Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Merhaba;
Lastik konusunda çok fazla bilgim yok. Yardımcı olursanız memnun olurum. Daha çok İstanbul Anadolu yakası sahil hattında kullanmak için aşağıdaki modelin 35mm mi yoksa 32mm olanını almalıyım. Hangisi daha uygun olur? Bisikletin üzerindeki lastikler 40mm.
wiggle.co.uk/panaracer-gravel-king-sk-folding-tyre-1
 
Scudo
Bir süredir hangi marka model alsam diye araştırıyordum. Bugün farkettim ki carraro dan başka 58 beden bulamayacağım :D az kalsın yol bisikletine ikna edilecektim
 
Merhaba;
Lastik konusunda çok fazla bilgim yok. Yardımcı olursanız memnun olurum. Daha çok İstanbul Anadolu yakası sahil hattında kullanmak için aşağıdaki modelin 35mm mi yoksa 32mm olanını almalıyım. Hangisi daha uygun olur? Bisikletin üzerindeki lastikler 40mm.
wiggle.co.uk/panaracer-gravel-king-sk-folding-tyre-1

Anadolu yakası sahil hattında veya herhangi bir asfalt güzergahta kullanmak için öncelikle gravel bisiklet yanlış tercih olmuş. Daha hafif ve agresif bir yol bisikleti adı üstünde, yollarda çok daha keyifli bir deneyim sunar.

Artık bisikleti aldık, mecbur kullanacağız diyorsanız da Gravelking yerine bir yol lastiğine bakın. Jantınızın desteklediği en ince (muhtemelen 28 veya 30mm) yol lastiği ile asfalt zeminde kabul edilebilir bir sürüş deneyimine sahip olabilirsiniz. Yol lastikleri konusunda forumda tonla başlık mevcut ama incelemeye Vittoria Rubino Pro G2, Schwalbe One, Conti GP 5000 gibi alternatiflerden başlayabilirsiniz.
 
Sorun ile ilgili araştırmalarım sonrasında, sorunun tamamen benim bilgisizliğim ile ilgili olduğunu öğrenmiş oldum. MTB den alışkanlık ön vites değişikliklerinde benim için tek aynakol a tık tık değişiklikten ibaretti. Ancak burada "Çeyrek Vites" (tabir yanlış olabilir) olayına dikkat etmediğim için ayarları hep yanlış yapmışım. Çeyrek vites i de kapsama alarak yaptığım ayarlar sonucunda sağlıklı biçimde kullanabiliyorum. Aynı şekilde benim gibi bir sorunla karşılaşabilecek tecrübesiz arkadaşlara yardımcı olur düşüncesi ile son durumu da paylaşmak istedim.

NOT: Aynakoldaki milimetrik oynama konusunda şimdilik sorun yok. H/L Ayarları ile durum düzelti. Kısaca sürtme vs yok şu anda.
Hocam nasıl düzeldi acaba? H/L ayarını yaparken küçük yaprakta ayarı yaptıktan sonra 10. vites sürtüyor. Büyükte ayarı tamamlayınca 1. vites sürtüyor, hatta L ayarını işlevsiz hale getirecek şekilde içerde kalıyor H ayar vidası.
 
Hocam nasıl düzeldi acaba? H/L ayarını yaparken küçük yaprakta ayarı yaptıktan sonra 10. vites sürtüyor. Büyükte ayarı tamamlayınca 1. vites sürtüyor, hatta L ayarını işlevsiz hale getirecek şekilde içerde kalıyor H ayar vidası.
Normal değil mi zaten? O ayar 10. Ve 1. İçin değil diye biliyorum. Çaprazda 7-8 e kadar yada 2-3. Diğer türlü kullanımın mümkün olacağını sanmıyorun bende epey uğraştım çünkü
 
Hocam nasıl düzeldi acaba? H/L ayarını yaparken küçük yaprakta ayarı yaptıktan sonra 10. vites sürtüyor. Büyükte ayarı tamamlayınca 1. vites sürtüyor, hatta L ayarını işlevsiz hale getirecek şekilde içerde kalıyor H ayar vidası.
Benim yaşadığım olayı ve süreci anlatayım size.

Ben çeyrek vites olayını bilmediğim için en küçük ve en büyük ayna kollarda zincirde sürtmeler var sanarak tüm ayarları bozdum. Sonrasında toparlamak zaman aldı.

