Cyclocross ve gravel ı birbirine vurduran, gravel ı cyclocross a karşı havada karada batakta çatakta daha üst olduğunu öne süren yorumlar dizilmiş.. Bu da yol ya da uzun yol performansı dereceleri göz önünde bulundurularak yapılmış.. Belki de ikisi arasındaki en etkili belki de tek etkili sebep olarak bunu öne süreriz.. Haklılık var ama, o halde yol/yarış bisikletiyle graveli da ben mukayese edeyim de, gravel in ne kadar ezik, beceriksiz, amaçsız, tranier, idman bisikleti olduğunu anlatayım paragraf paragraf yol bisikletine karşı..bir kere manevra kabiliyeti yol bisikletinden düşük, cyclocross tan zaten katmer katmer düşük, yarışa girsen gitmez.. Aklıma geldi, tur bisikletleri kadar eşya taşıyamaz ama kısa turlara 3-5 parça şey götürmek için kullanılabilir.. Her bisiklet türünden az az ortaya karışık, hepsi olmaya çalışıp da hiçbirşey olamayan bir bisiklet çıkıyor karşımıza.. Yani böyle mi bakmak lazım? Her bisiklet ihtiyaç ve amaca göre alınır, binilir, yükseltilir.. Gravel ile ne kadar doğalsa bisiklet yarışına katılmak, cyclocross ile girmek de doğal.. Bursa da eker park önünden başlayan Uludağ tırmanış yarışına 12/13kg lık mtb ile gireni de gördüm ve bu adam 300 sporcudan ilk 20 de bitirdi.. Yani cyclocross ile girse belki ilk 5 te bitirirdi.. Bence asla iki bisiklet de yol yarış olamaz ancak kesinlikle yol yarış antrenmanı için cyclocross çok iyi bir örnek olur..