Robinson Crusoe
Daimi Üye
- Kayıt
- 8 Şubat 2020
- Mesaj
- 285
- Tepki
- 824
- Yaş
- 42
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Robinson C.
- Başlangıç
- 1989—90
- Bisiklet
- Carraro
- Bisiklet türü
- Diğer
@Superevo Teşekkürler.
Henüz sadece deneme amaçlı sürüş yapabildim bisikleti aldığım yerde, Beşiktaş Bike and Outdoor mağazasından aldım. Satıcı arkadaş boost yani en yüksek modu açıp yokuş yukarı denememi istedi, bu haliyle çok etkileyici tabiki, ilk itişi verdikten sonra motorsiklet sürüyor gibi hissettim Bataryasını ilk sürüş için tam şarj etmek istiyorum. Yani bugün başka sürüş yapmam zor.
Bisiklette 1-2 ufak çizik vardı, pedallar vs. takılıydı. Bu haliyle müşteriler denesin diye konulan teşhir ürünü alıyormuş hissi oluştu ama internette görebildiğim kadarıyla Avrupa yakasında başka bir mağazada 55 kadro vardı, Anadolu yakasına geçmek istemedim daha sonra da teknik destek vs. bu mağazayla devam etmek zorunda olacağımı düşünüp razı oldum. Pek ciddi bir indirim yapmadılar ancak taksitle aldım, diğer mağazalara telefonla sorduğumda onlar da 6 aya kadar taksit yapabileceklerini söylemişlerdi yani çok büyük bir avantaj olmadı.
Bataryayı çıkarıp evde şarj ederim diyordum, o da zormuş. Bisikleti eve getirip şarj edeceğim, biraz hayalkırıklığı oldu. @vivo ile yazışmıştım bisikleti almadan önce, kabloların kadroya girdiği yerlerdeki plastiklerin oturmaması gibi ince işçilik sorunlarından bahsetmişti, ondan dolayı hazırlıklıydım ve beklentiyi düşük tuttum, dediği problemleri ben de gördüm.
Şarja takınca ekran açılıyor ve kitleniyor anladığım kadarıyla, yani şarj sırasında menülerde işlem yapılmıyor 🤔 Yaklaşık 5 saattir şarj oluyor. Kullanım kılavuzundan okuduğuma göre tamamen şarj olunca 1 saat içerisinde adaptördeki ışık sönecek ve şarjı otomatik kesecek. 6 saat boyunca ışık sönmezse de bir sorun olabilir diyor, bizim kesmemizi istiyor. Umarım dk 1 gol 1 olmaz, arıza yoktur uğraşmak zorunda kalmam. Bataryanın dolumunu takip edebileceğim bir gösterge görmedim. 6 saate yaklaşırken şarjı otomatik kesmedi ben de fişi çektim. Tam şarj olmuş gösteriyor. Bu bahaneyle biraz araştırmış oldum, batarya modeli BT-E8035. Ağırlığı 3.15 kg. 504 wh kapasitesi var. 2.5 saatte %80, 4 saatte tam şarj oluyor. Bize verilen EC-E6002 adaptörle şarj süreleri çok daha uzun gibi, EC-6000 görünüyor bir de Shimano kullanım kılavuzunda, onda şarj süreleri %40 civarı daha kısa. 1000 kere şarj etme döngüsü var anladığım kadarıyla %100 sağlık için. Bir web sitesinde hesaplamışlar, normal bir kullanıcı 19 sene haftada bir şarj ederse %60 kapasiteye düşmüş oluyor demişler 😂
Motorun ağırlığı 2.9 kg imiş. Eco, Trail ve Boost modları var. Biraz önce sitenin otoparkında bir süre turladım. Eco ve Trail modlarından pek bir şey anlamadım ama Boost modunda fark gerçekten hissediliyor, ben mi pedallıyorum bisiklet kendi mi gidiyor anlaşılmıyor zaman zaman. Yarın dışarıda sürüşe çıkacağım, daha net bir fikir oluşur sanırım.
Shimano E-tube uygulamasıyla bağlantı kurulamadı Android telefonumda, daha sonra iPad ile deneyince oldu. Bizdeki gösterge E7000, E8000 modelinde direk bluetooth varken menüde bizde yok. E7000'de herhangi bir tuşa bastıkça bluetooth sinyal gönderiyormuş, yani bulunabilirlik özelliğini o şekilde aktif etmiş oluyoruz. Shimano'nun bir başka uygulaması E-tube Ride Android telefonda gördü bizim bilgisayarı. Pek de bir özelliği yok gibi görebildiğim kadarıyla, göstergelerdeki bilgileri telefon ekranında gösteriyor tek. E-tube uygulaması ile Eco-Trail ve Turbo ayarlarının gücüne de ince ayar çekilebiliyor, deneye yanıla bulacağım kendim için en uygun olanları. Motor, güç düğmesi ve bilgisayar için firmware update varmış onları yaptım yine bu uygulama ile.
