Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Fren kolları yere dik, gidonun üstü kısmı hood'ların yukarı kıvrılan kısmına kadar düze yakın ve yere paralel, droplar paralele yakın ya da çok az aşağı eğik olmalı. Böyle çok yukarı çevrilerek açılar bozulmuş. Açı konusunda bu konu faydalı olabilir.
Gidonu yukarı çevirerek yükseltmek yerine boğazı ters çevirerek takın. Kurtarmazsa spacer/yükseltici ya da daha kısa boğaz gibi çözümler denenebilir.
Vites kollarının tam karşıya bakması ile ilgili kısım acaba gravel için geçerli mi. Sonuçta acılı bir gıdonu var ve mesaj tarıhı 2014. Benimde dirseklerımde genelde ağrı oluyor ama ben bunu gergin tutma alıskanlıgımdan olduğunu düşünüyorum. Biraz bükerek olması gerektiği gibi sürüş yaptığımda bu ağrı daha az oluyor
 
Scudo
Vites kollarının tam karşıya bakması ile ilgili kısım acaba gravel için geçerli mi. Sonuçta acılı bir gıdonu var ve mesaj tarıhı 2014. Benimde dirseklerımde genelde ağrı oluyor ama ben bunu gergin tutma alıskanlıgımdan olduğunu düşünüyorum. Biraz bükerek olması gerektiği gibi sürüş yaptığımda bu ağrı daha az oluyor

Normalde frenin ön yüzüne bir düzlem yapıştırdığımızı varsayarsak o yere dik inmeli.

unknown.png


Ama mesela bunda o açıyı tutturmak zor gibi. Freni yere dik tutmak için gidonu kaldırsak dropların açısı çok artar, freni yukarı çıkarsak üstteki açı çok bozulur.
unknown.png


O yüzden biraz da donanıma göre.

O Carraro için böyle:
unknown.png


Yine de kişiye göre en doğrusunu fit uzmanları bilir tabii.
 
Normalde frenin ön yüzüne bir düzlem yapıştırdığımızı varsayarsak o yere dik inmeli.

unknown.png


Ama mesela bunda o açıyı tutturmak zor gibi. Freni yere dik tutmak için gidonu kaldırsak dropların açısı çok artar, freni yukarı çıkarsak üstteki açı çok bozulur.
unknown.png


O yüzden biraz da donanıma göre.

O Carraro için böyle:
unknown.png


Yine de kişiye göre en doğrusunu fit uzmanları bilir tabii.
Bu şekilde demek istemedim. İçe ve dışa doğru acı yapması ile ilgiliydi yazdığım. Gravel gıdonu açılı derken dışa doğru olan acısını demiştim.

Kollar tam karşıya bakacak derken ben yere olan değilde karşıya olan acısı olarak anladım. Yanlış mı anladım o kısmı
 
Bu şekilde demek istemedim. İçe ve dışa doğru acı yapması ile ilgiliydi yazdığım. Gravel gıdonu açılı derken dışa doğru olan acısını demiştim.

Kollar tam karşıya bakacak derken ben yere olan değilde karşıya olan acısı olarak anladım. Yanlış mı anladım o kısmı

Sorunun cevabı aşağıdaki görselde. Sonuç olarak yapılan ayarlar ergonomiye uygun olmayı amaçlamakta. STI kolların gravel gidonun tasarımındaki yan açılara (flare) uyumlu olarak konumlanması gerekiyor, aksi halde garip bir bilek pozisyonu ortaya çıkar ve droplarda sürüş neredeyse imkansız hale gelir.

images (1).jpeg
 
Ek bilgi: STI kollarını ayarlarken el parmaklarınızın uzunluğunu da es geçmeyiniz. Burada dikkat edilmesi gereken bir nokta da ellerimizin fren kollarını kavrama mesafesi. Her birimizin parmak uzunlukları aynı olmadığı için bu ayar ek olarak mevcut. STI kolun üzerindeki plastiği arkaya alıp, altındaki vidalardan birinden ayarlanabiliyor. "Fren kolu reach ayarı" yazarak youtube da aratabilirsiniz.

1651043245424.png

 

Dosyalar

  • 1651042683803.png
    1651042683803.png
    317,5 KB · Okunma: 0
selam arkadaşlar, ikinci el (2018 model) triban 500 s kadro bisiklet alarak aranıza katıldım. Çoğunlukla asfaltta yol yapmak için ara sıra yol dışına çıkmak için uygun lastik arıyorum. uygun fiyatlı lastik önerir misiniz? başka gerekli şeyler önerebilirseniz sevinirim.
 
Bu şekilde demek istemedim. İçe ve dışa doğru acı yapması ile ilgiliydi yazdığım. Gravel gıdonu açılı derken dışa doğru olan acısını demiştim.

Kollar tam karşıya bakacak derken ben yere olan değilde karşıya olan acısı olarak anladım. Yanlış mı anladım o kısmı

Gravelin kollarının dışa açısı nedeniyle "frenin ön yüzüne bir düzlem yapıştırdığımızı varsayarsak o yere dik inmeli" dedim zaten. Ön teker olmasa da bisikleti frenlerden duvara yaslayabilsek fren üstten de alttan da o duvara yaslanmalı diye örnekleyeyim. Frenlerin dışa, dolayısıyla hood'ların içe doğru açısı gidonun şekliyle uyumlu olmalı.
 
selam arkadaşlar, ikinci el (2018 model) triban 500 s kadro bisiklet alarak aranıza katıldım. Çoğunlukla asfaltta yol yapmak için ara sıra yol dışına çıkmak için uygun lastik arıyorum. uygun fiyatlı lastik önerir misiniz? başka gerekli şeyler önerebilirseniz sevinirim.
Lastiğinin kalınlığı nedir ? Dişli mi arıyorsun ? Dişsiz mi arıyorsun ? Sorunun bir sürü cevabı var . Ama genel olarak benim piyasada bu günlerde gördüğüm cst orta kalite , Schwalbe iyi kalite . Yani piyasada en çok gözlemlediğim kadarıyla bunlar gidiyor. Kendi bisikletimin üstünde olan hem çakıl hem yola gelebilen lastiğimi tavsiye edebilirim
SCHWALBE G-ONE SPEED RACEGUARD 700X38C KATLANIR
 
Lastiğinin kalınlığı nedir ? Dişli mi arıyorsun ? Dişsiz mi arıyorsun ? Sorunun bir sürü cevabı var . Ama genel olarak benim piyasada bu günlerde gördüğüm cst orta kalite , Schwalbe iyi kalite . Yani piyasada en çok gözlemlediğim kadarıyla bunlar gidiyor. Kendi bisikletimin üstünde olan hem çakıl hem yola gelebilen lastiğimi tavsiye edebilirim
SCHWALBE G-ONE SPEED RACEGUARD 700X38C KATLANIR
öncelikle 14 yaşından sonraki ilk bisikletim olduğunu belirteyim yani tamamen acemiyim. Lastiği iç dış değiştireceğim için kalınlığı henüz belirlemedim ama forumda 700x 38 e kadar takılabileceğini okudum. dişli dişsiz kısmını anlamadım topçular'dan çınarcık'a gitme planım var arada belki oradaki bir iki köye giderim. önerdiğin lastiğe baktım ben çiftini o paraya tamamlamayı planlıyordum. cst'nin önerebileceğin bir lastiği var mı?
 
öncelikle 14 yaşından sonraki ilk bisikletim olduğunu belirteyim yani tamamen acemiyim. Lastiği iç dış değiştireceğim için kalınlığı henüz belirlemedim ama forumda 700x 38 e kadar takılabileceğini okudum. dişli dişsiz kısmını anlamadım topçular'dan çınarcık'a gitme planım var arada belki oradaki bir iki köye giderim. önerdiğin lastiğe baktım ben çiftini o paraya tamamlamayı planlıyordum. cst'nin önerebileceğin bir lastiği var mı?
ben kışın üzerinde gelen
SCHWALBE G-ONE SPEED RACEGUARD 700X38C KATLANIR lastiği
nisan ayından sonrada
CST 700x35 Platinum Protector dış lastiği kullanıyorum bisiklet gravel g0
 
286959 dosyayı görüntüle
Ben de gravel bisikletimle araniza yeni katıldım. Mtb den geçiş yaptim 😊

Hayırlı olsun zaten maşanın ters olduğunu belirtmişler siz de fark etmişsiniz. Arka frene giden tel dışarıda durması garip geldi biraz. Eğer kadroya herhangi bir bağlantı noktası yoksa onu alt yada üst taraftan (kablo/tel) kasmayacak şekilde kablo klipsi ile bağlayın bence.
Tekrardan hayırlı olsun.


Arkadaşlar, maşanın yönü ters mi duruyor, doğru mu duruyor? Yoksa görsel distorsiyon (bombe) yaptığı için mi yanılıyorum?
Ters duruyor en kolay anlaşılır tarafı diskin birisi sağda birisi solda
 

Dosyalar

  • resim_2022-04-27_134029004.png
    resim_2022-04-27_134029004.png
    232,6 KB · Okunma: 50
Son düzenleme:
286959 dosyayı görüntüle
Ben de gravel bisikletimle araniza yeni katıldım. Mtb den geçiş yaptim 😊

Ben fırsat bulana kadar arkadaşlar yazmış bile. Maşa ters :).

Kardeşim güle güle kullan. Yalnız, bisikletinizin montajını daha yolun en başındayken, ilk fırsatta iyi bilen bir kişi ile mutlaka tekrar gözden geçiriniz.
 
...Arka frene giden tel dışarıda durması garip geldi biraz. Eğer kadroya herhangi bir bağlantı noktası yoksa onu alt yada üst taraftan (kablo/tel) kasmayacak şekilde kablo klipsi ile bağlayın bence...

Maşanın önce altından sonra iç kısmından geçip yukarı gitmesi lazım. Benzerlerinde yatay maşanın altında içeride tutacak şekilde 2 tane yuva var:
unknown.png
unknown.png
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
ben kışın üzerinde gelen
SCHWALBE G-ONE SPEED RACEGUARD 700X38C KATLANIR lastiği
nisan ayından sonrada
CST 700x35 Platinum Protector dış lastiği kullanıyorum bisiklet gravel g0
cst lastiği inceledim 7 seviye koruması varmış fiyatı da uygun görünüyor teşekkürler.
Gezinirken CHAOYANG GRAVEL GP 700X38C diye bir lastik buldum daha önce duydunuz mu önerir misiniz?
 
cst lastiği inceledim 7 seviye koruması varmış fiyatı da uygun görünüyor teşekkürler.
Gezinirken CHAOYANG GRAVEL GP 700X38C diye bir lastik buldum daha önce duydunuz mu önerir misiniz?
hiç duymadım ama ctsden çok memnunum 2 defa alıyorum gerçekten başarılı bir lastik
 
  • Beğen
Tepkiler: onderr
Gravel rotaları için bisikletin üzerinde gelen CST Pika 38mm lastikleri kullanıyorum, beklemediğim kadar iyi çıktılar. Ancak asfalt zeminde kesinlikle önermem, vantuz gibi yapışıyor zemine.
Asfalt rota için Rubena Pro 3 28mm yol lastiği aldım, aradaki fark gece ile gündüz kadar. Tura göre lastik değiştirme sıkıntısı haricinde gayet memnunum. Denk getirebilirsem bir takım daha jant edinip rotaya göre değiştirip devam edeceğim.
 
Geri