Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Merhaba DT Swiss G 1800 modelini aldım yurtdışından. Üstünde gelenlerden ağırlık olarak bariz bir farkı olmasa da performansı iyidir diye umuyorum :)
Hocam eski jantlarınız duruyorsa talip olabilirim.
 
Son düzenleme:
Scudo


Merhaba, yaklaşık 1 senedir 22 vites modeline sahibim. Genel olarak memnunum. En büyük artısı vites ve fren sistemi. Özellikle yokuş çıkmayı, dere tepe gezmeyi seven biri olarak ortalama kondisyonla pedallayabiliyorum. Uzun rampalarda, sert eğimlerde bisikletten inmeden yavaş yavaş çıkabiliyorum. Almamdaki ana etmenler bunlar ve o zamana göre fiyatıydı. Eksiklik olarak @Sadettin Z. yazmış. Göbek sokma mil olsa daha iyi olurdu fakat qr'da iş görüyor. Tekeri söküp takınca disk balataya sürtme yapabilir, ufak bir ayarla düzeltiliyor. Sağlamlık tarafında bir sorun yaşamadım. Genelde toprak-taşlık bozuk yol rotalarına girdiğim için uzun sürüşlerde bazen karbon maşa olsa iyi olurdu diyorum. Konforu arttırmak için titreşimi daha iyi sönümleyen gidon bandı aldım. Müsait zamanda bandı saracağım. Bir de selesi rahatsız biraz, değiştirmek gerekebilir.
 
Merhaba, yaklaşık 1 senedir 22 vites modeline sahibim. Genel olarak memnunum. En büyük artısı vites ve fren sistemi. Özellikle yokuş çıkmayı, dere tepe gezmeyi seven biri olarak ortalama kondisyonla pedallayabiliyorum. Uzun rampalarda, sert eğimlerde bisikletten inmeden yavaş yavaş çıkabiliyorum. Almamdaki ana etmenler bunlar ve o zamana göre fiyatıydı. Eksiklik olarak @Sadettin Z. yazmış. Göbek sokma mil olsa daha iyi olurdu fakat qr'da iş görüyor. Tekeri söküp takınca disk balataya sürtme yapabilir, ufak bir ayarla düzeltiliyor. Sağlamlık tarafında bir sorun yaşamadım. Genelde toprak-taşlık bozuk yol rotalarına girdiğim için uzun sürüşlerde bazen karbon maşa olsa iyi olurdu diyorum. Konforu arttırmak için titreşimi daha iyi sönümleyen gidon bandı aldım. Müsait zamanda bandı saracağım. Bir de selesi rahatsız biraz, değiştirmek gerekebilir.
Detay bilgiler için, ben de kendi adıma teşekkür ederim.
Evde bir scott Aspect var. Dağlık taşlık gezilerimde aspect i kullanıyorum. Asfalt patika sürüşü için de daha hafif ve daha kolay giden bir bisiklet arayışım vardı. Gravel ları bir süredir inceliyorum. Açıkçası fiyatları gereksiz pahalı. Tabi şu anda piyasada fiyatı gereksiz pahalı olmayan başka birşey de kalmadı :)
İkinci ellerine baktığımda da temizini bulmak zor. O yüzden sıfırlarına yöneldim tekrar.
Şu anda piyasada F/P olarak baktığımda glv700 ler bir tık önde görünüyor kağıt üstünde. Daha önce yol ve gravel sürmemiş birisi olarak belirsizlik yaşasam da bunu anlamanın en kolay yolu almak kullanmak sanırım.
Özellikle yağmur çamurda aspect i dağa taşa çıkartmayacağım durumlarda, bozuk asfalt ve parikada sürüşlerime devam edebilmek adına gravel lar çok ilgimi çekiyor. Yazınızdan anladığım sele ve gidon bandı masrafımız olacak sonrasında. Lastikler ile ilgili bir sorun yaşadınız mı? Sele ve gidon bandı olarak tavsiyeniz olursa beklerim.
 
Merhabalar

Daha önceki mesajımda belirttigim gibi gravel bisiklet alma konusunda inceleme yapıyorum. Normalde dağlık arazide mtb kullanıcısıyım. Kış sezonunda dağlara taşlara çıkmayıp sadece ev çevresinde kondisyon surusleri yapma planım var. Rota, bozuk asfalt ve patikalardan oluştuğu için gravel leri inceledim. Uzun surus veya tur gibi planlarim bulunmuyor simdilik. Ilk olarak carraro g2 ye baktım. 9500 tl bandında. Donanim yeterli. Mosso nun gvl700 grx-400 donanımı ile yaklaşık ayni. Mosso da fiyat 1000 tl fazla. Bu iki bisikletin arasında kaldığımda carraro f/p olarak uygun görünüyor. Ancak ayrica mosso nun gvl700 grx-600 modeli var. Bu modelde komponentler oldukca iyi geldi bana. Ozellikle ruble deki son disli orani (42) beni cezbediyor.
Soru:
Kullanim amacıma gore G2 beklentilerime cevap verebilir mi sizce? Veya 3000 tl fiyat farkıyla mosso gvl 700 grx-600 e mi yonelmeliyim?
Görüşlerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim.
 
Detay bilgiler için, ben de kendi adıma teşekkür ederim.
Evde bir scott Aspect var. Dağlık taşlık gezilerimde aspect i kullanıyorum. Asfalt patika sürüşü için de daha hafif ve daha kolay giden bir bisiklet arayışım vardı. Gravel ları bir süredir inceliyorum. Açıkçası fiyatları gereksiz pahalı. Tabi şu anda piyasada fiyatı gereksiz pahalı olmayan başka birşey de kalmadı :)
İkinci ellerine baktığımda da temizini bulmak zor. O yüzden sıfırlarına yöneldim tekrar.
Şu anda piyasada F/P olarak baktığımda glv700 ler bir tık önde görünüyor kağıt üstünde. Daha önce yol ve gravel sürmemiş birisi olarak belirsizlik yaşasam da bunu anlamanın en kolay yolu almak kullanmak sanırım.
Özellikle yağmur çamurda aspect i dağa taşa çıkartmayacağım durumlarda, bozuk asfalt ve parikada sürüşlerime devam edebilmek adına gravel lar çok ilgimi çekiyor. Yazınızdan anladığım sele ve gidon bandı masrafımız olacak sonrasında. Lastikler ile ilgili bir sorun yaşadınız mı? Sele ve gidon bandı olarak tavsiyeniz olursa beklerim.

Arayışınız graveli tarif ediyor zaten :D bu ya da başka bir model fark etmez gravel kesinlikle tavsiye ederim. Patika, soğuk asfalt, toprak yolda sürmesi keyifli, yeterince konforlu. Sürüşü dinamik, cevik bir bisiklet. Sizde dağ bisikleti olduğu için eğer ki rotanız çok iniş-çıkış değilse bunun yerine 20vites modeline de bakabilirsiniz. Daha ekonomik olur. Ben tek bisikletle her yere gidebilmek için 22vites tercih ettim. Benim de ilk yol gidonlu bisikletim bu oldu. Alıştıktan sonra daha da keyifli oluyor. Bu forumdakiler gibi ben de iyi ki gravel almışım diyorum :D

Gidon bandı idarelik bir bant, halen kullanıyorum. Pro marka sport comport modelini sipariş ettim, bir kaç aydır duruyor daha sarmadım. Kullanınca yorumumu paylaşırım. Sele sert, biraz tahtamsı açıkcası. Ergonomi olarak güzel olsa da konforu zayıf. Pedli tayt ile kullanıyorum.

Lastiklerde herhangi bir sorun yaşamadım. Fiyatına göre başarılı buluyorum. Yazın sıcak da düzgün asfalt yolda akıcılık hissedilir derecede azalıyor. Viraj kasma, virajlara hızlı girme gibi bir sürüşünüz varsa bu tarafların lastiği değil. Hatta dişli lastik buna uygun değil. İlk aldığım zamanlarda deneme amaçlı kavşağa baya hızlı girmiştim lastiklerden ses gelmişti :D Diğer durumlarda işini düzgün yapıyor. Bir kere ön lastik patladı. Gittiğim yol aşırı taşlık dağ yoluydu ki süremeyip inmiştim. Taşların arasında küçük dal parçası batmış. Hamuru sert değil, konfor yönünden de şikayetim yok bana yetiyor.

Önceki sayfalarda gerek gezdiğim rota fotoğraflarını, gerekse bisiklet hakkındaki yorumlara bakabilirsiniz. Yazdıklarınızdan anladığım gravel ihtiyacınızı rahatlıkla karşılayacaktır.
 
Son zamanlarda gece sürüşüne daha fazla çıktığım için ön far ihtiyacım oldu. Görünürlük için düşük lümenli pilli genelde flaş modda kullandığım far yetersiz geliyordu. Karanlık ortamda, pek bilmediğim yolda ya da hızlı inişlerde falan sezgilerimle sürüyordum :D şunu mu alsam bunu mu alsam derken moon vortex 1300 lümen farı sipariş ettim. Çin ürünleri yarı yarıya daha ucuzdu. Kimi bağlantı yerinden kırıldı/çıktı düştü demiş, kimi sarsıntıdan lehimleri kopuyor demiş. Kimi de çok memnun. Şans işi biraz da. Neyse dedim çoğunluğun memnun kaldığı ürünlerden alayım. Güvenlik ekipmanı sonuç da şansa çok da bırakmayım diyerek moon ürünlerine yöneldim. Şehir içinde zifiri karanlık yerler az, 600 lümen işimi görürdü muhtemelen. Kendimi kandırarak 1300 lümenlik modelini satın aldım. Ödeme sayfasında elim zor gitti bu kadar para vermeye. Bi geriye bi ileriye derken onayladım. İnş utandırmaz :D
 
Sonunda bende aranıza katildim. Iki haftalık inceleme ve araştırmalar sonrasinda G2 ye karar kıldım. Bu konudaki tum mesajlari okudum. Sonunda internet üzerinden siparisi verdim. Siparisi verdiğim yerde montajini yaptırdım. Henuz uzun surus yapma şansım olmadı. Ancak heyecan inanilmaz. Ilk Dropbar tecrübem olacak. Site içerisinde kisa attığım tur sonrasinda o kadar da korkulacak birsey olmadığını anladım.

Montaji cok dikkatli yapmalarına rağmen eve geldiğimde on rotor un balatalara sürttugunu gordum. Hemen el fenerini aldim, altina yerleştirdim vidaları gevşettim ayarladım düzelttim.

Bu bisiklet isi gercekten sadece binici olmak değil. Elinizden az çok sıkma sokme takma isi gelmesi lazım. Zaten birazda keyfi burda. Airsoft oynarken iki haftada bir müsabakalar olurdu. Ancak hobinin diger kalan bölümü evde calisma odamda tezgah uzerinde oyuncaklarla ilgilenerek gecerdi. Bisiklette kismen bu sekilde. Binmedigin zamanlarda orasını burasını temizlemek sokmek takmak keyif.

Fikir oluşturabilecek kadar kullanım sonrasi yine buradan paylaşımlar yapacağım. Bu konu boyunca fikirlerini ve tecrübelerini paylasan tum bisiklet severlere tesekkur ederim. Tekrar görüşmek üzere.

Genelde sorulan bazi sorulara cevaplar vereyim
  • Bisiklet 52 kadro
  • Boyum 177
  • Bacak boyum 79
  • Bisikleti internetten kampanyalı 8750 ye kredi kartına taksitle aldim






IMG-20210916-WA0003.jpeg20210916_174948.jpg20210916_175000.jpg
 

Dosyalar

  • 20210916_175000.jpg
    20210916_175000.jpg
    71,5 KB · Okunma: 84
Görmemişin Scott'ı olmuş, tutmuş gidonunu sökmüş :)

Uzun süre seni sürdükten sonra G4 Pro'ya dönünce bana "Oh be, dünya varmış!" dedirttin ya, alacağın olsun Scott. Mucurun imzası olan flare (dropların yanlara açılarak genişlemesi) olayında neden bu kadar cimri davranıyorlar anlamıyorum. Açsanıza birader biraz daha şunları? Yarışmayacağız ki biz? Yüzde sıfır virgül bilmem kaçlık aerodinamik kaybı umrumuzda değil. İki bisikletin arasından da geçmeyeceğiz. Genişletin şunları biraz daha da bozuk yollarda daha stabil olalım, yokuş inerken kollarımız zangır zangır titremesin. Yukarıda yine 42cm kalalım, eyvallah. Ama aşağıda aç genişlesin 55cm'ye. İkisinin de nimetlerinden faydalanalım işte. 12 derece nedir? Hiç vermeseydin? Bir de o drop alçaklığı olmuş mu mucura? Neden o kadar yatırıyorsun bizi? Bazı yol bisikletlerinde bile shallow drop (sığ drop, dar drop) kullanılırken neden bu kadar geleneksel bir dropu reva gördün mucurculara sevgili Scott? Vallahi anlamak zor bunları. İlla masraf ettirecekler. Dediğim gibi, G4 Pro'nun gidonu çok daha rahattı ve bunu biraz daha fazla flare (16 derece) ve dar dropa bağladım. Doğru da bağlamışım. Sonuç olarak gidonun değişmesi gerekiyordu.

1.jpg

Karşınızda Ritchey Venturemax. Tam 24 derece flare ve dar drop ile G4 Pro'nunkinden bile daha rahat bir gidona kavuştum. Eski gidonlarda dropları nadiren kullanırken bunda biraz hoodlarda, biraz droplarda değişimli kullanıyorum ve ikisinden de çok keyif alıyorum. Flare olayının hoodlardaki el pozisyonunu da biraz daha çapraz hale getirmesi de daha ergonomik bir tutuş sağlıyor. Kollarınızı yanlarınıza serbest bırakın. Sonra yine kaslarınız olabildiğince serbest halde iken ileri doğru kaldırıp ellerinizin açısına bakın. Ne düz gidonlardaki gibi yere tamamen paralel, ne de klasik yol bisikleti hoodlarındaki gibi yere tamamen dik olduğunu göreceksiniz. Benim elimin aldığı açı neredeyse tamı tamına bu yeni gidonların verdiği açıya uyuyor. Bayıldım. Dropların ortasındaki hafif kabartı da Ritchey'nin bio-bend dediği, bu gidonun alameti farikası. O kabartı droplarda iken avcunuzun ortası ile gidon arasında kalan boşluğa oturuyor ve daha ergonomik bir tutuş sağlıyor. Harika. Zaten mucurcu camiasında ufaktan efsane olmaya başlamış bir gidon. Yine de hala keşke diyorum, ah keşke şu flare konusunda daha cömert davranıp dropları da biraz yükseltselerdi de böyle bir değişikliğe gerek kalmasaydı. Sele neyse de, gidonu değiştirince bisikletin orijinalliğini bozmuşum gibi hissettim. Sele demişken, buraya bir paragraf alalım.

Pro Stealth... Canım benim. Üzümlü kekim. Bir sele dışarıdan bu kadar rahatsız görünüp, gerçekte bu kadar mı rahat olur? Arkasında insan oturma organı anatomisi üzerine ihtisas yapmış kişilerden oluşan bir ar-ge takımı olduğu o kadar belli ki. Zamanla alışma diye bir şey yok. İlk oturduğunuz andan itibaren rahat bu sele. Aslen bir mucur değil, yol selesi olmasına rağmen bozuk yolda da çok rahat, uzun yolda da henüz denemesem de rahat olacağından eminim. Bir sele altınızda kaybolup havada oturduğunuz hissini veriyorsa tamam, o sele sizin selenizdir ve uzun yıllar birlikte olacaksınızdır. Pro Stealth ilk oturduğum andan itibaren benim selem. Tabii sele seçimi çok subjektif bir konu. A kişisi X selesiyle rahat ederken B kişisi Y selesiyle rahat eder. Ama oranları eşit olmayabilir. Bu selenin bu kadar efsane olma sebebi bence o oranın oldukça yüksek olması ve çoğu insanın anatomisine harikulade uyması. Kullandığım son dört sele için bir rahatlık sıralaması yapsam, birinci belli de, ikinciyle arasında resmen uçurum var. Gruptan açık farkla lider çıktı, diğer üçü de kendi aralarında ikincilik mücadelesi veriyor yani. Neyse, daha fazla övmeyeyim. Dediğim gibi, sele konusu biraz subjektif. Alın demiyorum. Ama mümkünse deneyin diyorum.

Gidon bandı konusuna ge... asdffdgldfjgld. Biliyorum yahu. Hiç sormayın. Yanlışlıkla oldu. Kendisi Lizard Skins DSP V2 2.5mm. Ellerinize "İnanır mısın şu anda bulutların üzerindeyim!" dedirten bir gidon bandı. "Bir gidon bandı en fazla ne kadar rahat olabilir?" sorusunun da cevabı kendisi. Rengi sormayın dedim ya off. Bak hala soruyor! Aksi ispatlanana kadar forumun en çirkin mucurunun bende olduğu bilimsel bir gerçek sanırım.

Jant tellerindeki renk değişikleri dikkatinizi çektiyse, onlar da 3M Scotchlite yansıtıcılar. Akşamları dolaşmayı çok sevdiğim için yansıtıcı ürün araştırırken keşfettim kendisini. 3M Scotchlite'ı jantlara ve bisikletin belli başlı diğer bölgelerine uygulanabilecek şekilde kesmişler, paketlemişler, satışa sunmuşlar. Buralarda bulamadığım için Amerika'lardan geldi kendisi. İleride de lazım olur diye kargo parası vermişken 3 set aldım. 4 tane gönderip "Bir tane de bizden olsun. Birine hediye edip bir de hakkımızda birkaç güzel söz söylerseniz seviniriz :)" diye not yazmış tatlışlar. Forumdan isteyen mucurcu olursa ücretsiz gönderirim. Ama mucurcu olmalı. Çünkü yaşasın mucur. İlk kim isterse artık. Darılmaca yok. (Edit: Yansıtıcılar @sunflower84 arkadaşımıza gidiyor. Kendisine hayırlı görünürlükler dileriz.)

2.jpg

Ben bu malzemenin bu kadar yansıtıcı olduğunu bilmiyordum. Işık kaynağı ile aynı hizadan bakıldığında ışıl ışıl parlıyor resmen. Bir de dönünce tekerlerinizde iki ışık halkası oluşuyor. Işık kaynağından bakmadığı sürece, örneğin yayalar bizi yukarıdaki ilk fotoğraftaki gibi görüyor. Bizi asıl fark etmesi gereken ve ışık kaynağı olan farların arkasından bakan sürücüler ise ikinci fotoğraftaki gibi görüyor ve "Jant tellerine şerit led mi takmış bu keko?" diyorlar. Desinler. "Aniden önüme çıktı" demelerinden iyidir. Bisikletin zar zor seçildiği, çok zayıf ışıkta bile üçüncü fotoğraftaki gibi yine oldukça parlaklar. Sanki ışığı emip, daha da güçlendirip size geri gönderiyorlar. Bu arada, ikinci fotoğrafta arka tekerin altına pudra şekeri dökülmedi. Ben de başta gizemini çözemedim çünkü normalde ilk fotoğraftaki gibi yerde bir şey görünmüyor. Sonra yansıtıcıları uygularken biraz aşınıp yere toz olarak döküldüklerini ve hala gelen fotonlara inatla gelişine vurduklarını anladım.

Son bir şey, Venturemax'te önce üstlerin WCS versiyonu gibi yayvan (ergo-aero diyorlar) olduğunu düşünerek Comp versiyonunu aldım ama değilmiş. Yuvarlak ve çok inceler. O yüzden beğenmedim ve monte etmedim bile. İade talep edip WCS versiyonunu sipariş ettim. Aralarında fiyat olarak uçurum var ama benim için ergo-aero olayına değerdi. Üstlerin ince olması gidon bandını çift kat sararak çözülebilir ama hem uğraşmak istemedim, hem de çift bantla kalınlaştırsak bile bu kadar rahat olup avuca tam oturacağını sanmıyorum. İade etmekten de vazgeçtim çünkü kargo ücretini karşılamıyor Britanyalılar. Gidonlarından benim gibi memnun olmayan, üst kısımların inceliğini de dert etmeyen biri varsa aldığım fiyatın da biraz aşağısına (300 TL) vereceğim. Hem ben iade kargo ücretinden kurtulurum, hem de o Türkiye'de bulunmayan bu efsane gidonu uygun fiyata almış olur. "Alüminyum bir boruya o kadar para verilir mi?" diyenlere de "Tutunca bırakmak istemeyeceğiniz, size keyifli saatler vaat eden bir alüminyum boruysa verilir" derim. Niye gülüyorsunuz? Haaaa! İçiniz fesat...

3.jpg
 
Son düzenleme:
Görmemişin Scott'ı olmuş, tutmuş gidonunu sökmüş :)

Uzun süre seni sürdükten sonra G4 Pro'ya dönünce bana "Oh be, dünya varmış!" dedirttin ya, alacağın olsun Scott. Mucurun imzası olan flare (dropların yanlara açılarak genişlemesi) olayında neden bu kadar cimri davranıyorlar anlamıyorum. Açsanıza birader biraz daha şunları? Yarışmayacağız ki biz? Yüzde sıfır virgül bilmem kaçlık aerodinamik kaybı umrumuzda değil. İki bisikletin arasından da geçmeyeceğiz. Genişletin şunları biraz daha da bozuk yollarda daha stabil olalım, yokuş inerken kollarımız zangır zangır titremesin. Yukarıda yine 42cm kalalım, eyvallah. Ama aşağıda aç genişlesin 55cm'ye. İkisinin de nimetlerinden faydalanalım işte. 12 derece nedir? Hiç vermeseydin? Bir de o drop alçaklığı olmuş mu mucura? Neden o kadar yatırıyorsun bizi? Bazı yol bisikletlerinde bile shallow drop (sığ drop, dar drop) kullanılırken neden bu kadar geleneksel bir dropu reva gördün mucurculara sevgili Scott? Vallahi anlamak zor bunları. İlla masraf ettirecekler. Dediğim gibi, G4 Pro'nun gidonu çok daha rahattı ve bunu biraz daha fazla flare (16 derece) ve dar dropa bağladım. Doğru da bağlamışım. Sonuç olarak gidonun değişmesi gerekiyordu.

274049 dosyayı görüntüle

Karşınızda Ritchey Venturemax. Tam 24 derece flare ve dar drop ile G4 Pro'nunkinden bile daha rahat bir gidona kavuştum. Eski gidonlarda dropları nadiren kullanırken bunda biraz hoodlarda, biraz droplarda değişimli kullanıyorum ve ikisinden de çok keyif alıyorum. Flare olayının hoodlardaki el pozisyonunu da biraz daha çapraz hale getirmesi de daha ergonomik bir tutuş sağlıyor. Kollarınızı yanlarınıza serbest bırakın. Sonra yine kaslarınız olabildiğince serbest halde iken ileri doğru kaldırıp ellerinizin açısına bakın. Ne düz gidonlardaki gibi yere tamamen paralel, ne de klasik yol bisikleti hoodlarındaki gibi yere tamamen dik olduğunu göreceksiniz. Benim elimin aldığı açı neredeyse tamı tamına bu yeni gidonların verdiği açıya uyuyor. Bayıldım. Dropların ortasındaki hafif kabartı da Ritchey'nin bio-bend dediği, bu gidonun alameti farikası. O kabartı droplarda iken avcunuzun ortası ile gidon arasında kalan boşluğa oturuyor ve daha ergonomik bir tutuş sağlıyor. Harika. Zaten mucurcu camiasında ufaktan efsane olmaya başlamış bir gidon. Yine de hala keşke diyorum, ah keşke şu flare konusunda daha cömert davranıp dropları da biraz yükseltselerdi de böyle bir değişikliğe gerek kalmasaydı. Sele neyse de, gidonu değiştirince bisikletin orijinalliğini bozmuşum gibi hissettim. Sele demişken, buraya bir paragraf alalım.

Pro Stealth... Canım benim. Üzümlü kekim. Bir sele dışarıdan bu kadar rahatsız görünüp, gerçekte bu kadar mı rahat olur? Arkasında insan oturma organı anatomisi üzerine ihtisas yapmış kişilerden oluşan bir ar-ge takımı olduğu o kadar belli ki. Zamanla alışma diye bir şey yok. İlk oturduğunuz andan itibaren rahat bu sele. Aslen bir mucur değil, yol selesi olmasına rağmen bozuk yolda da çok rahat, uzun yolda da henüz denemesem de rahat olacağından eminim. Bir sele altınızda kaybolup havada oturduğunuz hissini veriyorsa tamam, o sele sizin selenizdir ve uzun yıllar birlikte olacaksınızdır. Pro Stealth ilk oturduğum andan itibaren benim selem. Tabii sele seçimi çok subjektif bir konu. A kişisi X selesiyle rahat ederken B kişisi Y selesiyle rahat eder. Ama oranları eşit olmayabilir. Bu selenin bu kadar efsane olma sebebi bence o oranın oldukça yüksek olması ve çoğu insanın anatomisine harikulade uyması. Kullandığım son dört sele için bir rahatlık sıralaması yapsam, birinci belli de, ikinciyle arasında resmen uçurum var. Gruptan açık farkla lider çıktı, diğer üçü de kendi aralarında ikincilik mücadelesi veriyor yani. Neyse, daha fazla övmeyeyim. Dediğim gibi, sele konusu biraz subjektif. Alın demiyorum. Ama mümkünse deneyin diyorum.

Gidon bandı konusuna ge... asdffdgldfjgld. Biliyorum yahu. Hiç sormayın. Yanlışlıkla oldu. Kendisi Lizard Skins DSP V2 2.5mm. Ellerinize "İnanır mısın şu anda bulutların üzerindeyim!" dedirten bir gidon bandı. "Bir gidon bandı en fazla ne kadar rahat olabilir?" sorusunun da cevabı kendisi. Rengi sormayın dedim ya off. Bak hala soruyor! Aksi ispatlanana kadar forumun en çirkin mucurunun bende olduğu bilimsel bir gerçek sanırım.

Jant tellerindeki renk değişikleri dikkatinizi çektiyse, onlar da 3M Scotchlite yansıtıcılar. Akşamları dolaşmayı çok sevdiğim için yansıtıcı ürün araştırırken keşfettim kendisini. 3M Scotchlite'ı jantlara ve bisikletin belli başlı diğer bölgelerine uygulanabilecek şekilde kesmişler, paketlemişler, satışa sunmuşlar. Buralarda bulamadığım için Amerika'lardan geldi kendisi. İleride de lazım olur diye kargo parası vermişken 3 set aldım. 4 tane gönderip "Bir tane de bizden olsun. Birine hediye edip bir de hakkımızda birkaç güzel söz söylerseniz seviniriz :)" diye not yazmış tatlışlar. Forumdan isteyen mucurcu olursa ücretsiz gönderirim. Ama mucurcu olmalı. Çünkü yaşasın mucur. İlk kim isterse artık. Darılmaca yok.

274051 dosyayı görüntüle

Ben bu malzemenin bu kadar yansıtıcı olduğunu bilmiyordum. Işık kaynağı ile aynı hizadan bakıldığında ışıl ışıl parlıyor resmen. Bir de dönünce tekerlerinizde iki ışık halkası oluşuyor. Işık kaynağından bakmadığı sürece, örneğin yayalar bizi yukarıdaki ilk fotoğraftaki gibi görüyor. Bizi asıl fark etmesi gereken ve ışık kaynağı olan farların arkasından bakan sürücüler ise ikinci fotoğraftaki gibi görüyor ve "Jant tellerine şerit led mi takmış bu keko?" diyorlar. Desinler. "Aniden önüme çıktı" demelerinden iyidir. Bisikletin zar zor seçildiği, çok zayıf ışıkta bile üçüncü fotoğraftaki gibi yine oldukça parlaklar. Sanki ışığı emip, daha da güçlendirip size geri gönderiyorlar. Bu arada, ikinci fotoğrafta arka tekerin altına pudra şekeri dökülmedi. Ben de başta gizemini çözemedim çünkü normalde ilk fotoğraftaki gibi yerde bir şey görünmüyor. Sonra yansıtıcıları uygularken biraz aşınıp yere toz olarak döküldüklerini ve hala gelen fotonlara inatla gelişine vurduklarını anladım.

Son bir şey, Venturemax'te önce üstlerin WCS versiyonu gibi yayvan (ergo-aero diyorlar) olduğunu düşünerek Comp versiyonunu aldım ama değilmiş. Yuvarlak ve çok inceler. O yüzden beğenmedim ve monte etmedim bile. İade talep edip WCS versiyonunu sipariş ettim. Aralarında fiyat olarak uçurum var ama benim için ergo-aero olayına değerdi. Üstlerin ince olması gidon bandını çift kat sararak çözülebilir ama hem uğraşmak istemedim, hem de çift bantla kalınlaştırsak bile bu kadar rahat olup avuca tam oturacağını sanmıyorum. İade etmekten de vazgeçtim çünkü kargo ücretini karşılamıyor Britanyalılar. Gidonlarından benim gibi memnun olmayan, üst kısımların inceliğini de dert etmeyen biri varsa aldığım fiyatın da biraz aşağısına (300 TL) vereceğim. Hem ben iade kargo ücretinden kurtulurum, hem de o Türkiye'de bulunmayan bu efsane gidonu uygun fiyata almış olur. "Alüminyum bir boruya o kadar para verilir mi?" diyenlere de "Tutunca bırakmak istemeyeceğiniz, size keyifli saatler vaat eden bir alüminyum boruysa verilir" derim. Niye gülüyorsunuz? Haaaa! İçiniz fesat...

274052 dosyayı görüntüle

selamlar hocam,
Ben de G2 kullanıyorum, yansıtıcı bantlar için bir talip yoksa ben talip olabilirim. Özel mesaj gönderemiyorum :(
 
Görmemişin Scott'ı olmuş, tutmuş gidonunu sökmüş :)

Uzun süre seni sürdükten sonra G4 Pro'ya dönünce bana "Oh be, dünya varmış!" dedirttin ya, alacağın olsun Scott. Mucurun imzası olan flare (dropların yanlara açılarak genişlemesi) olayında neden bu kadar cimri davranıyorlar anlamıyorum. Açsanıza birader biraz daha şunları? Yarışmayacağız ki biz? Yüzde sıfır virgül bilmem kaçlık aerodinamik kaybı umrumuzda değil. İki bisikletin arasından da geçmeyeceğiz. Genişletin şunları biraz daha da bozuk yollarda daha stabil olalım, yokuş inerken kollarımız zangır zangır titremesin. Yukarıda yine 42cm kalalım, eyvallah. Ama aşağıda aç genişlesin 55cm'ye. İkisinin de nimetlerinden faydalanalım işte. 12 derece nedir? Hiç vermeseydin? Bir de o drop alçaklığı olmuş mu mucura? Neden o kadar yatırıyorsun bizi? Bazı yol bisikletlerinde bile shallow drop (sığ drop, dar drop) kullanılırken neden bu kadar geleneksel bir dropu reva gördün mucurculara sevgili Scott? Vallahi anlamak zor bunları. İlla masraf ettirecekler. Dediğim gibi, G4 Pro'nun gidonu çok daha rahattı ve bunu biraz daha fazla flare (16 derece) ve dar dropa bağladım. Doğru da bağlamışım. Sonuç olarak gidonun değişmesi gerekiyordu.

