Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

iyi forumlar herkese ilk gravel sürüşümden yalan yanlış hissiyatım yolu direk hissetmem yani sanırım ön maşadan kaynaklı bütün yol bozukluğunu alıyor olmam oldu bu da bana hibrit özelliğinin %70 inin yol bisikleti tarafında kalıyor gibi geldi .
carraro gravel g2 28" ile schwalbe g one lastikleri ile pek içime sinmeden yaptığım ayarlar performans konusunda tatmin etse de konfor ve kullanım kolaylığı açısından alışık gelmedi .
siz bu tip bisikletlerinizde şehir içinde konfor (sele ,lastik ayarı vb.) ve kullanım kolaylığı (yol banketlerinden iniş çıkış duruş pozisyonu vb.) için neler yapıyorsunuz?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
Kadro malzemesini inceltip hafifletmeyi eminim carraroda biliyordur. Gravelde biraz sağlamlık aranır. Hafiflik gerekli olsada yol bisikletinde ki gibi en önemli unsurlardan biri değildir.
 
@yusuferkoc
Ben de 3. surusumu gerçekleştirdim henüz. 20 yil sonra ve ilk defa bir yol bisikletine binen biri olarak Ilk izlenimlerimi paylaşayım. Şu ana kadar beni çok rahatsız eden şey sele oldu. Jelli sele kılıfı aldım. Bir de tayt almayı planlıyorum. Henüz kendi kondüsyonum çok yeterli olmadığı için kısa surusler yapıp kadans vites ayarları ve devamlılık üzerinde duruyorum. Lastiklerin kalın olması ve hidrolik frenler benim için avantaj diye düşünüyorum. Kendimi daha güvenli hissediyorum. Hiz ve hızlanma anlamında eksikleri olabilir ama şu anda birinci amacım devamlılık ve yollar da çok iyi değil. Tutuş ve oturma pozisyonu rahatsız etmedi. Kadro yapısı yol bisikletlerine göre farklı sanıyorum. Yolu hissetme konusunda cok yapacak birsey yok. Aluminyum masa ve amortisorsuz bir bisiklet lastik kalin da olsa ancak bu kadar olur diye dusunuyorum. Ve vucut suspansiyonu yapmaya çalışıyorum özellikle parke taşlı yollarda.
 
@yusuferkoc
kaç psi basınçta kullanıyorsunuz? g-one lar normalde konforlu lastiktir.
 
@Bıyıkov sele konusunda kesinlikle haklısınız ben de değiştirmeyi düşünüyorum ayrıca lastikleri biraz daha kalınlaştırabileceğimi düşünüyorum ben amortisorsüz olması yollar biraz düzensiz olduğunda şimdilik hafif rahatsızlık veriyor ama bakalım genel manada hoşuma gitti bu tür umarım bir gün cube marka bi gravel sahibi olurum
@gezgin gezer sadece 10 km kadar sürdüm evde el pompası ile galiba 55 -60 arası bişeyler bastım
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@yusuferkoc
Herkesin gönlünde bir aslan yatıyor. Ben de uzun uzun canyon endurance af 8.0 baktım ama bir yerden başlamak gerek☺️ Önce bisiklet kullanma alışkanlığını yerleştirmek ve teknik olarak da becerilerimi arttırmak hedefim. Bunlar tamam dediğimde daha iyi bir bisikleti hakedebilirim belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
@Bıyıkov ben de öyle düşünüyorum .
bir de lastik basıncınız ne durumda
 
yurtdışı seçeneği diverge den de mantıklı geldi bence ;)
 
@mhtozel Yurt dışından nasıl getiriyorsunuz? Site mi var gönderen yoksa yanınızda mı getiriyorsunuz?
 
@igneli
Gidip kendinizde alıp yanınızda getirebilirsiniz. Yada internet üzerinden sipariş verebilirsiniz. Ben kendi deneyimimi burada yazmıştım. Fikir alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Bıyıkov
Selamlar sevgili kardesim:
Konfor amaciyla ,degisiklik yaparak, rahat etmen icin bir kac ufak onerim olacak.
Maşayi , sele borusunu ve gidon, gidon bogazini yavas yavas karbonla degisip hem hafiflik hemde karbonun darbeleri nispeten absorbe etme özelliği kazanabilirsin.Birde kış aylarinda hava basincini izin verilen minimumda tutarsan konforuna artısı olur.
Kolay gelsin
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov ve MakRo
@ProfessionaL
Cube nuroad pro fe alabilirsin bu fiyata yurtdışından ..
Focus paralane serileri de var mesela ..
700-800₺ gibi rakamlara vizesiz ülkelere gidip, bisikleti alıp dönebilirsin .. Tax free yaptırıp KDV iadesinden yol masraflarını çıkartırsın, sıfır alacaksan kesinlikle yurtdışından al ..
 
@Fat1h

ama carraro ayni seyi yol bisikletlerinde de yapmiyor. her modeli, ithal markalarin muadil modellerinden agir kaliyor. Demek ki agir yapma sebepleri, saglamlik degil; inceltip hafifletmenin getirdigi maliyet artisinin islerine gelmemesi.