Öncelikle çeyrek vitesleri ve nasıl konumlandıklarını öğrenmeniz gerekiyor. Örnek; Ön Vites en büyük ayna kolda, Arkada da en büyük viteste (en küçük ruble dişlisinde). Burada hiç bir sürtme yokken, arka vitesi orta ruble dişlilerine (4,5,6) kadar getirdiniz diyelim. Hafif sürtme hissettiğiniz ruble dişlisinde ön vites kolunu sadece 1 tık sesi gelene kadar bastırın. Bu durumda ön vites değiştirici ne tam küçük aynakol a zinciri geçirecek. Ne de eskisi gibi en büyük aynakol dişlisinin tepesinde duracak. Bir ara yerde sizin rublede 3 veya 4 . büyük dişlilerde kullanımınıza olanak sağlayacak ara bir pozisyonda duracak. Aynı şekilde aynakolda küçükten büyüğe geçirirken de bir çeyrek vites var. Bu da küçük ayna koldayken en küçük 2-3. ruble dişlilerinde kullanıma imkan veriyor.

Ben ayarları yaparken bu çeyrek vitesleri dikkate almadan, H/L ayarlarını yaptım sandım. Sonra da toparlamak zor oldu. Çeyrek viteslerdeyken H/L ayarını yapmışım. "Yaw bu H vidası neden L vidasını işlevsiz bıraktı" diyerek yana yana araştırdım. En küçük ruble dişlisini ayarlasam, orta ruble dişlilerinde sürtme oluyordu. Orta ruble de sorun olmadığında en küçük rublede yine ayna kol değiştiricisinde sürtüyordu vs.

Öncelikle vites ayarlarını yapmak için aynakol değiştiricisinde en küçükte ve en büyükte (çeyreklerde olmadığına emin olun) H/L ayarların sıfırdan yapın. Sonrasında çeyrek vites ayarlarını telin gerginliği ile ayarlayın. Çeyrek vitesler kullanılmadan zaten en küçük aynakol sürtmeden en fazla 1,2,3,4 arka vitestlerine geçer. Büyük aynakolda 10,9,8,7 arka vitestlerinde zincir sürtmez. Bu yüzden çeyrekler olmadan direkt H/L ayarlarını yapın temiz.
Ardından çeyrek vites ayarlarını tel gerginliğinden ayarlayarak küçük ve büyük aynakoldayken arkada 2 şer vitesi fazladan sürtmeden kullanabilir olursunuz. ÖRN: 1X5, 1X6, 1X7 veya 2X6, 2X5, 2X4 gibi


Yazılı anlatım için biraz karışık bir konu, benimde teknik anlatımım yeterli olmayabilir. Umarım doğru şekilde ifade edebilmişimdir.
 
Normal değil mi zaten? O ayar 10. Ve 1. İçin değil diye biliyorum. Çaprazda 7-8 e kadar yada 2-3. Diğer türlü kullanımın mümkün olacağını sanmıyorun bende epey uğraştım çünkü
H/L ayarı en büyük ve en küçük ruble dişlisi durumlarında yapılıyor diye biliyorum, yanlışım olabilir.

Benim yaşadığım olayı ve süreci anlatayım size.

Ben çeyrek vites olayını bilmediğim için en küçük ve en büyük ayna kollarda zincirde sürtmeler var sanarak tüm ayarları bozdum. Sonrasında toparlamak zaman aldı.

Öncelikle çeyrek vitesleri ve nasıl konumlandıklarını öğrenmeniz gerekiyor. Örnek; Ön Vites en büyük ayna kolda, Arkada da en büyük viteste (en küçük ruble dişlisinde). Burada hiç bir sürtme yokken, arka vitesi orta ruble dişlilerine (4,5,6) kadar getirdiniz diyelim. Hafif sürtme hissettiğiniz ruble dişlisinde ön vites kolunu sadece 1 tık sesi gelene kadar bastırın. Bu durumda ön vites değiştirici ne tam küçük aynakol a zinciri geçirecek. Ne de eskisi gibi en büyük aynakol dişlisinin tepesinde duracak. Bir ara yerde sizin rublede 3 veya 4 . büyük dişlilerde kullanımınıza olanak sağlayacak ara bir pozisyonda duracak. Aynı şekilde aynakolda küçükten büyüğe geçirirken de bir çeyrek vites var. Bu da küçük ayna koldayken en küçük 2-3. ruble dişlilerinde kullanıma imkan veriyor.

Ben ayarları yaparken bu çeyrek vitesleri dikkate almadan, H/L ayarlarını yaptım sandım. Sonra da toparlamak zor oldu. Çeyrek viteslerdeyken H/L ayarını yapmışım. "Yaw bu H vidası neden L vidasını işlevsiz bıraktı" diyerek yana yana araştırdım. En küçük ruble dişlisini ayarlasam, orta ruble dişlilerinde sürtme oluyordu. Orta ruble de sorun olmadığında en küçük rublede yine ayna kol değiştiricisinde sürtüyordu vs.

Öncelikle vites ayarlarını yapmak için aynakol değiştiricisinde en küçükte ve en büyükte (çeyreklerde olmadığına emin olun) H/L ayarların sıfırdan yapın. Sonrasında çeyrek vites ayarlarını telin gerginliği ile ayarlayın. Çeyrek vitesler kullanılmadan zaten en küçük aynakol sürtmeden en fazla 1,2,3,4 arka vitestlerine geçer. Büyük aynakolda 10,9,8,7 arka vitestlerinde zincir sürtmez. Bu yüzden çeyrekler olmadan direkt H/L ayarlarını yapın temiz.
Ardından çeyrek vites ayarlarını tel gerginliğinden ayarlayarak küçük ve büyük aynakoldayken arkada 2 şer vitesi fazladan sürtmeden kullanabilir olursunuz. ÖRN: 1X5, 1X6, 1X7 veya 2X6, 2X5, 2X4 gibi


Yazılı anlatım için biraz karışık bir konu, benimde teknik anlatımım yeterli olmayabilir. Umarım doğru şekilde ifade edebilmişimdir.
Çok güzel anlatmışsınız teşekkür ederim. Ancak ben çeyrek vites olarak adlandırdığınız konumu kullanıyorum. Ayarları onu da gözeterek yaptığım halde ön aktarıcıya pedalda yük varken sürtme durumundan kurtaramadım.
 
Çok güzel anlatmışsınız teşekkür ederim. Ancak ben çeyrek vites olarak adlandırdığınız konumu kullanıyorum. Ayarları onu da gözeterek yaptığım halde ön aktarıcıya pedalda yük varken sürtme durumundan kurtaramadım.
Aynı benim sorun. Çok çok uğraştım. Tüm ayarları sıfırdan yaptım. En son aldığım yerde servise götürdüm. Usta tel gerginlik ayarı ile kısaca oynadı. Sonra da bana çeyrek vites yerlerini gösterdi. Açıkçası doğru düzgün ayar bile yapmadı diyebilirim. Ayardan ziyade bende kullanım sorunu vardı.

"Sizdeki sorunun çözümü budur" demem çok zor. (hem tecrübe eksikliğinden hemde görmeden doğru teşhis koyacağımı sanmıyorum.)
Ancak bence sadece ayar sorunu var sizde de. Baktınız işin içinden çıkamadınız güvendiğiniz bir ustaya göstermeniz yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: asm
Bence hata 1x10 2x1 gibi tam capraz şekilde kullanmaya çalışmakta. Ikı yapraklı bısıkletlerde tamamen çapraz şekilde olmuyor zaten vites kullanımı bu yüzden surtme normal. Hatta bu şekilde aynakol yapragından gelen ses bile artıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: CengoCenk
Bence hata 1x10 2x1 gibi tam capraz şekilde kullanmaya çalışmakta. Ikı yapraklı bısıkletlerde tamamen çapraz şekilde olmuyor zaten vites kullanımı bu yüzden surtme normal. Hatta bu şekilde aynakol yapragından gelen ses bile artıyor
Zaten o şekilde çapraz kullanılmaya çalışılıyorsa her türlü aynakol üzerinde zincir vitese sürter. Ben normal kullanımlarda (Örn: 1X1(Küçük Aynakol, büyük ruble) -1X6 / 2X4-2X10) sürtme var diye anladığım için cevap vermiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: a-hmd-i
Bence hata 1x10 2x1 gibi tam capraz şekilde kullanmaya çalışmakta. Ikı yapraklı bısıkletlerde tamamen çapraz şekilde olmuyor zaten vites kullanımı bu yüzden surtme normal. Hatta bu şekilde aynakol yapragından gelen ses bile artıyor
Çapraza düşmeden kaynaklanan bir sorun değil benim yaşadığım durum. Ön en küçük dişlide, ruble en büyük dişlideyken ve tam tersi durumda oluyor. Dediğiniz gibi çapraza düşünce 3x7 grupta dahi sürtme yapabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Arkadaşlar zincir önerisi lazım . Rubleyi büyütmüştüm. Sonrasında temizlemek için söktüm vs o zmaan yanlış takmaktan dolayı bir baklanın yapısını bozmuştum . Bugün o bakla patladı . İdare etmesi için o baklayı çıkardım. Bu sefer zincir kısa geldi. Aktarıcının fazla gergin olduğunu görüyorum . Quicklinkler bir zincir parası kadar olduğu için yeni zincir arayışına düştüm .
11-40 9'lu MTB rublesi 50-34 aynakol Sora set'e uyumlu zincir önerilerinizi bekliyorum
 
uzun süre sonuç alamama sonucu bugün hakem heyetine başvuru yaptım. bakalım sonuç ne olacak.

edit: ilerleyen zamanlarda sonuç olumlu/olumsuz duruma göre paylaşım yaparım, belki başvuru dilekçemide.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar zincir önerisi lazım . Rubleyi büyütmüştüm. Sonrasında temizlemek için söktüm vs o zmaan yanlış takmaktan dolayı bir baklanın yapısını bozmuştum . Bugün o bakla patladı . İdare etmesi için o baklayı çıkardım. Bu sefer zincir kısa geldi. Aktarıcının fazla gergin olduğunu görüyorum . Quicklinkler bir zincir parası kadar olduğu için yeni zincir arayışına düştüm .
11-40 9'lu MTB rublesi 50-34 aynakol Sora set'e uyumlu zincir önerilerinizi bekliyorum

eski bisikletimde (3x6 tourney sistem) kmc marka zincir kullanıyorum. 2-3 defa da değiştirdim. Sürüşte herhangi bir problem yaşamadım. Fiyatı da shimanoya göre daha uygundu. Bağlantısı kolay, işini yapıyor. Bakla sayısı sizinkine yeterse bi değerlendirin. Şuanki 11'li sistem gravelde üstünde gelen shimano zincir mevcut, bunda da bir sorun yaşamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
baya eski bir setmiş
 
baya eski bir setmiş

bisiklette eski zaten, tahmini 94-95 yıllarında alınmıştı. Zamanla vites seti-zincir yıprandığı için değiştirirken 3x7'ye döndürmüştüm. Halen daha kullanıyorum çelik kadrolu şehir bisikletimi. Hantal kalıyor gravele göre ama fark edilir derecede daha konforlu
 
ne kadar güzel .umarım bende bisikletimi nice anılarla yıllarca eskitip kullanırım
 
ne kadar güzel .umarım bende bisikletimi nice anılarla yıllarca eskitip kullanırım

kaza bela olmadıktan sonra bakımını eksik etmeyin uzun yıllar hizmet eder. Yaşına göre şu anki kondisyonu gayet iyi durumda. Bakımı sökmesi, takması kolay. Uğraşması da zevkli oluyor
 
uzun süre sonuç alamama sonucu bugün hakem heyetine başvuru yaptım. bakalım sonuç ne olacak.

edit: ilerleyen zamanlarda sonuç olumlu/olumsuz duruma göre paylaşım yaparım, belki başvuru dilekçemide.

Daha önce tecrübeniz var mı bilmiyorum fakat hakem heyeti süreçleri resmiyette 6 ayda sonuçlanacağı yazsada şu an min 1 yıl sürüyor.
 
Daha önce tecrübeniz var mı bilmiyorum fakat hakem heyeti süreçleri resmiyette 6 ayda sonuçlanacağı yazsada şu an min 1 yıl sürüyor.
Arkadaş iki defa başvurmuş 1 hafta ve 3 hafta sürdü dedi. Ikı üç arkadaşıma daha danıstım avukat ve hakim onlarda çok uzun sürmez dedi. Bakalım bekleyecez
 
Geri