slckats
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 12 Mart 2018
- Mesaj
- 744
- Tepki
- 1.118
- Yaş
- 44
- Şehir
- Bursa
- İsim
- Selçuk Atış
- Başlangıç
- 1986—87
- Bisiklet
- Kron
- Bisiklet türü
- Cyclocross
Yine carrarodan hafifmis. Bir dukkanda agirligini tarttirdigim 11,8 kg cikmistı. Bu turdeki bir bisiklet icin cidden cok agir. Ozellikle Carraronun tamamiyle tiagra donanim ile gelmesine ragmen bu kadar agir olması pek hoş değil. Muadillerine baktigimiz da ornegin specialized diverge claris setli olmasina ragmen 10,3 kg. Bu durum kadro kalitesini fazlasıyla ortaya koyuyor. Tamam bir tanesi claris setli olmasina ragmen 7000 tl iken digeri Tiagra setli ve 4-5 bin tl ama sanirim su an param olsa kadro kalitesine yatirim yapmayi tercih ederdim.Gerek görsel gerekse donanım olarak olmuş gibi duruyor.Ayrıca carraro ya göre bin lira daha ucuz ve maşa üzerinde bagaj delikleri mevcut. Tabi ki 11.5 kg olması ve 2 tane kadro boyu sunmaları dışında. Bu aralar bisan atakta bir model de onlar çıkarırsa ortalık biraz hareketlenebilir.
çok beğendim kazasız belasız binin. Boya olayı da iyi olmuş isteyene boya yapıyorlar mı? Tek renk olunca mı yaptılar ?Geçtiğimiz sene Carraro Sportive 330'u Gravel bisiklete çevirdim. Seti Tiagra 4703 ile değiştirdim, hidrolik olan frenleri mekanike çevirdim. Tiagra 4703 3X10 sistem olduğu için 30 vitesli bir Gravel bisiklet ortaya çıktı. Sonrasında fabrikasında da boyattım kırmızıya.
Üzerindeki orjinal Scwalbe Kojak 700X35C lastikleri yazın kullanıyorum. Kış kullanımı ve toprak yok kullanımı için CST Pro 700X35C aldım. Aynı zamanda kış şartları için çamurluk eklemesi de yaptım. Yazın söküp o şekilde kullanıyorum. Bike packing yaparak tura da rahatça çıkabiliyorum. Resimleri ekliyorum.
Teşekkür ederim. Biraz da bütçe işi. Çünkü hidrolik ST kollar bütçemi aşıyordu. O sebeple mekanik tercih ettim. Tabi çıkan Deore XT seti kolları vs de sattım. Oradan da yaklaşık 1000TL katkı oldu.tanzerkantik
çok güzel olmuş kazasız belasız,neden hidrolikten mekaniğe çevirdiniz?
Teşekkürler. Farbrikada boya işi biraz hatır gönül işi Ama sanayide de yapılabilecek bir şey. Kimyasal boya temizleme yaptırıp bir oto boyacıda çok güzel iş çıkar. Özellikle ana renklerde ya da zaten boyamada olan bir aracın rengi işinizi görürse bedav bile yapar tanıdık bir boyacı.çok beğendim kazasız belasız binin. Boya olayı da iyi olmuş isteyene boya yapıyorlar mı? Tek renk olunca mı yaptılar ?
Fiyat iyi; geometrisi belli değil ama lastik, gidon ve vites oranlarına bakılırsa yoldan çok araziye yönelik. Ayrıca maşanın açısı da epey yatık gözüküyor (bu da arazi kullanımına yönelik).Corellinin yeni modelini gördünüz mü? Fiyatı uygun geldi.. (sıfır bisiklete göre)
(link)
Gravellarda daha düşük vites oranları bulmak pek mümkün değil zaten. arkaya 11x34 dişliler koysalar daha iyi olabilirdi ama çok göze batacak bi durum değil bence.Tam Corelli Goat'ı övecektim ama, 30'luk aynakola 32'lik rubleyi yeterli görmüşler, övemiyorum malesef. Bu bisikletle dağa çıkılmaz (normal insan çıkamaz, performans kasan çıkar, ona lafım yok). Ya o aynakol dişlisini ufaltın, ya da adam gibi tabaklı çanaklı ruble takın şuna arkadaş. Bozuk yolda tırmanacak bu alet, düz yolda gitmeyecek.
NOT: Gidon seçimi muhteşem.
Bilmediğimden soruyorum. Nedeni açıklayabilir misinizTekerleri sabitlemek için sokma mil değil de mandal (QR) kullanılmış olması büyük eksi.
Aslında piyasadaki modellerle karşılaştırıldığında haklısınız, en geniş aralık bu alette. Fakat bana 28*32 bile yetmiyor. Bazı çok dik rampalarda bisikleti elime almak zorunda kalıyorum. Ama tabi ben yüklü gidiyorum. Şimdi tekrar düşündüm ve doğru yahu, 30*32 yetecektir. Hemen mesajımı düzelteyim.Gravellarda daha düşük vites oranları bulmak pek mümkün değil zaten. arkaya 11x34 dişliler koysalar daha iyi olabilirdi ama çok göze batacak bi durum değil bence.
Birçok "pahalı marka" gravellarda bile halen 50x34 aynakol, 11x32 arka dişliler var.
Bilmediğimden soruyorum. Nedeni açıklayabilir misiniz
@Murat B. söküp takması çok daha zor olmuyor mu? Sırf o rahatlığı için QR tercih edilebilir gibime geliyor. Aradaki fark çok çok büyük mü?Sokma mil, QR'a göre çok daha az esnediği için özellikle maşanın mukavemetini arttırıyor. Bisiklet daha stabil oluyor, çukura falan girdiğinizde fren diskinin balataya sürtmesi gibi sorunlarınız olmuyor.
Sokma mil, QR'a göre çok daha az esnediği için özellikle maşanın mukavemetini arttırıyor. Bisiklet daha stabil oluyor, çukura falan girdiğinizde fren diskinin balataya sürtmesi gibi sorunlarınız olmuyor.
QR'ı söküp takması daha kolay ama tekeri ne sıklıkta söküyorsunuz ki? Veya 5 saniye yerine 15 saniyede sökmek size ne kaybettirir? Süspansiyon olmadığı için MTB'deki kadar büyük bir fark olmasa da ciddi bir fark söz konusu. Bence varsın bisiklet yarım kilo daha ağır olsun ama QR yerine TA olsun...@Murat B. söküp takması çok daha zor olmuyor mu? Sırf o rahatlığı için QR tercih edilebilir gibime geliyor. Aradaki fark çok çok büyük mü?