Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Gravelimin ruble ve aynakolunda değişiklik yapmak istiyorum. Aynakolu ayarladım fakat rublede bir konuda takildim.
Mevcut ruble ALTUS CS-HG31-8V-11/34T(siyah olan)
Bunun yerine 'Claris CS-HG50-8 Ruble 11-28T' modeli fiziki olarak takılabilir mi?
Yuvaları farklı gibi geldi fakat emin olamadım.

258026 dosyayı görüntüle258027 dosyayı görüntüle

11-34 dişli aralığıyla Gravel disiplinine gayet uygun olan mevcut kaseti 11-28 ile değiştirme sebebinizi anlamasam da, bu mümkün. Spline ölçüsü olarak iki kaset arasında herhangi bir fark bulunmuyor.
 
Scudo
11-34 dişli aralığıyla Gravel disiplinine gayet uygun olan mevcut kaseti 11-28 ile değiştirme sebebinizi anlamasam da, bu mümkün. Spline ölçüsü olarak iki kaset arasında herhangi bir fark bulunmuyor.
Cevabınız için teşekkür ederim. Aynakolu 36 22 ile değiştireceğim. 50 34 aynakol çok zorluyor beni. 46 30 da bulamadım için 36 22 tercih ettim. Bu aynakol karşısında da 11 34 ruble saçma geldi. Ruble değiştirmek istememin bir sebebi daha var. 34 den bir küçük dişli 26. Vitesi 34 de aldığımda aktarıcının zorlandığını hissediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: no76
Bugün yağmur başlamadan çok güzel sporumuzu yaptık düz yolda gerçekten gravel yavaş gerçi bisiklet değil benden dolayı ama neyse suçu ona atmak istedim:)
 

Dosyalar

  • 5B847A79-1D99-4256-8071-DC7E12563C2B.png
    5B847A79-1D99-4256-8071-DC7E12563C2B.png
    240,8 KB · Okunma: 29
  • F0231225-DC1F-4F08-97DE-B512E51E7DC5.png
    F0231225-DC1F-4F08-97DE-B512E51E7DC5.png
    244,9 KB · Okunma: 30
Bugün yağmur başlamadan çok güzel sporumuzu yaptık düz yolda gerçekten gravel yavaş gerçi bisiklet değil benden dolayı ama neyse suçu ona atmak istedim:)
Gravel düz yolda yavaş değil
037C ile başlayan: Gravel G2 ile 90 devirde yapabileceğiniz hızlar.
D509 ile başlayan: 28" FIRE C3.3 Di2 ile 90 devirde yapabileceğiniz hızlar.

(Rüzgar direnci, lastik yuvarlanma direnci, ağırlık etkin değildir.)
Kaynak: (link)
 

Dosyalar

  • D509E872-D61A-44C2-B2AC-F22D0DFB7F76.jpeg
    D509E872-D61A-44C2-B2AC-F22D0DFB7F76.jpeg
    215 KB · Okunma: 36
  • 037CD60E-E67D-4D98-AB42-85E57D3B9643.jpeg
    037CD60E-E67D-4D98-AB42-85E57D3B9643.jpeg
    231,5 KB · Okunma: 33
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren ve Dncr
Gravel düz yolda yavaş değil
037C ile başlayan: Gravel G2 ile 90 devirde yapabileceğiniz hızlar.
D509 ile başlayan: 28" FIRE C3.3 Di2 ile 90 devirde yapabileceğiniz hızlar.

(Rüzgar direnci, lastik yuvarlanma direnci, ağırlık etkin değildir.)
Kaynak: (link)

Hocam rüzgar direncinin ve hatta yuvarlanma direncinin hesap dışı kaldığı bir hız tablosunun bisiklet için bir anlam ifade ettiğini düşünmüyorum. Zaten hız için en büyük düşmanımız rüzgar direnci.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren ve MakRo
Gravel düz yolda yavaş değil
037C ile başlayan: Gravel G2 ile 90 devirde yapabileceğiniz hızlar.
D509 ile başlayan: 28" FIRE C3.3 Di2 ile 90 devirde yapabileceğiniz hızlar.

(Rüzgar direnci, lastik yuvarlanma direnci, ağırlık etkin değildir.)
Kaynak: (link)

Maalesef gravel düz yolda yavaş. Zira hesaba katmadığınız lastik yuvarlanma direnci, ağırlık ve özellikle aerodinami düz yolda hız için belirleyici öneme sahip.

Gerçi gravel bisikletle sahilde düz yolda ne işiniz var, o da başka bir soru.
 
@çelikyürekli @Sadettin Z.
Eğer tam katsayı değerlerini bulabilirsem sizin için işin matematiğini yapacağım. Neden bahsettiğimi anlayacaksınız
 
  • Beğen
Tepkiler: Cihan Ali
@çelikyürekli @Sadettin Z.
Eğer tam katsayı değerlerini bulabilirsem sizin için işin matematiğini yapacağım. Neden bahsettiğimi anlayacaksınız

Neden bahsettiğini çok iyi anlıyoruz genç arkadaşım. Dişli oranlarından bahsediyorsun. Eğer dişli oranları hız konusunda tek belirleyici etken olsaydı takardık öne 60 dişli aynakol, uçar giderdik.

Esas mesele dişli oranları değil aerodinami, ağırlık ve lastik direnci. Gravel bisiklet geometrisinin doğası gereği bir yol bisikleti kadar aerodinamik olması mümkün değil. Lastikleri değiştirmek mümkün olsa da, arazi şartlarına göre üretildiği için eşdeğer bir yol bisikleti kadar hafif olması da pek mümkün değil.

Kısaca düz yolda hız için tasarlanmamış bir bisikletten hızlı olmasını beklemek mantıklı değil. Derdiniz hız ise yol bisikleti alacaksınız.
 
Neden bahsettiğini çok iyi anlıyoruz genç arkadaşım. Dişli oranlarından bahsediyorsun. Eğer dişli oranları hız konusunda tek belirleyici etken olsaydı takardık öne 60 dişli aynakol, uçar giderdik.

Esas mesele dişli oranları değil aerodinami, ağırlık ve lastik direnci. Gravel bisiklet geometrisinin doğası gereği bir yol bisikleti kadar aerodinamik olması mümkün değil. Lastikleri değiştirmek mümkün olsa da, arazi şartlarına göre üretildiği için eşdeğer bir yol bisikleti kadar hafif olması da pek mümkün değil.

Kısaca düz yolda hız için tasarlanmamış bir bisikletten hızlı olmasını beklemek mantıklı değil. Derdiniz hız ise yol bisikleti alacaksınız.

Dediklerinizi dikkate aldım, formüllerle hesaplıyorum efendim. Biraz zaman alacak

Ben motosikletlerle ilgilenen biri olarak bunların farkındayım zaten. En basit şekilde ele almıştım.
O tabloda göstermek istediğim şey, dirençsiz max hızın çok yakın olması idi.
Gravel dediğimiz bisiklet mtb değil. Bunu anlamanız gerekiyor öncelikle. Ayrıca aero dediğiniz şey hiç basit olmayan akışkanlar mekaniğine dayanır. Aero dediğimiz kadrolar CdA katsayısında maksimum 0,2-0,3 lük bir değişim yaratır.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Neden bahsettiğini çok iyi anlıyoruz genç arkadaşım. Dişli oranlarından bahsediyorsun. Eğer dişli oranları hız konusunda tek belirleyici etken olsaydı takardık öne 60 dişli aynakol, uçar giderdik.

Esas mesele dişli oranları değil aerodinami, ağırlık ve lastik direnci. Gravel bisiklet geometrisinin doğası gereği bir yol bisikleti kadar aerodinamik olması mümkün değil. Lastikleri değiştirmek mümkün olsa da, arazi şartlarına göre üretildiği için eşdeğer bir yol bisikleti kadar hafif olması da pek mümkün değil.

Kısaca düz yolda hız için tasarlanmamış bir bisikletten hızlı olmasını beklemek mantıklı değil. Derdiniz hız ise yol bisikleti alacaksınız.
Pekiii fıtness kadar hızlı mı? Kavuşamadıgım ıcın bu sorularla geçiştiriyorum ozlemımı heycanımı :D kıyaslarsak ikisi arasında fark nedir aynılar ıse güzel yavassa üzülürüm :)


Aklıma su karikatür geldi bu arada :)
images-10.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: sspl
Formül: F=(Fd+Fr+Fg)*v
Not: Aslında formülde zincir kaynaklı güç kaybı da bulunuyor ancak onu dahil etmedim. Dahil edilmeyen diğer özellik ise iki farklı bisikletin gücü yere iletmesindeki oran. Zincir/dişli kaybından farklı tutulan geometri yapısına uygun olarak aktarım miktarı hesaplanır. Maalesef bunu ben hesaplayamam.
Eğim yok ise Fg=0 çünkü ->( [Fg= g*sin(arctan(eğim))*(M + m)] => arctan0=0 ve sin0=0)

Pd=1/2*p*v^2*Cd*A
Pr=Crr*(M+m)*g*

Sürücü 60kg
Gravel 11kg, CdA=0,36
Road 8kg, CdA=0,3

Pd Gravel = 0,5*1,184*v2*0,36 =0,21*v2
Pr Gravel = 0,0050*71*9.8 = 3,479
Pd Road = 0,5*1,184*v2*0,3 =0,18*v2
Pr Road = 0,0034*68*9.8 =2,265

Gravel: 400w-> [(0,21*V2)+(3,347)]*V=> V= yaklaşık 11,9 m/s = 42,84 km/h (max hız 48km/h için 561watt lazım)
Road: 400w-> [(0,18*v2)+(2,254)]*v=> v= yaklaşık 12.78 m/s = 46 km/h (max hız 54,4km/h için 653 watt lazım) (ayrıca 561 watt güçte 51,40 km/h)

Tabii ki eğimli yolda yokuş aşağı limit hıza gelince işler değişiyor. Orada sadece CdA katsayısı belirleyici etken oluyor. Doğal olarak yol bisikleti farkı takar.

Hepsi yaklaşık değerlerdir, işlem hatası olabilir. Hata varsa düzeltin :)

Orta seviye gravel ve orta seviye yol bisikleti kullanılacaktır. Aynı kıyafetler, eşit kg sürücü, aynı pedallar vs. kullanılacaktır. Eğim yok, rüzgar yok. Ancak hava direnci var.
Tutuş stili: Dropbar, 0 derece civarı kapanma.

İşlemleri yaptıktan sonra CdA'yı fazla aldığımı fark ettim. Normalde watt değerleri yukarıdakilerden biraz daha az olacak. (evet düzeltmeye üşeniyorum)

Bu basit matematik size biraz bilgi vermiştir. Tekrardan söylüyorum; hatam olabilir linçlemeden önce belirtin :D

Edit: CdA değerleri tam net değildir. Kıyafetler de etkili olduğu için tamamen yarış kıyafeti giyen birini değil, bir tık daha normal giyinen birine göre kabul ettim.
Pekiii fıtness kadar hızlı mı? Kavuşamadıgım ıcın bu sorularla geçiştiriyorum ozlemımı heycanımı :D kıyaslarsak ikisi arasında fark nedir aynılar ıse güzel yavassa üzülürüm :)


Aklıma su karikatür geldi bu arada :)
258052 dosyayı görüntüle
Endurance oturuş pozisyonu dolayısıyla sürücünün CdA değerini arttırır. Tekerlek yol bisikleti kadar ince olduğu için bisikletin CdA sı minimal artar ve watt tablosu gravel'dan az, yarış bisikletinden fazla çıkar. Limit hızı da gravel'dan fazla, yarış bisikletinden az olur. Aynı şekilde, geometriden dolayı yola aktarılan güçteki kayıp da yarış bisikletine göre artar.
Kıyasladığım türler aero kadro değil, normal düz TT ye sahip yarış bisikleti.
 
Son düzenleme:
Ben anlamadım. merida speeder 100 mu tokatlar gravel g2 mı
 
@Teoman Ağır
Mini şovunuz için tebrik ediyorum. Bir yol bisikleti ile bir gravel bisikletin eşit şartlarda aynı performansa sahip olduğunu iddia etmek gibi imkansız bir amaca sahip olsa da, üzerinde emek vermişsiniz.

Gravel dediğimiz bisiklet mtb değil. Bunu anlamanız gerekiyor öncelikle.

Sırf bu cümle için ne kadar teşekkür etsem az. Sadece günümü değil, tüm haftasonumu aydınlatıp beni ampül gibi yaptı diyebilirim. Siz söylemeseydiniz ben hala gravel bisikleti mtb, mtb'yi traktör, traktörü canavar kamyon falan sanıyor olacaktım, cahillik zor tabi. Eğer profil bilginiz doğruysa 18 yaşındasınız. Gelin görün ki ben de tam 18 yıldır, yani sizin Dünya'da geçirdiğiniz sürenin toplamı kadar makine mühendisliği ile uğraşıyorum. Uzmanlık alanım makine elemanları ve mukavemet olsa da o kendinize göre hesaplar yaptığınız akışkanlar mekaniğini siz henüz proje aşamasındayken benim de görmüşlüğüm vardır.

Bu basit matematik size biraz bilgi vermiştir. Tekrardan söylüyorum; hatam olabilir linçlemeden önce belirtin.

Evet veri kaynağınızı göstermeden, ortalama kabuller üzerinden yaptığınız, 60Kg ağırlıktaki sürücüye ortalama 400w güç uygulatarak mühendislikte yeni bir çığır açtığınız hesaplamalarınız sonucunda bu defa ampül değil, halojen lamba gibi parıldamaya başladım. Mühendislik mi yapıyoruz? Veri kaynağınızı göstereceksiniz. Kullandığınız formülasyonu nereden aldığınızı, terminolojiyi hangi değeri neden ihmal ettiğinizi belirteceksiniz. Mesela aynı lastikleri ve aynı hava basıncında kullanıyorsak neden yol için Crr yuvarlanma direnci katsayısını 0,0034 alırken gravel için 0,0050 aldınız bunu belirteceksiniz. Mesela neden yol bisikleti için aeodinamik katsayı değerini 0,3 kabul ederken gravel için 0,36 kabul ettiğinizi belirteceksiniz. Elinizde rüzgar tüneli testi mi mi mevcut, yoksa drop tutuş pozisyonlarında her iki bisiklet için frontal area m2 ölçümü mü yaptınız? Frontal area ölçümü yaparken gravel bisikletin ortalama 12° flare dropbar farkını dikkate aldınız mı? Sizin verdiğiniz değerlerin doğru olduğunu kabul etsek bile 0,36/0,3 = %20 aerodinamik avantaj ortaya çıkıyor. 25 km/h üzeri hızlarda sürücünün uyguladığı gücün yaklaşık %80'inin hava direncini yenmeye harcandığı gerçeği ortadayken bu %20'lik avantajın performansa etkisinin olmayacağını söylemek akıllıca olur mu?

Keza yukarıdaki hesaplarda ihmal edilen bambaşka bir konu da ortalama bir yol bisikleti kompakt seride 50/34 aynakola sahipken, aynı ortalama gravel bisikletin 46/30 aynakola sahip olmasıdır. Aynı bisiklette bile maksimum kadansta yaklaşık %8 hız kaybından bahsediyoruz.

Forumu daha fazla formülasyona boğmak istemediğim için kaynakları aşağıda belirtiyorum, yabancı dili olup ilgilenenler neyin nereden geldiğini öğrenmek için inceleyebilirler

(link)
(link)
(link)

Ayrıca hesaplama için formüllerle uğraşmak istemeyenler için interaktif güç/hız hesaplama aracı da mevcut. (link)

Sonuç olarak bilmişlik yapmadan önce ödevinizi daha iyi çalışın @Teoman Ağır kardeşim. Hayatta başarılar dilerim.
 
Gidonunuz dua ediyor gibi. Üst kısmını yere paralel yapın, bu şekilde çok hatalı.
Duaya ihtiyacım vardir belki de🤲 "Çok hatalı" ifadesinde de bir miktar hata payı var😉 ; kişiye göre, duruma göre, anatomiye göre hatta "keyfi olarak bile" değişir bu ayarlamalar ki ben biraz da mecburiyetten; bel fıtığı rahatsızlığımdan dolayı bu gidon açısı ile daha konforlu sürüş yapabiliyorum, ama dedigim gibi, "dua" önemli🤟 teşekkür ederim tavsiyen icin
 
Son düzenleme:
Ne kaddar az kullanılsa da üzerine bu kadar kalabalık laflar edilen başka bir tür daha olmasa gerek gıravelden başka...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Öyle bir hesaplar yaptınız ki kendimi gravel kullandığım için kötü hissettim satıp yol bisikleti alasım geldi
 
@Teoman Ağır

İyi mühendis hesap yapmayı bilir, daha iyi mühendis neyi hesaplaması gerektiğini. Gravel ile yol bisikleti arasında hız farkı olacağını bilmek için hesaba gerek yok.

"Gravel yavaş değil" dedikten ve iki mühendise akışkanlar mekaniği postası koymaya kalkıştıktan sonra kendi hesaplarınız sonucu %10 hız farkı bulunca keşke "pardon" deseymişsiniz. Daha nasıl bir hız farkı bekliyordunuz acaba ikna olmak için. Sonucunu yorumlayamayacağınız hesabı yapmak da ne bileyim...
Öyle bir hesaplar yaptınız ki kendimi gravel kullandığım için kötü hissettim satıp yol bisikleti alasım geldi

Hocam o hesaplar yol bisikleti için daha da detaylı yapılıyordur :)
 
Geri