Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Arkadaşlar triban 520 ile aranıza katıldım. İndirim vardı 3000 tl idi.. bir de denemek için değil arkada paketli olan vardı. Valla karbon maşa, full sora set olunca, bir de ömür boyu kadro garantisi ile muhatap bulmak kolay olduğundan aldım gitti.

İşin çok acemisiyim. Kullandığım yanlış teknik ifadeler sebebi ile şimdiden özür diliyorum.

Üzerinde 25 lik lastik var fakat kısa zamanda 28 lik ya da 32lik lastik takacağım.

Biraz kullanayım da performansını göreyim önce. Zaten ağır sayılmam 186 boy 80 hatta 79kgyim. Xl boy aldım gayet iyi oldu gibi.

Bir tane salcano cyclocross bulmuştum fakat kargo ile gelecekti. Açıkcası kargodan hatalı sıkıntılı bir ürün çıkar mı diye korktum.

Mosso monza'yı ise aynı fiyata o da sora fakat ekstra sadece mekanik disk fren veriyor ama karbon maşa vermiyor diye bıraktım. Biraz daha ağır tabii.

Bakalım.. kullanıcılarının öneri ve tavsiyelerine açığım.
 
Scudo
@Samsam @ali önder @igneli
İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.
Kadro boyu 55 ,turuncu renk
@DarthApex bu arada kaynak izleri gerçekten göze batabilecek şekilde fakat asıl amacım ucuz bi gravel bisiklet almak olunca böyle oldu .
ayrıca SCHWALBE G-ONE SPEED lastik bakım , değişimi hakkında tecrübeli olan var mı
ve gravel sahipleri lastik basınçlarını nasıl ayarlıyor
 
@ippon
Trek 920 cok beğendiğim bir model ağabey gule gule kullan diyecem ama zaten masallah araniz guzel :)
 
@ippon
Yanlız belirtmek isterim ki bisikletin taşıma kaoasitesinin içinde bisikletin kendi ağırlıği hesaba katılmiyor. Kullanıcı artı bagaj agirligi olarak hesaplanıyor. Giant'a mail yoluyla sormstum onları verdigi bilgi bu yonde
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Herkese hayırlı günler dilerim.
Benim merak ettiğim bir şey var fikirlerinizi almak istiyorum. Scott sub cross 40 (2016) hibrit bisikletimi gravel tarzına çevirmek mantıksız bir hareket mi. Özellikle maliyet açısından fazla mı yorucu olur diye düşünmüyor değilim. Fren kolları gidon vs. vs. derken bu işin sonu gelmez gibi sanki... ??
 
@ProfessionaL

Buna yorum yapabilecek var mı :)

Anyroad üstündeki tüm parçalar neredeyse seri dışı. Kollardan vitese rubleye kadar. 5300 TL.
Fastroad 3x9 sora set var. Pozisyon olarak daha yatıkbir yapıda. 4300 TL

Fastroad i alırsam dropbar dönüşümü için gereksiz tüm parçaları ve vites sistemini satıp yeni nesil sora ya da tiagrayı 500 TL gibi bir farkla kapatabilirim diye düşünüyorum.

Beni düşündüren 3 yılı geçmiş bisikleti bu fiyatlara almak mantıklı mi. Kadro 5 yıl parçalar 2 yıl garantili imiş
 
@Genç89
cümleyi eksik yazmışım, turda daha fazla yüklemeyi düşünüyorsanız olarak düzeltebiliriz.
diğer taraftan kulandığım hardtrail 29er mtb ön arka 24 telli :)
teli zorlayan/kıran genelde stabil yükler değil de darbesel kaynaklı aşırı tansiyondur.

115-120kg çok da fazla gibi düşünmeyin,
ağır çekimde videolara bakın internette elimizle bükemediğimiz karbon çemberlerin bile anlık nasıl esnediği şaşırtıyor.

920 için YouTube kullanıcı deneyimlerine bakabilirsiniz, neyi değiştirmişler neden memnunlar gibi...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
İçeriden bilgi veriyorum (bir CX kullanıcısı olarak) eğer ki 46-36 aynakol oranları haricinde bir dişli oranı kullanılıyorsa o bisiklet cyclocross değildir, CX rüzgarına kapılmış firma gazlamasıdır. Haa diyecek olursanız ki ''46-36 çok matah bişey midir?'' aksine, bilakis CX yarışlarına girmiyorsanız gerek duymayacağınız baş belası dişli oranıdır.

İşin asıl kısmı bundan 5 -10 sene öncesinde CX bisikletler pazara nasıl yeni bir soluk getirdiyse ve firmalar tarafından CX olmayan CX çeşitlemeleri piyasaya pompalandıysa şu sıralar aynısı Gravel bisikletler üzerinden yapılmakta.

Aslına bakarsanız sahip olduğum CX bisiklette safkan bir cyclocrossta olmayan ek özelliklere sahip, katalog olarak ''commute/cyclocross'' olarak geçmekte. Tur bagaj deliklerine ve çamurluk deliklerine sahip, bir yandan da 700x50 lastiklere kadar müsait maşa ve jantlara sahip (bu da beni bir Gravelden farksız kılabiliyor), 5 yıldır amacına uygun şekillerde (ve çoğu zaman fazlasını da talep ederek) kullandığımı düşüyorum. Her gün işe gidip gelmek için karlı havalarda dahil olmak üzere kullandım, 20+ kilolar yükleyip kamplı turlar da yaptım, lastiklerimi inceltip şehir hayatına da adapte oldum, yeri geldi sadece araziye girip çılgın attım.

Geometri o kadar da büyütülecek bir şey değil açıkcası. Balanssız yük yükleyince her bisiklet agresif olur, önemli olan heybe ve ''pack''lerinizin ağırlık dengesini iyi kurun yüklerken. Gravel bisikleti gravel bisiklet yapan diğer bisikletler ile arasındaki farkı bunca sayfadır kaçırıyorsunuz ey ümmet-i velespit! Son olarak sadece bu alamet-i farikayı yazıp kaçıyorum, topiğe can gelsin ve kısır döngüden çıkabilelim. Sıkı Tutunun! ;

650b

Hayırlı forumlar :)
 
Son düzenleme:
Herkese selamlar. Birkaç haftadır devam eden kararsızlığımı sonlandırıp kendimce uygun olduğunu düşündüğüm bir rakama Carraro Gravel G2 gri/turuncu bir bisiklet edindim. 20 yıl sonra ilk defa ikitekere binen ve hayatında ilk defa dropbarli bir bisiklet kullanan biri olduğum için çok heyecanliyim. Akşam şöyle bir yarım saat kadar turladım. Yarın götürüp servisine ilk kurulum ve ayar kontrollerini yaptıracağım. 30 dakikalık ilk izlenimler: Oturma ve tutus pozisyonu kısa bir sürüşte hiç rahatsız etmedi. Sele kılıfı yada jelli tayt şart. 30 dakikada bile yamuldum. Hidrolik fren deneyimi çok ilginç ve konforlu geldi bana. Lastikler biraz geniş. Bana güven verdi ilk sürüşümde kendimi rahat hissettim. 23/25 liK bir lastikle zorlanabilirdim. Decathlondan aldığım aydınlatma ve van rysel kask i da çok kullanışlı hafif ve rahat buldum. Km saati de aldım ama sanırım yarın usenmezsem iade edecegim. Ya daha ucuz birsey yada nabiz kadans olcen bir saat daha mantıklı geldi su anda.

Herkese iyi haftasonlari...
 
@fahrettin akansu
120 kg tur bisikleti için yüksek bir değer değil. Bu tarz turlara çıkanlar genellikle 40-50 kg gibi yüklerle çıkıyorlar. Benim bahsettiğim sorun ağırlık meselesi değil. Gürkan Genç gibi bu ağırlıklarla araziye girmek sorun olacaktır. Tekrarlıyorum çok bozuk olmayan yollarda 28 delikli jant seti bu ağırlıklar altında belki sıkıntı çıkarmayacaktır ama dağlık, ormanlık yollarda bu ağırlıklar sarsıntıdan, titreşimden ötürü çok daha fazla baskıya sebebiyet verecektir.
Dağ bisikletlerine gelince 28 tel yine anlaşılabilir bir durum. Çünkü bu bisikletlere kullanıcı harici yük yüklenmiyor ve bu tür bisikletler dağ yolları gibi yolun falan geçmediği koşullarda yarışmak için üretiliyorlar. Bundan dolayı hafiflik oldukça önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Kadro üstü çanta tavsiyeniz var mıdır? Sabahları yanıma alacağım anahtar telefon para vs küçük eşyaları koyabileceğim. Telefon kullanılabilen çantalar var onlar çok kullanışsız geldi bana ama siz ne dersiniz?
 
@Bıyıkov rockbross ürünlerine bakabilirsiniz, ali express te satılanlarına.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
@ProfessionaL

Fastroad 2019 modelini alın hocam 6500TL olması lazım.
 
@Serrchi
650b kuyuya atılan güzel taş olmuş, biraz CX ile yazayım iyice karışsın :)

CaadX beni tecrübeme göre daha yol bisikletçisine uygun hızlı tur odaklı bir araç, hatta kötü iklimlerin sevilen kış bisikleti.
kabloları SuperX'deki gibi olsaydı omuzda koşarken boruları daha rahat tutulabilirdi.
2016'da Berk de CaadX ile TransContinental koşmuştu hatta, yarışta birkaç CaadX daha hatırlıyorum.

Kullandığınız bisiklet dediğiniz gibi çok yönlü olmasıyla gerçekten başarılı bir araç ama safkan CX gibi denemez,
Çoğu gravelin sürüşte CaadX benzeri bir hissiyata sahip olduğunu duyuyorum konuşmalardan hatta.
Mares veya Crux kullansaydınız büyük ihtimalle tüm yıl kullanmaktan memnun kalmayabilirdiniz :)

46x36 olayına gelirsek bu oran hala üretilse de;
uzun zamandır aynakol ve fren/vites kollarının sadeleşip 1x sistemlerin UCI yarışlarında da finale koştuğu bir dönemdeyiz.
Shimano 1x sistemlerden GRX modelini sunana kadar kaçmasaydı bu geçiş çok daha önce olurdu hatta.

Aslında CX bisikletleri çok uzun senelerdir var hatta ilk yarışlar da 1900'ler başı Fransa'ydı doğru hatırlıyorsam.
-ama Türkiye içerisindeki popülaritesi dediğiniz gibi son yıllarda artmış olabilir,
belki biraz konfor beklentisi, belki biraz hantallıktan kurtulmak odaklı, yurtdışında çok tercih edilmeyen,
tam cx olmayan arada kalmış modeller de ülkemizde uygun fiyatından ötürü tercih sebebi oldu.
---

Tüm seçenekler içerisinde yol bisikleti ana segmentken, diğer tüm çeşitler zamanla bunun üzerinden türedi,
bazısı temelinden ayrışarak günümüze kadar geldi. market bisikletlerini klasman dışı bırakırsak;
CycloCross bu noktada Gravel ve Adventurebike segmentlerinin atasıdır diyebiliriz bence.

Hatta günümüz mtb kavramı bile çok yeni, sanırım 80'lerin sonu şekillendiği dönemler,
bunun da eskisine gittiğimizde yine dropbar ve klasik barlar kullanıldığını ve CX üzerinden türediğini görebiliz.
---

650b konusu ise belirli boyutun altındaki kadrolarda kesinlikle olması gerekli,
ama boyu 180 ve üzerindekilerin yine 29er/700c kullanmasında sıkıntı yok,
aralarındaki fark ufak olsa da engel aşarken ve stabilde hızı koruma açısından farkları var biraz.
 
@Guanzo45
Anyroad 2016 ve sonrasında donanım değişti 1 için tiagra 4700, 2 için sora 3000 kullanılmaya başlandı. Bence değerlendirilebilir.

@ProfessionaL
 
@mhtozel

Anyroad 2015 modeldi. Eger 2016 olsaydı düşünmeden alır cıkardım.

Üstündeki donanıma baktım Shimano yazıyor. görüntü tourneyin aynısı. elde kalan parçaları takalım da bisiklet olsun mantıgı ile yapılmıs geldi. O yuzden malesef cıktım. yoksa kadro yapısı olarak fastroad a göre daha dik oturma pozisyonuna sahip bir bisikletti.

Bu arada bilenler icin Anyroad Gravel olarak mı geçmektedir. Yol bisikleti gibi bir yapısı yok oturus pozisyonu baya dik gibi geldi bana

@Guanzo45
Bütcemin üstünde maleseff :)
 
@ProfessionaL
Evet hocam anyroad gravel bir bisiklet, anyroad 1 2015 de seri dışı tiagra, anyroad 2 de seri dışı sora kullandı. Ben de antroad 1 var aktarıcılarda 460 filan yazıyor. 4600 serisinin hemen hemen aynısı ama dişli oranı 11-34 mesela... bu arada sahibinden de gayet güzel fiyatlar düşüyor geçen hafta 2017 anyroad 2; 3500 tl den satıştaydı.
 
Geri