Herkese merhaba
Öncelikle herkese merhaba. Bu konuyu açanlara ve paylaşım yapanlara da teşekkür ederim, çok güzel bilgiler vermişler. Bende bir kaç şey paylaşmak istiyorum. Bisiklet sürdüğüm bölge; Kazdağları, Madra Dağları, Edremit, Burhaniye, Gömeç, Ayvalık, Küçükkuyu,.....Körfez Bolgesi, her türlü yol, patika, vs vs. Yardımcı olabileceğim, hakim olduğum bir konu olursa da cevaplayabilirim.
Bisiklet sürüşüne CARRARO SPORTIVE 225 ile başlamış, şu anda MOSSO GVL 700 GRX 600 kullanan biri olarak tecrubelerimi paylaşıyorum. Bisikletlerimin özellikleri:
1. Carraro sportive 225: trekking, Ön aynakol 22/32/42 (değiştirilmiş), arka aktarici Shimano Acera (değiştirilmiş), ruble 11-40 8li shimano ruble (değiştirilmiş). Lastikler schwalbe marathon plus tour-40 mm (değistirilmiş), 16-17 kilogram.
2. Mosso gvl 700 grx 600: Gravel, aynakol 30/46, ruble 11-42 11'li. Lastikler Mitas ve Schwalbe Almotion hibrid 40 mm., xlc gidon ve sele antishock (değiştirilmiş), 11,5 kilogram.
İlk foto carraro sportive 225, ikinci foto mosso gvl 700 grx 600'a ait.
Şimdi gelelim paylaşıma, tecrübe aktarımına. Zevkler ve renkler tartışılmaz, herkesin bisikleti iyidir, güzeldir. Bisiklet konusu, sizin amacınıza göre (hangi maksatla süreceksin?, nerelerde süreceksin?), ilerleme-temayül durumunuza göre, bütçenizi de dikkate alarak hangi ekipmanlara sahip olmalısın gibi birçok kritere göre sürekli değişkenlik gösterir. Bununla birlikte asıl etkileyen kriter; ne maksatla süreceksin sorusunun cevabıdır. Açıklamama; amatörler için devam ediyorum, sporcuların alanına girecek kadar hakim değilim, yaşım da (51) uygun değil. Kullandığım bisikletler ve özelliklerine göre fikirlerim:
1. Sadece keyif yapacaksanız, bazen bozuk yol, bazen de normal yolda kullanacağım diyorsanız, trekking bisiklet yeterli (lastiği ortalama 35 mm olmak kaydıyla). Bütçeniz biraz daha iyiyse gravel, trekking bisiklete göre daha atak, daha iyi, daha ergonomik, daha hızlı. Jadro geometrisi, gear set etkili tabiiki. Trekking bisikletin gidon kontrolü, gravelden daha iyi. Drop bara alışırsanız, TT bar kullanmanın performansınızı düşürdüğünü görürsünüz. Bir trekking bisikleti modifiye etmek, bir graveli modifiye etmekten daha ucuz. Gravel alacaksanız, işin içinde tırmanma varsa, aynakol 30-50 civarı iki yapraklı olmalı. Ruble 11-42 hatta olabilirse 11-50 civari olmalı. Tecrübe ile sabit. Tek yaprak aynakol 40 Dişli, arka ruble 11-40 veya 11-42 gibi gravellerle tırmanma yapmanız çok zor. Ha çok iyi sporcusunuz, surekli antreman yapıyorsunuz eyvallah. Bu yüzden piyasada bu konuda çok iyi olan tek bisiklet (Türk Malı) Mosso gvl 700 grx 600. Bir sürü saçma şey okudum bu bisikletle ilgili, değişik yorumlar yapmışlar, yok aynakol/ruble uyumlari uygun değil, geçişlerde çatur çutur ses çıkartır, yok kadrosu kötü, yok bilmem ne. Kullanıyorum, hem de yürümenin bile zor olduğu yerlerde. İyi o zaman gidin carraro gravel g6 pro alın, 9,5 kilo civari, 90bin liraya yakın, Konya ovasında surersiniz, tırmanmaya vurunca ne olduğunu görürsünüz. Haa bütçeniz daha yüksekse, çift aynakollu, dediğim özelliklere sahip 11-42 veya 11-50'li rubleli Canyon, Trek, vs. bir sürü marka/model var, onlardan da alabilirsiniz ama fiyatlarına bir bakin. Bu ozelliklere sahip graveller, Avrupa'da 3000 euro ve daha üzerinde. Türkiye'ye gelse, en az iki katı, 6000 euro. Ama şu anda, optimal, maliyet/etkin tek Türk Malı, gravel bisiklet için söylüyorum, Mosso gvl 700 grx 600. Diğerlerini alırsanız, yok ruble değiştireceğim, yok aynakolu çift yaprak yapacağım dediğiniz anda, ki bazılarında aynakol değişimi yapamıyorsunuz, fabrikaya soru sordum bu konuda, cevabı da paylaşabilirim, astarı kilifindan pahalıya gelir. Arzular şelale, ben shimano di2 veya sram etap bluetoothlu aktarici da kullanmak isterdim ama bu vites setlerinin fiyatına bakmak bile cesaret ister.
2. Ağırlıklı olarak düzgün yolda kullanacağım diyorsanız yol bisikleti yeterli. Gravele veya trekking bisiklete hiç bulaşmayın. Yorar sizi, bezdirir. Gravel road tarzından bahsetmiyorum, ortalama 35-40 mm genişlikteki lastiklere sahip gravellerden bahsediyorum.
Daha çok şey yazmak isterim ama sonuç itibariyle, bütçenizi de dikkate alarak, ne maksatla süreceğinize, hangi tip yollarda süreceginize karar verin, ondan sonra, yol bisikleti/trekking (hibrid) bisiklet/tur bisikleti/gravel bisiklet alın. Bütçeniz daima alacağınız bisikleti geliştirmeye uygun olsun. Ne alırsanız alın, sağlıkla, güvenle sürün, tekerinize taş değmesin. Yeterki bisiklet sürün.
Öncelikle herkese merhaba. Bu konuyu açanlara ve paylaşım yapanlara da teşekkür ederim, çok güzel bilgiler vermişler. Bende bir kaç şey paylaşmak istiyorum. Bisiklet sürdüğüm bölge; Kazdağları, Madra Dağları, Edremit, Burhaniye, Gömeç, Ayvalık, Küçükkuyu,.....Körfez Bolgesi, her türlü yol, patika, vs vs. Yardımcı olabileceğim, hakim olduğum bir konu olursa da cevaplayabilirim.
Bisiklet sürüşüne CARRARO SPORTIVE 225 ile başlamış, şu anda MOSSO GVL 700 GRX 600 kullanan biri olarak tecrubelerimi paylaşıyorum. Bisikletlerimin özellikleri:
1. Carraro sportive 225: trekking, Ön aynakol 22/32/42 (değiştirilmiş), arka aktarici Shimano Acera (değiştirilmiş), ruble 11-40 8li shimano ruble (değiştirilmiş). Lastikler schwalbe marathon plus tour-40 mm (değistirilmiş), 16-17 kilogram.
2. Mosso gvl 700 grx 600: Gravel, aynakol 30/46, ruble 11-42 11'li. Lastikler Mitas ve Schwalbe Almotion hibrid 40 mm., xlc gidon ve sele antishock (değiştirilmiş), 11,5 kilogram.
İlk foto carraro sportive 225, ikinci foto mosso gvl 700 grx 600'a ait.
