Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Arkadaşlar merhaba, (link) modeline bakıyorum. Sizce fiyatını hak ediyor mu? emsallerine göre artısı eksisi nedir? Kullanıcısı varsa yorumlarını merak ediyorum.
Çok artmış fiyatlar. Benzerlerıde civar fiyatlara çıkmış. Ikıncı el bakın bence Ocak zammı gelmeden. 50 kadro oluyosa 1 satıcıda g2 var 28 K fıyata
 
Scudo
Elimde disk fren jant, sele, gidon var. Bianchi şehir bisikletinden cantilever frenli gravel dönüşümü yaptım fakat frenleme açısından zayıf, ayrıca görsel olarak da bazı kusurları var.Gravel kadro arıyorum, mekanik disk frenli gravel olacak, yurt içinde nereden bulabilirim?
 
1702539270038.png
2023 Haziran ayında BikeandOutdoordan bisikleti aldığım fiyat

1702539325135.png
Güncel fiyat
 
  • Üzgün
Tepkiler: Eray BAYĞAR
Arkadaşlar merhaba, (link) modeline bakıyorum. Sizce fiyatını hak ediyor mu? emsallerine göre artısı eksisi nedir? Kullanıcısı varsa yorumlarını merak ediyorum.
2 yıldır kullanıyorum. ben çok memnunum gril 520 den. sram Apex düzgün çalışıyor. yarı hidrolik frenlerin hissiyatı hd frene çok yakın, tatmin edecektir. ben günlük hayatta işe giderken de kullanıyorum, o yüzden çanta takma olayı ve kadro geometrisi benim en çok hoşuma giden yanı. ama f/p ürün müdür şuanki piyasaya göre, onu bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemkurkcu ve ordi
@a.latif
11.5 kg bizzat tartım.
Hangi kadro? Bir de acaba bilen varsa bu kadro büyüdükçe acaba kaç gram farkeder? Mesela 52-55-58 cm kadrolar arasındaki fark ortalama kaçar gram olur?
 
Merhabalar ve herkese iyi yıllar

Bianchi gr0013 kullanıcısıyım. Deprem bölgesindeki zorlu yollara lastikler dayanamadı, üç ayda pert oldu

Cst pika 700*38c zırhlı dış lastik aldım.

Bu lastiğe uygun iç lastik de almak istiyorum birkaç tane yedek durması için fakat pek anlamıyorum bu işlerden. Hangi iç lastik uygun bunun için, ölçüsü ne olmalı, ne önerirsiniz?
Teşekkürler

Bir de tubeless ready uyumluymuş. Tubeless şekilde kullanmak daha mı mantıklı olur? Ama nasıl kullanılır hiç bilmiyorum.Tubeless sibop varmış sanırım
 
...
Cst pika 700*38c zırhlı dış lastik aldım.

Bu lastiğe uygun iç lastik de almak istiyorum birkaç tane yedek durması için fakat pek anlamıyorum bu işlerden. Hangi iç lastik uygun bunun için, ölçüsü ne olmalı, ne önerirsiniz?
...

- Çapı uygun olmalı (700c, ETRTO622, 28", 29" aynı)
- Sibop tipi janta uygun olmalı (Presta=FV=French=SV=Sclaverand=İnce / Schrader=AV=American=Oto=Moto=Kalın)
- Dış lastiğin kalınlığı (sizde 38mm), iç lastiğin desteklediği aralığın içinde olmalı, örneğin (link) için 353843 veya (link) 353845
-Jant yüksek profilliyse sibop boyu profili aşacak kadar uzun olmalı
 
bir bisikletçi için en tehlikeli başlıklardan birisi. hiç gerek yokken iken bisiklet siparişi geçirebilecek bir başlık. bir ara yol bisikletçilerinin bile aklını çelebilen bir yer idi.

bu başlığa geldiğimde ne zaman birkaç fotoğraf görsem dağ bisikletinden hafif soğuyorum. 40 - 42 mm lastikle acayip duruyorlar.
 
bir bisikletçi için en tehlikeli başlıklardan birisi. hiç gerek yokken iken bisiklet siparişi geçirebilecek bir başlık. bir ara yol bisikletçilerinin bile aklını çelebilen bir yer idi.

bu başlığa geldiğimde ne zaman birkaç fotoğraf görsem dağ bisikletinden hafif soğuyorum. 40 - 42 mm lastikle acayip duruyorlar.
Öyle haklısın ki! Dağ bisikletini alalı henüz birkaç ay olmuşken, ben de kapıldım gravel büyüsüne. Zehirli oku yedim sanırım...
 
ben bu tarz bisikletlerle tanıştığımdan beri dağ bisikleti ile uzun mesafe sürmüyorum. eskiden 80 - 100 sürüyordum dağ bisikleti ile, 1 senedir 40 ı geçmedim. ikisi tamamen farklı bisikletler fakat ciddi araziye girmedikten sonra dağ bisikletini tutmanın o kadar da mantıklı bir yönü yok.
 
