Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Merhaba
Goat 1 almıştım sele yükselip alçalmadığı için servise götürüp bıraktım. Servis fabrikayı aramış yeni sele borusu gönderiyorlarmış. Ne yapacak nasıl yapacak pek fikrim yok. Bisiklete binemeden işlem yapılıyor canım sıkıldı. Başına benzer şey gelen varmı ?
 
Scudo
@aey

Ben de aynı bisikleti satın almak istiyorum ama sorduğum hiçbir yerde stok yoktu. Hele aldığınız fiyat muhteşem. Eğer sizin alacağınız yerde birden fazla mevcutsa rica etsem satıcıyı paylaşır mısınız?
 
Selamlar. Öncelikle o yolu kazasız belasız indiğiniz için büyük geçmiş olsun . Aynı yolda Sedona 820 ile inerken düştüm ve sol el boksör kemiğimi kırdım. Elim kolum paramparça oldu, kafamı yere çarptım , gözümdeki gözlük paramparça oldu. Mtb ile iniş daha konforlu olurdu kısmında haklılık payınız var . Ben düşüşümdeki sıralamayı şöyle yapıyorum. İlki kadro boyu bana küçük bir bisikletti. İkincisi yokuşu çıkarken kapattığım amortisörleri açmamıştım. Nedeni 2,10 lastiklerin yeterince amortisör görevi göreceğini düşünmemdi. Son olarak faydası olur muydu tam emin değilim ama sele boyunu mümkün mertebe azaltıp bisiklet üzerinde küçülseydim belki düşüşü engelleyebilirdim fakat özellikle yüksek hızlarda arazide iniş yaparken düşünmek için çok fırsatınız olmuyor. El bileklerinin titreşimden gidonu tutamaz hale gelmesi kısmında da sizinle aynı fikirdeyim .Mtb'de el bileklerim yolun aktardığı titreşimden ya da yorgunluktan istemsizce gidondan ayrılmış ta olabilir anlık bir olaydı tam hatırlamıyorum.
Gelelim drop barlı bisiklete.. Lastik ölçüsü 2,0 ve hd frenli bir bisiklet. Ben o dağ yolunda iniş yaparken hep droplara inerim ve ne çok gevşek ne de çok sıkı tutarım . Size de nacizane tavsiyem bu yönde olur. İniş yaparken pedallar üzerinde dengede durup kendinizi olabildiğince geriye yaslayıp ve hatta seleye tam anlamıyla oturmanızı da önerebilirim . Bu şekilde (bu dağ yolu özelinde söylüyorum) olabilecek en kötü senaryo da dahil (kıştı,geceydi, bisiklette kerameti kendinden menkul bir far vardı ve ensemde şimşekler çakıyor , sular seller gibi akıyordu ,yağmur ve rüzgardan göz gözü görmüyordu.- Şiddetli sağanak , arazideki derin yarıkların ortaya çıkmasını sağlıyordu. - Sanki yüksek debiyle akan taşlı ve çamurlu bir dere yatağından bisikletinizle son sürat indiğinizi düşünün.) bir çok kere çıkıp indim ama tek düşüşümü mtb ile gerçekleştirdim. Mtb konfor olarak size graveldan fazlasını vaad edebilir fakat düşmeyeceğinizin garantisini vermez. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Merhaba. Yazdıklarınızdan baya acı tecrübe ettiğiniz anlaşılıyor. Umarım kalıcı yara almadan iyileşmişsinizdir. O yoldan yaklaşık 1 ay önce kelebek gidonlu, 26x1,75 lastikli şehir bisikletimle hızlı iniş yapmıştım. O daha konforlu, titreşimleri daha iyi sönümleyebiliyor. Bir de yıllardır sürdüğüm, tanıdığım, tepkilerini bildiğim bisiklet, onun güveni de var tabi. Onla inerken çoğunlukla ayakta, dizlerim kırık olarak sürmüştüm. Bir iki virajda hızımı tam ayarlayamadım. Dönemeyeceğimi anlayınca bir ayağım açık, arka tekeri kaydırarak toplamıştım. Bu gibi bazı yerlerden sorunsuz geçince istemsizce kahkaha attım sürerken. Bazı anlarda kendimin limitlerindeydim. Dediğiniz gibi taşlık yolda böyle hızlı gidince her şey anlık oluyor. Görmeniz ile yapmanız bir oluyor. O da tecrübeyle, içgüdüsel oluyor. Çok eğlenceliydi ama tehlikeliydi, tersi durumda sizin de belirttiğiniz gibi sonuçları ağır olurdu. Yol bittiğinde bu kadar risk almamalıydım dedim açıkcası.

Bu gravel benim ilk dropbarlı bisikletim ve daha önce hiç kullanmamıştım. Acemiliğim hala devam ediyor. Bununla inişimde diğerinden daha yavaş olmama rağmen çok daha zorlandım. Pozisyon almada, gidon tutuşunda, frenlemede falan ilk başlarda yapaylık oluyor. Kendiğinden, doğallıkla yapamıyorum. Sonradan düzeltiyorum. Sürerken çeşitli denemeler yapıyorum alışmak için. Bu rotayı da onun için seçmiştim. Zor şartta bisikletin tepkileri, benim hakimiyetim nasıl olacak bakmak için gittim. Söylediğiniz gibi droplara inip sürmek daha iyi kontrol sağlıyor. Bu noktada ben biraz fazla sıkı tuttum muhtelemen. Üstten sürerken elimden kayınca gidon o endişeyle işi sağlama almışım. Bu sefer de titreşim sanki katlanarak arttı. Daha yorucu oldu. Öyle ya da böyle çok şükür sağ salim indim. Tekrar geçmiş olsun size, kazasız belasız sürüşler.
Teşekkür ederim. Eski sayfaları taradım ama yenilere bakmamıştım. Meğer siz baya değerlendirme yapmışsınız. Hepsini okudum..:)

Daha önce yazdığım gibi ilk kez drop kullanacağım.Biraz onu düşünüyorum biraz da tek aynakol olmasını. Bugün son kez gidip bir daha inceleyeceğim. Mosso'yu tercih sebebim bayi ile tanışık olmam. tabi g2'de güzel. Bakalım sonucu sizinle paylaşırım.

Bu benim de ilk dropbarlı bisikletim. Söylendiği kadar var açıkcası. Kullanıp biraz alışmaya başlayınca daha hakim oluyorsun bisiklete, kullanması daha kolay geliyor. Tek aynakolun dişli sayısını bilmiyorum. Sürdüğünüz yerlerde vites dişli oranları işinizi görecekse dert etmeyin. Bir de aldığınız fiyat çok iyi açıkcası. Beğendiyseniz çok kurcalamadan alın derim
 
Son düzenleme:
G2'nin maşasında bagaj ya da matara vs takmak için delik yok mu? Varsa da her bacakta kaç tane var?
İçten birer tane var maalesef maşaya kafes vs takmak için delik yok aparat adaptör vb. şeyler şazım büyük eksiği o bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
İlk merak ettiğim bisikletin şarjı bittiğinde bisikletin mobilitesi nasıl değişiyor. Sürmesi zor mu oluyor, o haliyle bile -şarj sıfırken-uzun yol yapılır mı?
Ortalama hızınız ne kadar değişiyor. Mesala 100 kmyi normal yol bisikleti ile kaç ortalama ile alıyordunuz şimdi e gravel ile kaç oldu.

Aslında halen erken ama değişik türde sürüşler yapma şansım oldu.

Uzun yoldan kasıt 100 km ve üzeri ise, batarya olmadan, onca yolda yokuşlar da illa ki olacaktır, eziyet olur diye düşünüyorum. Tahminim sorma sebebiniz bu bisikletle tura çıksak, yolda şarjı bitse, o gece çadırda kamp yapsak, bataryasını şarj etme şansımız olmasa, ertesi günkü 100 km sürüşü boş bataryayla yapabilir miyiz şeklinde. Yoksa çok mu senaryo yazdım :) Bilenler bilir, Karaman-Konya gibi bir yol rahatlıkla yapılır. Neredeyse dümdüz yol, öyle bir yolda sorun olmaz ama öylesi de çoğu yerde yok ülkemizde.

100 km yolu çocukluktan sonra yapmadım. Son zamanlarda en çok 60 km yaptım. Motor 25 km/s’e kadar destek oluyor. Tahminim 15 km/s hızla bitireceğim yolu 22 ile bitirdim. Yola yabancıydım, çok fazla dur-kalk yaptım GPS’i kontrol etmek için. Yine iş çıkışı saati Beşiktaş’ta trafiğe girdim, o da ciddi yavaşlattı. Batarya doluysa 100 km yolda 25+ km/s rahatlıkla yapılır bence. Yokuş aşağı ve düz yolda 30-40 ve üzeri yapılır, yokuş yukarıda da motor desteğiyle 25’in altına düşülmez. Gerisi de kişide bitiyor zaten.

Ortalama hız kadar mesafeye katkısı önemli aslında. Normalde sürüşe çıkınca 100 km’ye kadar sürüş yapan biri mesafe kapasitesini 2 ile çarpabilir dolu batarya ile. Hatta yol koşullarına göre 3’le de çarpılabilir. 100 km’den uzun sürenlerse yaptıkları mesafenin üzerine 100 ekleyebilirler. Tabi ki yol/hava koşulları, kişinin kapasitesi, ne kadar terlemek istediği, ne amaçla sürüş yaptığı çok fazla faktör var ama en kaba hesapla birkaç sürüşümde hissettiğim bu oldu.
 
@Robinson Crusoe
Peki yedek batarya taşınabilir mi? İkinci batarya olsa bisiklete kolayca takılabilir mi?
Hedefim 300 kmyi rahat gitmek. Normalde gidebiliyorum, gitmişliğim de var.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Bugün gittim ve bisikleti aldım. Kadro boyu 50. Şehir içi 7 km aralıksız sürdüm. Yanımdan bir yol bisikletçisi beni solladı :). İşlerden dolayı uzun süremedim. Dropları fazla kullanmadım, tekniğini anlamaya çalıştım. Açıkcası biraz garipsedim. Ancak hızlanma, hafiflik ve yol tutuşu çok hoşuma gitti. Koltuk yüksekliği ve ayarını bir kaç kez değiştirdim, hala tam ayarı bulamadım sanırım. Evim 3. katta. Asansör bozukmuş elimde çıkardım baya rahat taşıması. Şimdilik en büyük derdim sele. Malzemesi baya sert geldi ama alışılır zamanla. Deneyimledikçe yazacağım sizlere.. Hepinize teşekkür ederim.


@aey

Ben de aynı bisikleti satın almak istiyorum ama sorduğum hiçbir yerde stok yoktu. Hele aldığınız fiyat muhteşem. Eğer sizin alacağınız yerde birden fazla mevcutsa rica etsem satıcıyı paylaşır mısınız?

Fiyat konusu hesaplamalarımdan biraz farklı oldu. Bir düşük model için fiyat verilmiş, haliyle biraz yükseldi ama yine de aldım. Konya ERBAŞ bisikletten aldım. Ancak şu durumu belirteyim, 1 ay önce gidip incelemek istediğimi söyleyince ellerinde yoktu. O gün yanımda fabrikayı arayıp sipariş ettiler fakat gelmesi biraz gecikti. Hatta ben vazgeçmiştim. Sonra geldiğini görünce inceledim. Bugün de aldım :) . Fakat, sanırım eski listeye göre sipariş oldu ve fiyat şu an o yüzden biraz uygun. Yarın gün içinde ellerinde var mı sorarım sizin için.



Bu benim de ilk dropbarlı bisikletim. Söylendiği kadar var açıkcası. Kullanıp biraz alışmaya başlayınca daha hakim oluyorsun bisiklete, kullanması daha kolay geliyor. Tek aynakolun dişli sayısını bilmiyorum. Sürdüğünüz yerlerde vites dişli oranları işinizi görecekse dert etmeyin. Bir de aldığınız fiyat çok iyi açıkcası. Beğendiyseniz çok kurcalamadan alın derim

Teşekkür ederim. Aldım bakalım havalar soğumadan tadını alırız inşallah.
 
@hamlet2006 Yedek batarya demek ekstra 3 kg demek ve yurt dışı fiyatı 500€. İnternetten bakındığımda iç piyasada bulamadım ben, muhtemelen yurt dışından getirtmek lazım.

Kapağında 4 tane vida var, onları söküp takmak gerekiyor. Yine kapağı çıkardıktan sonra bataryanın çıkışı da kolay değil, ön tekere, maşaya çarpıyor takılıyor. Taka çıkara zamanla alışılabilir ama çok da kullanıcı dostu yapmamışlar.

Özetle mümkün ama pek pratik değil.
 
@aey

Hayırlı olsun yeni yol arkadaşınız. Genelde tekerinize taş değmesin deriz ama Gravel bisiklette taş toprak ne isterse değebilir :) İncelemenizi merakla bekliyorum.

