Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Corelli goat kullanan birisi olarak , bu bisiklete bu para verilmemeli. Ama şunu öğrendim. MTB aldım şimdi. Gravelimi satıp bir iki tık üst seviye bir şey alacağım. Üst seviyeden kastım en azından kadro olarak vücuduma uygun bir bisiklet almayı düşnüyorum. Gravel kadar keyifli bir bisiklet kullanmadım sanırım
 
  • Beğen
Tepkiler: citk60
Scudo
Merhaba;
Bu sitedeki ilk mesajım. Öncelikle herkese sağlık ve huzur dolu bir yıl dilerim. Uzun yıllardan sonra bisiklet almaya karar verdim ve gravel bir bisikletin bir çok ihtiyacımı karşılayacağını düşünerek gravel bir bisiklet için sipariş verdim. Bu aralar bir çok marka ve modelde stok sıkıntısı olduğu için istediğim modelin gelmesi bir kaç ay sürecek. Bu arada bazı aksesuar ve eksiklikleri tamamlayayım diyorum. Bunlardan birisi de pedal. Platform pedallar bu tarz için uygun mudur? Çünkü normal spor ayakkabısı ile kullanmayı düşünüyorum. Önerebileceğiniz kaliteli marka ve model neler olabilir? Mesela shimano gr500 modelini önerir misiniz?
Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Altaç
Corelli goat kullanan birisi olarak , bu bisiklete bu para verilmemeli. Ama şunu öğrendim. MTB aldım şimdi. Gravelimi satıp bir iki tık üst seviye bir şey alacağım. Üst seviyeden kastım en azından kadro olarak vücuduma uygun bir bisiklet almayı düşnüyorum. Gravel kadar keyifli bir bisiklet kullanmadım sanırım
goat 1 in ne sıkıntısını gördünüz acaba fren ve lastikler dışında
 
goat 1 in ne sıkıntısını gördünüz acaba fren ve lastikler dışında
Kadro olarak benim için küçüktü. Yoksa çok güzel alışmıştım. Keyifliydi ama GOAT 2'nin harika keyif verebileceğini düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: citk60
Ekşi sözlük adını "Toprak Yol Bisikleti" olarak güncellenmiş. Bence dilimiz adına güzel bir düzenleme.
(link)
 
Merhabalar , bu da benim forumdaki ilk mesajim. Gecen hafta kendime ikinci el Carraro G2 Gravel 2019 aldim (Daha cok burada ki yorumlar ve tavsiyeler uzerine) . Bir onceki sahibi uzerinde gelen schwalbe g-one speed lastiklerin yolda iyi oldugunu fakat cakilda yada toprakta fazla verimli olmadigini soyledi. Bunun icin toprak yol , patikaya uygun bir lastik ariyorum ? Herhangi bir tavsiyesi olan var mi ? yada tamamen jantari da degistirmem ve yol/patika icin ayri ayri tutmam mi daha iyi olur ? Simdiden tesekkurler
 
  • Beğen
Tepkiler: Taiyo
Arabamı bu kışlık yazlık diyesim geldı :D yanlış anlamayın lütfen :) ben öneri yapardım ama yavan kalır sanırım benım önerim. Ucuz zırhlı lastık kullanıyorum memnunum mesela :)
 
Gidon boyunu yükseltmek istiyorum. Biraz baktım . Neco spacer gidon altı bilezik gördüm. Boyutu ne olmalı ? Bisan all trail eco kullanıcısıyım
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
boyutu siz kendinize göre belirliceksiniz. 1 spacer takın yetmezse 1 tane daha takın yer kalırsa daha da takabilirsiniz size bağlı. Gidon boğazını da daha kısa olanla veya açısı yüksek olanlarla değiştirmeniz de dik bir sürüş sağlar.
 
Merhabalar , bu da benim forumdaki ilk mesajim. Gecen hafta kendime ikinci el Carraro G2 Gravel 2019 aldim (Daha cok burada ki yorumlar ve tavsiyeler uzerine) . Bir onceki sahibi uzerinde gelen schwalbe g-one speed lastiklerin yolda iyi oldugunu fakat cakilda yada toprakta fazla verimli olmadigini soyledi. Bunun icin toprak yol , patikaya uygun bir lastik ariyorum ? Herhangi bir tavsiyesi olan var mi ? yada tamamen jantari da degistirmem ve yol/patika icin ayri ayri tutmam mi daha iyi olur ? Simdiden tesekkurler

Merhaba,

Hayırlı olsun yeni bisikletiniz. Normalde tekerinize taş değmesin deriz ama, söz konusu gravel bisiklet olunca taş, toprak, çamur artık ne çıkarsa bahtınıza. :) Eğer imkanınız varsa iki farklı jant seti kullanmak gayet mantıklı bir hareket. Özellikle arazide sürüş yaparken daha yüksek patlak direnci ve daha yüksek konfor sağladığı için tubeless bir sistem kullanmak çok daha makul. G2'nin stok jantlarında tubeless uyumu olacağını pek sanmam ancak kullanan arkadaşlar bilgilendirirler. Bazı üreticiler hem 650B hem de 700C uyumlu kadrolar ürettiği için ağır arazi şartlarında 650B (27.5") bir jant ve 47-55mm gibi lastikler de kullanılıyor. G2 kadroda 650B uyumu olmadığı için bu sizin için geçerli değil maalesef. Asfalt kullanımı için ise standart clincher bir yol lastiği kullanılabilir.

Gravel lastiği seçerken kadronun müsaade ettiği lastik genişliği ve kullanılacak zemin şartları dikkate alınır. Ayrıca yukarıda bahsettiğim gibi tubeless sisteme geçilecekse buna da uyumlu olması gerekir. Bunun dışında alınabilecek birçok model olduğu için ingilizceniz yeterliyse şuradaki başlığa göz atabilirsiniz (link)
 
edit. daha önce sormuşum kusura bakmayın.
 
Son düzenleme:
Merhaba,

Hayırlı olsun yeni bisikletiniz. Normalde tekerinize taş değmesin deriz ama, söz konusu gravel bisiklet olunca taş, toprak, çamur artık ne çıkarsa bahtınıza. :) Eğer imkanınız varsa iki farklı jant seti kullanmak gayet mantıklı bir hareket. Özellikle arazide sürüş yaparken daha yüksek patlak direnci ve daha yüksek konfor sağladığı için tubeless bir sistem kullanmak çok daha makul. G2'nin stok jantlarında tubeless uyumu olacağını pek sanmam ancak kullanan arkadaşlar bilgilendirirler. Bazı üreticiler hem 650B hem de 700C uyumlu kadrolar ürettiği için ağır arazi şartlarında 650B (27.5") bir jant ve 47-55mm gibi lastikler de kullanılıyor. G2 kadroda 650B uyumu olmadığı için bu sizin için geçerli değil maalesef. Asfalt kullanımı için ise standart clincher bir yol lastiği kullanılabilir.

Gravel lastiği seçerken kadronun müsaade ettiği lastik genişliği ve kullanılacak zemin şartları dikkate alınır. Ayrıca yukarıda bahsettiğim gibi tubeless sisteme geçilecekse buna da uyumlu olması gerekir. Bunun dışında alınabilecek birçok model olduğu için ingilizceniz yeterliyse şuradaki başlığa göz atabilirsiniz

Cevabiniz icin tesekkur ederim , peki benim bisikletime uyacak maksimum lastik kalinligini nasil ogrenebilirim ?
Buyuk ihtimalle verdiginiz listedeki Schwalbe marka modelleri alacağım , hem de aldigim yerde de uygun bir jant takimi da almayi dusunuyorum. Onun icin herhangi bir tavsiyeniz var mi idi ?
 
Gidon boyunu yükseltmek istiyorum. Biraz baktım . Neco spacer gidon altı bilezik gördüm. Boyutu ne olmalı ? Bisan all trail eco kullanıcısıyım

Aynı modelden kullanıyoruz. Başıma gelen olaydan bahsetmek isterim;

20 gün önce gidon boğazından "çıt, çıt" sesler gelmeye başlayınca bütün civataları sıktım ama ses kesilmedi. Bakırköy'de bisikletçiye götürüp baktırdım. Bana spacer ın fazla olduğunu bu şekilde kullanmamın kazaya sebebiyet vereceğini söylediler. Spacer sayısını 5 ten 4 e düşürünce ses kesildi.

Montaj mı yoksa mühendislik hatası bilmiyorum. Eğer gidon boğazından bu tarz ses geliyorsa mutlaka kontrol ettirmekte fayda var. Aklınızda olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Aynı modelden kullanıyoruz. Başıma gelen olaydan bahsetmek isterim;

20 gün önce gidon boğazından "çıt, çıt" sesler gelmeye başlayınca bütün civataları sıktım ama ses kesilmedi. Bakırköy'de bisikletçiye götürüp baktırdım. Bana spacer ın fazla olduğunu bu şekilde kullanmamın kazaya sebebiyet vereceğini söylediler. Spacer sayısını 5 ten 4 e düşürünce ses kesildi.

Montaj mı yoksa mühendislik hatası bilmiyorum. Eğer gidon boğazından bu tarz ses geliyorsa mutlaka kontrol ettirmekte fayda var. Aklınızda olsun.
Bendekinde 3 tane var. Eğilince eksi açıya düşüyorum. Bu sefer pedal çevirmesi zor oluyor. Dize binen yük artıuor
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Merhaba,

Hayırlı olsun yeni bisikletiniz. Normalde tekerinize taş değmesin deriz ama, söz konusu gravel bisiklet olunca taş, toprak, çamur artık ne çıkarsa bahtınıza. :) Eğer imkanınız varsa iki farklı jant seti kullanmak gayet mantıklı bir hareket. Özellikle arazide sürüş yaparken daha yüksek patlak direnci ve daha yüksek konfor sağladığı için tubeless bir sistem kullanmak çok daha makul. G2'nin stok jantlarında tubeless uyumu olacağını pek sanmam ancak kullanan arkadaşlar bilgilendirirler. Bazı üreticiler hem 650B hem de 700C uyumlu kadrolar ürettiği için ağır arazi şartlarında 650B (27.5") bir jant ve 47-55mm gibi lastikler de kullanılıyor. G2 kadroda 650B uyumu olmadığı için bu sizin için geçerli değil maalesef. Asfalt kullanımı için ise standart clincher bir yol lastiği kullanılabilir.

Gravel lastiği seçerken kadronun müsaade ettiği lastik genişliği ve kullanılacak zemin şartları dikkate alınır. Ayrıca yukarıda bahsettiğim gibi tubeless sisteme geçilecekse buna da uyumlu olması gerekir. Bunun dışında alınabilecek birçok model olduğu için ingilizceniz yeterliyse şuradaki başlığa göz atabilirsiniz (link)
650B (27.5'') jant g2 ye uyumlu taksan 26'' de takabilirsin. Ben firmaya mail yolu ile sordum 27,5'' janta 2,1'' e kadar uyumlu olduğunu söylediler. Buna göre lastiğimi aldım ve denedim bir problem çıkmadı uyumlu. 27,5'' 2,1'' lastik referansı ile hesaplayınca 28'' için 46 mm ye kadar uyumlu oluyor yine de 45 de tutmakta fayda var.
Ama stok g2 jant genişliği 15mm olduğundan 45 mm lastik nasıl olur ondan emin değilim.
Merhabalar , bu da benim forumdaki ilk mesajim. Gecen hafta kendime ikinci el Carraro G2 Gravel 2019 aldim (Daha cok burada ki yorumlar ve tavsiyeler uzerine) . Bir onceki sahibi uzerinde gelen schwalbe g-one speed lastiklerin yolda iyi oldugunu fakat cakilda yada toprakta fazla verimli olmadigini soyledi. Bunun icin toprak yol , patikaya uygun bir lastik ariyorum ? Herhangi bir tavsiyesi olan var mi ? yada tamamen jantari da degistirmem ve yol/patika icin ayri ayri tutmam mi daha iyi olur ? Simdiden tesekkurler
Eğer imkanınız varsa iki çift jant çok iyi olur. Arazi için kullanacağınız jant genişliği 20mm ve üstü olursa daha da keyif alacağınızı düşünüyorum.
Benim de böyle bir fikrim var ama galiba sezona anca yetiştiririm. Yoksa arazi deneyimlerini paylaşmak isterdim.
Benim jant seçimim Mavic Crossride 27,5'' lastik hutchinson cobra 27.5'' 2,1'', 11-36 ruble takacağım.
 
Son düzenleme:
650B (27.5'') jant g2 ye uyumlu taksan 26'' de takabilirsin. Ben firmaya mail yolu ile sordum 27,5'' janta 2,1'' e kadar uyumlu olduğunu söylediler. Buna göre lastiğimi aldım ve denedim bir problem çıkmadı uyumlu. 27,5'' 2,1'' lastik referansı ile hesaplayınca 28'' için 46 mm ye kadar uyumlu oluyor yine de 45 de tutmakta fayda var. Ama stok g2 jant genişliği 15mm olduğundan 45 mm lastik nasıl olur ondan emin değilim.

Disk frenli herhangi bir 700C uyumlu kadroya 650B jant takılabilir, dediğiniz gibi 26" bile takılabilir. Fakat bu o kadronun 650B uyumluluğu olduğu anlamına mı gelir? Gravel disiplininde arazi sürüşleri esas alınır. 700C de 28mm'e karşılık gelen geniş 650Bx2.1" lastikler daha düşük basınç ile kullanımı nedeniyle daha yüksek "tire drop" yani yük altında esnemeye maruz kalırlar. Bu ise eğer kadro "bottom bracket drop" ölçüsü gerekli mesafeyi sağlamıyorsa arazide dönüş yaparken pedalın engellere takılmasına ve kazaya sebep olabilir. Yani jantı takabiliyor olmanız bir kadroyu tek başına 650B uyumlu yapmaz.

Detaylı bilgi almak isterseniz : (link)
 
Disk frenli herhangi bir 700C uyumlu kadroya 650B jant takılabilir, dediğiniz gibi 26" bile takılabilir. Fakat bu o kadronun 650B uyumluluğu olduğu anlamına mı gelir? Gravel disiplininde arazi sürüşleri esas alınır. 700C de 28mm'e karşılık gelen geniş 650Bx2.1" lastikler daha düşük basınç ile kullanımı nedeniyle daha yüksek "tire drop" yani yük altında esnemeye maruz kalırlar. Bu ise eğer kadro "bottom bracket drop" ölçüsü gerekli mesafeyi sağlamıyorsa arazide dönüş yaparken pedalın engellere takılmasına ve kazaya sebep olabilir. Yani jantı takabiliyor olmanız bir kadroyu tek başına 650B uyumlu yapmaz.

Detaylı bilgi almak isterseniz : (link)
Bunu atlamışım söylemeniz iyi oldu teşekkürler. Bahsedilen dönüşümde kısaca anladığım ve sizin de bahsettiğiniz aynakolun yerden yüksekliği.
Az önce hesapladım da içim rahatladı. 27,5'' 2,1'' de 700 38 mm e göre yerden 9 mm daha yüksekte kalıyor. Kağıt üstü dönüşüm problemi yok gibi ama arazide nasıl olacak bilemiyorum muhtemelen herhangi bir problem çıkmaz. Fabrika uyumsuz da demediği için içim rahat açıkçası ama pratik ne olur göreceğiz.
 
Kron CCR2000 geçen sene, tıp ki bu sene corelli goat2.0 nin bir türlü seri üretime girememesi gibi bir sorunla karşılaştı. CRR 1000 modeli daha erken üretildiği için, daha fazla tanıtılabildi. Ben CCR 2000 i aldığımda daha seri üretime girmemişti. Hatır ve gönülle direk fuardan getittirmiştim. Bir seneden biraz fazla bir süredir kullanıyorum. Ödediğim paraya kıyaslarsam, gayet memnunum diyebilirim.

bu kronla devam ediyorsunuz sanırım .. nasıl ? var mı sıkıntı .. sıfır alınabilecek en uygun gravel gibi şuan ? ne dersiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: slckats
@sspl ve @SeYaP 'ın verdiği bilgiler sonucunda, (link) aldım. 700x38'den 700x35'e geçmiş olacağım. Türkiye fiyatlarına göre çok daha ucuza almış oldum. Bakalım kaç günde gelecek.
Selam lastikten memnun musunuz? Bende aldım lakin halen takmadım. Öncesinde hangi lastikti? Kullanım alanınız neresi?
 
@haldun989 Selam. Lastik daha elime geçmedi,şu an üzerinde,bisikletle birlikte gelen SCHWALBE G-ONE SPEED RACEGUARD 700X38C'ler var. Daha çok asfaltta kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: haldun989
Geri