Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Goat 2 çıkmadığı ve hala beklediğim için geçici goat 1 vermişlerdi, 2 kez bindim ve sanırım daha da binmem... Fren performansı aşırı kötü... Bir noktada acil fren yapmam gerekliydi, frenlere asılmama rağmen duramadım, şans eseri kurtardım.

Vites değişme konusu içler acısı, ön vites değiştirmek için 20 kez denemem gerekiyor. Vites ayarlarını 2 kez bisikletçiye yaptırmama rağmen...

Goat 2 gelirse ona bir bakacağım, en olmadı satıp carraro g2 yaparım.

Corelli nin çokkkk yol alması lazım çokkk... Cidden pişmanım şu an...

Vites değişimi ve fren performansına kadronun etkisi var mı ? ( bağlantı , kaynak noktaları vs? )
 
  • Beğen
Tepkiler: Smhcetinkaya
Scudo
Vites değişme konusu içler acısı, ön vites değiştirmek için 20 kez denemem gerekiyor. Vites ayarlarını 2 kez bisikletçiye yaptırmama rağmen...
Bisikletçi sanırım vites ayarını iyi yapmamış yada ayar yapmasını bilmiyor.
 
@Superevo en ufak alakasi yok hocam kadro ile vites sistemi problemi arasinda. Ha kazali olur mm rik eğik olur vs o zaman bi ihtimal

Anlamadığım nokta insanlar neden bu corelli bisikletin peşinde bu kadar çok koşuyor, ön siparişte verdikleri paraları geri istediklerinde corelli vermiyor mu ?

Beklenti çok yükselince vites ayarı bozuk olan bisikleti kötülemeye gidiyor iş :)

Bisiklet gelmiyorsa almayın bu kadar basit tek bisikleti corelli mi yapıyor..
 
Uygun diye sipariş veriliyor aradan 6 ay geçiyor, her ay siparişiniz gelecek hafta teslim olacak deniliyor. Sabırla bekliyorsun... Sen sipariş verirken x birim olan dolar 6 ay sonra y birim oluyor. Başka bisiklete döneyim diyorsun paranı da geri öderler sorun yok. Ama başka bisikletler 5000 den 6000 e hatta 6500 e fırlamış oluyor... Sonra çok bilmiş insanlar da bu kadar müşterisini hor gören firmayı niye şikayet ediyorsunuz almayın diyerek ahkam kesiyor... Klasik türk mantığı... Yavuz hırsız ev sahibini bastırır misali...
 
Arkadaşlar en son çocukluğumda nerdeyse 20 yıl önce bisiklet kullanmış biri olarak soruyorum. Diyelim aldığımız bisikletin üzerinde 700x38 lastik geldi sonrasında ben gravelimde ara ara kullanmak için 700x25 lastik ve iç lastik alsam bisikletin üzerindeki jantta kullanabiliyor muyum. Yoksa her lastik ölçüsünün ayrı jant ölçüsü mü oluyor
 
Arkadaşlar en son çocukluğumda nerdeyse 20 yıl önce bisiklet kullanmış biri olarak soruyorum. Diyelim aldığımız bisikletin üzerinde 700x38 lastik geldi sonrasında ben gravelimde ara ara kullanmak için 700x25 lastik ve iç lastik alsam bisikletin üzerindeki jantta kullanabiliyor muyum. Yoksa her lastik ölçüsünün ayrı jant ölçüsü mü oluyor
Max 28mm takılıyor ETRTO 15X622'ye
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat_88
Gravel'in asfalt yolda hızına dair pek video göremedim.
Normal tempoda yol bisikletinde 25-35 arasında rahat kulanabiliyorken MTB'de bu 15-20 arası oluyor. Gravelde yol bisikleti lastiği taktığımız zaman ortalama hızı ne olur. Yol bisikletine yakın olur mu. Hem yol hem gravel kullanan varsa aradaki fark nasıldır. Yoldan geçince keşke almasaydım asfaltta istediğim gibi çevir çevir gitmiyor diyorlar mı?
Hem yol hem cyclocross-gravel kullanıyorum. Ortalamaya çok takılan birisi değilim ama illa ki yol ile arasında fark var. Şehir içinden ziyade trafiğin az olduğu ortamda sürdüğüm zaman yol ile ortalama 25 iken gravel ile 20 falan oluyor ama benim bisikletler de şöyle bir fark var.
Yol bisikleti kadro olarak tam bana göre, 2x11, 50-34 / 11-28 dişli oranı ve 25c schwalbe durano plus 700x25c ve suluk ve yüksüz 9 kg.
Gravel bisiklet, kadro olarak 58 olsa da biraz küçük kalıyor, 1x10, 38 (oval) / 11-42 dişli oranı ile chayong 700x38c ve suluk ve yüksüz tahminimce 10-10.5 kilo.
Şehir içi dur kalklı yollarda da yolda 16-20, gravel ile 14-16 oluyor. Ben trafik ışıklarında bolca dururum. Graveldaki lastik schwalbe g one serisi ile aynı sırt desenine sahip. Tekli sistemin iyi yanı rampalar biraz daha rahat iken, kötü değil ama dezavantajlı yanı yokuş aşağı boşta inmek oluyor :)

Ama iki bisiklet yerine ikisinin arası bir bisiklet daha doğru olur. Yerli model bu grupta neredeyse yok. (link) şu mesela tam ikisinin arası iyi bir jant seti ile 32c veya 28c lastik ile iyi işler yapılabilir.
 

Dosyalar

  • IMG_20200904_175234.jpg
    IMG_20200904_175234.jpg
    1,2 MB · Okunma: 76
  • IMG_20200904_175149.jpg
    IMG_20200904_175149.jpg
    764,2 KB · Okunma: 73
@silahsor3 hay ağzına sağlık kardeşim. Herkese güzel bir cevap oldu 👏👏👏
 
Goat 2 çıkmadığı ve hala beklediğim için geçici goat 1 vermişlerdi, 2 kez bindim ve sanırım daha da binmem... Fren performansı aşırı kötü... Bir noktada acil fren yapmam gerekliydi, frenlere asılmama rağmen duramadım, şans eseri kurtardım.

Vites değişme konusu içler acısı, ön vites değiştirmek için 20 kez denemem gerekiyor. Vites ayarlarını 2 kez bisikletçiye yaptırmama rağmen...

Goat 2 gelirse ona bir bakacağım, en olmadı satıp carraro g2 yaparım.

Corelli nin çokkkk yol alması lazım çokkk... Cidden pişmanım şu an...
Şu Goat 1.0 a tam niyetleniyorum elim sipariş ver butonuna gidiyor frenlerin mekanik olması aklımı karıştırıyor ve fren konusunda hemen hemen herkez aynısını söylüyor. Bütçe olarakta malesef fazla alternatifide yok frenleri hidrolik sistem ile değiştirme imkanı yok sanırım aliexpreste fren teli ile kontrol edilebilen hidrolik kaliperler var verim alınabilir mi acaba?
 
Şu Goat 1.0 a tam niyetleniyorum elim sipariş ver butonuna gidiyor frenlerin mekanik olması aklımı karıştırıyor ve fren konusunda hemen hemen herkez aynısını söylüyor. Bütçe olarakta malesef fazla alternatifide yok frenleri hidrolik sistem ile değiştirme imkanı yok sanırım aliexpreste fren teli ile kontrol edilebilen hidrolik kaliperler var verim alınabilir mi acaba?
Mosso gvl290 270 serisi daha çok gravele benziyor ama mtb nin dropbar versiyonu gibi aynı fiyat bandında daha çok gravele benziyor frenleri goat 1 den daha iyi incelemeni tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Mosso gvl290 270 serisi daha çok gravele benziyor ama mtb nin dropbar versiyonu gibi aynı fiyat bandında daha çok gravele benziyor frenleri goat 1 den daha iyi incelemeni tavsiye ederim
Evet inceledim de gayet güzelmiş Goat 1.0da aynakol claris 50x34 sanırım mossoda tourney 46x30 sanırım bu konuda hangisi daha avantajlı olur acaba?
 
Evet inceledim de gayet güzelmiş Goat 1.0da aynakol claris 50x34 sanırım mossoda tourney 46x30 sanırım bu konuda hangisi daha avantajlı olur acaba?
Yol bisikletine yakın olsun dersen goat 1, mtb ye yakın olsun dersen gvl290/270. Grx setlerde aynakol 46/30 g2 ,g4 de ve all trailde ruble 11/34. bu bisiklette de 46/30 ayna 11/34 ruble var. eğer g2, all trail lerde gözün varsa aynı dişli oranlarına sahip (Rublede ara vitesler farklı tabi) kullanıcıya bağlı. gvl de tek handikap kilosunun 13,9 olması.
 
Yol bisikletine yakın olsun dersen goat 1, mtb ye yakın olsun dersen gvl290/270. Grx setlerde aynakol 46/30 g2 ,g4 de ve all trailde ruble 11/34. bu bisiklette de 46/30 ayna 11/34 ruble var. eğer g2, all trail lerde gözün varsa aynı dişli oranlarına sahip (Rublede ara vitesler farklı tabi) kullanıcıya bağlı. gvl de tek handikap kilosunun 13,9 olması.
Aslında kullanma amacım şehir içi köy yolları vs günlük gezi ve turlar için şehir içerisinde ince tekerden korktuğum için yol bisikleti düşünmedim gravel almak istemem de bu yüzden en iyisi bı Goat alıp frenlerin biraz iyileştirmek olucak fakat kadro kalitesi nasıl pek bir bilgide yok açıkçası ve firma ilgisizligide çabası
 
Aslında kullanma amacım şehir içi köy yolları vs günlük gezi ve turlar için şehir içerisinde ince tekerden korktuğum için yol bisikleti düşünmedim gravel almak istemem de bu yüzden en iyisi bı Goat alıp frenlerin biraz iyileştirmek olucak fakat kadro kalitesi nasıl pek bir bilgide yok açıkçası ve firma ilgisizligide çabası
Mossonun kadrosu goat dan daha kaliteli duruyordu.
 
@undefined dostum rica etsem lastikleri fotoğraf çekip gönderebiir misiin ? bende 700x38c kullanıyorum. 700x32c geçmeyi planlıyorum bikaç ay sonra
 
Geri