Formül: F=(Fd+Fr+Fg)*v
Not: Aslında formülde zincir kaynaklı güç kaybı da bulunuyor ancak onu dahil etmedim. Dahil edilmeyen diğer özellik ise iki farklı bisikletin gücü yere iletmesindeki oran. Zincir/dişli kaybından farklı tutulan geometri yapısına uygun olarak aktarım miktarı hesaplanır. Maalesef bunu ben hesaplayamam.
Eğim yok ise Fg=0 çünkü ->( [Fg= g*sin(arctan(eğim))*(M + m)] => arctan0=0 ve sin0=0)
Pd=1/2*p*v^2*Cd*A
Pr=Crr*(M+m)*g*
Sürücü 60kg
Gravel 11kg, CdA=0,36
Road 8kg, CdA=0,3
Pd Gravel = 0,5*1,184*v2*0,36 =0,21*v2
Pr Gravel = 0,0050*71*9.8 = 3,479
Pd Road = 0,5*1,184*v2*0,3 =0,18*v2
Pr Road = 0,0034*68*9.8 =2,265
Gravel: 400w-> [(0,21*V2)+(3,347)]*V=> V= yaklaşık 11,9 m/s = 42,84 km/h (max hız 48km/h için 561watt lazım)
Road: 400w-> [(0,18*v2)+(2,254)]*v=> v= yaklaşık 12.78 m/s = 46 km/h (max hız 54,4km/h için 653 watt lazım) (ayrıca 561 watt güçte 51,40 km/h)
Tabii ki eğimli yolda yokuş aşağı limit hıza gelince işler değişiyor. Orada sadece CdA katsayısı belirleyici etken oluyor. Doğal olarak yol bisikleti farkı takar.
Hepsi yaklaşık değerlerdir, işlem hatası olabilir. Hata varsa düzeltin
Orta seviye gravel ve orta seviye yol bisikleti kullanılacaktır. Aynı kıyafetler, eşit kg sürücü, aynı pedallar vs. kullanılacaktır. Eğim yok, rüzgar yok. Ancak hava direnci var.
Tutuş stili: Dropbar, 0 derece civarı kapanma.
İşlemleri yaptıktan sonra CdA'yı fazla aldığımı fark ettim. Normalde watt değerleri yukarıdakilerden biraz daha az olacak. (evet düzeltmeye üşeniyorum)
Bu basit matematik size biraz bilgi vermiştir. Tekrardan söylüyorum; hatam olabilir linçlemeden önce belirtin
Edit: CdA değerleri tam net değildir. Kıyafetler de etkili olduğu için tamamen yarış kıyafeti giyen birini değil, bir tık daha normal giyinen birine göre kabul ettim.
Pekiii fıtness kadar hızlı mı? Kavuşamadıgım ıcın bu sorularla geçiştiriyorum ozlemımı heycanımı
kıyaslarsak ikisi arasında fark nedir aynılar ıse güzel yavassa üzülürüm
Aklıma su karikatür geldi bu arada
258052 dosyayı görüntüle
Endurance oturuş pozisyonu dolayısıyla sürücünün CdA değerini arttırır. Tekerlek yol bisikleti kadar ince olduğu için bisikletin CdA sı minimal artar ve watt tablosu gravel'dan az, yarış bisikletinden fazla çıkar. Limit hızı da gravel'dan fazla, yarış bisikletinden az olur. Aynı şekilde, geometriden dolayı yola aktarılan güçteki kayıp da yarış bisikletine göre artar.
Kıyasladığım türler aero kadro değil, normal düz TT ye sahip yarış bisikleti.