Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

Bugün işlerin yoğunluğu arasında, güneşli havayıda görünce, 13 km şehir içi bisiklet yollarında tekrar kullandım. Daha hız göstergesini takmadım. Önce ki bisikletim Carraro 225'e göre ne kadar fark ettim bilemiyorum. Fakat her zaman gittiğim uzun süren hafif rampada daha az yoruldum. Hatta daha önce bir kaç kez nefeslenmeye durduğum bile olmuştu bu sefer durmadım.

Bisiklet hızı belli etmiyor. Biraz kafamda karıştı eskisine göre karşılaştırırken. Fakat rampa aşağı inerken anladım ki bu drop'ların hiç şakası yokmuş. Yoldaki tırtırlı yere girdiğimde baya bi tırstım. :)

Fren ve vitese adapte olmak biraz zaman alacak gibi. Tek aynakol ile de hızlanma ve rampa ideal yükte. Pedal boşta iken gelen çark sesi (özel bir ismi varsa cahilliğime verin) biraz fazla gibi. Birde niyeyse arabalar gibi sonradan açılacağını düşünüyorum, o yüzden çok performans beklemiyorum.

20-25 gün içinde servise götürmem gerekiyormuş. Kontrol amaçlı.

Sürüş pozisyonu giderek ve alıştıkça daha iyi oluyor.. Daha uzun yol deneyimi ve taş toprak fazla gezemedim ama şimdilik sele de sorun olmadı.

@aey

Hayırlı olsun yeni yol arkadaşınız. Genelde tekerinize taş değmesin deriz ama Gravel bisiklette taş toprak ne isterse değebilir :) İncelemenizi merakla bekliyorum.

Uzun zamandır performans tipi yol kullanıcısıyım, artık biraz yavaşlayıp etrafımdaki doğanın keyfini çıkarmanın ve kamplı tura çıkma yaşımın geldiğini hissediyorum.

Safkan yol bisikletlerinin sizi geçmesi çok doğal, en başta lastikleriniz başka sınıfa mensup. Ayrıca sürüş pozisyonu da yol kadar aerodinamik değil haliyle.

Stok konusunda yarın arayacağım firmayı. Belki sizin selamınızı söylersem fiyatta da bir güzellik yaparlar.

Çok teşekkür ederim. İnşallah güzellik yapmışlardır. :) Bu arada sanırım ellerinde 52 kadro bir bisiklet daha var.


hocam ben de aynı biiskletten arıyorum arıyorum bulamıyorum. nerdeyse her bayiyi aradım ama sonuç negatif. yardımcı olabilirseniz ben de çok memnun olurum :)

ERBAŞ bisikler konya. Onlarda 52 kadro var sanırım. Fakat taliplisi çok bilginiz olsun :)

Hayırlı olsun, bol bol pedallamak nasip olsun. Bisikletin sele, gidon yüksekliğini kendinize göre ayarlayınca daha rahat edersiniz. Nette kolaylıkla bulabileceğiniz temel bikefit bilgileriyle ön ayarlamayı yapın. Sonra test sürüşü yapıp ufak düzeltmelerle kendinize göre son haline getirirsiniz. Ben bisikleti görmeden, binmeden tamamen nette okuduklarım kadarıyla sipariş vermiştim. 52 beden aldım. Boyuma göre düzenleyince rahat edebildim. İlk başta bisiklete oturduğumda sanki bi tık büyük gelmişti. 50 beden daha mı iyi olurdu keşke deneme fırsatım olsaydı diye söylenmiştim kendi kendime. Şu an bir sıkıntım yok. Uzun süreli sürüşlerden sonra bile belirgin ağrı/sızı olmuyor.

Sele konusunda haklısınız. Hatta ben ilk gördüğümde herhalde borunun üstüne oturmasınlar diye vermişler bunu demiştim :D Biraz acıtıyor ilk sürüşlerde. Sonrasında o kadar ağrıtmıyor. Geçen hafta decathlon'dan pedli tayt aldım denemek için. Başlarda garipsedim değişik geldi fakat sürmesi daha konforlu oldu. Giriş modeli olduğu için 1 saate kadar iş görüyor. Sonrasında yavaş yavaş acıtmaya başlıyor yinede. Selenin tek iyi yanı ortasında yarık olması sayesinde hava alıyor. Önceki jelli selem daha rahattı ama terletiyordu yazın.

Hocam teşekkür ederim. Tavsiyeniz üzerine pedli şort aldım. Yolda. :) Kısa mesafe de problem olmayacak gibi ama amacım uzun gitmek. Bende 50 kadro aldım. Almadan önce 52 alırım diye hesap etmiştim. Ama mağazada baktım ki 50 daha ideal. İlk sürdüğümde acaba 48 mi alsaydım dedim :).
İnsan emin olamıyor tabi. Ama bugün içim daha rahatladı.
 
Çocukluktan kalma alışkanlıklarla ilk bisikletim olarak salcano ng450 mtb almıştım. 2 yıldır kahrımı çekti sağ olsun. bisikletler hakkında çok detaylı bilgilere sahip olmamakla birlikte mtb kullanıp araziye pek girmediğimi görünce alternatif araştırmasına girdim ve gravel tarzı keşfettim. Detaylara çok takılan birisi değilim çünkü ilk büyük boy bisikletimi 10 yaşındayken romenlerden almışlardı ve 3 sene boyunca bisikleti oturmadan kullandım çünkü seleye oturduğumda pedala yetişemiyordum. Ancak gezmediğimiz ne dağ kalırdı ne bayır. Kısa keseyim; o fren sistemi iyi, bu vites sistemi kötü, biraz daha ver şusunu al tarzı sohbetler profesyonel değilsen çok anlamsız gelmiştir hep. Parana ve keyfine göre alır binersin.
Bütçeme göre carraro g0 veya g2 bakarken kadrosu, rengi, freni derken fiyatlar uçtu gitti. Geçen hafta bisiklet alma kararını ertelemişken bugün karşıma çıkan bir ilan 10 dk içinde bisikleti almaya ikna etti. Açıkçası g2 için düşündüğüm fiyatlara lastiği bile tozlanmamış g4 aldım bugün. Bakım, kullanım, ekipman, temizlik gibi incelikli tavsiyelerinize açığım.
İstanbul avrupa yakası rota önerileriniz varsa onları da alabilir veya pazar sabah sürüşlerinize dahil olabilirim.
Hepimize sağlıklı, kazasız belasız sürüşler...
Bu da ilk fotomuz, yollarda görüşmek dileğiyle...20201025_225634.jpg
 
@Teachero tahmin ettiğim bisikleti aldıysanız 58 kadroydu umarım boyunuza uygundur hayırlı olsun 🙂
 
@Teachero

Hayırlı olsun bisikletiniz. Bahsettiğiniz ilanı takip ediyordum ancak 58 kadro oluşu problemdi. Bu kadar uygun fiyata kendime uygun ölçüde bulabilmek isterdim.

G4'te bulunan lastikler ağır araziden çok asfalt ve stabilize zemin karışık kullanıma yönelik. Kullanacağınız rotaya göre değiştirmek gerekebilir.
 
@Teachero tahmin ettiğim bisikleti aldıysanız 58 kadroydu umarım boyunuza uygundur hayırlı olsun 🙂
Doğru tahmin :)
Boyum 1.88, bir sorun yaşayacağımı düşünmüyorum. Genelde ölçülerde de bu kadro boyu uygun çıkıyor. Kısa bir deneme yaptım ama uzun süre kullanmadan anlaşılmaz diye düşünüyorum. Görücez bakalım :))
@Teachero

Hayırlı olsun bisikletiniz. Bahsettiğiniz ilanı takip ediyordum ancak 58 kadro oluşu problemdi. Bu kadar uygun fiyata kendime uygun ölçüde bulabilmek isterdim.

G4'te bulunan lastikler ağır araziden çok asfalt ve stabilize zemin karışık kullanıma yönelik. Kullanacağınız rotaya göre değiştirmek gerekebilir.
Açıkçası 2 yıldır kullandığım mtb ile toplasan ancak 5 defa toprak yola girmişimdir. Trafikten ne kadar çekinsem de genelde asfalt oldu hep rotalarım. O yüzden zaten tabiri caizse amelelik yaptığımı düşünüp gravele geçmeye karar verdim. Yoldan çıkıp hafif araziye girdiğimde cevap vereceğini düşünüyorum
 
Cumartesi akşam bisikletin ön tekerinden hafif sürtme sesi duydum. Düzeltmeyi deneyeyim olmazsa da sürüşe engel değil nasıl olsa diyerek aldım alyanı elime. Kaliperi sökeceğime dalgınlıkla ve yanlışlıkla pistonun oradaki civatayı gevşetmişim. Frene basmamla yağın akması bir oldu. Fark eder etmez kapattım tekrar ama geç kaldım. Ön fren kolunu sonuna kadar çekiyorum, bisiklet boştayken ancak kilitliyor tekeri, yükte tutamıyor. Kulak tırmayalan cıyaklama sesi geliyor. Balataya da yağ bulaşmış. Yağ çöz ile sildim ettim olmadı. Hadi sesi geçtim elimde hidrolik yağı, hunisi yok. Yapamadım. Hani derlerya çalışıyorsa elleme diye, kurcaladım elimde kaldı.

Dün için gezelim diye sözleşmiştik,yola çıktım sabahtan. Frenler zayıf. Önde tutuş çok az, arka tekerin tutması yetersiz geliyor. Hızlı inilen bir yer vardı, önceden fren yapmama rağmen bisiklet gidiyor. Durdurmayı geçtim doğru dürüst yavaşlatamadım da. Biraz daha freni sıkıyorum bu sefer arka tekeri kilitliyor, önümdeki virajı arkayı kaydıra kaydıra yönlendirerek dönebildim. Baya tedirgin etti. Sonrasında hep daha yavaştım, bol bol fren kullandım. Dereye vardığımızda durup bisikleti bırakalım dediler. Boşverin devam edelim bir şekilde gideriz dedim. Çıktık olmayan yoldan, dereden devam etmeye. Yağmur sonrası her yer taş olmuş. Hiç de tahmin ettiğim gibi olmadı. Bisiklete binecek yer yok, çoğunlukla yayan ilerledik. Bir binip bir indik bisikletten. Engellerden kucaklayıp geçtik. Sanki cyclecross yarışlarındaki gibi ilerledik. Ayakkabı, paçalar hep su oldu, ıslandı. Zorluydu bir yandan doğasıyla, havasıyla keyifliydi. Bu kayaların, taşların arasından geçerken ön ve arka jantın bir iki yerinde küçük darbe almış, çizmiş. Anı olarak kozmetik izler kaldı. Yakından bakınca belli oluyor. Onun harici yolda bırakmadı beni. Git gel yürü derken yaklaşık 45km yol yaptım. Baya da kirlendi haliyle. Eve gelince yıkadım, tozdan, çamurdan arındırdım. Hidrolik yağı ve hunisi sipariş ettim. Yağ ilavesi yapınca kemik gibi tutacaktır tekrar frenler. Balatadaki ses inş kullandıkça geçer. Bol bol yağ çöz sıktım, sabunlu suyla yıkadım. Geçmezse balata spreyi alıp onunla deneyeceğim. Son çare yeni balata almak artık.
 
Yalnız rota da tam teşekküllü mtb rotası gibi görünüyor, gravel'a biraz ağır gelmiş olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
Yalnız rota da tam teşekküllü mtb rotası gibi görünüyor, gravel'a biraz ağır gelmiş olabilir

Gravel'in baya baya üstündeydi, buraların hakkı kesinlikle iyi bir mtb. Amortisör, daha geniş ve derin dişli lastik, daha düşük vites oranı vs hepsi de lazım ve hakkını verebilecek bilek lazım. Hatta bazı yerler türden bağımsız bisikletin üstündeydi. O kadar bozuk yerler vardı ki sürmek neredeyse imkansızdı. Bisikletten inip yürümek, kucaklayıp geçmek çok daha rahat oldu. Dönüş yolunun birazı toprak sonrası hep asfalt yoldu. Sonuçta rotayı sorunsuz bitirdim, yolda bırakmadı. Gravelin çok yönlü kullanımını biraz aşsada güzel bir deneyim oldu.
 
