Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Hocam, herkesin eleştiri tarzı ve şekli farklı olabilir. Ben son 100 sayfayı okumuş biri olarak söyleyebilirim ki cyclocrossu yererek gravelı övme durumu görmedim ama şu durumda açık çok yakın 2 tür bisikletin kıyaslanarak alınacağı. Burada yazanların geneli bu tercihini gravel yana kullandığını düşünürsek, cyclocrossa göre pozitif yanlarına göre tercih yapmıştır. "kendi tercih parametlerine göre" Sizin bu tercihlerden cyclocrossu yeriyorlar, gravelı övüyorlar anlamını çıkarmanız yanlış. Bu durumun tam tersi cylocross sayfasında olacaktır.

Ben ona da karşı duruyorum, buna emin olun..Her ne taraf olursa olsun, kutuplaşmak, ulaşmak, ötekileştirmek her fikir için hastalıklı bir bakış açısı.. Gravel ve cyclocross ne kadar farklı olabilir?saysak ne sayacağım kadro açısı dışında? Ya da jameson boruları ya da eşya taşıma kapasiteleri.. Bunlar var.. Ama cyclocross daha yarışçı ve performans tarafında.. Bu Bir gerçek.. Federasyon bazında hatta.. Ama kesinlikle gravel ı aşağılamıyorum.. Yermiyorum.. Sadece avantaj ve dezavantajları var diyorum.. Ayrıca kullanıcıların soruları önerileri olduğunda da kimseye bu konularda aşağılama yerime dalga geçme hakkı verilmiyor.. Benim itirazım olan da bu ikinci mevzu.. Bisiklet sürmek onunla yaşamak bir yaşam tarzı.. Kültür demiştiniz, bu böyle bir kültür değil.. Yoksa her insan ayrı bir dünya hatta her gravel bile başka bir kullanıcı tarafından başka bir gravel oluyor..
Siz, salkano cyclocross bisikletinizi yol bisikleti tarzında evrimleştirmeye çalışmak yerine, salkanoyu satıp gravel mi alsanız, yahut
gravele heves ettiği belli bu grupla tartışmak yerine, boşverip yol bisikleti tarzına çevirmeye çalıştığınız cyclocross bisikletinizi doya doya kullanıp tadını mı çıkarsanız?


Zaten carbon gravel ya da cyclocross kadroya geçmek istediğimi belirttim.. Bunu gözden kaçırmışsınız..söylesiğiniz konu başlığında belirttim, 1.. 2. Si de burada yazdığım ilk yorumda da ve jant lastik başlığında da yine kadromu carbon gravel/cyclocross kadroya geçireceğim ama ön ve arka göbek uzunlukları kullanacağım jant ve göbeklerle pek uyumlu değil bunu nasıl çözebilirim diye de sordum(9x100/10x135 yerine 143/145 mm arka göbek boşluğunu nasıl çözerim) diye.. Mesela bilginiz varsa cevaplayın, daha iyi olmaz mı burda böyle cevap yazıp tribe gireceğinize? Daha şık olmaz mı? .. Salcano cyc02 ye neden bu kadar taktınız onu anlamadım? 😅 Aynı üslup sizde de devam ediyor.. Siz ne kadar biliyorsunuz ki bu bisiklet hakkında bilgi? Kompenentlerde örn, sram apex ama shimano nun tiagra ya da 105 orta üst seviye vites grubunun muadili olarak olduğunu, furş takımı dahil komple carbon maşası olduğunu, gidonun cannondale C2, boğazın da ritchey axıs4 model kullanıldığını ve tüm bunların, fren diskleri de dahil 3 kez dövme ve hafifletilmiş aliminyum dan yapıldığını ciddiye almak gerekiyor.. Tabi kadro benim için de vasatın üstü 6061 aliminyum.. Nihayetinde süper market malı ama bu işler para, zaman ve adeleye bakıyor.. Sizin altınızda140 bin tl lik bisiklet olsa, 1.olacağınız garanti mi? 🤪 Hangi bisiklet üstünde mutluysanız o sizin için iyi bir bisiklet tir.. Karbon kadroyu alınca gravel, size de bilgi ve içerik için faydalanabileceğim bir konu başlığı açarım, bol bol yazarsınız.. 😄👃
 
Son düzenleme:
Scudo
Ne bomboş ne gereksiz bir tartışma olmuş.

Hafif bozuk yollarda hızlı gitmek istiyorsanız gravel
Kaymak gibi asfaltta gitmek istiyorsanız yol
Atlamalı zıplamalı istiyorsanız downhill 2 süspansiyonlu (drop)
Bozuk arazilerde taşı toprağı savurmak istiyorsanız mtb
Yok arkadaş ben keyfimi sürecem derseniz şehir.
Tabi karar veremiyorum derseniz, hafif arazi de olsun yol da olsun derseniz yine GRAVEL

Ha bunların hepsinin bir üst kademesi motosiklet.
 
Gravel sayfasında gravel gömmekmi lazım, ayrıca tek dezavantajı fiyatları pahalı onun dışında olumsuz eleştirilcek bir yönleri olduğunu sanmıyorum, bende yeniyim bütün sayfaları okudum, herşeyi buraya sorsaydım foruma yazık ayrıca öğrenmek isteyenler için webte her türlü bilgi mevcut dünyada sadece gravel özel yarışlarda yapılıyor ne bizim ne kimsenin tekelinde olan bir bisiklet tarzıda değil...insanların gravel ile ne alıp veremediği var anlamış değilim yol bisikletinin konforlu hali işte sizi kısıtlamadan hem şehirde hem tali yollarda keyifle binebilirsiniz farklı kalınlıktaki lastiklerede uygun olması avantajlı,daha toprağa dayanıklı grup setler kullanıyorlar, geometrisi daha rahat bisikletler, drop bardan bende çekindim ilk başta ama gayet kullanışlı bir sistem, şikayetim yok ayrıca tipleri güzel havalı bisikletler umarım herkes hayalindeki bisikleti alır biner....45 50 lik lastiklerle ve tek aynakol ile dağlara cok uygun hale geliyor istersen öyle bir gravel kullanırsın istersen ince lastik ve 2li aynakol ile asfalt ve toprak yollarında tadını çıkarırsın....ben mtb yi sadece patikalarda ve çok bozuk etaplarda performanslı sürüş yapmak için seçerdim o derece ultra bir etap sürüşünüz yoksa hoplama zıplama yoksa amortisör olayı gerekli bir durum değil yeni dünyada bunun üzerine graveli adapte etmiş gözüküyor her yola gelen tek bisikletle çok yönlü bir iş için gayet güzel....
 
Ben ona da karşı duruyorum, buna emin olun..Her ne taraf olursa olsun, kutuplaşmak, ulaşmak, ötekileştirmek her fikir için hastalıklı bir bakış açısı.. Gravel ve cyclocross ne kadar farklı olabilir?saysak ne sayacağım kadro açısı dışında? Ya da jameson boruları ya da eşya taşıma kapasiteleri.. Bunlar var.. Ama cyclocross daha yarışçı ve performans tarafında.. Bu Bir gerçek.. Federasyon bazında hatta.. Ama kesinlikle gravel ı aşağılamıyorum.. Yermiyorum.. Sadece avantaj ve dezavantajları var diyorum.. Ayrıca kullanıcıların soruları önerileri olduğunda da kimseye bu konularda aşağılama yerime dalga geçme hakkı verilmiyor.. Benim itirazım olan da bu ikinci mevzu.. Bisiklet sürmek onunla yaşamak bir yaşam tarzı.. Kültür demiştiniz, bu böyle bir kültür değil.. Yoksa her insan ayrı bir dünya hatta her gravel bile başka bir kullanıcı tarafından başka bir gravel oluyor..



Zaten carbon gravel ya da cyclocross kadroya geçmek istediğimi belirttim.. Bunu gözden kaçırmışsınız..söylesiğiniz konu başlığında belirttim, 1.. 2. Si de burada yazdığım ilk yorumda da ve jant lastik başlığında da yine kadromu carbon gravel/cyclocross kadroya geçireceğim ama ön ve arka göbek uzunlukları kullanacağım jant ve göbeklerle pek uyumlu değil bunu nasıl çözebilirim diye de sordum(9x100/10x135 yerine 143/145 mm arka göbek boşluğunu nasıl çözerim) diye.. Mesela bilginiz varsa cevaplayın, daha iyi olmaz mı burda böyle cevap yazıp tribe gireceğinize? Daha şık olmaz mı? .. Salcano cyc02 ye neden bu kadar taktınız onu anlamadım? 😅 Aynı üslup sizde de devam ediyor.. Siz ne kadar biliyorsunuz ki bu bisiklet hakkında bilgi? Kompenentlerde örn, sram apex ama shimano nun tiagra ya da 105 orta üst seviye vites grubunun muadili olarak olduğunu, furş takımı dahil komple carbon maşası olduğunu, gidonun cannondale C2, boğazın da ritchey axıs4 model kullanıldığını ve tüm bunların, fren diskleri de dahil 3 kez dövme ve hafifletilmiş aliminyum dan yapıldığını ciddiye almak gerekiyor.. Tabi kadro benim için de vasatın üstü 6061 aliminyum.. Nihayetinde süper market malı ama bu işler para, zaman ve adeleye bakıyor.. Sizin altınızda140 bin tl lik bisiklet olsa, 1.olacağınız garanti mi? 🤪 Hangi bisiklet üstünde mutluysanız o sizin için iyi bir bisiklet tir.. Karbon kadroyu alınca gravel, size de bilgi ve içerik için faydalanabileceğim bir konu başlığı açarım, bol bol yazarsınız.. 😄👃
Bir konu açın, bol bol yazalım, böylece sizin için hayatımızdan çalalım.

Aslında terapi de güzel bir seçenek olabilir.
 
Bisikletten anlayan biri bana özelden mesaj atabilir mi bir kaç soru sormam gerek
 
  • Beğen
Tepkiler: Engerek
Bisikletten anlayan biri bana özelden mesaj atabilir mi bir kaç soru sormam gerek

Emircan hoş geldin. Forum kuralları gereği yeni üyeler belli bir süre forumda vakit geçirip konulara yazmadan bazı haklara kavuşamıyorlar. Özel mesaj kullanmak veya yeni konu açmak gibi.

Forum içerisinde oldukça zengin bir arşiv var aslında. Tek yapman gereken araman, okuman. Sağ üst köşede bulunan arama penceresine sorularını yazarsan pek çok sorunun cevabına ulaşabilirsin. Veya yakın konulara ulaşabilirsin. Orada yazacağın mesajlar ile de cevaplarının büyük kısmına ulaşırsın.

Sadece biraz araştırman ve okuman gerekecek.

Kolay gelsin.

ara.jpg
 
Sorunun muhattabı değilim ama gravel ile tur düşünüyorsanız klasik turculuktan ziyade bikepacking gibi bir şey düşünmeniz daha sağlıklı. Hem bisikletin yapılış amacı hem de kullanım amacı olarak düşünüldüğünde klasik turculuğa nazaran daha mantıklı oluyor. Bundan ziyade gravel ile tur düşünüyosanız daha kompakt bir çanta takımı, daha az/hafif eşyalar ile planlama yapmanız lazım. Tabi bu benim fikrim, aksi de yapılabilir ama aksi yapılacağı zaman gravel yerine tur bisikletleri tercih etmek daha mantıklı.
Park ayağı konusuna gelecek olursak benim şahsi fikrim de olmaması yönünde. Her zaman dayayacak bir yer bulunmuyorsa pedalınızı kullanarak bisikletin durmasını sağlayabiliyosunuz. Hem yüklüyken hem de yüksüzken. Bahsettiğim gibi backpacking tarzı tur yapacak olursanız ihtiyacınız olmaz alıştıktan sonra. İster tur yapın, ister şehir içi gezin eğer park ayağı istiyosanız gene tercih edersiniz. Ama bana sorarsanız hiç mantıklı değil ve buradaki bu tip bisiklet kullanan ve bisikletine park ayağı takan birine ben denk gelmedim. Bundan dolayı istediğiniz tavsiyeyi burada bulamayabilirsiniz.



Olur usta ya, hayırlısı ne ise o olsun inşallah. Alıp kullananları gördükçe insan bir garip oluyor evet ama belki bu dönemde sahip olmadan kaç bisikletten kaç parçadan vazgeçtin sahip olduktan sonra değiştirmek daha zor :)
Arkadaşın derdi ney, ya da kiminle ben bilmiyorum. Kendisini de engelledim yaptığı hareketleri anlamadığım için, tavsiyem sende engelle geç. Neyi/nereyi ne kadar kullandığımızın bir önemi yok, 50 sene de kullanılsa bazıları gene bazı şeyleri anlamayacak çünkü. Tanımadığı insanlar hakkında yorum yapan yargılayan bir kaç insan daha gördüm son 1 yıllık dönemde burada, ben öyle yapıyorum güzel oluyor :)

Özetle, Allah tertürlü "fanatik"likten korusun cümlemizi, zira insan beyin tutulması yaşayabiliyor yaşı ya da konumu ne olursa olsun.

maalesef bikepacking ihtiyacımı karşılamaz 10 15 günlük bir tura çıkacağız. çanta kıyafet ıvır zıvır sığmaz. gravelı alma sebebim çok da bilgim olmasa da hem de dağda bayırda üzmeyecek hem de hafif oluşundan dolayı yormayacak olmasından dolayıydı günlük kulllanışta arka bagajı çıkartıp gravelın amacında da kulllanabilirim. park ayağında bu kadar diretmemin sebebi ilk defa bir bisiklete bu kadar para bayıldım ve sağa sola düşüp başına bir şey gelmesinden korktuğumdan ötürü işimi güvenceye almak istediğim için buradaki arkadaşlara genel soruyorum önerdiğiniz arka bagaj çantası var mı çokta pahalı olmayan max 500 verebilirim
 
?
Bir konu açın, bol bol yazalım, böylece sizin için hayatımızdan çalalım.

Aslında terapi de güzel bir seçenek olabilir.

O kadar nazik kalmaya çalışıyorum hala ukala ve trip dolu ego dolu ithamlar.. Bir söz var, 40 alime bir delil sundum alt ettim, bir cahile 40 delil sundum, tarumar oldum diye. Tam da o kıvamda bir adamsın 😄
 
?


O kadar nazik kalmaya çalışıyorum hala ukala ve trip dolu ego dolu ithamlar.. Bir söz var, 40 alime bir delil sundum alt ettim, bir cahile 40 delil sundum, tarumar oldum diye. Tam da o kıvamda bir adamsın 😄
Neyse ki " adamsın " dedin, eywallah, bence sen de adamsın, yolun açık olsun, terapi cepte kalsın. En güzel bisikletler senin olsun.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Neyse ki " adamsın " dedin, eywallah, bence sen de adamsın, yolun açık olsun, terapi cepte kalsın. En güzel bisikletler senin olsun.

Harbi sağol bak bu cümle de bana yetti.. İlk defa gravel sayfasında bir adam, alttan alıyor 🤩 bunun değeri bile bana yeter.. Sırf bu yüzden benim payıma düşen miktar ne ise o yükte özür dilerim arkadaşlardan.. Sağolun Akif Bey 👍 aynı dilekler de benden sana 👃
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
maalesef bikepacking ihtiyacımı karşılamaz 10 15 günlük bir tura çıkacağız. çanta kıyafet ıvır zıvır sığmaz. gravelı alma sebebim çok da bilgim olmasa da hem de dağda bayırda üzmeyecek hem de hafif oluşundan dolayı yormayacak olmasından dolayıydı günlük kulllanışta arka bagajı çıkartıp gravelın amacında da kulllanabilirim. park ayağında bu kadar diretmemin sebebi ilk defa bir bisiklete bu kadar para bayıldım ve sağa sola düşüp başına bir şey gelmesinden korktuğumdan ötürü işimi güvenceye almak istediğim için buradaki arkadaşlara genel soruyorum önerdiğiniz arka bagaj çantası var mı çokta pahalı olmayan max 500 verebilirim
Yaklaşık 2 aydır kullanıyorum, 3-4 kez kayıp düştü. Ayaklık çok iyi çözüm olur ama kalitelisinden almak lazım yoksa kaza yaptırabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Wercn
Orta ayaklar var onlar daha sağlıklı gözüküyor yan ayağa göre
 
  • Beğen
Tepkiler: Wercn
Don lastiği ile bağlamak lazım :d
Ben genelde duvar vs yoksa kaldırım gibi bir çıkıntı bulup pedalla sabitliyorum. Geçen gün bir rüzgar esti ki eğimli durmasına rağmen devirdi. Çizik falan olmadı ama zaten gravel bisiklette çiziğe çok takmamak lazım. Geçen yoldan bir şey fırlayıp rotoru çizdi. Ama öyle böyle çizmek değil baya boydan boya çizdi. Ses hala kulağımda
 
Ben genelde duvar vs yoksa kaldırım gibi bir çıkıntı bulup pedalla sabitliyorum. Geçen gün bir rüzgar esti ki eğimli durmasına rağmen devirdi. Çizik falan olmadı ama zaten gravel bisiklette çiziğe çok takmamak lazım. Geçen yoldan bir şey fırlayıp rotoru çizdi. Ama öyle böyle çizmek değil baya boydan boya çizdi. Ses hala kulağımda
Çizik onemsizde sti kollara attiriciya darbe sorun olabilir ucuzda değil malzemeler. Ben alirsam ayaklik alirim mutlaka.
 
Gravel bisikletini amacı dahilinde kullanmayı düşünüyorsanız ayaklığı düşünmeniz faciaya sebep olacaktır. Burada defalarca yazıldı ama pek dikkate alınmıyor. Burayı dikkate almayan arkadaşlara tavsiyem yurtdışı forumlarını veya gravel blog sayfalarını okumanız. Belki faydalı olur.

Yazılı kural olmasada arazide kullanacağınız herhangi bir bisiklete ayak takılmaz. Hadi taktınız diyelim açılmaması için sabitlemeniz gerekecek.
 
Merhaba, kadro ile işin içinden çıkamadığım bir konuyu sizlere danışmak istiyorum. Sıfır olarak alınmış bir Corelli Goat 1 var. Sorunum şu ki;
On ve arka mandalları sikarken kadroda fazladan bir esneme olduğunu farketmem üzerine kadrosuna biraz inceleyince arka catal borularinin acilarinda ve bir orantiszlik olduğunu düşünüyorum. Hatta aynı modele 700 42c lastik takanlar rahat bir şekilde kullanabiliyorken benim kadroya 700 38c dahi ucu ucuna sığıyor. Hal böyle olunca kadroda bir anormallik olduğunu düşünüyorum. Görsellere göre sizin de değerli görüş ve bilgilerinizi almak isterim.
received_386864722569790.jpegreceived_293974942459679.jpegreceived_256608669549795.jpeg
 
Arkadaş 10 15 gün tur yapacağım demiş o zaman onu o kategoriden çıkarabiliriz turlara giderken takabilir sonrasında çıkarır günlük sürüşte hep bisikletle beraberken ihtiyaç olmuyor zaten ,ayaklık olmadan da her zaman düşme ve zarar görme ihtimali mevcut , drop bar bisiklete yan ayak takmak uzun tur dışında pek hoş olmaz ama tabi herkes istediği gibi binebilir...ayrıca tura çıkarkan eşya abartmamak lazım tabi bikepacking için herşeyin ufak ve hafifi lazım o zamanda maliyet yüksekliyor ancak uzun vadeli düşünürseniz bu maliyetler sizi yıllarca idare eder ve 10 15 gün turda yapılabilir bikepacking ile ,sadece kamp ve gıda alsanız yeter sadece 1 takım yedek giysi ile...tabi son çıkan g2 gibi ön maşada bol delikli bisikletlerin seçilmesi daha avantajlı olur aslında istedikten sonra mtb ile bile tur yapabilirsiniz önemli olan niyet etmek aracınızın ne olduğu farketmez... vespa ilede dünya turu yapan var 1200cc lik motorlada yani tur işi gönül işi ☺
 
le tur düşünüyorsanız klasik turculuktan ziyade bikepacking gibi bir şey düşünmeniz daha sağlıklı. Hem bisikletin yapılış amacı hem de kullanı
Arkadaş 10 15 gün tur yapacağım demiş o zaman onu o kategoriden çıkarabiliriz turlara giderken takabilir sonrasında çıkarır günlük sürüşte hep bisikletle beraberken ihtiyaç olmuyor zaten ,ayaklık olmadan da her zaman düşme ve zarar görme ihtimali mevcut , drop bar bisiklete yan ayak takmak uzun tur dışında pek hoş olmaz ama tabi herkes istediği gibi binebilir...ayrıca tura çıkarkan eşya abartmamak lazım tabi bikepacking için herşeyin ufak ve hafifi lazım o zamanda maliyet yüksekliyor ancak uzun vadeli düşünürseniz bu maliyetler sizi yıllarca idare eder ve 10 15 gün turda yapılabilir bikepacking ile ,sadece kamp ve gıda alsanız yeter sadece 1 takım yedek giysi ile...tabi son çıkan g2 gibi ön maşada bol delikli bisikletlerin seçilmesi daha avantajlı olur aslında istedikten sonra mtb ile bile tur yapabilirsiniz önemli olan niyet etmek aracınızın ne olduğu farketmez... vespa ilede dünya turu yapan var 1200cc lik motorlada yani tur işi gönül işi ☺
peki neden arka bagajı önermiyorsunuz uzun bir tura çıkıcam ne kadar minimalize tutsam da yetmez gibime geliyor
 
Arka bagaj olur neden olmasın n11de çok çeşitli bagajlar var benim detaylı bilgim yok olan daha iyi yardımcı olur...
 
Geri