Yazılanlara katılıyorum. Hardtrail , downhill veya bulunduğunuz coğrafyada zorlu yollar yoksa mtb nin ağırlığını çekmenin manası bence yok. Tabii ki kişisel zevkler tartışılmaz.

Carraro mtb yi satmıştım yakın zamanda, yerine Peugeot GR14 graveli koydum. Hafif arazi, uzun süre bikepacking (olursa), trainer için bisiklet gibi alanlarda tam biçilmiş kaftan.

Diğer yandan dropbar olması, yol bisikleti disiplinine alışmış olanlar için de rahat ettiriyor bence. Uzun süre dropbar yol bisikletinden sonra flatbar mtb bende bir uyuşmazlık sendromu olarak geri dönüyordu zaman zaman.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Arkadaşlar iyi forumlar,

G2 bisikletim için gravel da kullanılacak kilitli pedal ve ayakkabı öneriniz var mıdır ? SPD ayakkabı kullanıyorum zaten diğer bisikletimde ama bu garvelda yürümek ve çarşı pazar işlerini de hallederken sorun çıkarmayacak bir ayakkabı olsun istiyorum herkese iyi çalışmalar kolay gelsin..


Look x trek modelleri var çok şık ve sağlam 2000 civar fiyatı vardı en son shimano m serisi gene uygun fiyatlı
ayakkabı ben sidi nevesc kullanıyorum memnunum 2. senesi 5- 6000 km giymişimdir sıkıntı çıkartmadı. Haki yeşili senin bisikletine uyar gibi geldi.
 
o kadar güzel oluyor ki sormayın :D

297182 dosyayı görüntüle
bunlar 38 lik yola bildiğin yapışıyprmuş bende diyorum acaba niye bu bisiklet akmıyor sonradan mı açılacak acaba diye millet akıp pedal basmazken ben durmadan yetişicem diye pedallıyordum. bu yüzden baya efor harcıyordum. dinlenmek zorunda kalıyordum.

297183 dosyayı görüntüle 297184 dosyayı görüntüle

açıkçası arkadaşlarda 700x25 var genelde bir kişide 23 var. bunlar 700x28 olmasına rağmen hem konfor çok fazla gitmeden hemde keyifle akmanın ne demek olduğunu efsane bi şekilde anlamış oldum. şimdi yokuşlar falan umrumda olmuyor dinlendiğim yerleri bu şekilde 3, veya çok zorlanınca 2 ye alıp çıkıyorum. o kadar farketti dinlenmeden git gel yapabiliyorum 80 km lik yolu. gittigimiz yerde bi çay molası veriyoruz tabii..!

eger yapabiliyorsa 2 kuruş fazla versin sahibinde grx li bisan alltrail var onlardan alsın. tadından yenmez bide 700x28 yapıp benim gibi jelli iç lastik taksın. keyfine baksın demesi benden :D

aynı bisiklet bambaşka bir yorum
IMG_3277.jpeg

IMG_3278.jpeg
 
Herkese merhaba
Öncelikle herkese merhaba. Bu konuyu açanlara ve paylaşım yapanlara da teşekkür ederim, çok güzel bilgiler vermişler. Bende bir kaç şey paylaşmak istiyorum. Bisiklet sürdüğüm bölge; Kazdağları, Madra Dağları, Edremit, Burhaniye, Gömeç, Ayvalık, Küçükkuyu,.....Körfez Bolgesi, her türlü yol, patika, vs vs. Yardımcı olabileceğim, hakim olduğum bir konu olursa da cevaplayabilirim.
Bisiklet sürüşüne CARRARO SPORTIVE 225 ile başlamış, şu anda MOSSO GVL 700 GRX 600 kullanan biri olarak tecrubelerimi paylaşıyorum. Bisikletlerimin özellikleri:
1. Carraro sportive 225: trekking, Ön aynakol 22/32/42 (değiştirilmiş), arka aktarici Shimano Acera (değiştirilmiş), ruble 11-40 8li shimano ruble (değiştirilmiş). Lastikler schwalbe marathon plus tour-40 mm (değistirilmiş), 16-17 kilogram.
2. Mosso gvl 700 grx 600: Gravel, aynakol 30/46, ruble 11-42 11'li. Lastikler Mitas ve Schwalbe Almotion hibrid 40 mm., xlc gidon ve sele antishock (değiştirilmiş), 11,5 kilogram.

İlk foto carraro sportive 225, ikinci foto mosso gvl 700 grx 600'a ait.

20240120_230103.jpg20240120_225909.jpg

Şimdi gelelim paylaşıma, tecrübe aktarımına. Zevkler ve renkler tartışılmaz, herkesin bisikleti iyidir, güzeldir. Bisiklet konusu, sizin amacınıza göre (hangi maksatla süreceksin?, nerelerde süreceksin?), ilerleme-temayül durumunuza göre, bütçenizi de dikkate alarak hangi ekipmanlara sahip olmalısın gibi birçok kritere göre sürekli değişkenlik gösterir. Bununla birlikte asıl etkileyen kriter; ne maksatla süreceksin sorusunun cevabıdır. Açıklamama; amatörler için devam ediyorum, sporcuların alanına girecek kadar hakim değilim, yaşım da (51) uygun değil. Kullandığım bisikletler ve özelliklerine göre fikirlerim:
1. Sadece keyif yapacaksanız, bazen bozuk yol, bazen de normal yolda kullanacağım diyorsanız, trekking bisiklet yeterli (lastiği ortalama 35 mm olmak kaydıyla). Bütçeniz biraz daha iyiyse gravel, trekking bisiklete göre daha atak, daha iyi, daha ergonomik, daha hızlı. Jadro geometrisi, gear set etkili tabiiki. Trekking bisikletin gidon kontrolü, gravelden daha iyi. Drop bara alışırsanız, TT bar kullanmanın performansınızı düşürdüğünü görürsünüz. Bir trekking bisikleti modifiye etmek, bir graveli modifiye etmekten daha ucuz. Gravel alacaksanız, işin içinde tırmanma varsa, aynakol 30-50 civarı iki yapraklı olmalı. Ruble 11-42 hatta olabilirse 11-50 civari olmalı. Tecrübe ile sabit. Tek yaprak aynakol 40 Dişli, arka ruble 11-40 veya 11-42 gibi gravellerle tırmanma yapmanız çok zor. Ha çok iyi sporcusunuz, surekli antreman yapıyorsunuz eyvallah. Bu yüzden piyasada bu konuda çok iyi olan tek bisiklet (Türk Malı) Mosso gvl 700 grx 600. Bir sürü saçma şey okudum bu bisikletle ilgili, değişik yorumlar yapmışlar, yok aynakol/ruble uyumlari uygun değil, geçişlerde çatur çutur ses çıkartır, yok kadrosu kötü, yok bilmem ne. Kullanıyorum, hem de yürümenin bile zor olduğu yerlerde. İyi o zaman gidin carraro gravel g6 pro alın, 9,5 kilo civari, 90bin liraya yakın, Konya ovasında surersiniz, tırmanmaya vurunca ne olduğunu görürsünüz. Haa bütçeniz daha yüksekse, çift aynakollu, dediğim özelliklere sahip 11-42 veya 11-50'li rubleli Canyon, Trek, vs. bir sürü marka/model var, onlardan da alabilirsiniz ama fiyatlarına bir bakin. Bu ozelliklere sahip graveller, Avrupa'da 3000 euro ve daha üzerinde. Türkiye'ye gelse, en az iki katı, 6000 euro. Ama şu anda, optimal, maliyet/etkin tek Türk Malı, gravel bisiklet için söylüyorum, Mosso gvl 700 grx 600. Diğerlerini alırsanız, yok ruble değiştireceğim, yok aynakolu çift yaprak yapacağım dediğiniz anda, ki bazılarında aynakol değişimi yapamıyorsunuz, fabrikaya soru sordum bu konuda, cevabı da paylaşabilirim, astarı kilifindan pahalıya gelir. Arzular şelale, ben shimano di2 veya sram etap bluetoothlu aktarici da kullanmak isterdim ama bu vites setlerinin fiyatına bakmak bile cesaret ister.
2. Ağırlıklı olarak düzgün yolda kullanacağım diyorsanız yol bisikleti yeterli. Gravele veya trekking bisiklete hiç bulaşmayın. Yorar sizi, bezdirir. Gravel road tarzından bahsetmiyorum, ortalama 35-40 mm genişlikteki lastiklere sahip gravellerden bahsediyorum.
Daha çok şey yazmak isterim ama sonuç itibariyle, bütçenizi de dikkate alarak, ne maksatla süreceğinize, hangi tip yollarda süreceginize karar verin, ondan sonra, yol bisikleti/trekking (hibrid) bisiklet/tur bisikleti/gravel bisiklet alın. Bütçeniz daima alacağınız bisikleti geliştirmeye uygun olsun. Ne alırsanız alın, sağlıkla, güvenle sürün, tekerinize taş değmesin. Yeterki bisiklet sürün.
Öncelikle herkese merhaba. Bu konuyu açanlara ve paylaşım yapanlara da teşekkür ederim, çok güzel bilgiler vermişler. Bende bir kaç şey paylaşmak istiyorum. Bisiklet sürdüğüm bölge; Kazdağları, Madra Dağları, Edremit, Burhaniye, Gömeç, Ayvalık, Küçükkuyu,.....Körfez Bolgesi, her türlü yol, patika, vs vs. Yardımcı olabileceğim, hakim olduğum bir konu olursa da cevaplayabilirim.
Bisiklet sürüşüne CARRARO SPORTIVE 225 ile başlamış, şu anda MOSSO GVL 700 GRX 600 kullanan biri olarak tecrubelerimi paylaşıyorum. Bisikletlerimin özellikleri:
1. Carraro sportive 225: trekking, Ön aynakol 22/32/42 (değiştirilmiş), arka aktarici Shimano Acera (değiştirilmiş), ruble 11-40 8li shimano ruble (değiştirilmiş). Lastikler schwalbe marathon plus tour-40 mm (değistirilmiş), 16-17 kilogram.
2. Mosso gvl 700 grx 600: Gravel, aynakol 30/46, ruble 11-42 11'li. Lastikler Mitas ve Schwalbe Almotion hibrid 40 mm., xlc gidon ve sele antishock (değiştirilmiş), 11,5 kilogram.

İlk foto carraro sportive 225, ikinci foto mosso gvl 700 grx 600'a ait.

20240120_230103.jpg20240120_225909.jpg

Şimdi gelelim paylaşıma, tecrübe aktarımına. Zevkler ve renkler tartışılmaz, herkesin bisikleti iyidir, güzeldir. Bisiklet konusu, sizin amacınıza göre (hangi maksatla süreceksin?, nerelerde süreceksin?), ilerleme-temayül durumunuza göre, bütçenizi de dikkate alarak hangi ekipmanlara sahip olmalısın gibi birçok kritere göre sürekli değişkenlik gösterir. Bununla birlikte asıl etkileyen kriter; ne maksatla süreceksin sorusunun cevabıdır. Açıklamama; amatörler için devam ediyorum, sporcuların alanına girecek kadar hakim değilim, yaşım da (51) uygun değil. Kullandığım bisikletler ve özelliklerine göre fikirlerim:
1. Sadece keyif yapacaksanız, bazen bozuk yol, bazen de normal yolda kullanacağım diyorsanız, trekking bisiklet yeterli (lastiği ortalama 35 mm olmak kaydıyla). Bütçeniz biraz daha iyiyse gravel, trekking bisiklete göre daha atak, daha iyi, daha ergonomik, daha hızlı. Jadro geometrisi, gear set etkili tabiiki. Trekking bisikletin gidon kontrolü, gravelden daha iyi. Drop bara alışırsanız, TT bar kullanmanın performansınızı düşürdüğünü görürsünüz. Bir trekking bisikleti modifiye etmek, bir graveli modifiye etmekten daha ucuz. Gravel alacaksanız, işin içinde tırmanma varsa, aynakol 30-50 civarı iki yapraklı olmalı. Ruble 11-42 hatta olabilirse 11-50 civari olmalı. Tecrübe ile sabit. Tek yaprak aynakol 40 Dişli, arka ruble 11-40 veya 11-42 gibi gravellerle tırmanma yapmanız çok zor. Ha çok iyi sporcusunuz, surekli antreman yapıyorsunuz eyvallah. Bu yüzden piyasada bu konuda çok iyi olan tek bisiklet (Türk Malı) Mosso gvl 700 grx 600. Bir sürü saçma şey okudum bu bisikletle ilgili, değişik yorumlar yapmışlar, yok aynakol/ruble uyumlari uygun değil, geçişlerde çatur çutur ses çıkartır, yok kadrosu kötü, yok bilmem ne. Kullanıyorum, hem de yürümenin bile zor olduğu yerlerde. İyi o zaman gidin carraro gravel g6 pro alın, 9,5 kilo civari, 90bin liraya yakın, Konya ovasında surersiniz, tırmanmaya vurunca ne olduğunu görürsünüz. Haa bütçeniz daha yüksekse, çift aynakollu, dediğim özelliklere sahip 11-42 veya 11-50'li rubleli Canyon, Trek, vs. bir sürü marka/model var, onlardan da alabilirsiniz ama fiyatlarına bir bakin. Bu ozelliklere sahip graveller, Avrupa'da 3000 euro ve daha üzerinde. Türkiye'ye gelse, en az iki katı, 6000 euro. Ama şu anda, optimal, maliyet/etkin tek Türk Malı, gravel bisiklet için söylüyorum, Mosso gvl 700 grx 600. Diğerlerini alırsanız, yok ruble değiştireceğim, yok aynakolu çift yaprak yapacağım dediğiniz anda, ki bazılarında aynakol değişimi yapamıyorsunuz, fabrikaya soru sordum bu konuda, cevabı da paylaşabilirim, astarı kilifindan pahalıya gelir. Arzular şelale, ben shimano di2 veya sram etap bluetoothlu aktarici da kullanmak isterdim ama bu vites setlerinin fiyatına bakmak bile cesaret ister.
2. Ağırlıklı olarak düzgün yolda kullanacağım diyorsanız yol bisikleti yeterli. Gravele veya trekking bisiklete hiç bulaşmayın. Yorar sizi, bezdirir. Gravel road tarzından bahsetmiyorum, ortalama 35-40 mm genişlikteki lastiklere sahip gravellerden bahsediyorum.
Daha çok şey yazmak isterim ama sonuç itibariyle, bütçenizi de dikkate alarak, ne maksatla süreceğinize, hangi tip yollarda süreceginize karar verin, ondan sonra, yol bisikleti/trekking (hibrid) bisiklet/tur bisikleti/gravel bisiklet alın. Bütçeniz daima alacağınız bisikleti geliştirmeye uygun olsun. Ne alırsanız alın, sağlıkla, güvenle sürün, tekerinize taş değmesin. Yeterki bisiklet sürün.
İnternetin azizliğine uğradım, mesajim iki defa tekrar etmiş, kusura bakmayın.
 
Son düzenleme:
@gravelbikeshot değerli görüşleriniz için teşekkürler. 35-40mm lastikli gravel niçin kötü onu anlayamadım, trekking bisikletlerinden de 35-40mm lastikli olanları var. Yol bisikletiyle yollar yazın bile güvenli değil, her yer kaygan zemin 35-40mm lastikli yaz kış sürülebilecek bir bisiklete alıştıktan sonra. Trekking dediğiniz zaten şehir bisikleti.
Bu arada iyi markaların kötü şehir bisikletleri daha sağlam oluyor, iyi modellerin hidroform ve elle zımparalama gibi inceltme işleminden sonra dayanıklılığı azalıyor. Dağa taşa vuracaksanız, çok esirgemeyeceğiniz bir model olması daha iyi.
 
Sanırım yanlış anlamaya sebep olmuş o bölüm. Şunu demek istedim; ağırlıklı olarak yolda kullanacaksanız, bir gravele veya trekking bisiklete ihtiyacınız yok, daha dar kalınlıkta yol bisikleti alın şeklinde bir tavsiyeydi. Yoksa bende gravelde 40 mm kullanıyorum. Ağırlıklı olarak yolda kullananlar için gravele gerek yok demek istedim, yol bisikleti alıp sürersiniz dedim.
 
Gravel bisikletle kilometrelerce yol giden bikepacking yapan insanlar dolu. Konforsuz olsa bu insanlar kullanmaz. Yol bisikleti bence performans odaklı ve sportif amaçlı kendini geliştirmek isteyenler için daha uygun. Bizim gibi sıradan haftada bir iki üç günde bir binerim diyenler için gravel biçilmiş kaftan diye düşünüyorum.
 
Geri