Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Gravel ve yol bisikleti arasında kaldım.
28 Carraro Gravel G2 20v H.Disk modelini düşünüyorum.
Evde trainer için kullandığım yol bisikletim var.
Acaba Gravel'e yol jant setini ve lastiklerini takıp kullanabilir miyim. GNC kanalında gördüm, oluyor sanırım.
Araziye çıkacağım zaman kullanırım diğerini.
 
Scudo
Gravel ve yol bisikleti arasında kaldım.
28 Carraro Gravel G2 20v H.Disk modelini düşünüyorum.
Evde trainer için kullandığım yol bisikletim var.
Acaba Gravel'e yol jant setini ve lastiklerini takıp kullanabilir miyim. GNC kanalında gördüm, oluyor sanırım.
Araziye çıkacağım zaman kullanırım diğerini.
G4 kullanıcısıyım jantların göbeğinde için sokma mil kullanmışlar bilginiz olsun sıkıştırmalı miller olmuyor.
 
G4 kullanıcısıyım jantların göbeğinde için sokma mil kullanmışlar bilginiz olsun sıkıştırmalı miller olmuyor.
Çok bilgim yok o konuda. RS10 jant seti var elimde. Bunları kullanmam mümkün olmaz mı. Ayrıca sokma mil alsam..
 
Çok bilgim yok o konuda. RS10 jant seti var elimde. Bunları kullanmam mümkün olmaz mı. Ayrıca sokma mil alsam..
trainer ın hangisi (ben btwin in ride 500 kullanıyorum) eğer sıkıştırmalı mile uygunsa sokma mil olmuyor yada ben beceremedim. Bir ara aparat falan bulursam almayı düşünüyorum.
 
En basit seviyesi var bende. Tacx Satorı Pro T1870
Onu ellemeyeceğim sabit dursun diyorum. Ona ayrı arka jant almıştım. Trainer lastiği taktım. Haliyle dışarı çıkacağım zaman arka tekeri falan değiştirip öyle çıkıyorum ama sanırım çıkma jant dengesiz. Her defasında fren ayarları bozuluyor sağa sola kaydırıyorum kadroya çarpıyor lastik falan sıkıntı veriyor. Onun için dışarıda kullanmak için yol bisikleti ile gravel arasında kaldım.
Kocaeli'de yaşadığımdan çok yokuş yerler var, Kartepe olsun, Yuvacık olsun, Körfez köyleri, Kandıra falan bisiklet için güzel parkular var. Yollar fena değil ama e5'te çok yamalı yollar var. Gravel iyi olur diye düşünüyorum. Normalde yol bisikleti diye kafaya koymuştum ama şimdi Gravele döndüm. Eğer jant değişikliği kolay olacaksa direk gravel alacağım.
 
En basit seviyesi var bende. Tacx Satorı Pro T1870
Onu ellemeyeceğim sabit dursun diyorum. Ona ayrı arka jant almıştım. Trainer lastiği taktım. Haliyle dışarı çıkacağım zaman arka tekeri falan değiştirip öyle çıkıyorum ama sanırım çıkma jant dengesiz. Her defasında fren ayarları bozuluyor sağa sola kaydırıyorum kadroya çarpıyor lastik falan sıkıntı veriyor. Onun için dışarıda kullanmak için yol bisikleti ile gravel arasında kaldım.
Kocaeli'de yaşadığımdan çok yokuş yerler var, Kartepe olsun, Yuvacık olsun, Körfez köyleri, Kandıra falan bisiklet için güzel parkular var. Yollar fena değil ama e5'te çok yamalı yollar var. Gravel iyi olur diye düşünüyorum. Normalde yol bisikleti diye kafaya koymuştum ama şimdi Gravele döndüm. Eğer jant değişikliği kolay olacaksa direk gravel alacağım.
Gravel alma sebeplerimi bende belrtirken sizle aynı sebepleri saymıştım. Yol bisikletinde yollarımızda giderken bile sıkıntılar yaşıyoruz. Zaten yollar hep stabilize :)
 
Merhaba,
Biraz cahilliğime verin ama gravelimi ilk defa iki gün önce kullandım mtb den geçince viteslere ve mantığına hala alışamadım o yüzden sormak istiyorum.
Sol taraftan ön aynakol için ayarlama yapıyoruz ama birinci dişliye veya ikinci dişliye kendisi mi atıyor :srnsml: ? Çünkü ne kadar çabalasam da dişliyi değiştiremedim Vites kolunu ittirdiğimde tık sesini duyuyorum kolda ama dişlide herhangi bir değişim yok.. Eğer biz vites kolu ile değişiyorsa servise götüreceğim çünkü.
 
