Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

carraro gravel g2 ile 10-15km lik kesintili sürüşlerde konforlu yolculuk %65 oranında tatmin etti
fakat performans için gerekli ayarlamaları biraz da kendi acemiliğim nedeni ile tamamlayamadım (lastik basıncı ,vites fren ayarı)
ne gibi önerilerde bulunursunuz
 
Scudo
@MakRo
Aynen. Konya’da bir bayiye girdim. Bunun sadece 55 kadrosu ürettiler dedi. Sana büyük gelir bu dedi. Denettirmedi bile yani. Bugun baska bir bayiyi aradım. Elinde sadece 55 kadro vardı. Sordum bana olur mu diye, “Bi müşteri denemeden aldı gitti sende al” diyor bana. Nasıl bir tavsiye biçimi anlamadım :)

Aslında carraro’ya bi sempatim vardı ama senin gibi bende de bir soğuma olmadı değil.
 
@igneli
Malesef yerli bisiklet satıcıları kendi ayaklarına sıkıyorlar.
Hiç uğraşmayıp yurt dışından getirtmek en iyisi.
Özellikle şu sıralar birçok yerde indirim var. Çok da güzel kadrolar/bisikletler.
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
@ogokcek

''Carraro daha hafif ve kaynak geçişleri yumuşak kadro üretse getireceği maliyet'' ortalama 5.500 tl lik gravel g2 yi 10.000 tl yapmayacagina gore g2 o durumda dahi uygun fiyatli bir alternatif olurdu. Kaynak yerleri icin goze batma demeyelim de; ozenme diyelim. Bir de bazi insanlar takintilidir; bir kez gorunce aklindan hic cikmaz o :D

Accell bisiklet; bir cok komponent firmasi icin cok buyuk bir musteri aslinda. Tek tek degil de grup set olarak bakildiginda; sozgelimi Tiagra grup seti bir cok firmadan daha dusuk rakama tedarik edebiliyor olmalari fazlasıyla olasi. Yani tiagra seti diger firmalardan daha ucuza sunmakla da boyle aman aman bir mucize yapiyor filan degiller
 
Son düzenleme:
@lombardo

Accell bisikletin savunucusu değilim ve kendisini geliştirmesini ben de isterim. Ama mühendis gözüyle konuya bakacak olursam kaynak izlerini silmek için tahminimce hatırı sayılır bir ilk yatırım maliyeti olan tezgah vs. almaları gerekir. Yüksek adetlerde dediğiniz gibi bisikletin fiyatı iki katına çıkmaz ama hitap ettiği müşterilerin çoğu fonksiyon farkı yaratmayacak bir şeye fark ödemek istemeyecektir.
Cube Attain yol bisikletim ve Giant Escape şehir bisikletim var. Giant bilindiği üzere dünyanın en büyük kadro üreticisi ve onlar bile benim bisiklette alın borusu kaynak izlerini silip geri kalanı ile uğraşmamışlar. Sürerken göze çarpan yere özenip geçmişler. Satın alırken Cube ilk tercihim olmayacaktı ama fiyatlar ona itti. Cube kadro işçiliğine kasmış hakkaten ama onlarda janttan filan kısmışlar. Yani üreticiler için maliyet kaygısı bayağı yüksek.
Benim kendi görüşüm Gravel G2 ye adam gibi maşa ve jant seti koysalar daha tercih edilir olurmuş. Bir de Carraro 053D modeli var. Üzerinde Shimano Cyclocross jant seti var ve lastikler genişletilebiliyor ama maşa alüminyum. 062 ye koydukları maşanın bile kalitesinden şüphelerim var.

Takıntılılar için her zaman güzel seçenekler mevcut. Ama güzellik ucuza olmuyor. Karbon kadroda kaynak yok haliyle iz de yok. Accell kendini o yönde geliştirse daha memnun olurum.
 
  • Beğen
Tepkiler: lombardo
@gezgin gezer
Önerileriniz için teşekkürederim.

Aradığım özellikler arka ve öne bagaj takılabilmesi, hidrolik disk fren olması.

Carraro 052 yol bisikleti kullandım. Asfaltta ki her şeyi içimde hissetmek istemediğim için ve yolda ki çukurlardan dolayı sürpriz ile karşılaşmak istemediğimden dolayı gravel sistemlere bakıyorum. Çok fazla teknik bilgiye hakim değilim henüz.

(link)

Vitus bisikeltler nasıl bilmiyorum ama hem karbon olması, hemde hidrolik disk fren olması üstünde de tiagra bulunması güzel bir bisikletmiş gibi geldi bana.

(link)

Vitus ile aynı özelliklere sahip ama hidrolik değil frenleri.

O kadar çok bisiklet var ki hangisine bakacağımı şaşırdım ?

Bu arada wiggle'de ki fiyatlardan vergi düşüyor mu satın alma kısmına gelince yoksa yazan fiyatlar mı geçerli?
 
  • Beğen
Tepkiler: ProfessionaL
Salcanoyu kimse beğenmiyor ama bence muadillleri olan carraro model bisikletlerden kadro geometrisi olsun işçiliği olsun çok daha kaliteli
 
@igneli
Fiyatlar, ülke olarak türkiyeyi seçince vergiler düşmüş olarak görünüyor.

@igneli
Her durumda carrarodan iyidir diye düşünüyorum. :D
Özellikle dikkatimi çeken özellik lastikler WTB Byway 650b x 47c Tan Wall TCS Road Plus. Güzel jant/lastikler bileşimi. O lastiklerle yumuşacık bi sürüş olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@gezgin gezer
O vitus'lar bana da bu aralar göz kırpıyor. Bundan 2-3 ay önce rast gelmiş olsam İngiltere'den her yılın gelen aile dostuna siparişini verip onlar ile getirdim seneye kaldı. Gözüme takılan 2 modeli var en önemlisi de XXL kadrosunun olması.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bazilari çine gidiyodu acaba gravelciler olarak bi avrupa turu mu yapsak
 
Gravel bisiklet trendi sayesinde MTB satışlarında ve kullanıcılarında düşüş mü var? 1 ay önce bisiklet satıcısında gördüğüm Gravel bisikletler satılmışken karbon MTB'ler olduğu gibi duruyordu =(
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
arkadaşlar carraro gravel g2 nin arka freninden geldiğini düşündüğüm ses sanırım kadronun içinden giden tellerden geliyo öyle ki titreşime sebep oluyo ne gibi sorun olabilir
 
Carraro gravel almaya kesin karar verdim. Bulunduğum ilde deneme fırsatım olmadığı için accell bisiklete mail attım. 1 gün bekledim cevap gelmeyince accell bisikleti aradım. Şöyle bir konuşma geçti telefonu açan bayanla;

Ben: Merhaba. Boyuma göre hangi bisikleti almam gerektiğine dair bilgi edinmek istiyordum.

Müsteri hizmetleri: Boyunuz nedir?

B: 1.77

MH: 46-48 kadro kullanabilirsiniz.

B: İyide hangi bisikleti alacağımı bile sormadınız. Her bisikletin ölçüleri farklı oluyor.

MH: Bir saniye lütfen!

B: (10 saniye kadar bekleme müziği dinledim)

MH: Sitemizde bulunan mail adresine bir mail atarsanız...

B: Zaten mail göndermiştim ama geri dönüş olmadı.

MH: Hmm öyle mi kontrol ediyorum... Evet gravel için bir mail gelmiş. Okunmuş ama cevap verilmemiş. Ben ilgileniyorum. Maili gerekli birime iletil mutlaka cevap verilmesini sağlayacağım.

B: Teşekkür ederim. İyi günler.

Sonuç olarak telefon konuşmasını pazartesi günü yaptım hala gelen giden yok. Ezbere cevap vermelerinden zaten çok bir beklentiye girmemiştim.

Neyse ben 52 kadro almaya karar verdim. Burada bir bayi ile pazarlık ettikten sonra siparişini vermek için firmayı aradılar ama ellerinde kalmamış. Gün içerisinde bir çok bisiklet bayilerinin sitelerine baktım. Çoğunda yok. 52 kadro satışta gözüken bayileri aradım elimizde yok dediler. Bulamadım bir türlü.

@Santaruins konunuzun linki atabilirmisiniz okumak isterim tecrubelerinizi. Gidip alma imkanım yok ama sipariş verebilirim fiyatı uygun olursa.
Ben 178 cm boyundayım. 55 kadro aldım. 1 aydır kullanıyorum uygun olduğunu düşünüyorum. Ama iç bacak olcunuzude hesaba katip ölçülere daha detaylı bakmanızda fayda var.
 
iyi forumlar herkese ilk gravel sürüşümden yalan yanlış hissiyatım yolu direk hissetmem yani sanırım ön maşadan kaynaklı bütün yol bozukluğunu alıyor olmam oldu bu da bana hibrit özelliğinin %70 inin yol bisikleti tarafında kalıyor gibi geldi .
carraro gravel g2 28" ile schwalbe g one lastikleri ile pek içime sinmeden yaptığım ayarlar performans konusunda tatmin etse de konfor ve kullanım kolaylığı açısından alışık gelmedi .
siz bu tip bisikletlerinizde şehir içinde konfor (sele ,lastik ayarı vb.) ve kullanım kolaylığı (yol banketlerinden iniş çıkış duruş pozisyonu vb.) için neler yapıyorsunuz?
Yaklaşık 1.5 aydır G2 kullanıyorum. Sele kılıfı ve pesli tayt ile 2 saate kadar suruslerde sorun yaşamıyorum. Lastikleri ben sizin aksinize performans anlamında yeterli bulmadığım ve genelde yol sürüşü yaptığım için değiştirmeyi düşünüyorum. Şehir içinde hiç kullanmıyorum. Schwalbe one ları biraz daha uzun köy gezilerim için kenara koyup 28 yada 30luk bir lastik al.ak istiyorum. Zaten size danışmak istediğim bir konu da bu. Jantlar 622x15. Bu janta fabrika cikisi 38lik lastik takmak biraz anormal geldi bana. Siz nasıl bir lastik önerirsiniz yolda performans için?
 
Mesela bu lastik için ne dersiniz?
(link)
Turkiyede de mevcut 28mm olarak.
 
Merhaba,
Bir konuda ciddi kargaşa yaşıyorum. Gravel tarzı bir bisiklet almak istiyorum. Hem Aydos'un içinde hem de sahilde kullanabileceğim tarzda. Mosso Monza'yı çok beğendim (fiyatını da beğendim :) ) ama bisikletin cyclocross mu gravel mı olduğundan emin değilim.

Bisiklette Sora set var ve dişli oranları 50-34'e 11-32 şeklinde bu oran gravel tarzına daha çok uyuyor gibi. Tecrübeli arkadaşlar gravel tarzına daha yakın olduğunu teyit edebilirse aranıza katılacağım.

Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.

Bisiklet Link: (link)
 
Merhaba,
Bir konuda ciddi kargaşa yaşıyorum. Gravel tarzı bir bisiklet almak istiyorum. Hem Aydos'un içinde hem de sahilde kullanabileceğim tarzda. Mosso Monza'yı çok beğendim (fiyatını da beğendim :) ) ama bisikletin cyclocross mu gravel mı olduğundan emin değilim.

Bisiklette Sora set var ve dişli oranları 50-34'e 11-32 şeklinde bu oran gravel tarzına daha çok uyuyor gibi. Tecrübeli arkadaşlar gravel tarzına daha yakın olduğunu teyit edebilirse aranıza katılacağım.

Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.

Bisiklet Link: (link)

Hangisine daha çok benzediğini kafana takma. Zaten adı Mosso Monza Cyclocross olan bisikleti beğendiysen durma, bedenine uygun olan boyu al ve bin.
Bisiklet tecrübesine sahip değilsen, yol bisikleti ve türevlerini sürmeye başlayınca bir süre her yerinde ağrılar olur, sonra vücudun alışır ;)
 
Gravel tanımı batıda da tam anlaşılabilmiş bi tür değil. Fakat herkesin anlaştığı bir husus var o da illa ki "dropbarlı" olacak. Gravel dediği Türkçede "mıcır, çakıl" anlamına geliyor. Basitçe MTB gibi hayvani lastikler ve süspansiyonlar olmayacak, yol bisikleti gibi ince lastikli ve rijit olmayacak, illa dropbarlı olacak, bu aralığa giren her bisiklete "gravel" denebiliyor. Fakat yukarıdaki fotodaki gibi uçuk kaçık tasarımlar da çıkıyor arada. O zaman tanım iyice zorlaşıyor. Cyclocross ve gravel arasındaki çizgi belli belirsiz. Rahat ediyosanız alın gitsin.
 
Geri