İyi akşamlar herkese,
Kullanmakta olduğum Mosso Gvl700 22vites için amatör olarak inceleme yazdım. Önceki sayfalarda da kullanıcı deneyimlerimi aktarmıştım. Aslında yeni başlık açacaktım ama yetkim yokmuş, bende buradan paylaşıyorum. Umarım faydalı olur.
Bisiklet: Mosso GVL700 GRX600 22S
Kadro: Alü 6061 alaşımlı bir kadro. Kadro yapısı biraz daha dik duruş sağlayan ergonomide. Agresif değil, daha çok endurance tarzda. Kablolar kadro içinden geçiyor. 38mm lastikler ile tatlı sert sürüşü var. Yoldaki titreşimleri yumuşatarak size iletiyor. Bu sayede yorulmadan hızlı gidebiliyorsunuz. Yol hissiyatını beğendim. İletişimi güzel, yolu size tangır tungur etmeden anlatıyor. Rijitliği bana göre kıvamında. Hızlı gidecek kadar rijit, bozuk yollarda rahatsız etmeyecek kadar esnek. Sprinte kalkıp yüklenirseniz çok az esnediğini anlayabilirsunuz ama bu hızlanmasına engel olmuyor. Çevik bir bisiklet. Tatlı sert diyebilirim.
Kadro boyu: Boyum 174cm, iç bacak boyu 82 gibi. Aldığım kadro 52 beden. Nette araştırma yaptığımda mosso yol bisikleti kullanan benim boyuma yakın kişilerinde 52 beden tam oturdu şeklinde yorumlarını gördüm. 52 beden bana da uyar dedim ve siparişi geçtim. Yapabildiğim, bildiğim kadarıyla bikefit ile şu an gayet güzel oldu. Aşağı parantez içinde bikefit ile yaptıklarımı yazdım. Kafa karıştırmaması için ayrı yazıyorum.
(Kendime göre ilk sele boyunu, oturak hizasını ayarladım. Daha sonra gidona geçtim. Gidonu aşağı, yukarı değiştirdim. Kolların yüksekliğiyle, açısıyla oynadım. Tam istediğim gibi olmadı. Bir tık uzak kaldı, biraz daha uzanmam gerekti. Çeşit çeşit denedim, saçma açılarda dahi denedim, hep bir eksiklik oldu. Doğal bir duruş yapamadım. Keşke bir küçüğünü alsaydım dedim. Biraz pişman oldum açıkcası. Daha sonra gidonu ortaladım, sti kolları tahmini olması gereken yerde tutturdum. Gidonu söküp son halkasını alta koydum, gidon boyunu yükselttim. O bir adet 10mm'lik gidon halkası altın oran gibi bir şeymiş. Anında cuk oturdu bisiklet. Şaşkınlık içinde kaldım. Türlü türlü denedim, 10mm'lik halka kadar etki yaratmadı. İlk bir kaç sürüşte küçük oynamalar ile düzeltme yaptım. Galiba bu ölçüler bana tam uydu. Şu an bileğimde uyuşma, omuz, boyun acısı, bel ağrısı yaşamadan sürebiliyorum.)
Kadro montaj yerleri: Arkada bagaj için delik yeri, ortada bir adet suluk deliği var. Ön maşada bağlantı için yer yok. Bikepacking ile günübirlik, haftasonu gezileri için yeterli. Uzun tur için düşünenlere yetmeyecektir.
Maşa: Alü 6061 malzemesinden yapılmış. Kadro ile aynı materyal. Karbon maşa kullanmadığım için titreşim konusunda ne derece etkisi var bilmiyorum. Kullanırken rahatsızlık vermiyor.
Vites: 2x11 vites sistemine sahip. Ön aktarıcı shimono rx-810, aynakol 30-46 dişli. Arka aktarıcı rx-812, ruble 11-42. Açıkcası bu dişli oranları ile rampa çıkmayı sevenleri mest ediyor ve almamdaki önemli etmenlerden bir tanesi. Uzun rampalarda iyi iş görüyor. Dere tepe çıkmayan genelde düz yolda sürenler için gereksiz olur, gerçekten düz yolda aşırı yumuşak kalıyor.
Vites kolu: Shimono RX810 vites koluna sahip. İlk defa bu tarz kullanıyorum. Vites yönlendirme, vites geçişleri gayet güzel. Dahasına ihtiyaç uymayacağım şekilde.
Fren sistemi: Hidrolik disk frene sahip. 160 Mm disk çapı. Grx400 fren kaliperi kullanılmış. Frenin dozajlaması, freni ısırması, durdurması başarılı. Hidrolik fren gerçekten konfor ve güven katıyor sürüşe. Bana göre en önemli artısı bu. Hidrolik frenin kullanımı keyifli.
Jant: Shimano-wh-rx010 jant kullanılmış. Jant tel adeti 28 adet. Ölçüsü 622X17c . Akıcılığı yüksek, görünüşüyle de güzel bir jant. Kataloğa göre takabileceğiniz lastik edatları 25-38mm arası yazıyor. Bisiklet üzerinde max.genişlikteki 700x38c lastik kullanılmış.
Lastik: Mitas X Road tubeless lastik ile geliyor bisiklet. 700X38c ebatında. Hafif arazi için üretilmiş. Dişli bir lastik ama diş derinliği az. Kuru havada yol tutuşunda bir sorun yok. Bozuk yollarda da konforlu. Çok sert hamurlu değil. Düzgün asfalt yolda sürtünmesi fazla, hissedebiliyorsunuz. Mıcır asfalt, parke taşı döşenmiş yol ya da toprak yol gibi yerlerde herhangi bir problem yaşamadım.
Pedal: Welgo R11 pedal çıkıyor kutudan. Kayışlı kalpiyeli bir pedal. Önceki bisikletimde de bu tarz pedal kullanıyordum. O açıkcası daha iyiydi. Söküp buna taktım. Pedalın dönmesinde hafif sürtme sesi geliyordu, pek akıcılığı yoktu. Pedalı söktüm, milini çıkardım. İçindeki bilyeler eksikmiş ve az bir yağ vardı. Dandik bir pedalmış. Eksiklerini tamamladım. Biraz uğraştırdı ama değdi. Öncekinden çok daha iyi oldu.
Sele: Markasız ince bir selesi var. Yaptığım ilk sürüşlerde biraz acıtmıştı. Zamanla kullandıkça o kadar sorun olmadı. Giriş seviyesi pedli tayt ile ağrı-sızı olmuyor. Selenin ortasındaki boşluk sayesinde hava aldığından terleme yapmıyor. Bir de öncekine göre sürüş pozisyonundan mıdır yoksa seleden midir tam bilmiyorum ama kasıkta uyuşma problemi bunda yaşamadım.
Sele borusu: Qeqlip marka aluminyum sele borusu var. Yüksekliği mandallı sıkma kolu ile ayarlanıyor.
Gidon: Gravel bisiklet ile gelen açılı bir alüminyum gidon kullanılmış. Markasını göremedim. 52 beden kadro ile birlikte, üstten ölçüsü merkezden merkeze 42mm, alttan ölçünce 53.5mm gibi genişliği var.
Gidon boğazı: Qeqlip marka aluminyum boğaz var. Yine 52kadro için merkezden merkeze 90mm uzunluğunda. Gidon yüksekliğini ayarlamak için 4 tane 10mmlik ve 1 tane 5mm ölçülerinde yükseltme halkaları var.
Ağırlık: Sitede 11.3 kg olarak yazıyor. Hassas tartım olmadığı için ölçemedim.
Özetle;
Olumlular: Vites, fren, jant gibi önemli parçalar shimano set ile geliyor. Donanım olarak ortalamanın üstünde, akıcı, çevik bir bisiklet. 38Mm lastik ile konforlu sürüşü var. Sürmesi keyifli, yormuyor. Çok yönlü kullanıma uygun. Göreceli olsa da mat yeşil rengini çok beğendim. Üstündeki donanımlara göre bakınca f/p oranı yüksek. Bilindik trek, scott, specialize gibi markaların bu özellikteki bisikletleri cidden el yakıyor.
Olumsuzlar: Önemli parçaları her ne kadar iyiyse de pedal ve selede ucuza kaçılmış. Kadroda selenin oradakı kaynak izleri traşlanmış ama gidon boğazındaki birleşimler bırakılmış. Tasarım olarak bir tarafında “mosso” yazarken diğer tarafında “osso” yazmışlar. Büyük firmalar için kabul edilemez markalama hatası var. Mat yeşil üzerine siyahla yazıldığı için dikkat etmezseniz anlaşılmıyor. Arka çatalın oradaki “www.mossobisiklet.com” yazısına ise ne gerek vardı, hala daha garipsiyorum. Eşantiyon gibi basmışlar reklamı. Küçük ama hoşlanmadığım tasarım detayları bunlar.
Bisikletteki kullanılan parçalar üst seviye olduğu için yürütme/bakım maliyeti de yüksek. Mesela 11'li sisteme uygun zincir, 11-42 ruble, hidrolik disk fren, tubeless lastik gibi. Herhangi bir arıza durumunda özellikle aktarma parçalarını küçük şehirlerde bulmanız zor. Hem de parça fiyatları yaygın sistemlere göre baya yüksek kalıyor.