Yanlış ölçmediysem bisiklet ölçülerim bu şekilde. Carraro Gravel G2'de hangi kadro bana uygun olur.
C-t 51-52 arası bir şey çıkıyor. Büyük kadro mu almak gerek küçük kadro mu? 50 veya 52 almam gerek
 

Dosyalar

  • bisiklet Olculeri.jpg
    bisiklet Olculeri.jpg
    53,1 KB · Okunma: 53
@syildirim0151
Vites teli gerginliğiniz doğru ayarlı olmadığından vites değişmiyor olabilir. Eliniz yatkınsa internette bulabileceğiniz videolara yardımıyla kendiniz ayarlayabilirsiniz. Ya da bisikletçiye ayarlatabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Merhaba,
Biraz cahilliğime verin ama gravelimi ilk defa iki gün önce kullandım mtb den geçince viteslere ve mantığına hala alışamadım o yüzden sormak istiyorum.
Sol taraftan ön aynakol için ayarlama yapıyoruz ama birinci dişliye veya ikinci dişliye kendisi mi atıyor :srnsml: ? Çünkü ne kadar çabalasam da dişliyi değiştiremedim Vites kolunu ittirdiğimde tık sesini duyuyorum kolda ama dişlide herhangi bir değişim yok.. Eğer biz vites kolu ile değişiyorsa servise götüreceğim çünkü.
Ön viteste 3lü sistem var yani alt ve üst vitese ek bir de ara vites var. Vitesi arada bırakıyor olabilirsiniz. Buna dikkat etmenize rağmen atmıyorsa vites ayarı yaptırmanız gerekir. Tavsiyem önce nasıl yapıldığını bir ustadan izleyin, daha sonra kendiniz video yardımıyla uğraşırsınız. Benim bisikletimde ön aktarıcı konumsal olarak fabrika çıkışı yükseğe monte edildiğinden usta aktarıcının konumunu da ayarlamıştı. Böyle bir durum varsa, alt vites üst vites ve tel gerginliği ayarları ile çözemeyebilirsiniz boştan yere uğraşmış olursunuz.
Yanlış ölçmediysem bisiklet ölçülerim bu şekilde. Carraro Gravel G2'de hangi kadro bana uygun olur.
C-t 51-52 arası bir şey çıkıyor. Büyük kadro mu almak gerek küçük kadro mu? 50 veya 52 almam gerek
50 kadro olacaktır. 52'de tercih edebilirsiniz. Büyük kadro alırsanız daha uzun mesafelerde daha rahat sürüş sağlanacağı küçük kadro alırsanız daha agresif ve kontrollü sürüş sağlanacağı söylenir. Bizzat tecrübem olmadığından bu böyledir diyemiyorum fakat çok yerde böyle okudum.
 
Yanlış ölçmediysem bisiklet ölçülerim bu şekilde. Carraro Gravel G2'de hangi kadro bana uygun olur.

C-t 51-52 arası bir şey çıkıyor. Büyük kadro mu almak gerek küçük kadro mu? 50 veya 52 almam gerek

İki haftadır Carraro G4 52 kadro kullanıcısıyım.
Boyum 173 iç bacak boyum 76
Daha önce kadro boyunda tecrübe yaşamama rağmen hata yaptım 52 kadro aldım.
Boyun ve omuz ağrısı sebebiyle gidon boğazını 9 cm den 6 cm çekmek zorunda kaldım.
Boyunuz ve iç bacak boyunuz kaç cm?
 