Şimdi gelelim paylaşıma, tecrübe aktarımına. Zevkler ve renkler tartışılmaz, herkesin bisikleti iyidir, güzeldir. Bisiklet konusu, sizin amacınıza göre (hangi maksatla süreceksin?, nerelerde süreceksin?), ilerleme-temayül durumunuza göre, bütçenizi de dikkate alarak hangi ekipmanlara sahip olmalısın gibi birçok kritere göre sürekli değişkenlik gösterir. Bununla birlikte asıl etkileyen kriter; ne maksatla süreceksin sorusunun cevabıdır. Açıklamama; amatörler için devam ediyorum, sporcuların alanına girecek kadar hakim değilim, yaşım da (51) uygun değil. Kullandığım bisikletler ve özelliklerine göre fikirlerim:
1. Sadece keyif yapacaksanız, bazen bozuk yol, bazen de normal yolda kullanacağım diyorsanız, trekking bisiklet yeterli (lastiği ortalama 35 mm olmak kaydıyla). Bütçeniz biraz daha iyiyse gravel, trekking bisiklete göre daha atak, daha iyi, daha ergonomik, daha hızlı. Jadro geometrisi, gear set etkili tabiiki. Trekking bisikletin gidon kontrolü, gravelden daha iyi. Drop bara alışırsanız, TT bar kullanmanın performansınızı düşürdüğünü görürsünüz. Bir trekking bisikleti modifiye etmek, bir graveli modifiye etmekten daha ucuz. Gravel alacaksanız, işin içinde tırmanma varsa, aynakol 30-50 civarı iki yapraklı olmalı. Ruble 11-42 hatta olabilirse 11-50 civari olmalı. Tecrübe ile sabit. Tek yaprak aynakol 40 Dişli, arka ruble 11-40 veya 11-42 gibi gravellerle tırmanma yapmanız çok zor. Ha çok iyi sporcusunuz, surekli antreman yapıyorsunuz eyvallah. Bu yüzden piyasada bu konuda çok iyi olan tek bisiklet (Türk Malı) Mosso gvl 700 grx 600. Bir sürü saçma şey okudum bu bisikletle ilgili, değişik yorumlar yapmışlar, yok aynakol/ruble uyumlari uygun değil, geçişlerde çatur çutur ses çıkartır, yok kadrosu kötü, yok bilmem ne. Kullanıyorum, hem de yürümenin bile zor olduğu yerlerde. İyi o zaman gidin carraro gravel g6 pro alın, 9,5 kilo civari, 90bin liraya yakın, Konya ovasında surersiniz, tırmanmaya vurunca ne olduğunu görürsünüz. Haa bütçeniz daha yüksekse, çift aynakollu, dediğim özelliklere sahip 11-42 veya 11-50'li rubleli Canyon, Trek, vs. bir sürü marka/model var, onlardan da alabilirsiniz ama fiyatlarına bir bakin. Bu ozelliklere sahip graveller, Avrupa'da 3000 euro ve daha üzerinde. Türkiye'ye gelse, en az iki katı, 6000 euro. Ama şu anda, optimal, maliyet/etkin tek Türk Malı, gravel bisiklet için söylüyorum, Mosso gvl 700 grx 600. Diğerlerini alırsanız, yok ruble değiştireceğim, yok aynakolu çift yaprak yapacağım dediğiniz anda, ki bazılarında aynakol değişimi yapamıyorsunuz, fabrikaya soru sordum bu konuda, cevabı da paylaşabilirim, astarı kilifindan pahalıya gelir. Arzular şelale, ben shimano di2 veya sram etap bluetoothlu aktarici da kullanmak isterdim ama bu vites setlerinin fiyatına bakmak bile cesaret ister.
2. Ağırlıklı olarak düzgün yolda kullanacağım diyorsanız yol bisikleti yeterli. Gravele veya trekking bisiklete hiç bulaşmayın. Yorar sizi, bezdirir. Gravel road tarzından bahsetmiyorum, ortalama 35-40 mm genişlikteki lastiklere sahip gravellerden bahsediyorum.
Daha çok şey yazmak isterim ama sonuç itibariyle, bütçenizi de dikkate alarak, ne maksatla süreceğinize, hangi tip yollarda süreceginize karar verin, ondan sonra, yol bisikleti/trekking (hibrid) bisiklet/tur bisikleti/gravel bisiklet alın. Bütçeniz daima alacağınız bisikleti geliştirmeye uygun olsun. Ne alırsanız alın, sağlıkla, güvenle sürün, tekerinize taş değmesin. Yeterki bisiklet sürün.
İnternetin azizliğine uğradım, mesajim iki defa tekrar etmiş, kusura bakmayın.