Bugün Rc500'ü inceledim. Öncelikle Sora setli bir bisiklet için 4500 TL yüksek fiyat. Fren kolları Sora ama balataların olduğu kısımlar Shimano Sora değil. Üzerindeki lastikler dişsiz, 28 mm endurance tipi; kullanım amacına uygun bir çift lastikle fiyatı 5000 TL olacak. Maşa açıklığı bence biraz daha fazla olabilirdi. Fabrika verilerinde maksimum 36 mm lastik desteklediği belirtilmiş.
Olumsuz özelliklerle başladım, beğendiğim yönleri de yazayım. Bisiklet gerçekten yakışıklı, güzel bir boyası var. Çelik bisikletleri andıran bir kadro tarzı var. Önde de bagaj deliği olması güzel detay.
Fiyatı 3500-3700 bandında olsa neyse diyeceğim ama 4500 liraya üzerinde yol lastiği olan bir gravel... Decathlon'dan bence artık sadece katlanır bsiklet ve giyim ürünleri alınabilir.
Size kendi Gravel hatta Monstercross çözümümden bahsedeyim biraz
Sedona 420 şehir tur bisikleti kadrosu, bilerek boyuma göre küçük bir kadro seçtim ki dropbar'a uyumlu olsun, hoodlar uzakta kalmasın. Diğer bisikletimdeki Tiagra 4700 setimi acımadan söktüm ve buna taşıdım.
Bugüne kadarki kullanımlarımda ergonomi açısından herhangi bir problem göremedim, rahat ediyorum yani üzerinde.
Yumruk gibi taşların, bir karış çamurun olduğu zeminlerde sürdüm sıkıntısız ilerliyor. Gidon kontrolü güzel. Daha da iyi olacak. Ritchey Comp Ergomax gravel gidonu ekleyeceğim şimdi.
Toprak bir dağ yolunda droplardan tutup yokuş aşağı salmak kadar zevkli çok az şey var
@hmsarikaya
Valla dostum , aşırı zekice hareket ederek, cok basarili bir dönüşüm yapmissin. Makina cok basarili bir mutant evrimi gecirmis. "Şu graveldir, bu gravel degildir !!!"yorumu yapanlara da genelde mabadımın esliginde guluyorum. Cunku gravel bisikletin ne olduguna daha tasarimcilari, yada devam eden ureticileri dahi henuz karar verebilmis değilller.
Eminim maddiyati bir gravel almaya yetmeyen arkadaslarin yoluna bir meşale olacak bu dönüşümün.
Bu evrimi bir konu açarak paylas bence, ki bu konuda arastirma yapan insanlara yol gostersin