Son düzenleme:
Selamlar, gidon sargıları için ayrıca satılan bant var mıdır? Elektrik bandıyla bantlanmış, gözüme hiç hoş gelmiyor 😄20200827_005348.jpg20200827_005420.jpg
 
Ön viteste 3lü sistem var yani alt ve üst vitese ek bir de ara vites var. Vitesi arada bırakıyor olabilirsiniz. Buna dikkat etmenize rağmen atmıyorsa vites ayarı yaptırmanız gerekir. Tavsiyem önce nasıl yapıldığını bir ustadan izleyin, daha sonra kendiniz video yardımıyla uğraşırsınız. Benim bisikletimde ön aktarıcı konumsal olarak fabrika çıkışı yükseğe monte edildiğinden usta aktarıcının konumunu da ayarlamıştı. Böyle bir durum varsa, alt vites üst vites ve tel gerginliği ayarları ile çözemeyebilirsiniz boştan yere uğraşmış olursunuz.

Dikkatli bir şekilde itmeme rağmen ve tık sesini hissetmeme rağmen aktarıcı atmıyor büyük ihtimal dediğiniz gibi ayarda sıkıntı var. Teşekkür ederim bilgi için
 
Dikkatli bir şekilde itmeme rağmen ve tık sesini hissetmeme rağmen aktarıcı atmıyor büyük ihtimal dediğiniz gibi ayarda sıkıntı var. Teşekkür ederim bilgi için
Bisikleti sürerken değil, yanı başında gözlemleyerek kolu çok daha fazla ittirin. Daha fazla baskıya ihtiyacı olabilir. Sanırım siz ara vites (hayalet vites de diyorlar) sesini duyup bırakıyorsunuz. Elinizle bastırırken bir yandan aşağıdan gözünüzle aynakol vites aktarıcısını gözlemleyin, ne kadar yana kayıyor. Biraz kayıyor ve bırakıyorsanız dediğim gibi olabilir. Daha fazla ittirmenize izin vermiyorsa, bir bisikletçiye götürün.
 
Bisikleti sürerken değil, yanı başında gözlemleyerek kolu çok daha fazla ittirin. Daha fazla baskıya ihtiyacı olabilir. Sanırım siz ara vites (hayalet vites de diyorlar) sesini duyup bırakıyorsunuz. Elinizle bastırırken bir yandan aşağıdan gözünüzle aynakol vites aktarıcısını gözlemleyin, ne kadar yana kayıyor. Biraz kayıyor ve bırakıyorsanız dediğim gibi olabilir. Daha fazla ittirmenize izin vermiyorsa, bir bisikletçiye götürün.
Akşam dediğiniz gibi yandan gözlemlerim tekrardan ama itebileceğim kadar itmiştim yine de değişiklik olmamıştı. Ara vites dediğiniz galiba zincirin aktarıcıya sürtmesini engellemek için olan unsur
 
Akşam dediğiniz gibi yandan gözlemlerim tekrardan ama itebileceğim kadar itmiştim yine de değişiklik olmamıştı. Ara vites dediğiniz galiba zincirin aktarıcıya sürtmesini engellemek için olan unsur
Aynakol üzerinde büyük dişli ile küçük dişli arasında bir orta dişli daha varmış gibi davranmasını sağlayan ayar oluyor o hayalet vites. Yol bisikletlerimizde 3 adet dişli çarkı yok. Yani orta dişli yok. Biz vitesi aktarırken önce orta dişli hizasına gelince bir tık atıyor. Orada bir dişli çarkı daha varmış gibi davranıyor. Biz vites kolunu ittirmeye devam edince aktarıcı, zinciri diğer vitese geçiriyor. Olay bu.
 
Aynakol üzerinde büyük dişli ile küçük dişli arasında bir orta dişli daha varmış gibi davranmasını sağlayan ayar oluyor o hayalet vites. Yol bisikletlerimizde 3 adet dişli çarkı yok. Yani orta dişli yok. Biz vitesi aktarırken önce orta dişli hizasına gelince bir tık atıyor. Orada bir dişli çarkı daha varmış gibi davranıyor. Biz vites kolunu ittirmeye devam edince aktarıcı, zinciri diğer vitese geçiriyor. Olay bu.

Bu güzel bilgi için çok teşekkür ederim 🙏
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Gravel ve yol bisikleti arasında kaldım.
28 Carraro Gravel G2 20v H.Disk modelini düşünüyorum.
Evde trainer için kullandığım yol bisikletim var.
Acaba Gravel'e yol jant setini ve lastiklerini takıp kullanabilir miyim. GNC kanalında gördüm, oluyor sanırım.
Araziye çıkacağım zaman kullanırım diğerini.
G2 modelinde jant göbekleri de Qr mandallı her hangi bir sıkıntı olmaz ama dediğiniz rs10 jant sevi bildiğim kadarı ile v-fren sistemi uyumlu. Sizdeki yol bisikleti jantını kullanabilirsiniz fakat ölüme dört nala gidiyor olursunuz malum fren yok. G2 modelinde de her hangi bir v/kumpas fren için bağlantı yeri bulunmuyor.