Kullanım kılavuzunun yetersiz olduğunu söyleyebilirim. Razer bir mouse almıştım, onun kutusunu bizimkilere gösterip bakın sunum böyle olur demek lazım. Bugünkü kurla 2500 dolar gibi fiyatlara ürün satın alıyorsunuz ama pazarda elma-armut almaktan farkı yok.
Lastiklerin dişleri çok az göründü gözüme, @vivo’nun tavsiye ettiği G-One Allround var mı diye sordum yokmuş ellerinde. Bir süre deneyip zamanla karar vereceğim değiştirmeye.
19 kg civarı ağırlığı varmış satıcı arkadaşın söylediğine göre.
E8000 motorun biraz ses yaptığını okumuştum ama kısacık sürüşümde hiç rahatsız etmediğini gördüm. Akşam biraz daha sürünce sesi daha net fark ettim. Beni çok rahatsız etmedi ama özetle sesli çalışıyor, almayı düşünen varsa göz önünde bulundursun. Youtube videolarından falan anlamaya çalışın. Yüzbinlerce liralık arabaları deneyebiliyorum, ama birkaç bin liralık bisikletleri deneyecek yer yok memlekette.
Şarj adaptörü oldukça büyük. Modelden modele değişiyor mu bilmiyorum ama 15x7x4 cm gibi ölçüleri kabaca.
Suluk kısmı için delikler çok yukarıda gibi, çıkarıp yerine koymak zor olacak üst demire çarpıyor. Niye öyle yapmışlar bilemedim, belki batarya gövdeye gömülü olduğu içindir.
Böyle anlatınca ben bayağı iyi bir müşteriyim sanki Kafama yatmayan bazı noktalar olsa da fazla kıl yün uğraştırmadan aldım ürünü.
Bisikletin duruşunu gayet beğendim. Dokununca kalite hissi var her parçasında. Yani genelde negatif yönlerini yazsam da pozitifleri ilk sürüş sonrasına sakladım, zamanla daha detaylı bir inceleme yaparım.
52 kadro aldım, sanki 55 daha iyi olabilirdi ama ilk deneyime göre çok sorun yok gibi. Benim boy 183 cm, iç bacak boyu 85 cm.
Henüz sadece deneme amaçlı sürüş yapabildim bisikleti aldığım yerde, Beşiktaş Bike and Outdoor mağazasından aldım. Satıcı arkadaş boost yani en yüksek modu açıp yokuş yukarı denememi istedi, bu haliyle çok etkileyici tabiki, ilk itişi verdikten sonra motorsiklet sürüyor gibi hissettim Bataryasını ilk sürüş için tam şarj etmek istiyorum. Yani bugün başka sürüş yapmam zor.
Bisiklette 1-2 ufak çizik vardı, pedallar vs. takılıydı. Bu haliyle müşteriler denesin diye konulan teşhir ürünü alıyormuş hissi oluştu ama internette görebildiğim kadarıyla Avrupa yakasında başka bir mağazada 55 kadro vardı, Anadolu yakasına geçmek istemedim daha sonra da teknik destek vs. bu mağazayla devam etmek zorunda olacağımı düşünüp razı oldum. Pek ciddi bir indirim yapmadılar ancak taksitle aldım, diğer mağazalara telefonla sorduğumda onlar da 6 aya kadar taksit yapabileceklerini söylemişlerdi yani çok büyük bir avantaj olmadı.
Bataryayı çıkarıp evde şarj ederim diyordum, o da zormuş. Bisikleti eve getirip şarj edeceğim, biraz hayalkırıklığı oldu. @vivo ile yazışmıştım bisikleti almadan önce, kabloların kadroya girdiği yerlerdeki plastiklerin oturmaması gibi ince işçilik sorunlarından bahsetmişti, ondan dolayı hazırlıklıydım ve beklentiyi düşük tuttum, dediği problemleri ben de gördüm.