Uzun zamandır performans tipi yol kullanıcısıyım, artık biraz yavaşlayıp etrafımdaki doğanın keyfini çıkarmanın ve kamplı tura çıkma yaşımın geldiğini hissediyorum.

Safkan yol bisikletlerinin sizi geçmesi çok doğal, en başta lastikleriniz başka sınıfa mensup. Ayrıca sürüş pozisyonu da yol kadar aerodinamik değil haliyle.

Stok konusunda yarın arayacağım firmayı. Belki sizin selamınızı söylersem fiyatta da bir güzellik yaparlar.
 
İçten birer tane var maalesef maşaya kafes vs takmak için delik yok aparat adaptör vb. şeyler şazım büyük eksiği o bence.
Olmaması büyük eksik gerçekten de. G4'te dışta 2 tane var. G2'de olmaması,belki de G4 için bir pazarlama stratejisi olabilir.
 
Gravel g2 ye decathlon da satılan matara kafesi bağlantı aparatından 2 tane alıp bagaj takılabilir sanki.
 
Bugün, Bisan All Trail Eco'nun üstüne bindim.Görünüşünü falan çok beğendim,mekanik disk fren yerine,hidrolik disk fren olsa alabilirdim. Çok hoşuma gitti.
 
Bugün gittim ve bisikleti aldım. Kadro boyu 50. Şehir içi 7 km aralıksız sürdüm. Yanımdan bir yol bisikletçisi beni solladı :). İşlerden dolayı uzun süremedim. Dropları fazla kullanmadım, tekniğini anlamaya çalıştım. Açıkcası biraz garipsedim. Ancak hızlanma, hafiflik ve yol tutuşu çok hoşuma gitti. Koltuk yüksekliği ve ayarını bir kaç kez değiştirdim, hala tam ayarı bulamadım sanırım. Evim 3. katta. Asansör bozukmuş elimde çıkardım baya rahat taşıması. Şimdilik en büyük derdim sele. Malzemesi baya sert geldi ama alışılır zamanla. Deneyimledikçe yazacağım sizlere.. Hepinize teşekkür ederim.




Fiyat konusu hesaplamalarımdan biraz farklı oldu. Bir düşük model için fiyat verilmiş, haliyle biraz yükseldi ama yine de aldım. Konya ERBAŞ bisikletten aldım. Ancak şu durumu belirteyim, 1 ay önce gidip incelemek istediğimi söyleyince ellerinde yoktu. O gün yanımda fabrikayı arayıp sipariş ettiler fakat gelmesi biraz gecikti. Hatta ben vazgeçmiştim. Sonra geldiğini görünce inceledim. Bugün de aldım :) . Fakat, sanırım eski listeye göre sipariş oldu ve fiyat şu an o yüzden biraz uygun. Yarın gün içinde ellerinde var mı sorarım sizin için.





Teşekkür ederim. Aldım bakalım havalar soğumadan tadını alırız inşallah.
hocam ben de aynı biiskletten arıyorum arıyorum bulamıyorum. nerdeyse her bayiyi aradım ama sonuç negatif. yardımcı olabilirseniz ben de çok memnun olurum :)
 
Bugün, Bisan All Trail Eco'nun üstüne bindim.Görünüşünü falan çok beğendim,mekanik disk fren yerine,hidrolik disk fren olsa alabilirdim. Çok hoşuma gitti.

Bisan tıpkı logosundaki at gibi şaha kalktı bu sene. Kadrolarda işçilik kalitesi gerçekten çok iyi. Hidrolik frene ve GRX sete sahip normal All trail benim de takip listemde. Fiyatı rakibi Mosso GVL700'e göre biraz yüksek ancak kadro kalitesi için değeceğini düşünüyorum.

Eleştireceğim başlıca nokta rengi değil 1x çekiş sistemli opsiyonu olmayışı. Ayrıca 38mm yerine 42mm lastiği desteklemeliydi. Trendleri takip etmek gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Sadettin Z. All Trail olabilir ama soralı ve de mekanik diskli eco alınır mı bilemedim. En azından ben almam. 2021 kışına kadar şimdiki MTB ile devam edip,o zaman 2. el bakınacağım gibi.
 