Eğer lastiği inceltmek istiyorsanız sizi gravel almaya iten şey ne? Disk frenli bir yol bisikleti istiyorsanız yine carraro içinde bulunan İnceleme - Carraro Cr Race 053 Disk modelini tercih edebilirsiniz, galiba 35c'ye kadar lastik destekliyor diye hatırlıyorum.

Cyclocross'tan gravel'a devşirme monzayı toplarken bir çok şey öğrendim tecrübe ettim Bisiklet toplamanın yeri bambaşka. Ama şu anki düşüncelerime şubatta ilk boş kadroyu aldığımda sahip olsam almazdı ya dağ bisikleti toplardım yada 2 bisiklet yerine hem yola hem kısmi olarak bozuk yola uygun hidrolik disk frenli bir yol bisikleti tercihim olurdu. Endurance yada ilk seri yol setli gravellar gibi.
 
G2 modelinde jant göbekleri de Qr mandallı her hangi bir sıkıntı olmaz ama dediğiniz rs10 jant sevi bildiğim kadarı ile v-fren sistemi uyumlu. Sizdeki yol bisikleti jantını kullanabilirsiniz fakat ölüme dört nala gidiyor olursunuz malum fren yok. G2 modelinde de her hangi bir v/kumpas fren için bağlantı yeri bulunmuyor.

Eğer lastiği inceltmek istiyorsanız sizi gravel almaya iten şey ne? Disk frenli bir yol bisikleti istiyorsanız yine carraro içinde bulunan İnceleme - Carraro Cr Race 053 Disk modelini tercih edebilirsiniz, galiba 35c'ye kadar lastik destekliyor diye hatırlıyorum.

Cyclocross'tan gravel'a devşirme monzayı toplarken bir çok şey öğrendim tecrübe ettim Bisiklet toplamanın yeri bambaşka. Ama şu anki düşüncelerime şubatta ilk boş kadroyu aldığımda sahip olsam almazdı ya dağ bisikleti toplardım yada 2 bisiklet yerine hem yola hem kısmi olarak bozuk yola uygun hidrolik disk frenli bir yol bisikleti tercihim olurdu. Endurance yada ilk seri yol setli gravellar gibi.

Ağırlıklı olarak asfaltta sürüş yapıyorum ve yol bisikletini seviyorum. Ancak yokuşlarda çok zorluk çekiyorum. Carraro G2 'nin 11-34'lük dişlisi cezbetti bilhassa. Kullandığım Bianchi SLR 200'de 12-28 sanırım.
İş yerim 15 km mesafede. Bagaj takılı olarak kullanıyorum yol bisikletini mecburen. MTB çok yoruyor asfaltta ince lastik olmasına rağmen (Kron XC 750 var)
Kullanacağım yere göre gerektiğinde ince lastik takarım gerektiğinde orjinal lastikleri ile dağ tepe giderim, turlara katılırım diye Gravel istiyordum. Ama yokuş ve asfalt performansı MTB'den çokta farklı olmuyorsa tabi bu mantıksız olur.

Hidrolik disk frenli bir yol bisikleti de olabilir dediğiniz gibi. Onlara da bakıyorum.


İki haftadır Carraro G4 52 kadro kullanıcısıyım.
Boyum 173 iç bacak boyum 76
Daha önce kadro boyunda tecrübe yaşamama rağmen hata yaptım 52 kadro aldım.
Boyun ve omuz ağrısı sebebiyle gidon boğazını 9 cm den 6 cm çekmek zorunda kaldım.
Boyunuz ve iç bacak boyunuz kaç cm?
boyum 1.74, iç bacak boyum eksik ölçmediysem 75cm, ben biraz dik sürmek istiyorum bel ağrısı çekmemek için. O nedenle küçük kadro almam daha iyi olur gibi sanki.
 
Son düzenleme:
Geri