Şarja takınca ekran açılıyor ve kitleniyor anladığım kadarıyla, yani şarj sırasında menülerde işlem yapılmıyor 🤔 Yaklaşık 5 saattir şarj oluyor. Kullanım kılavuzundan okuduğuma göre tamamen şarj olunca 1 saat içerisinde adaptördeki ışık sönecek ve şarjı otomatik kesecek. 6 saat boyunca ışık sönmezse de bir sorun olabilir diyor, bizim kesmemizi istiyor. Umarım dk 1 gol 1 olmaz, arıza yoktur uğraşmak zorunda kalmam. Bataryanın dolumunu takip edebileceğim bir gösterge görmedim. 6 saate yaklaşırken şarjı otomatik kesmedi ben de fişi çektim. Tam şarj olmuş gösteriyor. Bu bahaneyle biraz araştırmış oldum, batarya modeli BT-E8035. Ağırlığı 3.15 kg. 504 wh kapasitesi var. 2.5 saatte %80, 4 saatte tam şarj oluyor. Bize verilen EC-E6002 adaptörle şarj süreleri çok daha uzun gibi, EC-6000 görünüyor bir de Shimano kullanım kılavuzunda, onda şarj süreleri %40 civarı daha kısa. 1000 kere şarj etme döngüsü var anladığım kadarıyla %100 sağlık için. Bir web sitesinde hesaplamışlar, normal bir kullanıcı 19 sene haftada bir şarj ederse %60 kapasiteye düşmüş oluyor demişler 😂
Motorun ağırlığı 2.9 kg imiş. Eco, Trail ve Boost modları var. Biraz önce sitenin otoparkında bir süre turladım. Eco ve Trail modlarından pek bir şey anlamadım ama Boost modunda fark gerçekten hissediliyor, ben mi pedallıyorum bisiklet kendi mi gidiyor anlaşılmıyor zaman zaman. Yarın dışarıda sürüşe çıkacağım, daha net bir fikir oluşur sanırım.
Shimano E-tube uygulamasıyla bağlantı kurulamadı Android telefonumda, daha sonra iPad ile deneyince oldu. Bizdeki gösterge E7000, E8000 modelinde direk bluetooth varken menüde bizde yok. E7000'de herhangi bir tuşa bastıkça bluetooth sinyal gönderiyormuş, yani bulunabilirlik özelliğini o şekilde aktif etmiş oluyoruz. Shimano'nun bir başka uygulaması E-tube Ride Android telefonda gördü bizim bilgisayarı. Pek de bir özelliği yok gibi görebildiğim kadarıyla, göstergelerdeki bilgileri telefon ekranında gösteriyor tek. E-tube uygulaması ile Eco-Trail ve Turbo ayarlarının gücüne de ince ayar çekilebiliyor, deneye yanıla bulacağım kendim için en uygun olanları. Motor, güç düğmesi ve bilgisayar için firmware update varmış onları yaptım yine bu uygulama ile.
Kullanım kılavuzunun yetersiz olduğunu söyleyebilirim. Razer bir mouse almıştım, onun kutusunu bizimkilere gösterip bakın sunum böyle olur demek lazım. Bugünkü kurla 2500 dolar gibi fiyatlara ürün satın alıyorsunuz ama pazarda elma-armut almaktan farkı yok.
Lastiklerin dişleri çok az göründü gözüme, @vivo’nun tavsiye ettiği G-One Allround var mı diye sordum yokmuş ellerinde. Bir süre deneyip zamanla karar vereceğim değiştirmeye.
19 kg civarı ağırlığı varmış satıcı arkadaşın söylediğine göre.
E8000 motorun biraz ses yaptığını okumuştum ama kısacık sürüşümde hiç rahatsız etmediğini gördüm. Akşam biraz daha sürünce sesi daha net fark ettim. Beni çok rahatsız etmedi ama özetle sesli çalışıyor, almayı düşünen varsa göz önünde bulundursun. Youtube videolarından falan anlamaya çalışın. Yüzbinlerce liralık arabaları deneyebiliyorum, ama birkaç bin liralık bisikletleri deneyecek yer yok memlekette.
Şarj adaptörü oldukça büyük. Modelden modele değişiyor mu bilmiyorum ama 15x7x4 cm gibi ölçüleri kabaca.
Suluk kısmı için delikler çok yukarıda gibi, çıkarıp yerine koymak zor olacak üst demire çarpıyor. Niye öyle yapmışlar bilemedim, belki batarya gövdeye gömülü olduğu içindir.
Böyle anlatınca ben bayağı iyi bir müşteriyim sanki Kafama yatmayan bazı noktalar olsa da fazla kıl yün uğraştırmadan aldım ürünü.
Bisikletin duruşunu gayet beğendim. Dokununca kalite hissi var her parçasında. Yani genelde negatif yönlerini yazsam da pozitifleri ilk sürüş sonrasına sakladım, zamanla daha detaylı bir inceleme yaparım.
52 kadro aldım, sanki 55 daha iyi olabilirdi ama ilk deneyime göre çok sorun yok gibi. Benim boy 183 cm, iç bacak boyu 85 cm.
Son düzenleme: