Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Güzel dilekleriniz için teşekkürler arkadaşlar. Bisikletin ağırlığını merak ediyordum. Sonunda tartabildim ve Shimano PD-T8000 pedallarla birlikte 10,6 kg geldi. Bir gravel için hiç de fena bir değer değil. Daha da önemlisi, bilgilerinde verilen ağırlığın neredeyse tamı tamına doğru olması. Pedalın yaklaşık 400 gram ağırlığını çıkardığımızda kalıyor 10,2 kg. Sanırım yasal zorunluluktan takılan ve çoktan kurtulmuş olduğum teker reflektörleri de yaklaşık 100 gram geliyordur. Kaldı 10,1 kg. Bilgilerde yazan ağırlık zaten 10,05 kg. 50-100 gram da hata payı desek verilen değer doğru. Zaten o değere bile "yaklaşık" ifadesini eklemişler ki tamı tamına aynı çıkmazsa kendimizi kandırılmış hissetmeyelim. Büyük marka böyle olunuyor işte. Öncelikle tüketiciye karşı dürüst olarak. 12,5 kiloluk bisiklete 10,5 kg yazarak değil pek sevgili yerli firma. Veya ağırlık gibi insan gücüyle çalışan bir makine için en önemli parametrelerden birini sır gibi saklayarak değil yine pek sevgili İtalyan görünümlü ama yerli firma.

hocam selamlar, kütahya'dasınız galiba. benim de sık sık yolum düşer kütahya'ya. hangi rotalarda turluyorsunuz merak ettim :)

Merhaba. Evet Kütahya'dayım. Şimdilik belli rotalarım yok. İçimden ne tarafa gitmek gelirse o tarafa sürüyorum. En çok da akşamları gezmeyi seviyorum. Bazen kent ormanına çıkıyorum. Bazen sanırım şehirdeki tek (ve daha çok dört tekerlilerin park yeri olarak kullandığı) bisiklet yolunun sonuna kadar gidip Karavan'da iki çay içip dönüyorum :)

Bisikleti nereden aldınız acaba ?

Size özel mesaj atayım. Mağaza adı vermek forum kurallarına aykırı olmasa bile hoş karşılanmayabilir. 52 ve 54 boy kadrolarından birer tane gelmişti. 54 bende, 52 de son baktığımda hala sahibini bekliyordu. Bu arada bahsi açılmışken, kadro boyunda o sayıların hiçbir anlam ifade etmediğini bizzat görmüş oldum. Carraro'nun 52 kadrosunun reachi (uzanımı?) Scott'ın 54 kadrosundan daha uzun diyeyim size mesela (Gerçek reachten değil, kadro reachinden bahsediyorum). Ayakkabı numarası misali "Benim bisiklet boyum 52" gibi bir şey söz konusu değil. (Hoş, bisiklete gelince ayakkabıları da bir numara büyük aldık :)) Markadan markaya, geometriden geometriye kadro boyunuz değişiyor. En güzeli deneyerek almak. Bu mümkün değilse de kesinlikle geometri tablosunu incelemek.
 
Scudo
merhaba bu bisiklet hakkında yorumlarınızı duymak isterim, carraro g0 ya da g2 ama istenen tutar beni benden aldı

(link)
 
Arkadaşlar merhaba, Mersin'de yaşıyorum. Carraro 706 HD şehir bisikletimi 1 sene kullandıktan sonra geçtiğimiz haftasonu sattım. Aylardır Shimano 105 grup setli Carraro 062 yol bisikleti hayali kuruyordum. Ancak yol bisikletlerinin çok konforsuz olduğunu, kullandıktan sonra bir süre kolların ve ellerin titrediğini (yerdeki en ufak bir bozukluğu dahi absorbe etmemesi) söyleyen arkadaşlar oldu. Bu nedenle Carraro G2 gravel düşünmeye başladım. Eski şehir bisikletimle günde ortalama 40 - 60 km yol yapıyordum. Ortalama hızım 23 km/saat'te sabitledi artık. Daha hızlı gidemiydum o bisiklet ile. Benim istediğim daha sportif ve hızlı bir sürüş. 3 saatte gittiğim yolu, atıyorum 2 saatte gideyim istiyorum. Kullanan arkadaşlar varsa eğer, G2 gravel ile her günkü sürüş rotamı (Mersin - Erdemli gidiş geliş 60km) 30 km/saat ortalama ile tamamlayabilir miyim? 38 mm lastik genişliği ile bu kadar bir hız artışı mümkün müdür? Açıkçası arazide süreyim gibi bir düşüncem yok, günlük kamplara da gitmeyeceğim. O halde neden gravel düşünüyorsun diyecek olan arkadaşlarım için açıklayayım, yol bisikletinin o ince lastiklerindeki konforsuzluk korkutuyor beni. Hız açısından, şehir bisikletinden sonra G2 Gravel hayli hayli hızlandırır mı beni?

Sadece asfalt zeminde yüksek ortalama beklentisi ile sürüş için gravel bisiklet son derece yanlış bir tercih. Kesinlikle bir yol bisikleti bakmalısınız.

Gravel bisikletler sadece kalın tekerleri olan yoş bisikletleri değildir, kadro geometrisi de oldukça farklıdır. Ayrıca arazi şartları için tasarlandıkları için ciddi şekilde ağırlardır.

Yol bisikletini konfor konusunda bir şehir bisikleti ile kıyaslamak mümkün olmasa da sandığınız kadar da kötü değildir. Bedeninize uygun ölçülerde ve fit işlemi doğru yapılmış bir yol bisikleti ile uzun yollar sorunsuz yapılabilir.

Gravel sayfasında yol bisikleti tavsiyesi vermek de varmış kaderde. :)
 
Merhaba Bisan all trail bisikletim için asfalt üzerinde günlük turlarda kullanmak için tyedek bı takim lastik almayı düşünüyorum hafif akıcı bı lastik olmasını istediğimden schwalbe kojak 700x35 lastik almayı düşünüyorum bu lastik hakkında bilgisi tecrübesi olan varmidir acaba lastik desen itibariyle gravel mantığına uygun değil tabiki alternatif tavsiyeleri olan varsa paylasabilirse sevinirim.
Hocam selamlar. 2015 yilindan bu yana 26 jant tur bisikletimde kojaklari kullaniyorum. Aşiri memnunum. Hafifligi , akıcıligi ve en onemlisi saglamligi dillere destan. Treking yada uzun turlar icin ideal bir lastiktir . Gravele olur mu demissiniz . Simdi beklenen yanit " Hayir olmaz canim o bir gravel bla bla bla " olacaktir . Fakat insanlar " Gravel " deyince kafalarinda cok fantastik seyler olusturuyorlar. Traktor lastigi gbi lastik takanda var normal 35mm takanda. Ama sonucta "Gravel " denen sey; daha uzun yol yapmak ve biraz daha bozuk yollarda da konforun dusmemesini idealleştiren , bildigimiz yol bisikletidir. Ben her turlu bozuk yolda, tarla yolunda , kamp yolunda hic çekinmeden kullandim. Kumlu ve cakilli yollarda tutusu dusuyor bir miktar, dogrudur ama tum lastiklerde ( yani treking ve yol bisikleti lastiklerinde) bu olasi bir durumdur. Yagista da kurudaki gbi bir tutuş beklememek lazimdir ama asiri da kaygan olmuyor belirteyim.
 
Sadece asfalt zeminde yüksek ortalama beklentisi ile sürüş için gravel bisiklet son derece yanlış bir tercih. Kesinlikle bir yol bisikleti bakmalısınız.

Gravel bisikletler sadece kalın tekerleri olan yoş bisikletleri değildir, kadro geometrisi de oldukça farklıdır. Ayrıca arazi şartları için tasarlandıkları için ciddi şekilde ağırlardır.

Yol bisikletini konfor konusunda bir şehir bisikleti ile kıyaslamak mümkün olmasa da sandığınız kadar da kötü değildir. Bedeninize uygun ölçülerde ve fit işlemi doğru yapılmış bir yol bisikleti ile uzun yollar sorunsuz yapılabilir.

Gravel sayfasında yol bisikleti tavsiyesi vermek de varmış kaderde. :)
Kafamdaki tüm soruları yanıtladınız. Teşekkür ederim. Sanırım söylediğiniz gibi, beni tatmin edecek olan tek bisiklet, yol bisikleti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Geçenlerde zinciri kireç sokucuye yatırdım kaplaması gitti. Bende sorun yaşarsam diye yeni zincir aldım linkteki 6701 olanı grx 600 aynakol ile uyumlu olur mu acaba?


