Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Neyse ki forumda engelleme özelliği mevcut :)

Bu forumda size daha çok eğlence çıkar, onu anladım şimdi 😂
Gravelda sizi bu kadar rahatsız eden ne oldu? Bu kadar sinir ve fanatizm sağlığa da zararlı.

He, tam da onu diyorum.. 2. Ye aynı şeyi diyeceğim.. Ben gravel ve cyclocross u asla birbirine ezdirme gömme işine girmedim.. Hatta yeni nesil aero ve carbon gravel bisiklet kadroları da çok hoşuma gidiyor.. Çok kışkırtıcı görünüyorlar.. Ben önceki mesajlarda cyclocross için "boş, gereksiz, neden var ki?" gibi anlamlara gelen yorumlar okudum.. Belki birbirine en yakın iki bisiklet türü olan bu ikisi hakkında forum alt başlıklarını tararken bu konuya da ikisinin de iyi olduğu ya da ikisinin de kötü olduğu konusuna temas etmeye çalıştım ama nereden bileyim bu konuda eğlence olsun da akşam akşam millete salça olayım diyen birinin olacağını 😃
 
Scudo
Merhaba arkadaşlar.
Bizim milletimizin, yeniliklere genelde zor alışan bir millet olduğunu düşünüyorum. Bir mekanik alet zamanında kaliteli olup iyi işler çıkarmışsa, klasikleşir ve yeni modellere karşı eskisede savunulur. Bu durum silahta, bisiklette, elektronikte dahi böyledir zaman zaman. Bu gravel dünyada bu kadar popüler olmadan önce, decathlon bisikletleri alanlar eleştirilir “kadro sırtı çok alçalıyo bundan yol bisikleti mi olur. Bunlar şehir bisikleti, yol dediğin agresif olur, dik açılı olur” diye hiç birşeyi beğenmeme timi konuşuyordu. Fakat sonradan canyon, look vb. Markalar da yol bisikletlerinde böyle yapmaya başladı.

Gravel konusuda önce, “bu ne orta bişey, ya o olsun ya o” gibi söylemler hala devam ediyor. Bizim ülkemizde özel olarak parkur belirleyip sürmüyorsak, spesifik güzergâhlar belirlemiyorsak şayet, gravel en iyi seçimdir zannımca. Neden diyeceksiniz;

Hepimiz bisikletimizi alıp evden çıkacak olsak; köydede otursak, kazadada otursak, merkezi bir yerdede otursak en fazla biraz toprak, biraz engebe, biraz asfalt( ki bu en uzunu olacak kısmı yolun genelde) o yüzden orta denileni gerekli kılıyor.

Sözün özü; gravel kalıpları yıksada, orta direk olsada, çok tutulacaktır. Nedeni ise evden alıp çıkma 😊

İyi forumlar.
 
10 tane bisiklete sahip olma şansımız olsaydı eminim gravel yerine yolda yol bisikleti dağda da dağ bisikleti sürerdik :)

Merhaba arkadaşlar.
Bizim milletimizin, yeniliklere genelde zor alışan bir millet olduğunu düşünüyorum. Bir mekanik alet zamanında kaliteli olup iyi işler çıkarmışsa, klasikleşir ve yeni modellere karşı eskisede savunulur. Bu durum silahta, bisiklette, elektronikte dahi böyledir zaman zaman. Bu gravel dünyada bu kadar popüler olmadan önce, decathlon bisikletleri alanlar eleştirilir “kadro sırtı çok alçalıyo bundan yol bisikleti mi olur. Bunlar şehir bisikleti, yol dediğin agresif olur, dik açılı olur” diye hiç birşeyi beğenmeme timi konuşuyordu. Fakat sonradan canyon, look vb. Markalar da yol bisikletlerinde böyle yapmaya başladı.

Gravel konusuda önce, “bu ne orta bişey, ya o olsun ya o” gibi söylemler hala devam ediyor. Bizim ülkemizde özel olarak parkur belirleyip sürmüyorsak, spesifik güzergâhlar belirlemiyorsak şayet, gravel en iyi seçimdir zannımca. Neden diyeceksiniz;

Hepimiz bisikletimizi alıp evden çıkacak olsak; köydede otursak, kazadada otursak, merkezi bir yerdede otursak en fazla biraz toprak, biraz engebe, biraz asfalt( ki bu en uzunu olacak kısmı yolun genelde) o yüzden orta denileni gerekli kılıyor.

Sözün özü; gravel kalıpları yıksada, orta direk olsada, çok tutulacaktır. Nedeni ise evden alıp çıkma 😊

İyi forumlar.
Milletimizde buna ilaveten bir tık fanatiklik de var. Ben gravel kullanıyorsam en iyisi odur arkadaş :)
 
sspl güzel tespitler.. On a gerek yok.. Üç tane bisiklet kurtarıyor. Yol, dağ ve alışveriş bisikleti.
 
  • Beğen
Tepkiler: sspl
Herkes beğendiği bisiklete beğendiği şekilde - beğendiği zeminde binsin, sonuçta amaç o özgürlük hissine ulaşmak değil mi? Bisikletin yaygın ulaşım aracı olarak kullanıldığı dünya şehirlerinde dikkatinizi çekmiştir, bu tip - o kız bisikleti - o lastik burada gitmez - o ekipman sana uygun değil - yarışları yok.
 
1621157125490.png
Merhaba Carraro gravel g2 bisiklet modelinin taşıyabileceği maksimum kullanıcı kilosu nedir?
120 kilo birisi kullanırsa akort ayarından başka bir sıkıntı olur mu ?
 
264132 dosyayı görüntüle
Merhaba Carraro gravel g2 bisiklet modelinin taşıyabileceği maksimum kullanıcı kilosu nedir?
120 kilo birisi kullanırsa akort ayarından başka bir sıkıntı olur mu ?

"Yerli" markalarımızdan pek çok konuda olduğu gibi kullanıcı ağırlık limiti konusunda da bilgi almak oldukça zor. İşin doğrusu kendilerinin de kesin bir fikri olduğunu pek zannetmiyorum. :)

Kıyaslama için Cannondale Topstone modelini referans aldığımızda, 300 lbs (136 kg) ağırlık limitine ulaşıyoruz. Arazi şartlarında kullanılmak üzere tasarlanmış bir bisiklet için bu gayet mantıklı bir değer. Carraro G2'nin jantları kendi üretimi olduğu için ortada bir veri yok, ancak 120kg ile herhangi bir problem yaşayacağınızı sanmam.
 
"Yerli" markalarımızdan pek çok konuda olduğu gibi kullanıcı ağırlık limiti konusunda da bilgi almak oldukça zor. İşin doğrusu kendilerinin de kesin bir fikri olduğunu pek zannetmiyorum. :)

Kıyaslama için Cannondale Topstone modelini referans aldığımızda, 300 lbs (136 kg) ağırlık limitine ulaşıyoruz. Arazi şartlarında kullanılmak üzere tasarlanmış bir bisiklet için bu gayet mantıklı bir değer. Carraro G2'nin jantları kendi üretimi olduğu için ortada bir veri yok, ancak 120kg ile herhangi bir problem yaşayacağınızı sanmam.

Merakla beklediğim bir cevaptı. :)

Pandemi nedeni ile hareketsiz yaşam tarzı nedeni ile 120 sınırına yaklaşan birisi olarak merakla bekliyordum bu sorunun cevabını. Peugeot GR-14 için de geçerli olur umarım bu söylem :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kutay P
Merakla beklediğim bir cevaptı. :)

Pandemi nedeni ile hareketsiz yaşam tarzı nedeni ile 120 sınırına yaklaşan birisi olarak merakla bekliyordum bu sorunun cevabını. Peugeot GR-14 için de geçerli olur umarım bu söylem :)

İçinden geçtiğimiz (aslında içimizden geçen) zaman dilimindeki şartlar ve dahice kurgulanmış yasaklarımız sayesinde hepimiz duba gibi olduk çok şükür. :)

Yalnız yukarıdaki mesajım benim şahsi kanaatim olduğu için firmaları pek bağlamayacaktır. Herhangi sorun yaşadığınızda kullanıcı hatası diyerek zeytinyağı gibi üste çıkma ihtimaline karşı, firmanıza ulaşıp yazılı teyit almanızda fayda var.

Son zamanların moda kapanış cümlesi ile bitireyim. Yatırım tavsiyesi değildir. :)
 
İçinden geçtiğimiz (aslında içimizden geçen) zaman dilimindeki şartlar ve dahice kurgulanmış yasaklarımız sayesinde hepimiz duba gibi olduk çok şükür. :)

Yalnız yukarıdaki mesajım benim şahsi kanaatim olduğu için firmaları pek bağlamayacaktır. Herhangi sorun yaşadığınızda kullanıcı hatası diyerek zeytinyağı gibi üste çıkma ihtimaline karşı, firmanıza ulaşıp yazılı teyit almanızda fayda var.

Son zamanların moda kapanış cümlesi ile bitireyim. Yatırım tavsiyesi değildir. :)

Benim için şahsi kanaatiniz firmaların kanaatlerinden daha değerli.

Maalesef son dönemlerde kimse riskli sorulara veya bilmediği, emin olmadığı sorulara hep kaçamak cevap verme eğilimi gösteriyor. Bu soruyu Türkiye'de istisnasız tüm üreticiler risk almamak için kilonuz çok fazla diye cevaplayacaklardır.

Cannondale Topstone referansını GR-14 ile mukayese edebileceğimi bilmek benim için yeterli. Düz yolda, çok fazla hoplayıp, zıplamadan sorun olmayacaktır diye düşünüyorum kendi adıma.

Bu arada benzetme çok doğru ''içimizden geçen'' :) :)

Kendi bisikletim için (Peugeot GR-14) Jant üreticisinin sayfasından bisiklette kullanılan FULCRUM RAPID RED 900DB jantların teknik bilgilerine ulaştım. Jantların taşıma kapasitesini 120 kg vermiş. Kurtardık paçayı. :) Jant taşırsa gerisi haydi haydi taşır.

(link)

jant.jpg
 
Son düzenleme:
Herkes beğendiği bisiklete beğendiği şekilde - beğendiği zeminde binsin, sonuçta amaç o özgürlük hissine ulaşmak değil mi? Bisikletin yaygın ulaşım aracı olarak kullanıldığı dünya şehirlerinde dikkatinizi çekmiştir, bu tip - o kız bisikleti - o lastik burada gitmez - o ekipman sana uygun değil - yarışları yok.


Dilinize sağlık, benim de az yukarıda bahsetmek istediğim konu buydu.. Ama maalesef yanlış konu başlığı altına bunu ifade ettik biz.. Gravel ı öven, eğer ki bisiklet çeşitleri 10 larca olsa içlerinde gravel yoksa bisiklete binmeden yaşayıp ölecek nice insan var burda. . Bir ispatlı örnek de bu iyi niyetli mesajınıza benden başka, gravel konusunda beğeni gelmemesi 😅 bu da benim sitem dolu mesajımın aslında ne kadar da doğru olduğunu gösteriyor.. Gravel i sevmiyor değilim, hatta toplayacağım bisiklet kadrosunu aero gravel seçmeyi düşünüyorum ama ağzımızı açmaya gelmiyor, toz kondurulmuyor 😂
 
Carraro G2'nin jantları kendi üretimi olduğu için ortada bir veri yok, ancak 120kg ile herhangi bir problem yaşayacağınızı sanmam.
G2deki jantlar kesin olarak bilmiyorum ama sportive serisindekilerle aynı/yakın ürünler olabilir. Sportive hakkında bir bilgiye ulaşılırsa aşağı yukarı g2 jantları içinde geçerli olur diye düşünüyorum.
 
G2deki jantlar kesin olarak bilmiyorum ama sportive serisindekilerle aynı/yakın ürünler olabilir. Sportive hakkında bir bilgiye ulaşılırsa aşağı yukarı g2 jantları içinde geçerli olur diye düşünüyorum.
2020 ve sonrasındaki sportive jantları 21mm iç ölçüye sahip. Takılabilecek lastik kalınlığı 32c'den başlıyor.
Öncesinde daha ince jantlar tercih edilmiş.
21mm ölçüye sahip bu jantlar kalın, ağır (tartmadım ama fırsat bulursam tartarım) ve nispeten dayanıklı gibi. Yine de resmi bir bilgi değil bunlar. Benim izlenimlerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: sspl
Fotoları yukleyemedım dün foruma boyuttan ötürü. Bakalım gravel ılede geleceğim buralara. Alınca direk 35 c takayım dıyordum ama 1-2 risk ve bı kac kez hızlıca gıderken kuma saplanma kaymadan sonra tekrar düşündüm :) Tren yolunda sürebilir mıyım graveldan sonra :D taşlar cok büyük geldi.
Gezıye bugünde devam edecektım fırtına cıktı köyde yarına kaldı.
 

Dosyalar

  • SAVE_20210516_172721.jpg
    SAVE_20210516_172721.jpg
    145,6 KB · Okunma: 53
  • SAVE_20210516_172717.jpg
    SAVE_20210516_172717.jpg
    163,6 KB · Okunma: 54
  • SAVE_20210516_172706.jpg
    SAVE_20210516_172706.jpg
    183,8 KB · Okunma: 63
  • SAVE_20210516_172702.jpg
    SAVE_20210516_172702.jpg
    162,6 KB · Okunma: 65
  • SAVE_20210516_172656.jpg
    SAVE_20210516_172656.jpg
    225,3 KB · Okunma: 65
  • SAVE_20210516_173035.jpg
    SAVE_20210516_173035.jpg
    148,2 KB · Okunma: 60
Son düzenleme:
Tecrübelerinize dayanarak birkaç sorum olacak, yanıtlayabilirseniz çok sevinirim :)

ilk olarak, bisiklette ön taraftan gelen bir çıt sesi var. Her ağırlığımı verdiğimde ya da her ön tekerlek darbe aldığında oluyor. Nereden geldiğini de bir türlü çözemedim, daha önce yaşayan varsa diye merak ediyorum.

ikinci olarak, GVL700’ün yanında gelen gidon sargısı gravel için pek iyi değil. Daha çok yarış için tasarlanmış gibi. Bunu değiştirmek istiyorum. Özellikle fizik markasının spesifik bir modeline baktım ancak önerileriniz var mı merak ediyorum.

Son olarak da üstündeki Mitlas lastikleri değiştirip, şunu ( (link) ) almayı planlıyorum. Bu lastiği önerir misiniz, aranızda kullanan var mı diye sormak istedim.

Uzun oldu ama tecrübelerinize dayanarak yardıma ihtiyacım var, teşekkürler :)
Fotoları yukleyemedım dün foruma boyuttan ötürü. Bakalım gravel ılede geleceğim buralara. Alınca direk 35 c takayım dıyordum ama 1-2 risk ve bı kac kez hızlıca gıderken kuma saplanma kaymadan sonra tekrar düşündüm :) Tren yolunda sürebilir mıyım graveldan sonra :D taşlar cok büyük geldi.
Gezıye bugünde devam edecektım fırtına cıktı köyde yarına kaldı.
Hocam bence siz enduro motosiklet alın, oralarda iyi gider :D
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Hocam bence siz enduro motosiklet alın, oralarda iyi gider :D
Motosiklet planımda var aslında uzunca zamandır. Zamanında dızlerımde agrı yapar dıye almadım suan ıse butcem yok ama 2-3 yıl sonrası için düşünüyorum :D tipine karar vermedım :) bı arkadaşım var lıseden instagram da goruyorum enduro bisikletle geziyor onu gördükçe heves etmıyo değilim :D bu arazilerde bisiklet cok yoruyor o fotodakı eskı su deposuna cıkmak cok yordu bi kısımdan sonra elımde tasıdım.
 
Motosiklet planımda var aslında uzunca zamandır. Zamanında dızlerımde agrı yapar dıye almadım suan ıse butcem yok ama 2-3 yıl sonrası için düşünüyorum :D tipine karar vermedım :) bı arkadaşım var lıseden instagram da goruyorum enduro bisikletle geziyor onu gördükçe heves etmıyo değilim :D bu arazilerde bisiklet cok yoruyor o fotodakı eskı su deposuna cıkmak cok yordu bi kısımdan sonra elımde tasıdım.
Bütçenizi bilmiyorum ama beklentiniz büyük değilse çok ucuza enduro motorlar var.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Bütçenizi bilmiyorum ama beklentiniz büyük değilse çok ucuza enduro motorlar var.
Sıfır :D bisikleti bıle elden taksitle alacağım 1 ay ertelemelı felan. Korona bitsin bıraz toparlanalım bakarım onlarada ucuz ise
 
Geri