Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Sanırım buna bilerek hata demek daha doğru. Büyük bir hata yaparak 1.85 boy ve 78 santim iç bacak boyum olmasına rağmen. Corelli goat 1.0 aldım. 52 kadro. Bacak boyum kısa olduğu için ilk bindiğimde olabileceğini hissettim. Açıkçası çok küçük gelmiyor ama uzun yolda yorar mi bilmiyorum. Gidon boğazını uzatsam sorunu cozermiyim?
 
Scudo
Sanırım buna bilerek hata demek daha doğru. Büyük bir hata yaparak 1.85 boy ve 78 santim iç bacak boyum olmasına rağmen. Corelli goat 1.0 aldım. 52 kadro. Bacak boyum kısa olduğu için ilk bindiğimde olabileceğini hissettim. Açıkçası çok küçük gelmiyor ama uzun yolda yorar mi bilmiyorum. Gidon boğazını uzatsam sorunu cozermiyim?
Seleyi ayarlayıp oturarak bir fotoğraf atın isterseniz yandan çekilmiş. Corelli ölçülerine çok hakim değilim ama görmek yardımcı olabilir
 
Selam forum. Sizinle "profesyonelce" hazırlanmış restorasyon videomu paylaşmak istiyorum. (link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve MakRo
@Sadettin Z. Tuzladaki Bisanı mı aldınız?

Evet, siz de takip ediyordunuz sanırım. Aslında Gebze S2R takımından bir arkadaşın bisikletiydi bu. Ekim ayı gibi satışa çıkarmıştı, o dönem alamamıştım. Kısmetimde başkasından almak varmış. :)
 
Evet, siz de takip ediyordunuz sanırım. Aslında Gebze S2R takımından bir arkadaşın bisikletiydi bu. Ekim ayı gibi satışa çıkarmıştı, o dönem alamamıştım. Kısmetimde başkasından almak varmış. :)
Evet benim favorimde olan bir bisikletti ve üstelik ben Tuzla'dayım :) İnanın kendi içimde çok git gel yaşadım. Kıymet bilen birine gitmesine sevindim :)
Hayırlı olsun güzel günlerde kullanın.
 
Bugün ilk gerçek test sürüşüne çıktık. Öndeki 53/39 aynakol ve yasaklar yüzünden yerlere inmiş kondisyon ile dik rampalar biraz problemli olsa da beklediğim kadar üzmedi. Eskiden Synapse ile kaçtığım bozuk zemini neredeyse hissetmedim bile.
Gravel gidonuna ise alışmak gerekecek. :)
 
Yayına henüz var ama güzel bir video olacağına eminim.


Selam forum. Sizinle profesyonelce hazırlanmış restorasyon videomu paylaşmak istiyorum. (link)

Eline sağlık meşhur 63 kadro olan bisiklet değil mi? Vites kolunun gidona entegresi güzel olmuş, galiba zincir biraz kısa
 
Sanırım buna bilerek hata demek daha doğru. Büyük bir hata yaparak 1.85 boy ve 78 santim iç bacak boyum olmasına rağmen. Corelli goat 1.0 aldım. 52 kadro. Bacak boyum kısa olduğu için ilk bindiğimde olabileceğini hissettim. Açıkçası çok küçük gelmiyor ama uzun yolda yorar mi bilmiyorum. Gidon boğazını uzatsam sorunu cozermiyim?
Arkadaşım sizinle yakın boyda ama bacak boyu sizden biraz uzun ve 52 kadro G2 kullanıyor. Bu iki bisikletin kadro yapısı benzer olduğu için ölçüler çok yakın. Seleyi en arkaya alıp öyle sürüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: dincerozturk16
@MakRo Bir kişi daha zincirin kısa olduğundan bahsetti ama tek yaprak aynakol ile uzun bacak arka aktarıcılı vites sistemlerinde en büyük dişlideyken böyle tuhaf bi görüntü oluşuyor. Bütün vitesleri tek tek kullanabiliyorum zaten 8 vites var. Tek yaprak aynakol olduğu için biraz da gergin durması iyi aslında. Bu haliyle hiç zincir atması da yaşamadım. Zincir uzunluğunu ayarlarken standart yöntemleri kullandım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Selam forum. Sizinle profesyonelce hazırlanmış restorasyon videomu paylaşmak istiyorum. (link)
Hocam emegine saglik ama "profesyonelce" ibaresi bana cok absurt ve iddalı geldi. Sen ya gercekten profesyonel bir restorasyon nasil olur hakkinda yeterli bilgiye sahip degilsin,yada yaptigin seyin bir "restorasyon dahi olmadigini bilmiyorsun. Tamam eyvallah bu isler emek isteyen seyler ama forumda bir @Murat Cömez yada @Doğukan Aksu gbi degerli koleksiyoner ve restoratorler varken bu fazla bir idda kanimca . Sakin yanlis anlama , amacim kirmak dökmek degil.
 