Yine soyluyorum; kaynak yerlerine biraz daha iscilik harcanmali, islem yapildiktan sonra bir sekilde torpulenmeli, puruzsuzlestirilmeli. Saglamliga etkisi olmayabilir ama ise gosterilen ozenin bir gostergesidir bence misal altta karsilastirma acik:


388100_D11.jpg
carraro-gravel-g2-20-vites-hidrolik-disk-fren.jpg388100_D22.jpgcarraro-gravel-g2-20-vites-hidrolik-disk-fren (1).jpg
 
Carraro G2 ve Carraro 062 seçeneklerini de inceledikten sonra benzer fiyata CRC den Cube Attain Race aldım. G2 nin listemde olmasının tek sebebi geniş lastiğin getireceği konfor artışı olacaktı yoksa asfalt dışına pek çıktığım yok. Ama kullandığım yolların asfalt durumu da pek iyi sayılmaz.
Geçiş yaptığım bisiklet 700x32c lastikli Giant Escape. Cube da 25c lastiğe geçtiğim için konforun düşmesini beklerken hissedilir derecede titreşimleri daha iyi emen bir bisikletle karşılaştım. Ciddi şekilde konforlu geldi. Komponent olarak pek iştah açıcı bir tablo yok. Tiagra setli ve jantları Alexrims çember ve sora göbekli sıradan jantlar. Tiagra kaliper frenleri de oldukça vasat buldum.
Konuşulduğu gibi kadronun geçişleri ve kaynak izleri gayet iyi duruyor.
Söyleyeceğim şu ki Carraro daha hafif ve kaynak geçişleri yumuşak kadro üretse getireceği maliyete kaçımız katlanmak ister soru işareti. Carraro fiyatları mevcut piyasada kullanılan komponentleri düşününce oldukça iyi. Bir de siz alıp karşınıza bisikletinizi seyrediyor musunuz bilmem ama sürerken gözüme batacak en son şey kaynak izleri sanırım. Yarım kilogramlık ağırlık farkını da bir çoğumuzun hissedebileceğini sanmıyorum. Mataranızın dolu veya boş olması kadar bir farkdan bahsediyoruz.
 
@Bıyıkov

Hocam selam , bence sele kılıfına boşa para vermeyin zira bir işe yaramıyor . Kısa süre sonra iyice ezilip dağılıyor altınızda ve seleyle aynı sertlikte muhatap oluyorsunuz.

Ben Topeak 3D Comfort RX Sele aldım ve acayip rahatladım. Tayt bile giymiyorum üstelik . Kemik ölçünüze göre araştırın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
Carraro gravel almaya kesin karar verdim. Bulunduğum ilde deneme fırsatım olmadığı için accell bisiklete mail attım. 1 gün bekledim cevap gelmeyince accell bisikleti aradım. Şöyle bir konuşma geçti telefonu açan bayanla;

Ben: Merhaba. Boyuma göre hangi bisikleti almam gerektiğine dair bilgi edinmek istiyordum.

Müsteri hizmetleri: Boyunuz nedir?

B: 1.77

MH: 46-48 kadro kullanabilirsiniz.

B: İyide hangi bisikleti alacağımı bile sormadınız. Her bisikletin ölçüleri farklı oluyor.

MH: Bir saniye lütfen!

B: (10 saniye kadar bekleme müziği dinledim)

MH: Sitemizde bulunan mail adresine bir mail atarsanız...

B: Zaten mail göndermiştim ama geri dönüş olmadı.

MH: Hmm öyle mi kontrol ediyorum... Evet gravel için bir mail gelmiş. Okunmuş ama cevap verilmemiş. Ben ilgileniyorum. Maili gerekli birime iletil mutlaka cevap verilmesini sağlayacağım.

B: Teşekkür ederim. İyi günler.

Sonuç olarak telefon konuşmasını pazartesi günü yaptım hala gelen giden yok. Ezbere cevap vermelerinden zaten çok bir beklentiye girmemiştim.

Neyse ben 52 kadro almaya karar verdim. Burada bir bayi ile pazarlık ettikten sonra siparişini vermek için firmayı aradılar ama ellerinde kalmamış. Gün içerisinde bir çok bisiklet bayilerinin sitelerine baktım. Çoğunda yok. 52 kadro satışta gözüken bayileri aradım elimizde yok dediler. Bulamadım bir türlü.

@Santaruins konunuzun linki atabilirmisiniz okumak isterim tecrubelerinizi. Gidip alma imkanım yok ama sipariş verebilirim fiyatı uygun olursa.
 
O diilde bu sonbahar/kış sezonu sahibinden'de bi sürü Carraro Gravel ilanı göreceğiz :) Piyasa gravele doydu artık sanırım. Graveli olmayan kalmasın vatandaş. Çocuğuna götür, eşine götür. Bütün ünlüler Carraro Gravel kullanıyor. Taçsız Kral Pele, Nayda Komenaçi ve Fenerbahçeli Cemil... :p
 
@igneli
siz yine telefonda yaşamışsınız ben Manisa'daki bayi de bunu yaşadım 58 kadro uyabilir diye düşünüyordum internetten farklı modellerin kadro oranları ile yakındı hemen hemen. 198 boyum var bayiye gittim. Satış görevlisi illa 55 kadro alın size tam gelir zaten 58 kadro yok bunda dedi, sonra ben diretince açtı kataloğa baktı ve varmış dedi. Deneme imkanını sordum "siz almadan getiremem, getirirsem de kesin almalısınız elimde kalırsa kime satarım" dedi. Mail attım 1 ay sonra ilgileniyoruz dediler. İnstagram sayfasından yazım telefon istediler arayan olmadı 1 ay sonra tekrar yazdım bu sefer ben aradım oradan oraya aktarıp durdular. Öyle olunca bir markadan soğuma geldi. İlk bisikletimi de accell'den aldım, Denizli bayisinden ama bu bayi ile yakından alakaları yok o kadar çok ilgililer ki anlatamam.
İngiltere'den arabası ile gelen bir aile dostu vardı benim bisikleti aldığım sürelerde gelmişler önceden haberim olmuş olsa İngiltere'den alıp onlarla getirtecektim. Kısmet seneye kaldı artık iş, Denizli'den bir arkadaşım bir dostu ile pinkbike üzerinden 2.el yt industries marka enduro getirdi Türkiye'dekinin yarı fiyatına.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri