna tükettik yemek olarak, kahvaltı da yumurta domates vs. çay, kahve vs. Yedigöller soğuktu geceleri biraz 10-15 C arasıydı galiba yağmurluktan başka uzun kollu birşey almamıştık sabaha doğru üşüyerek uyandık birkaç kez uzun kollu bir şeyler almadığımıza pişmanız. Yedek kamp tüpü kartuşu almadığımız için reşo ve ateş ağırlıklı yemek yaptık, yedek kartuş almadığıma pişman oldum. Fazla yer kaplamasın diye aksiyon kamerasını almamıştım ona da almak isterdim. Tur çok iyi kondisyon istiyordu çok ciddi tırmanmalar vardı parkurda bu turu düşünürseniz aklınızda olsun.
 
Selamlar,

Bu sayfayı takip eden arkadaşların bildiği gibi birkaç hafta önce Gravel G4 sahibi oldum. Şimdilik toprak yolda gerçekten çok az kullanıyorum ve daha yola yönelik bir lastik veya lastik+jant seti düşüncem var. Bisikletin üzerindeki jant ölçüleri ETRTO 622x15. Benim tecrübeli arkadaşlara 2 sorum olacak,

1. Bu janta en düşük kaç mm kalınlığında lastik takabilirim, bir bisikletçi 32 dedi biri 28 dedi internetten yaptığım araştırmada düzgün bir bilgi bulamadım.

2. Yeni bir jant seti almak istersem bu bisiklete uygun (11li rubleye ve disk frene uygun olması gerekiyor) jant seti, ekstra ruble ve diskler bana en uygun kaça mal olacaktır ve buna gerek var mı, lastikleri tak çıkar yapmak uygun olur mu sürekli?

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Bildiğim kadarıyla ertro ölçüsünü 1,4 ile çarparak takılabilecek lastiğin alt sınırını buluyoruz. Bu durumda 15*1,4=21mm sizin jantın alt limiti oluyor.
 
Bildiğim kadarıyla ertro ölçüsünü 1,4 ile çarparak takılabilecek lastiğin alt sınırını buluyoruz. Bu durumda 15*1,4=21mm sizin jantın alt limiti oluyor.

Hocam bununla ilgili bir kaynak bulabilir miyiz, eğer böyleyse süper olur, ben 28'e de razıydım bu durumda 25lik bi lastiği takarım direk😂

Edit: Siz ufkumu açınca hemen yabancı bloglara daldım ve şöyle bir bilgi buldum:
"A general guideline is that the tire width should be between 1.45/2.0 x the inner rim width."

Fakat 2 ile bile çarparak bile (2x15=30 bu bilgiye göre en fazla 30mm laatik takılabilmesi gerekirdi) jantın üzerindeki 700x38C lastiklere denk gelmiyor.
 
Son düzenleme:
Selamlar,

Bu sayfayı takip eden arkadaşların bildiği gibi birkaç hafta önce Gravel G4 sahibi oldum. Şimdilik toprak yolda gerçekten çok az kullanıyorum ve daha yola yönelik bir lastik veya lastik+jant seti düşüncem var. Bisikletin üzerindeki jant ölçüleri ETRTO 622x15. Benim tecrübeli arkadaşlara 2 sorum olacak,

1. Bu janta en düşük kaç mm kalınlığında lastik takabilirim, bir bisikletçi 32 dedi biri 28 dedi internetten yaptığım araştırmada düzgün bir bilgi bulamadım.

2. Yeni bir jant seti almak istersem bu bisiklete uygun (11li rubleye ve disk frene uygun olması gerekiyor) jant seti, ekstra ruble ve diskler bana en uygun kaça mal olacaktır ve buna gerek var mı, lastikleri tak çıkar yapmak uygun olur mu sürekli?

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
Üzerindeki schwalbe g-one speed lastikler zaten yolda çok iyidir. İncelterek daha fazla hızlı olayım diyorsanız en üst seviye lastiklerden almanız gerek. Schwalbe pro one tl veya continental gp5000 gibi.
Daha düşük lastikler takacak olursanız hızlanmak yerine yavaşlarsınız.
 
Selamlar,

Bu sayfayı takip eden arkadaşların bildiği gibi birkaç hafta önce Gravel G4 sahibi oldum. Şimdilik toprak yolda gerçekten çok az kullanıyorum ve daha yola yönelik bir lastik veya lastik+jant seti düşüncem var. Bisikletin üzerindeki jant ölçüleri ETRTO 622x15. Benim tecrübeli arkadaşlara 2 sorum olacak,

1. Bu janta en düşük kaç mm kalınlığında lastik takabilirim, bir bisikletçi 32 dedi biri 28 dedi internetten yaptığım araştırmada düzgün bir bilgi bulamadım.

2. Yeni bir jant seti almak istersem bu bisiklete uygun (11li rubleye ve disk frene uygun olması gerekiyor) jant seti, ekstra ruble ve diskler bana en uygun kaça mal olacaktır ve buna gerek var mı, lastikleri tak çıkar yapmak uygun olur mu sürekli?

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
1- (mesaj-2464673) şu mesajdan doğrudan ulaşabilirsiniz. 23-25-28-32 aralığında lastik kullanabilirsiniz. Konuya da göze atmak isterseniz Lastik ölçüleri, jant uyumu ve lastik seçimi.
2- Jant setini sıfır yada ikinci el alacağınız göre değişir, ruble de oranlar öneli 11-28 yol gibi veya 11-50 mtb gibi mi kullanacağınıza bağlı rotor olarak 40 liraya da var 300 liraya da var. Aklınızda net bir bütçe oluşturup bakın.

Ben ikinci el olarak komple 2x10 deore grup set aldım (ruble sıfırdı) 800, deore jant seti aldım 600, 2 tane deore rotor aldım 100 lira. Rublenin sıfır fiyatı 320 lira görünüyor. Yani tamamen size bağlı bir durum.
 
1- (mesaj-2464673) şu mesajdan doğrudan ulaşabilirsiniz. 23-25-28-32 aralığında lastik kullanabilirsiniz. Konuya da göze atmak isterseniz Lastik ölçüleri, jant uyumu ve lastik seçimi.
2- Jant setini sıfır yada ikinci el alacağınız göre değişir, ruble de oranlar öneli 11-28 yol gibi veya 11-50 mtb gibi mi kullanacağınıza bağlı rotor olarak 40 liraya da var 300 liraya da var. Aklınızda net bir bütçe oluşturup bakın.

Ben ikinci el olarak komple 2x10 deore grup set aldım (ruble sıfırdı) 800, deore jant seti aldım 600, 2 tane deore rotor aldım 100 lira. Rublenin sıfır fiyatı 320 lira görünüyor. Yani tamamen size bağlı bir durum.

Açıklayıcı cevabınız ve kıymetli zamanınız için teşekkür ederim.

Ben de yaptığım araştırmalarda 23-25-28-32 ölçüleri ile karşılaşıyorum fakat üzerindeki 700x38c Schwalbe One Guard'ların nasıl takıldığını anlayamıyorum bu veri doğrultusunda.

Yeni bir jant seti oluşturup tak çıkar şeklinde değişiklik yapmak epey tuzlu olacak gibi duruyor. 11li rubleye uyumlu jantlar biraz pahalı gibi bir de buna ruble ve diskler eklenince can sıkıcı olabilir :)
Üzerindeki schwalbe g-one speed lastikler zaten yolda çok iyidir. İncelterek daha fazla hızlı olayım diyorsanız en üst seviye lastiklerden almanız gerek. Schwalbe pro one tl veya continental gp5000 gibi.
Daha düşük lastikler takacak olursanız hızlanmak yerine yavaşlarsınız.

Bu bilgi çok işime yarayacak fakat inceltmek sürtünme yüzey alanını çok ciddi şekilde azaltarak akıcılığa önemli bir etkide bulunmayacak mıdır?
Kabaca bakarsak 25mm bir lastik ile 38mm bir lastik arasında yaklaşık bir %50lik sürtünme alanı farkı var. İkisi de maksimum basınçta basma alanları bu kadar farkeder mi bilemiyorum ama yine de önemli bir fark olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Açıklayıcı cevabınız ve kıymetli zamanınız için teşekkür ederim.

Ben de yaptığım araştırmalarda 23-25-28-32 ölçüleri ile karşılaşıyorum fakat üzerindeki 700x38c Schwalbe One Guard'ların nasıl takıldığını anlayamıyorum bu veri doğrultusunda.

Yeni bir jant seti oluşturup tak çıkar şeklinde değişiklik yapmak epey tuzlu olacak gibi duruyor. 11li rubleye uyumlu jantlar biraz pahalı gibi bir de buna ruble ve diskler eklenince can sıkıcı olabilir :)


Bu bilgi çok işime yarayacak fakat inceltmek sürtünme yüzey alanını çok ciddi şekilde azaltarak akıcılığa önemli bir etkide bulunmayacak mıdır?
Kabaca bakarsak 25mm bir lastik ile 38mm bir lastik arasında yaklaşık bir %50lik sürtünme alanı farkı var. İkisi de maksimum basınçta basma alanları bu kadar farkeder mi bilemiyorum ama yine de önemli bir fark olacaktır.
Dostum tavsiye edilen değerler bunlar 40 ya da 42 lik taksan da muhtemelen jant problem yaratmayacak. Doğru basınçla bu lastiği takip edersen yola sürtündüğü alanın lastiğin tamamı olmadığını deneyimleyebilirsin, mesela sudan geçerken bir bak, lastiğin ortasında 1 cmlik kadar bir kısım ıslanıyor yani yere bu nokta temas ediyor. Jant lastik değişimi yerine keşke 062 tercih etseymişsiniz, sizin için sanki daha mantıklı bir tercih olurmuş gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin ve MakRo
Bu bilgi çok işime yarayacak fakat inceltmek sürtünme yüzey alanını çok ciddi şekilde azaltarak akıcılığa önemli bir etkide bulunmayacak mıdır?
Kabaca bakarsak 25mm bir lastik ile 38mm bir lastik arasında yaklaşık bir %50lik sürtünme alanı farkı var. İkisi de maksimum basınçta basma alanları bu kadar farkeder mi bilemiyorum ama yine de önemli bir fark olacaktır.
Aynı kalitede iki lastikten ince olanın direnci düz asfaltta daha düşük olur ama kalitesi düşük bir lastiğin incesini takmanın hiç bir anlamı yok.
Fikir vermesi açısından yeni schwalbe g-one speedler daha önceki seri olan big-one'ın yerine geldi.
(link)
Kalın lastik olduğu halde birçok ince lastikten daha az dönme direnci var
(link)

Üst düzey lastik takmayacaksanız inceltmenin bi anlamı olmayacak.
 
Dostum tavsiye edilen değerler bunlar 40 ya da 42 lik taksan da muhtemelen jant problem yaratmayacak. Doğru basınçla bu lastiği takip edersen yola sürtündüğü alanın lastiğin tamamı olmadığını deneyimleyebilirsin, mesela sudan geçerken bir bak, lastiğin ortasında 1 cmlik kadar bir kısım ıslanıyor yani yere bu nokta temas ediyor. Jant lastik değişimi yerine keşke 062 tercih etseymişsiniz, sizin için sanki daha mantıklı bir tercih olurmuş gibi.

Yorumunuz için teşekkürler.
Arkadaşımla birlikte aldık, o da 062 aldı dolayısıyla her iki bisikletinde kabiliyetlerini biliyorum. Ben bisikletimin kapsamından gayet memnunum. Tek bisiklet seçmek zorunda olsam seçeceğim bisiklet bu olurdu. Fakat uçlarda yaşama noktasında yetersiz kaldığı da bir gerçek. Bu sorunun da tak çıkar jant seti ile aşılabileceğini yabancı bir siteden öğrenince uygulamasının nasıl olabileceğini düşünüyorum şu anda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Heraklia
Arkadaşımla birlikte aldık, o da 062 aldı dolayısıyla her iki bisikletinde kabiliyetlerini biliyorum.
carraro 062deki lastikler de schwalbe one. aynı kalite seviyesindeki lastikler. doğal olarak incesi düz yolda daha hızlı olur. tabi fiyatı da önemli (link)
(link)

Yurt dışından daha ucuza getirmek mümkün
Olmuşken bir de içlastiksiz olsun. Daha konforlu oluyor.
(link)
(link)
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: silahsor3
Geri