(link)


Sitede bu zincir var deore. Uyumluluk sorunu olmaz ise değiştirmekle ugrasmayım dıyorum
(link)
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
Geçenlerde zinciri kireç sokucuye yatırdım kaplaması gitti. Bende sorun yaşarsam diye yeni zincir aldım linkteki 6701 olanı grx 600 aynakol ile uyumlu olur mu acaba?


(link)


Sitede bu zincir var deore. Uyumluluk sorunu olmaz ise değiştirmekle ugrasmayım dıyorum
(link)
Yohh artık kireç sökücüye yatırmak nedir yahu ? Balata spreyi alıp sıkın .
 
Yohh artık kireç sökücüye yatırmak nedir yahu ? Balata spreyi alıp sıkın .
Deneyim dedim. Mazotta vardı evde. Baktım iyi bişiler oluyo orda temızlenıyo ellam dedim :D sonra mutfağa bi girdim sarı sarı dumanlar :D

O değilde zincir olur mu acaba 250 tl ye aldım olmazsa iade edeyim toptancı geldiğinde değiştireyim
 
Deneyim dedim. Mazotta vardı evde. Baktım iyi bişiler oluyo orda temızlenıyo ellam dedim :D sonra mutfağa bi girdim sarı sarı dumanlar :D

O değilde zincir olur mu acaba 250 tl ye aldım olmazsa iade edeyim toptancı geldiğinde değiştireyim
Aynı zincir erdoğanlarda 165 tl neden aliexpresten aldınız
 
Aynı zincir erdoğanlarda 165 tl neden aliexpresten aldınız
Aynısı 280 :) Express de 400 hatta. AliExpress de 3 çeşit 10 lu var o yüzden attım linki. Benim aldığım şu linkteki

(link)
 
Merhabalar farklı bisikletler olduğunun farkındayım ama kendime ikinci bir bisiklet almak istiyorum. Sizce mosso monza mi Salcano xrs030 mu yoksa triban rc500 mu almaliyim hepsi ikinci el. Uygun fiyatlı gravelim olsun istiyorum. Hali hazırda bı yol bisikletim var.
İşin icinden cikamadigim bı konu daha var boyum 1.85 iç bacak boyum 78 sizce cyclocross-gravel da 56 mi 54 kadro mu almaliyim
 
Merhabalar farklı bisikletler olduğunun farkındayım ama kendime ikinci bir bisiklet almak istiyorum. Sizce mosso monza mi Salcano xrs030 mu yoksa triban rc500 mu almaliyim hepsi ikinci el. Uygun fiyatlı gravelim olsun istiyorum. Hali hazırda bı yol bisikletim var.
İşin icinden cikamadigim bı konu daha var boyum 1.85 iç bacak boyum 78 sizce cyclocross-gravel da 56 mi 54 kadro mu almaliyim

Saydığınız bisikletlerden Monza bir Cyclocross, XRS030 bir yol bisikleti, RC500 ise gravel kategorisinde. Zaten yol bisikletiniz varsa XRS030'a ihtiyacınız yok. Monza, üzerinde bazı değişiklikler yapılarak (maşa değişimi vb) gravel amaçlı kullanılabiliyor ancak RC500 hali hazırda amaca uygun üretildiği için en makul tercih.

Kadro boyu konusunda ise sanıyorum hatalı bir ölçüm söz konusu. 1.85 boyda birinin iç bacak boyunun 78cm gelmesi için tabir yerindeyse Daschund cinsi köpeklerdeki gibi upuzun bir üst gövdeye ve kısacık bacaklara sahip olması gerekir. Ben ortalama ölçülerde biri olarak 1.78 boy ve 83cm iç bacak boyuna sahibim örnek olarak. Sizin durumunuzda 56 ve 58 kadroları denemek gerekiyor.

Daschund neydi ki diye merak edenler için, budur kendileri:

images (3).jpeg
 
Yorumladiginiz için çok teşekkür ederim. Ben de size bu dortlukle teşekkür etmek isterim..

tahir efendi bana kelp demiş
iltifatı bu sözde zahirdir,
maliki mezhebim benim zira,
itikadımca kelp tahirdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Yorumladiginiz için çok teşekkür ederim. Ben de size bu dortlukle teşekkür etmek isterim..

tahir efendi bana kelp demiş
iltifatı bu sözde zahirdir,
maliki mezhebim benim zira,
itikadımca kelp tahirdir.

Benim bildiğim bu dörtlük Nefi'nin Tahir Efendi'ye verdiği efsanevi "ayar verme" dörtlüğüdür.
Teşekkür için pek kullanılacak dörtlük değil :ssrtcbya:
 
Benim bildiğim bu dörtlük Nefi'nin Tahir Efendi'ye verdiği efsanevi "ayar verme" dörtlüğüdür.
Teşekkür için pek kullanılacak dörtlük değil :ssrtcbya:
bende şüpheye düştüm sondaki iki noktadan dolayı. üç olsa ayar vermiş diyecektim :D
 
Arkadaşlar merhaba, Mersin'de yaşıyorum. Carraro 706 HD şehir bisikletimi 1 sene kullandıktan sonra geçtiğimiz haftasonu sattım. Aylardır Shimano 105 grup setli Carraro 062 yol bisikleti hayali kuruyordum. Ancak yol bisikletlerinin çok konforsuz olduğunu, kullandıktan sonra bir süre kolların ve ellerin titrediğini (yerdeki en ufak bir bozukluğu dahi absorbe etmemesi) söyleyen arkadaşlar oldu. Bu nedenle Carraro G2 gravel düşünmeye başladım. Eski şehir bisikletimle günde ortalama 40 - 60 km yol yapıyordum. Ortalama hızım 23 km/saat'te sabitledi artık. Daha hızlı gidemiydum o bisiklet ile. Benim istediğim daha sportif ve hızlı bir sürüş. 3 saatte gittiğim yolu, atıyorum 2 saatte gideyim istiyorum. Kullanan arkadaşlar varsa eğer, G2 gravel ile her günkü sürüş rotamı (Mersin - Erdemli gidiş geliş 60km) 30 km/saat ortalama ile tamamlayabilir miyim? 38 mm lastik genişliği ile bu kadar bir hız artışı mümkün müdür? Açıkçası arazide süreyim gibi bir düşüncem yok, günlük kamplara da gitmeyeceğim. O halde neden gravel düşünüyorsun diyecek olan arkadaşlarım için açıklayayım, yol bisikletinin o ince lastiklerindeki konforsuzluk korkutuyor beni. Hız açısından, şehir bisikletinden sonra G2 Gravel hayli hayli hızlandırır mı beni?

Bende G4 var akışından mı kaynaklanıyor bilmiyorum ama dediğiniz gibi 20-25 ortalamaya rahat çıkıyor ama konu 30 olunca fazla yoruyor. @Şehirli hocamın Van rysel 105 bisikleti ile turlarımızda yokuş aşağı dahi giderken son sürat pedal basmazsam yetişemiyorum. Dolayısıyla hız düşünüyorsanız ölçülerinize uygun yol bisikleti tavsiye ederim. Tabi ayarları ve akışı mükemmel olduktan sonra dağ bisikleti bile 30 ortalamayı geçer. Öyle bir dağ Bisikletine de binmiştim. Yeni G2 nin tekerleri daha kalın ve dişli akışı da benimki gibiyse bence hiç Carraro'ya bulaşmayın derim. Alacaksanız da denemeden almayın. Ben garantiye göndereceğim bakalım nasıl bir sonuç çıkacak...
 
Bende G4 var akışından mı kaynaklanıyor bilmiyorum ama dediğiniz gibi 20-25 ortalamaya rahat çıkıyor ama konu 30 olunca fazla yoruyor. @Şehirli hocamın Van rysel 105 bisikleti ile turlarımızda yokuş aşağı dahi giderken son sürat pedal basmazsam yetişemiyorum. Dolayısıyla hız düşünüyorsanız ölçülerinize uygun yol bisikleti tavsiye ederim. Tabi ayarları ve akışı mükemmel olduktan sonra dağ bisikleti bile 30 ortalamayı geçer. Öyle bir dağ Bisikletine de binmiştim. Yeni G2 nin tekerleri daha kalın ve dişli akışı da benimki gibiyse bence hiç Carraro'ya bulaşmayın derim. Alacaksanız da denemeden almayın. Ben garantiye göndereceğim bakalım nasıl bir sonuç çıkacak...
Teşekkür ederim bilgilenme için.
 
  • Beğen
Tepkiler: a-hmd-i
Merhabalar,

Öncelikle buradaki güzel yorumlarınız için sizlere teşekkür ediyorum, sayenizde karar verip bir bisiklet sahibi oldum(20 senedir bisiklet sürmüyordum, şimdi çocukluğuma döndüm), kısacası iyi ki sizler ve nitelikli yorumlarınız var :)

Şimdi gelelim bisikletime ve yorumlarıma; bisikletler hakkında pek bilgim yok yavaş yavaş sizinle öğreniyorum, hatalarım var ise şimdiden kusura bakmayın.

Piyasadaki bisiklet stok sorunları ve giderek kötüleşen fiyatlar nedeniyle, Carraro gravel G0 modeli ile aranızdayım. Genel olarak kısaca yorumlamak istedim, belki benim gibi başlangıç modeli düşünenlere biraz yardımcı olurum.

Bisikletin üzerinde gelen pedalları çok gereksiz ve ağırdı, ilk yaptığım onları değiştirmek oldu. Profesyonel bir pedal değil de, hafif düz( galiba platform pedal diye adlandırıyor) bir alüminyum pedal ile değiştirdim. Şimdi görüşlerim ise;

Evet, klasik herkese katılarak Carraro Gravel modelleri kesinlikle ağır, 20-25 km ortamala hız rahat yapılıyor, ama toprak yolda yada arazide size bu ağırlık güven veriyor, bence başlangıç bisikleti için normal. Bence çok bilgim olmasa da şunu gözlemledim, hızlı gitmek isterseniz, üzerindeki schwalbe one-bite 700-38c lastikleri çok kalın daha incelerine yönlenebilirsiniz, birde ilginçtir ki söyle bir karşılaştırma yaptım, 20 sene önceki çocukluk bisikletim hala duruyor ve onunla yaptığım test beni baya bir şok etti, 20 sene önceki Bianchi bisikletim ile 2021 model Carraro bisikletimin tekelerini elimde çevirince eski bisikletimim teker dönme sayısı neredeyse Carraroyu geçecekti, eminim uyguladığım güç değişkendir kesin olarak bunu test ettim diyemem ama yani Carraronun teker göbeklerinde mi sıkıntı var, acaba hızlanmamasının nedeni bu mudur? Cidden baya garipsedim. Bu konuda öneriniz var ise yorumlarınızı takipteyim, şimdiden teşekkür ederim, tekrardan iyi ki varsınız, sayenizde güzel bilgiler ediniyorum : ) Bisiklet sürmeye başlayalı 10-15 gün olmuştur, bu süredeki deneyimlerimden, eğer başlangıç seviyesi bisiklet düşünürseniz zamanla lastik, sele, göbek gibi değişikler yapmak gerektiğini hissediyorum, bilemediniz belki grup set bile, herkese iyi sürüşler, Antalyadan selamlar : )
 
Hocam selamlar. 2015 yilindan bu yana 26 jant tur bisikletimde kojaklari kullaniyorum. Aşiri memnunum. Hafifligi , akıcıligi ve en onemlisi saglamligi dillere destan. Treking yada uzun turlar icin ideal bir lastiktir . Gravele olur mu demissiniz . Simdi beklenen yanit " Hayir olmaz canim o bir gravel bla bla bla " olacaktir . Fakat insanlar " Gravel " deyince kafalarinda cok fantastik seyler olusturuyorlar. Traktor lastigi gbi lastik takanda var normal 35mm takanda. Ama sonucta "Gravel " denen sey; daha uzun yol yapmak ve biraz daha bozuk yollarda da konforun dusmemesini idealleştiren , bildigimiz yol bisikletidir. Ben her turlu bozuk yolda, tarla yolunda , kamp yolunda hic çekinmeden kullandim. Kumlu ve cakilli yollarda tutusu dusuyor bir miktar, dogrudur ama tum lastiklerde ( yani treking ve yol bisikleti lastiklerinde) bu olasi bir durumdur. Yagista da kurudaki gbi bir tutuş beklememek lazimdir ama asiri da kaygan olmuyor belirteyim.
Onu bunu boşver abi yeni hikaye bekliyoruz . Kaç zamandır hikayesiz bıraktın bizi
 
Geri