274049 dosyayı görüntüle

Karşınızda Ritchey Venturemax. Tam 24 derece flare ve dar drop ile G4 Pro'nunkinden bile daha rahat bir gidona kavuştum. Eski gidonlarda dropları nadiren kullanırken bunda biraz hoodlarda, biraz droplarda değişimli kullanıyorum ve ikisinden de çok keyif alıyorum. Flare olayının hoodlardaki el pozisyonunu da biraz daha çapraz hale getirmesi de daha ergonomik bir tutuş sağlıyor. Kollarınızı yanlarınıza serbest bırakın. Sonra yine kaslarınız olabildiğince serbest halde iken ileri doğru kaldırıp ellerinizin açısına bakın. Ne düz gidonlardaki gibi yere tamamen paralel, ne de klasik yol bisikleti hoodlarındaki gibi yere tamamen dik olduğunu göreceksiniz. Benim elimin aldığı açı neredeyse tamı tamına bu yeni gidonların verdiği açıya uyuyor. Bayıldım. Dropların ortasındaki hafif kabartı da Ritchey'nin bio-bend dediği, bu gidonun alameti farikası. O kabartı droplarda iken avcunuzun ortası ile gidon arasında kalan boşluğa oturuyor ve daha ergonomik bir tutuş sağlıyor. Harika. Zaten mucurcu camiasında ufaktan efsane olmaya başlamış bir gidon. Yine de hala keşke diyorum, ah keşke şu flare konusunda daha cömert davranıp dropları da biraz yükseltselerdi de böyle bir değişikliğe gerek kalmasaydı. Sele neyse de, gidonu değiştirince bisikletin orijinalliğini bozmuşum gibi hissettim. Sele demişken, buraya bir paragraf alalım.

Pro Stealth... Canım benim. Üzümlü kekim. Bir sele dışarıdan bu kadar rahatsız görünüp, gerçekte bu kadar mı rahat olur? Arkasında insan oturma organı anatomisi üzerine ihtisas yapmış kişilerden oluşan bir ar-ge takımı olduğu o kadar belli ki. Zamanla alışma diye bir şey yok. İlk oturduğunuz andan itibaren rahat bu sele. Aslen bir mucur değil, yol selesi olmasına rağmen bozuk yolda da çok rahat, uzun yolda da henüz denemesem de rahat olacağından eminim. Bir sele altınızda kaybolup havada oturduğunuz hissini veriyorsa tamam, o sele sizin selenizdir ve uzun yıllar birlikte olacaksınızdır. Pro Stealth ilk oturduğum andan itibaren benim selem. Tabii sele seçimi çok subjektif bir konu. A kişisi X selesiyle rahat ederken B kişisi Y selesiyle rahat eder. Ama oranları eşit olmayabilir. Bu selenin bu kadar efsane olma sebebi bence o oranın oldukça yüksek olması ve çoğu insanın anatomisine harikulade uyması. Kullandığım son dört sele için bir rahatlık sıralaması yapsam, birinci belli de, ikinciyle arasında resmen uçurum var. Gruptan açık farkla lider çıktı, diğer üçü de kendi aralarında ikincilik mücadelesi veriyor yani. Neyse, daha fazla övmeyeyim. Dediğim gibi, sele konusu biraz subjektif. Alın demiyorum. Ama mümkünse deneyin diyorum.

Gidon bandı konusuna ge... asdffdgldfjgld. Biliyorum yahu. Hiç sormayın. Yanlışlıkla oldu. Kendisi Lizard Skins DSP V2 2.5mm. Ellerinize "İnanır mısın şu anda bulutların üzerindeyim!" dedirten bir gidon bandı. "Bir gidon bandı en fazla ne kadar rahat olabilir?" sorusunun da cevabı kendisi. Rengi sormayın dedim ya off. Bak hala soruyor! Aksi ispatlanana kadar forumun en çirkin mucurunun bende olduğu bilimsel bir gerçek sanırım.

Jant tellerindeki renk değişikleri dikkatinizi çektiyse, onlar da 3M Scotchlite yansıtıcılar. Akşamları dolaşmayı çok sevdiğim için yansıtıcı ürün araştırırken keşfettim kendisini. 3M Scotchlite'ı jantlara ve bisikletin belli başlı diğer bölgelerine uygulanabilecek şekilde kesmişler, paketlemişler, satışa sunmuşlar. Buralarda bulamadığım için Amerika'lardan geldi kendisi. İleride de lazım olur diye kargo parası vermişken 3 set aldım. 4 tane gönderip "Bir tane de bizden olsun. Birine hediye edip bir de hakkımızda birkaç güzel söz söylerseniz seviniriz :)" diye not yazmış tatlışlar. Forumdan isteyen mucurcu olursa ücretsiz gönderirim. Ama mucurcu olmalı. Çünkü yaşasın mucur. İlk kim isterse artık. Darılmaca yok.

274051 dosyayı görüntüle

Ben bu malzemenin bu kadar yansıtıcı olduğunu bilmiyordum. Işık kaynağı ile aynı hizadan bakıldığında ışıl ışıl parlıyor resmen. Bir de dönünce tekerlerinizde iki ışık halkası oluşuyor. Işık kaynağından bakmadığı sürece, örneğin yayalar bizi yukarıdaki ilk fotoğraftaki gibi görüyor. Bizi asıl fark etmesi gereken ve ışık kaynağı olan farların arkasından bakan sürücüler ise ikinci fotoğraftaki gibi görüyor ve "Jant tellerine şerit led mi takmış bu keko?" diyorlar. Desinler. "Aniden önüme çıktı" demelerinden iyidir. Bisikletin zar zor seçildiği, çok zayıf ışıkta bile üçüncü fotoğraftaki gibi yine oldukça parlaklar. Sanki ışığı emip, daha da güçlendirip size geri gönderiyorlar. Bu arada, ikinci fotoğrafta arka tekerin altına pudra şekeri dökülmedi. Ben de başta gizemini çözemedim çünkü normalde ilk fotoğraftaki gibi yerde bir şey görünmüyor. Sonra yansıtıcıları uygularken biraz aşınıp yere toz olarak döküldüklerini ve hala gelen fotonlara inatla gelişine vurduklarını anladım.

Son bir şey, Venturemax'te önce üstlerin WCS versiyonu gibi yayvan (ergo-aero diyorlar) olduğunu düşünerek Comp versiyonunu aldım ama değilmiş. Yuvarlak ve çok inceler. O yüzden beğenmedim ve monte etmedim bile. İade talep edip WCS versiyonunu sipariş ettim. Aralarında fiyat olarak uçurum var ama benim için ergo-aero olayına değerdi. Üstlerin ince olması gidon bandını çift kat sararak çözülebilir ama hem uğraşmak istemedim, hem de çift bantla kalınlaştırsak bile bu kadar rahat olup avuca tam oturacağını sanmıyorum. İade etmekten de vazgeçtim çünkü kargo ücretini karşılamıyor Britanyalılar. Gidonlarından benim gibi memnun olmayan, üst kısımların inceliğini de dert etmeyen biri varsa aldığım fiyatın da biraz aşağısına (300 TL) vereceğim. Hem ben iade kargo ücretinden kurtulurum, hem de o Türkiye'de bulunmayan bu efsane gidonu uygun fiyata almış olur. "Alüminyum bir boruya o kadar para verilir mi?" diyenlere de "Tutunca bırakmak istemeyeceğiniz, size keyifli saatler vaat eden bir alüminyum boruysa verilir" derim. Niye gülüyorsunuz? Haaaa! İçiniz fesat...

274052 dosyayı görüntüle
Güle güle kullanın, tekerleriniz patlak yüzü görmesin.
Bu arada bisikletiniz hiç de çirkin değil. 🧿. Kendinize göre yaptığınız değişiklikler, sizin için ve size yol su elektrik olarak dönüş yaptıysa, daha güzeli olabilir mi. Ayrıca siz sevdikten sonra o bisiklet, en güzelidir. Sonuçta sürücüsü sizsiniz öyle değil mi.
Mutlu sürüşler...
 
Selamlar. Gravel G4 Bisikletimi satıyorum. İlgilenen, Gravel arayan arkadaşlara dulurulur.

(link)
 
Geçen gün aldığım moon vortex 1300 lümen ön far elime ulaştı. Şarjı fulleyip dün akşam sürüşüne çıktım. Far oldukça başarılı. 150-200 metre önümdeki reflektör ne varsa parlıyor. Farın steady FL flashing modunda düşük lümenle sürekli yanıyor ve 1 sn arayla ışık patlaması yapıyor. Bu haliyle sürerken 1 sn aralıkla yoldaki levhalar, arabarın reflektörleri bi yanıyor bi sönüyor lunapark gibi ortama dönüşüyor :D İlk izlenim olarak baya memnun kaldım. Yüksek lümen ayarında karanlık ortamda ya da hızlı sürüşte ışık daima aydınlatıyor, çok net yolu görebiliyorsunuz. Boost modu yani 1300 lümene neredeyse ihtiyacınız olmuyor. Gücü yerinde güzel bir far. Şimdilik tek olumsuz tarafı fiyatı, biraz pahalı. Onun harici güçlü bir far arayanlara, bütçe ayırabileceklere tavsiye ederim. İncelemeye değer.
 
Geçen gün aldığım moon vortex 1300 lümen ön far elime ulaştı. Şarjı fulleyip dün akşam sürüşüne çıktım. Far oldukça başarılı. 150-200 metre önümdeki reflektör ne varsa parlıyor. Farın steady FL flashing modunda düşük lümenle sürekli yanıyor ve 1 sn arayla ışık patlaması yapıyor. Bu haliyle sürerken 1 sn aralıkla yoldaki levhalar, arabarın reflektörleri bi yanıyor bi sönüyor lunapark gibi ortama dönüşüyor :D İlk izlenim olarak baya memnun kaldım. Yüksek lümen ayarında karanlık ortamda ya da hızlı sürüşte ışık daima aydınlatıyor, çok net yolu görebiliyorsunuz. Boost modu yani 1300 lümene neredeyse ihtiyacınız olmuyor. Gücü yerinde güzel bir far. Şimdilik tek olumsuz tarafı fiyatı, biraz pahalı. Onun harici güçlü bir far arayanlara, bütçe ayırabileceklere tavsiye ederim. İncelemeye değer.
merhaba.tr den mi aldiniz? alibaba da bir turlu bulamadim
varsa link alabilirmiyim?
 
Geri