Yaklaşık 3 ay önce siparişini verdiğim Canyon Grail AL 7 Kasım ayının ikinci haftası elimde olacak. Sabırsızlıkla bekliyorum.
 
@Engerek güle güle kullanın, 6 ay önce hedeflediğim bisikleti almışsınız. Şansınıza Euro/Dolar paritesi yükseldi, gümrükte sorun yaşamazsınız yazacaktım zaten Almanya’daymışsınız 😅
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Engerek
@Engerek güle güle kullanın, 6 ay önce hedeflediğim bisikleti almışsınız. Şansınıza Euro/Dolar paritesi yükseldi, gümrükte sorun yaşamazsınız yazacaktım zaten Almanya’daymışsınız 😅


Evet hocam iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Umarım size de en kısa zamanda almak nasip olur. Ama şunu söyleyebilirim hergün sabah mailbox ıma bakıp kaç gün kaldı diye beklemek bile heyecan verici.
Frankfurt’ ta olmak bir avantaj sanırım. Bu arada CANYON tekrar bisikletlerine 100 euro civarı zam yaptı. Beni etkilemedi önceden sipariş verdiğimden
 
@Engerek ben bir süreliğine bisiklet işini Carraro e-Gravel alarak kapattım. Bu da değişik bir alet, başta motor falan bisiklette saçma geliyordu ama doğru kullanırsanız gayet de güzel antrenman oluyor :)

Canyon Grail Al 7.0 ben geçen kış baktığımda 1649 dolardı. O zamanki Euro/Dolar paritesinden dolayı 1505 Euro gibi bir rakama denk geldiğinden sınırı geçebilir diye cesaret edip sipariş vermedim. Sonradan da memlekette ekonomi göçtü gitti zaten, hayal oldu döviz bazında eşya almak.

Kazasız belasız sürüşler dilerim. Benimkiyle siftahı yaptık bugün 😂 Birkaç sıyrıkla atlattım. Umarım ilk ve son olur.
 
Son düzenleme:
Yaklaşık 3 ay önce siparişini verdiğim Canyon Grail AL 7 Kasım ayının ikinci haftası elimde olacak. Sabırsızlıkla bekliyorum.

Hayırlı olsun, artık bizim için de sürersiniz sarı hafriyat kamyonları tarafından ezilme endişesi olmadan.

Şimdi baktım 1899 dolar olmuş fiyatı. Kargosu gümrüğü ile 2500 dolar olsa 20.500 TL yapıyor. Hayır ağlamıyorum gözüme Grail kaçtı :agla:
 
@Engerek ben bir süreliğine bisiklet işini Carraro e-Gravel alarak kapattım. Bu da değişik bir alet, başta motor falan bisiklette saçma geliyordu ama doğru kullanırsanız gayet de güzel antrenman oluyor :)

Canyon Grail Al 7.0 ben geçen kış baktığımda 1649 dolardı. O zamanki Euro/Dolar paritesinden dolayı 1505 Euro gibi bir rakama denk geldiğinden cesaret edip sipariş vermedim. Sonradan da memlekette ekonomi göçtü gitti zaten, hayal oldu döviz bazında eşya almak.

Kazasız belasız sürüşler dilerim. Benimkiyle siftahı yaptık bugün 😂 Birkaç sıyrıkla atlattım. Umarım ilk ve son olur.

Geçmiş olsun. Ekonomi ile ilgili sadece üzüldüğümü söylemekten başka elimizden birşey gelmiyor malesef.
Umarım herşey gönlünüzce olur
 
arkadaşlar merhaba herkesin Cumhuriyet bayramını kutlarım, 1.70 boyum var Bisan All Trail gravel bisikletin 52cmlik kadro boyu bana uyar mı?
 
İyi akşamlar herkese,

Kullanmakta olduğum Mosso Gvl700 22vites için amatör olarak inceleme yazdım. Önceki sayfalarda da kullanıcı deneyimlerimi aktarmıştım. Aslında yeni başlık açacaktım ama yetkim yokmuş, bende buradan paylaşıyorum. Umarım faydalı olur.

Bisiklet: Mosso GVL700 GRX600 22S

Kadro: Alü 6061 alaşımlı bir kadro. Kadro yapısı biraz daha dik duruş sağlayan ergonomide. Agresif değil, daha çok endurance tarzda. Kablolar kadro içinden geçiyor. 38mm lastikler ile tatlı sert sürüşü var. Yoldaki titreşimleri yumuşatarak size iletiyor. Bu sayede yorulmadan hızlı gidebiliyorsunuz. Yol hissiyatını beğendim. İletişimi güzel, yolu size tangır tungur etmeden anlatıyor. Rijitliği bana göre kıvamında. Hızlı gidecek kadar rijit, bozuk yollarda rahatsız etmeyecek kadar esnek. Sprinte kalkıp yüklenirseniz çok az esnediğini anlayabilirsunuz ama bu hızlanmasına engel olmuyor. Çevik bir bisiklet. Tatlı sert diyebilirim.

Kadro boyu: Boyum 174cm, iç bacak boyu 82 gibi. Aldığım kadro 52 beden. Nette araştırma yaptığımda mosso yol bisikleti kullanan benim boyuma yakın kişilerinde 52 beden tam oturdu şeklinde yorumlarını gördüm. 52 beden bana da uyar dedim ve siparişi geçtim. Yapabildiğim, bildiğim kadarıyla bikefit ile şu an gayet güzel oldu. Aşağı parantez içinde bikefit ile yaptıklarımı yazdım. Kafa karıştırmaması için ayrı yazıyorum.

(Kendime göre ilk sele boyunu, oturak hizasını ayarladım. Daha sonra gidona geçtim. Gidonu aşağı, yukarı değiştirdim. Kolların yüksekliğiyle, açısıyla oynadım. Tam istediğim gibi olmadı. Bir tık uzak kaldı, biraz daha uzanmam gerekti. Çeşit çeşit denedim, saçma açılarda dahi denedim, hep bir eksiklik oldu. Doğal bir duruş yapamadım. Keşke bir küçüğünü alsaydım dedim. Biraz pişman oldum açıkcası. Daha sonra gidonu ortaladım, sti kolları tahmini olması gereken yerde tutturdum. Gidonu söküp son halkasını alta koydum, gidon boyunu yükselttim. O bir adet 10mm'lik gidon halkası altın oran gibi bir şeymiş. Anında cuk oturdu bisiklet. Şaşkınlık içinde kaldım. Türlü türlü denedim, 10mm'lik halka kadar etki yaratmadı. İlk bir kaç sürüşte küçük oynamalar ile düzeltme yaptım. Galiba bu ölçüler bana tam uydu. Şu an bileğimde uyuşma, omuz, boyun acısı, bel ağrısı yaşamadan sürebiliyorum.)

Kadro montaj yerleri: Arkada bagaj için delik yeri, ortada bir adet suluk deliği var. Ön maşada bağlantı için yer yok. Bikepacking ile günübirlik, haftasonu gezileri için yeterli. Uzun tur için düşünenlere yetmeyecektir.

Maşa: Alü 6061 malzemesinden yapılmış. Kadro ile aynı materyal. Karbon maşa kullanmadığım için titreşim konusunda ne derece etkisi var bilmiyorum. Kullanırken rahatsızlık vermiyor.

Vites: 2x11 vites sistemine sahip. Ön aktarıcı shimono rx-810, aynakol 30-46 dişli. Arka aktarıcı rx-812, ruble 11-42. Açıkcası bu dişli oranları ile rampa çıkmayı sevenleri mest ediyor ve almamdaki önemli etmenlerden bir tanesi. Uzun rampalarda iyi iş görüyor. Dere tepe çıkmayan genelde düz yolda sürenler için gereksiz olur, gerçekten düz yolda aşırı yumuşak kalıyor.

Vites kolu: Shimono RX810 vites koluna sahip. İlk defa bu tarz kullanıyorum. Vites yönlendirme, vites geçişleri gayet güzel. Dahasına ihtiyaç uymayacağım şekilde.

Fren sistemi: Hidrolik disk frene sahip. 160 Mm disk çapı. Grx400 fren kaliperi kullanılmış. Frenin dozajlaması, freni ısırması, durdurması başarılı. Hidrolik fren gerçekten konfor ve güven katıyor sürüşe. Bana göre en önemli artısı bu. Hidrolik frenin kullanımı keyifli.

Jant: Shimano-wh-rx010 jant kullanılmış. Jant tel adeti 28 adet. Ölçüsü 622X17c . Akıcılığı yüksek, görünüşüyle de güzel bir jant. Kataloğa göre takabileceğiniz lastik edatları 25-38mm arası yazıyor. Bisiklet üzerinde max.genişlikteki 700x38c lastik kullanılmış.

Lastik: Mitas X Road tubeless lastik ile geliyor bisiklet. 700X38c ebatında. Hafif arazi için üretilmiş. Dişli bir lastik ama diş derinliği az. Kuru havada yol tutuşunda bir sorun yok. Bozuk yollarda da konforlu. Çok sert hamurlu değil. Düzgün asfalt yolda sürtünmesi fazla, hissedebiliyorsunuz. Mıcır asfalt, parke taşı döşenmiş yol ya da toprak yol gibi yerlerde herhangi bir problem yaşamadım.

Pedal: Welgo R11 pedal çıkıyor kutudan. Kayışlı kalpiyeli bir pedal. Önceki bisikletimde de bu tarz pedal kullanıyordum. O açıkcası daha iyiydi. Söküp buna taktım. Pedalın dönmesinde hafif sürtme sesi geliyordu, pek akıcılığı yoktu. Pedalı söktüm, milini çıkardım. İçindeki bilyeler eksikmiş ve az bir yağ vardı. Dandik bir pedalmış. Eksiklerini tamamladım. Biraz uğraştırdı ama değdi. Öncekinden çok daha iyi oldu.

Sele: Markasız ince bir selesi var. Yaptığım ilk sürüşlerde biraz acıtmıştı. Zamanla kullandıkça o kadar sorun olmadı. Giriş seviyesi pedli tayt ile ağrı-sızı olmuyor. Selenin ortasındaki boşluk sayesinde hava aldığından terleme yapmıyor. Bir de öncekine göre sürüş pozisyonundan mıdır yoksa seleden midir tam bilmiyorum ama kasıkta uyuşma problemi bunda yaşamadım.

Sele borusu: Qeqlip marka aluminyum sele borusu var. Yüksekliği mandallı sıkma kolu ile ayarlanıyor.

Gidon: Gravel bisiklet ile gelen açılı bir alüminyum gidon kullanılmış. Markasını göremedim. 52 beden kadro ile birlikte, üstten ölçüsü merkezden merkeze 42mm, alttan ölçünce 53.5mm gibi genişliği var.

Gidon boğazı: Qeqlip marka aluminyum boğaz var. Yine 52kadro için merkezden merkeze 90mm uzunluğunda. Gidon yüksekliğini ayarlamak için 4 tane 10mmlik ve 1 tane 5mm ölçülerinde yükseltme halkaları var.

Ağırlık: Sitede 11.3 kg olarak yazıyor. Hassas tartım olmadığı için ölçemedim.


Özetle;

Olumlular
: Vites, fren, jant gibi önemli parçalar shimano set ile geliyor. Donanım olarak ortalamanın üstünde, akıcı, çevik bir bisiklet. 38Mm lastik ile konforlu sürüşü var. Sürmesi keyifli, yormuyor. Çok yönlü kullanıma uygun. Göreceli olsa da mat yeşil rengini çok beğendim. Üstündeki donanımlara göre bakınca f/p oranı yüksek. Bilindik trek, scott, specialize gibi markaların bu özellikteki bisikletleri cidden el yakıyor.

Olumsuzlar: Önemli parçaları her ne kadar iyiyse de pedal ve selede ucuza kaçılmış. Kadroda selenin oradakı kaynak izleri traşlanmış ama gidon boğazındaki birleşimler bırakılmış. Tasarım olarak bir tarafında “mosso” yazarken diğer tarafında “osso” yazmışlar. Büyük firmalar için kabul edilemez markalama hatası var. Mat yeşil üzerine siyahla yazıldığı için dikkat etmezseniz anlaşılmıyor. Arka çatalın oradaki “www.mossobisiklet.com” yazısına ise ne gerek vardı, hala daha garipsiyorum. Eşantiyon gibi basmışlar reklamı. Küçük ama hoşlanmadığım tasarım detayları bunlar.
Bisikletteki kullanılan parçalar üst seviye olduğu için yürütme/bakım maliyeti de yüksek. Mesela 11'li sisteme uygun zincir, 11-42 ruble, hidrolik disk fren, tubeless lastik gibi. Herhangi bir arıza durumunda özellikle aktarma parçalarını küçük şehirlerde bulmanız zor. Hem de parça fiyatları yaygın sistemlere göre baya yüksek kalıyor.
 
Son düzenleme:
@bayihtiyar

Bisan All Trail ile ilgili inceleme başlığıkları ve videoları mevcut ama Mosso GVL700 serisi hakkında Asla durma tarafından yayınlanan tanıtım videosu dışında pek kaynak yoktu. İncelemeniz oldukça faydalı olmuş. Keşke video formatında da inceleme yapsanız.

Fiyatına göre donanım tercihini mükemmel yapmış Mosso. Özellikle arka aktarıcıyı 812 model seçip kaset dişliyi 11-42 yapmaları harika. Son zamanda çok popüler ve bana göre gayet mantıklı olan 1x11 sisteme uyumluluğu çok iyi olmuş.

Bence en bariz eksik karbon maşa olmaması. Gravel zeminde titreşim sönümleme en önemli konulardan biri. Ayrıca maşada delik olmaması ve sokma mil yerine qr kullanılması da puan kaybettiren şeyler.

Bisan All Trail'in kadrosu üzerine GVL700'ün donanımı konulsa ortaya efsane bir karışım çıkarmış.
 
@Sadettin Z.
Bende bisikleti almadan önce aklıma geldikce bu gravel sayfasını okuyordum. Çıkan yeni modellere bakıyordum. Zaman geçtikçe döviz kurunun sürekli artması nedeniyle ben izledikçe fiyatı artar oldu bisikletlerin. Bisan all trail, carraro g2 modellerine bakarken fiyatları yükseldi gitti. Açıkcası daha fiyatı zamlanmayan mosso gvl700 modeli daha cazip geldi. Yakında buna da zam gelir diyerek ekim ayının başında biraz borçlanarak sipariş geçtim. (Aldıktan bir hafta sonra zam geldi buna da) Bisikleti canlı görmeden, binmeden tamamen kör bir alım yaptım. Renk olarak sitesinde antresit/lime daha hoş gelmişti gözüme ama istediğim bedeni yoktu. Bir tane haki/turuncu kalmış. Tamam olsun diyerek rengine pek takılmadım. Gelince gördüm ki mat haki yeşil rengi fotoğraftakinden kat be kat daha güzelmiş. Nette herhangi bir inceleme, kullanıcı yorumu görmeden aldım artık. Dediğiniz gibi sadece tanıtım vidyosu vardı. Belki merak eden olur bu modeli diyerek amatör bir inceleme yapmak istedim.
Bisikletten son derece memnunum. Eksikliğin hissettiğim bir an önce değiştireyim dediğim bi parçası yok. İlk başlarda selesi acıtıyordu, alışınca o kadar rahatsız ettiyor artık. Üstündeki lastikleri de beğendim. Tahminimden iyi çıktı. Üstelik fiyat/performansı başarılı. Eskiyince tekrar bu lastiklerden alabilirim. Karbon maşa kullanmadığım için ne derece katkısı olur konfora bilmiyorum. Toprak, taşlık gibi sarsıntılı yerlerde karbon/alü farkı belli oluyor mu yoksa asfalt yolda küçük sarsıntıları mı sönümlüyor hiç bir fikrim yok. Yalnız önceki 26x1,75 lastikli çelik kabrolu ve çelik maşalı şehir bisikletim bundan fark edilir derecede daha rahat, titreşimleri daha iyi sönümlüyor fakat hantal kalıyor ve ağır. Sürünce ikisi arasındaki fark net belli oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
Geri