Aleyküm Selam, ben de benzer bir durumdan Gravel'e geçtiğim için bir nebze yardımcı olabilirim diye düşünüyorum. Fakat aramızdaki fark şu ki ben katlanırla yokuş çıkamamaktan değil 50km/s hızın üzerinde yokuş bile inememekten şikayetçiydim. Ben Gravel G4'e geçtim öncelikle, bütçe itibariyle sizin belirlediğiniz rakamın biraz üzerinde kalıyor. Tabi aldıktan hemen sonra acaba direk yol mu alsaydım diye bir dellendim ama sonra geçti
Çünkü gravel müthiş rahat ve konforlu(yol bisikleti ile karşılaştırdığımda bunu söylüyorum, katlanır sürüş pozisyonu itibariyle ikisinden de daha rahat).
Gravelin özelliklerine gelecek olursam üzerindeki aynakol ve ruble oranları itibariyle güçlü olsanız da yol bisikleti kadar hızlanamıyorsunuz, zaten teker de yaklaşık 1.5 kat sürtünme yüzeyine sahip bir de oradan darbe yiyorsunuz dolayısıyla yol bisikletleri ile yarışmayın en azından düz yolda. Fakat eğim belli bir oranın üzerine çıkınca arka rublenin avantajı ile fıtı fıtı tırmanmaya başlıyorsunuz sizin istediğiniz kısım bu kısım fakat bu tek başına gravel almak için bir sebep değil çünkü bahsettiğiniz trx8600 bile Gravel G4'ten daha iyi yokuş çıkabilir(dişli oranlarını tam hatırlamadığım için ihtimalli yazdım fakat öyleydi diye aklımda kalmış).
Gravelin arkasına bagaj bağlayabilmek benim için önemli bir avantaj, bu da sizin düşündüğünüz trx8600'de olan bir özellik.
Toparlayacak olursak şu an sizin Gravel almanız için gerek özellik gerek bütçe itibariyle geçerli bir sebep ben göremedim. Baktığınız modeller sizin için daha uygun olacaktır. Fakat yarın birgün iyi hoş yokuş çıkıyoruz ama biraz da hızlı gidelim ama bu esnada arkamıza bagaj da bağlayalım e biraz toprağa da girelim gibi bir "all rounder" 'a ihtiyaç duyacak olursanız o zaman Gravel düşünebilirsiniz.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.