Seleyi ayarlayıp oturarak bir fotoğraf atın isterseniz yandan çekilmiş. Corelli ölçülerine çok hakim değilim ama görmek yardımcı olabilir

Yarın resim atayım. Aslında tam olup olmadığına eminim olamadim yol bisikletinden sonra yapısı farklı geldi
 
@mariokaldato Ben profesyonelce derken aslında videoyu kastediyordum. Onun da profesyonelce hazırlanmadığı zaten belli. Herkes ciddi olduğumu düşünmüş sanırım. Halbuki kendi hazırladığım video ile dalga geçmek amacıyla "profesyonelce" demiştim. Bunun bir restorasyon bile olmadığı konusunda da size katılmıyorum. Sadece büyük bölümü henüz tamamlanmamış bir restorasyon.

Maksadım anlaşılsın diye tırnak içine aldım malum kelimeyi ama geç oldu biraz tabi.
 
@mariokaldato Ben profesyonelce derken aslında videoyu kastediyordum. Onun da profesyonelce hazırlanmadığı zaten belli. Herkes ciddi olduğumu düşünmüş sanırım. Halbuki kendi hazırladığım video ile dalga geçmek amacıyla "profesyonelce" demiştim. Bunun bir restorasyon bile olmadığı konusunda da size katılmıyorum. Sadece büyük bölümü henüz tamamlanmamış bir restorasyon.

Maksadım anlaşılsın diye tırnak içine aldım malum kelimeyi ama geç oldu biraz tabi.
Anladim Deniz kardesim. Dedigim gibi : Polemik yada kalp kirma maksadim yok. Restorasyon olduğu konusunda ise sana katilmiyorum. Restorasyon kelime anlami olarak antika, retro yada klasik bir nesnenin orjinal haline sadik kalinarak yeniden duzenlemesidir-yenilenmesidir.
Seninki dönüşüm oluyor :)
 
Son düzenleme:
Aslında kelimenin tekrar işlevsel hale getirmek anlamı da var gibi düşünüyorum ama sanırım haklısınız. Fazladan özellikler bu tanımı bozuyor gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bisikletin orijinal halinde 30/46 sub-compact aynakol ve 11-34 kaset dişli var. Birçok GRX sistemli gravel makinede olduğu gibi.

Benden önceki sahibi orijinal aynakolu bir başka projede kullanıp yerine 39/53 105 aynakol takmıştı. Çok mantıklı bir tercih doğrusu. :ckskc:

Ben 1x sisteme, yani tekli aynakola geçmek istediğim için problem değil. Öne aynakola uygun ölçüde 40T narrow-wide dişli, arkaya 11-42 kaset dişlisi sipariş ettim. İlave olarak GRX 810 arka aktarıcıyı 11-42'ye uyumlu hale getirmek için wolftooth roadlink dm siparişi verdim. Muhtemelen bir de zincir masrafım olacak.

Ben de benzer gerekçelerle (Sora set) 50/34 aynakolu sabit tutarak 11-32 kaseti wolftooth ile 11-40 a çevirdim. Rampalarda rahat ettim. Tabi default zincir kısa kaldığı için mecburen 2-3 bakla eklenmesi gerekiyordu. İlerde aynakolu 34 ya da 32t tek yapraka çevirmeyi düşünüyorum..
 
Aslında kelimenin tekrar işlevsel hale getirmek anlamı da var gibi düşünüyorum ama sanırım haklısınız. Fazladan özellikler bu tanımı bozuyor gibi.
Hocam iyi hoşta , sürücüye 90 derece açi ile kullandirilan vites kollarini 90 derece daha döndurerek yani cevirme yonlerini 90 dereceye cekerek ne gibi bir fazladan ozellik kattiniz acaba ? Hem dropbarin tutuş sekline tamamen zit ve denge bozucu bu vites sistemi ciddi bir sekilde dengenizi bozmaniza neden olur. Cunku siz vitesleri cevirirken saga yoda sola döndururken beynininiz otomatikman o yone dönmeye meyil edecektir. Basitce soyle izah edeyim; "Bisiklet surerken asla tam arkaniza bakmayin!!!" Derler sebebi basittir , baktiginiz yone dogru kayar bisiklet, size kaza yaptirir :)
 
Hocam iyi hoşta , sürücüye 90 derece açi ile kullandirilan vites kollarini 90 derece daha döndurerek yani cevirme yonlerini 90 dereceye cekerek ne gibi bir fazladan ozellik kattiniz acaba ? Hem dropbarin tutuş sekline tamamen zit ve denge bozucu bu vites sistemi ciddi bir sekilde dengenizi bozmaniza neden olur. Cunku siz vitesleri cevirirken saga yoda sola döndururken beynininiz otomatikman o yone dönmeye meyil edecektir. Basitce soyle izah edeyim; "Bisiklet surerken asla tam arkaniza bakmayin!!!" Derler sebebi basittir , baktiginiz yone dogru kayar bisiklet, size kaza yaptirir :)
Motosiklet sürüş eğitimlerinde bundan sıklık ile bahsederler. "Baktığınız yöne gidersiniz" diyerek. Keza bisiklet binerken yolda bir tane çakıl görürsüüz, ona dikkat edeyimde üstünden geçip lastiğe zarar vermeyeyim diye bakarken tam üstünden geçersiniz, yani en azından ilk zamanlarda bende böyle çok oluyordu.

Flatbar gravel

@mariokaldato düz dümenli gargamel lobisi olarak bana bir büyük kadro mtb falan bulalım,
 
@mariokaldato yol gidonunun sonuna taktığım vites kolundan bahsediyosanız zaten onun için fazladan bir uzantı yapmam gerekti. Aslında internette buna benzer durumlar için gidon uzatma aparatları satılıyor ama kendim yapayım istedim. Yol gidonu daha kalın geldiği için olduğu gibi takamadım. Dolayısıyla gidonun tutma bölgesinde de değil. Vites kolunu sadece vitesi değiştirmek amacıyla kullanıyorum. Bu şekilde kullanımı oldukça rahat. Henüz bir problem yaşamadım. Barend vites kollarına bi alternatif olarak kullanayım istedim. Kaldı ki bu yöntemi de ben icad etmedim öncesinde kullanılmış kullanıcı deneyimleri internette bulunan bir yöntem. Şu an'da bir istisna olarak Sahibinden.com üzerinde eski seri ultegra 8 li barend vites kolu ilanı olsa da yol gidonu için üretilip satılan 8 li bir vites aktarıcısı yok. (Alacağımdan değil ama Aliexpress'te de bulamadım.) Göbek vitesi kullananlar da yol gidonu taktıkları zaman bu yöntemi tercih etmek zorunda kalıyorlar.

WhatsApp Image 2021-02-08 at 18.55.22(3).jpeg

Ondan önce barend kullanarak vites kolunu gidonun diğer bölgelerinde denedim. Fotografını paylaştığım bölgede kullanımı da çok rahattı araba direksiyonu hissiyatı veriyodu kokpit ama barend'i tak-çıkar yapa yapa vida yuvasını yalama ettim. Uygun bir barend bulursam bu pozisyona geri dönebilirim.

Bu benim gidonda yaptığım fazladan değişiklikti. Kadroda yaptığım değişiklikler fren pivotlarını kesmek, kadro içi kablo girişi açmak, atıl kalan kablo klavuzlarını ve dinamo gibi aparatların bağlantılarını kaldırmak oldu. İlerde de inşallah flat mount disk fren girişleri kaynatıcam. Ardından boya.
 
Son düzenleme:
Sanırım gerçekten G0 alacağım. Çünkü bisiklet şu an acil ihtiyacım ve piyasada 52 kadro G2 yok
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Geri