@Sadettin Z. All Trail olabilir ama soralı ve de mekanik diskli eco alınır mı bilemedim. En azından ben almam. 2021 kışına kadar şimdiki MTB ile devam edip,o zaman 2. el bakınacağım gibi.

Belki başlangıç yapmak isteyip çok bütçe ayırmak istemeyen kullanıcıya hitap edebilir. Yol bisikletimde uzun ve sarsıntılı inişlerde frene basmaktan parmakları düzleşmiş bir kullanıcı olarak hidrolik disk freni kesinlikle değişmem. GTX kolun ergonomik iyileştirmeleri de hafife alınır gibi değil. Bu nedenle Eco serisi radarımın dışında.

Dövizdeki sert hareketlere ve başkanlık seçimi gibi risklere bakıldığında önümüzdeki sene bu günleri çok ararız gibi geliyor. İkinci ele şimdiki sıfır fiyatını verebilirsiniz. İmkan varsa alın derim
 
@Sadettin Z. Ben de HD frenciyim,o nedenle ECO almam,diğeri içinde şimdilik o kadar bütçe ayıramam,bir süre daha aynı bisikletle devam gibi duruyor .
 
Bugün gittim ve bisikleti aldım. Kadro boyu 50. Şehir içi 7 km aralıksız sürdüm. Yanımdan bir yol bisikletçisi beni solladı :). İşlerden dolayı uzun süremedim. Dropları fazla kullanmadım, tekniğini anlamaya çalıştım. Açıkcası biraz garipsedim. Ancak hızlanma, hafiflik ve yol tutuşu çok hoşuma gitti. Koltuk yüksekliği ve ayarını bir kaç kez değiştirdim, hala tam ayarı bulamadım sanırım. Evim 3. katta. Asansör bozukmuş elimde çıkardım baya rahat taşıması. Şimdilik en büyük derdim sele. Malzemesi baya sert geldi ama alışılır zamanla. Deneyimledikçe yazacağım sizlere.. Hepinize teşekkür ederim.




Fiyat konusu hesaplamalarımdan biraz farklı oldu. Bir düşük model için fiyat verilmiş, haliyle biraz yükseldi ama yine de aldım. Konya ERBAŞ bisikletten aldım. Ancak şu durumu belirteyim, 1 ay önce gidip incelemek istediğimi söyleyince ellerinde yoktu. O gün yanımda fabrikayı arayıp sipariş ettiler fakat gelmesi biraz gecikti. Hatta ben vazgeçmiştim. Sonra geldiğini görünce inceledim. Bugün de aldım :) . Fakat, sanırım eski listeye göre sipariş oldu ve fiyat şu an o yüzden biraz uygun. Yarın gün içinde ellerinde var mı sorarım sizin için.





Teşekkür ederim. Aldım bakalım havalar soğumadan tadını alırız inşallah.

Hayırlı olsun, bol bol pedallamak nasip olsun. Bisikletin sele, gidon yüksekliğini kendinize göre ayarlayınca daha rahat edersiniz. Nette kolaylıkla bulabileceğiniz temel bikefit bilgileriyle ön ayarlamayı yapın. Sonra test sürüşü yapıp ufak düzeltmelerle kendinize göre son haline getirirsiniz. Ben bisikleti görmeden, binmeden tamamen nette okuduklarım kadarıyla sipariş vermiştim. 52 beden aldım. Boyuma göre düzenleyince rahat edebildim. İlk başta bisiklete oturduğumda sanki bi tık büyük gelmişti. 50 beden daha mı iyi olurdu keşke deneme fırsatım olsaydı diye söylenmiştim kendi kendime. Şu an bir sıkıntım yok. Uzun süreli sürüşlerden sonra bile belirgin ağrı/sızı olmuyor.

Sele konusunda haklısınız. Hatta ben ilk gördüğümde herhalde borunun üstüne oturmasınlar diye vermişler bunu demiştim :D Biraz acıtıyor ilk sürüşlerde. Sonrasında o kadar ağrıtmıyor. Geçen hafta decathlon'dan pedli tayt aldım denemek için. Başlarda garipsedim değişik geldi fakat sürmesi daha konforlu oldu. Giriş modeli olduğu için 1 saate kadar iş görüyor. Sonrasında yavaş yavaş acıtmaya başlıyor yinede. Selenin tek iyi yanı ortasında yarık olması sayesinde hava alıyor. Önceki jelli selem daha rahattı ama terletiyordu yazın.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri