Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel Cyclocross Lastik önerileri

arkadaşlar ben de konuya ek soru sorayım :)
mtb 27.5 kullanıyorum. genelde asfalt olsa da kuru arazilere giriyorum. turlarım 80-90 km bulabiliyor. (geneli asfalt biraz da sert toprak karışımı)
teker değiştirip bisiklet hızını arttırmak istiyorum. şuanki lastiklerle düz yolda 30km/s rahat gidiyorum. Bu bisiklete daha hızlı gidebileceğim bir lastikle granfondo ya katılmak istiyorum.
malum 27.5 tekere fazla bir seçeneğim yok

endişem:
dişsiz lastiklerle viraj tutuşu nasıl olur bilmiyorum, kayar diye bir endişem var. tabi bir videoda 25-35-50 mm lastiklerin viraj tutuşunu karşılaştırıyordu ve 50 ile neredeyse yatıyordu.

cst dk60 c1698n modele baktım. hafif zırhlı (2mm) 60 tpi değeri var. yanlarda kanallar mevcut. viraj tutuşu sağlar mı bilmiyorum.
(link)

vittoria urbano. Bu da üst seviye zırhlı. kanallı slick bir tekere benziyor. 33tpi. viraj tutuşu herhalde düşük olur.
(link)

schwalbe green marathon, çok kalın bir lastik 2.35.
tpi 67.
(link)

sizce nasıl bir lastik almalıyım
 
Scudo
Türkiyede gravel bisiklet yok! 150.000 tl altındaki gravel bisiklet olamaz. Carraro,mosso,bianchi,vs bunlar dandik markalar. Trek checkpoint graveller ülkedeki en iyisidir. Avrupa'daki gibi eşsiz ve muhteşem graveller ülkemize gelmiyor.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cem Coşkun
Türkiyede gravel bisiklet yok! 150.000 tl altındaki gravel bisiklet olamaz. Carraro,mosso,bianchi,vs bunlar dandik markalar. Trek checkpoint graveller ülkedeki en iyisidir. Avrupa'daki gibi eşsiz ve muhteşem graveller ülkemize gelmiyor.
Size Türkiye'de gravel bisiklet olmadığını kim söyledi?
 
23 sene İsveç ve almanyada yaşadım. Gördüm en kral ve en güzel bisikletleri. Ülkeme döndüğümde ise çöp bisikletleri Gördüm. 😂siz bisiklet nedir ne bilirsiniz. Gidin Avrupa'daki bisikletleri görün. Bana bisiklet öğretmeye cal8sma dostum. Evimdeki 4 bisiklet toplam fiyatı 1 milyon TL. Gel buyur kahve içelim gör😉
Bademli bulut sokak,villa 18 beklerim her zaman.ismim ali Yılmaz.
 
23 sene İsveç ve almanyada yaşadım. Gördüm en kral ve en güzel bisikletleri. Ülkeme döndüğümde ise çöp bisikletleri Gördüm. 😂siz bisiklet nedir ne bilirsiniz. Gidin Avrupa'daki bisikletleri görün. Bana bisiklet öğretmeye cal8sma dostum. Evimdeki 4 bisiklet toplam fiyatı 1 milyon TL. Gel buyur kahve içelim gör😉
Bademli bulut sokak,villa 18 beklerim her zaman.ismim ali Yılmaz.
Ben size bisikleti öğretmiyorum, sadece sordum size Türkiye'de gravel bisiklet olmadığını kim söyledi diye? Bur ay evvel ben kendim bir tane aldım. Sizin ki marka takıntısı, başka birşey değil, kaldı ki Türkiye'de trek scott giant rose vs daha bir cok marka satılıyor.
 
23 sene İsveç ve almanyada yaşadım. Gördüm en kral ve en güzel bisikletleri. Ülkeme döndüğümde ise çöp bisikletleri Gördüm. 😂siz bisiklet nedir ne bilirsiniz. Gidin Avrupa'daki bisikletleri görün. Bana bisiklet öğretmeye cal8sma dostum. Evimdeki 4 bisiklet toplam fiyatı 1 milyon TL. Gel buyur kahve içelim gör😉
Bademli bulut sokak,villa 18 beklerim her zaman.ismim ali Yılmaz.
Haklısınız, belki en güzel bisikletleri görmüş olabilirsiniz. Ama burada gelip de insanların bisikletine çöp demeniz, maddi üstünlüğünüz ile insanları küçük görmeniz benim zannımca karaktersizliktir. Belki bu davranışınız, paranız size göre diğerleri tarafından takdir edilmesi, size 'tapılması' gerektiğinin göstergesidir. Sizi ' milyonluk bisikletlerinizle' baş başa bırakıp biraz daha fazla okuma yapıp insanların söylediklerini anlamaya çalışmanızı tavsiye ediyorum. Pardon, siz insanları değil; insanlar sizi anlamaya çalışmalıydı. Benim o kadar param olmadığı için düşünemedim, kusura bakmayın.
 
23 sene İsveç ve almanyada yaşadım. Gördüm en kral ve en güzel bisikletleri. Ülkeme döndüğümde ise çöp bisikletleri Gördüm. 😂siz bisiklet nedir ne bilirsiniz. Gidin Avrupa'daki bisikletleri görün. Bana bisiklet öğretmeye cal8sma dostum. Evimdeki 4 bisiklet toplam fiyatı 1 milyon TL. Gel buyur kahve içelim gör😉
Bademli bulut sokak,villa 18 beklerim her zaman.ismim ali Yılmaz.
İsveçte ve Almanyada yaşayıp bu kadar görgüsüz olabilmen de ilginç. Ali parayı veren düdüğü çalar Yılmaz. Tabii yersen.
 
Ne var yani. 15 bin tl bisikletim ile heryere gidiyorum. Sen şu an para konuşuyorsun aliylmz. Senin gibiler ego tatmin eder bu şekilde. Herkesin bisikleti kendine güzeldir. Sen bu üslup ile anca yalnız bisiklet sürersin. Senin gibi ukala ile insanlar arkadaş olamaz. Burada bisiklet kullanıcısı arkadaşların hepsinin maddi durumu farklı. Herkes bütçesine uygun bisiklet alır. Lütfen bu adamın aliylmz isimli şahısın gruptaki insanları aşağılamasina dur denilmeli. Erzincan lee isimli arkadaşım,takılma bu tür insanlara bosver.
 
arkadaşlar ben de konuya ek soru sorayım :)
mtb 27.5 kullanıyorum. genelde asfalt olsa da kuru arazilere giriyorum. turlarım 80-90 km bulabiliyor. (geneli asfalt biraz da sert toprak karışımı)
teker değiştirip bisiklet hızını arttırmak istiyorum. şuanki lastiklerle düz yolda 30km/s rahat gidiyorum. Bu bisiklete daha hızlı gidebileceğim bir lastikle granfondo ya katılmak istiyorum.
malum 27.5 tekere fazla bir seçeneğim yok

endişem:
dişsiz lastiklerle viraj tutuşu nasıl olur bilmiyorum, kayar diye bir endişem var. tabi bir videoda 25-35-50 mm lastiklerin viraj tutuşunu karşılaştırıyordu ve 50 ile neredeyse yatıyordu.

cst dk60 c1698n modele baktım. hafif zırhlı (2mm) 60 tpi değeri var. yanlarda kanallar mevcut. viraj tutuşu sağlar mı bilmiyorum.
(link)

vittoria urbano. Bu da üst seviye zırhlı. kanallı slick bir tekere benziyor. 33tpi. viraj tutuşu herhalde düşük olur.
(link)

schwalbe green marathon, çok kalın bir lastik 2.35.
tpi 67.
(link)

sizce nasıl bir lastik almalıyım
Virajda kayma ve yol tutuş olayı sadece tekerin kalınlığıyla alakalı bir durum değil. Lastik ne kadar zırhlı ve sert yapılı olursa kayma riski artar ve yol tutuşu azalır.

Çoğunlukla asfaltta süreceksen dişler ne kadar küçük olursa ve merkezinde yuvarlanma direncini düşüren şerit bulunursa o kadar hızlı gidersin.

Eğer acelen yoksa ve bütçen yetiyorsa Panaracer gravelking SS+ al derim. Lastik başı kapıda ödeme 200 lira kadar da vergi çıkar. Her türlü yola girersin çok aşırı çamurlu olmadığı sürece. asfaltta da dağ bisikleti ve attığın gibi şehir bisikleti lastiklerine göre hem daha hızlı gider hem yol tutuşu daha iyi olur.

(link)

Kendi attığın modellerin hiç birisi "gravel" kullanımı için uygun değil. Hele hele granfondo yarışlar için hiç uygun değil. Şehir içi kullanılabilecek yuvarlanma direnci yüksek ve yavaş modeller.
 
Son düzenleme:
Virajda kayma ve yol tutuş olayı sadece tekerin kalınlığıyla alakalı bir durum değil. Lastik ne kadar zırhlı ve sert yapılı olursa kayma riski artar ve yol tutuşu azalır.

Çoğunlukla asfaltta süreceksen dişler ne kadar küçük olursa ve merkezinde yuvarlanma direncini düşüren şerit bulunursa o kadar hızlı gidersin.

Eğer acelen yoksa ve bütçen yetiyorsa Panaracer gravelking SS+ al derim. Lastik başı kapıda ödeme 200 lira kadar da vergi çıkar. Her türlü yola girersin çok aşırı çamurlu olmadığı sürece ve asfaltta da dağ bisikleti ve attığın gibi şehir bisikleti lastiklerine göre hem daha hızlı gider hem yol tutuşu daha iyi olur.

(link)

Kendi attığın modellerin hiç birisi "gravel" kullanımı için uygun değil. Hele hele granfondo yarışlar için hiç uygun değil. Şehir içi kullanılabilecek yuvarlanma direnci yüksek ve yavaş modeller.
teşekkür ederim bilgiler için

gönderdiğin lastiğe baktım da virajda altımdan kayıp gidecekmiş gibi bir izlenim bıraktı bende :)

bugün bunu yazdıktan sonra epey lastik baktım.
bu epey hoşuma gitti:
(link)
(link)

(link)
(link)

bu schwalbe g-one serisi lastikleri de güzelmiş ama tabi kullanmayınca :)

schwalbe marathon plus kalın ama orta kısmı yuvarlanma direnci biraz düşük sanırım
(link)

almotion da kalın
(link)

hutchinson da da bunlara denk geldim
(link)

şuna şehir demişler
(link)


bu da hoşuma gitti ama çok pahalıya geliyor (2700tl küsür)
(link)

bu kalın tekerler veya korumalıları tavsiye eden çıkmayacak muhtemelen ama ben şuan sadece bir lastiği değiştirebilirim yani bir tane alıp arkaya taksam, önde hutchinson cobra olsa çok rahatsız eder mi ? ikisini aynı anda mı değiştirmek gerekli

şuanki lastikler
Hutchinson Cobra 26x2,10 Ts Air Light Xc Dış Lastik (1 Alana 1 Bedava)

kafam biraz karıştı açıkcası, ne konuda detaylara dikkat etmeliyim :) kalın olması çok önemli bir fark oluşturur mu?
urban şehir lastikleri daha hantal kalıyor anladığım kadarıyla
 
23 sene İsveç ve almanyada yaşadım. Gördüm en kral ve en güzel bisikletleri. Ülkeme döndüğümde ise çöp bisikletleri Gördüm. 😂siz bisiklet nedir ne bilirsiniz. Gidin Avrupa'daki bisikletleri görün. Bana bisiklet öğretmeye cal8sma dostum. Evimdeki 4 bisiklet toplam fiyatı 1 milyon TL. Gel buyur kahve içelim gör😉
Bademli bulut sokak,villa 18 beklerim her zaman.ismim ali Yılmaz.

1715806474601.png
 
teşekkür ederim bilgiler için

gönderdiğin lastiğe baktım da virajda altımdan kayıp gidecekmiş gibi bir izlenim bıraktı bende :)

bugün bunu yazdıktan sonra epey lastik baktım.
bu epey hoşuma gitti:
(link)
(link)

(link)
(link)

bu schwalbe g-one serisi lastikleri de güzelmiş ama tabi kullanmayınca :)

schwalbe marathon plus kalın ama orta kısmı yuvarlanma direnci biraz düşük sanırım
(link)

almotion da kalın
(link)

hutchinson da da bunlara denk geldim
(link)

şuna şehir demişler
(link)


bu da hoşuma gitti ama çok pahalıya geliyor (2700tl küsür)
(link)

bu kalın tekerler veya korumalıları tavsiye eden çıkmayacak muhtemelen ama ben şuan sadece bir lastiği değiştirebilirim yani bir tane alıp arkaya taksam, önde hutchinson cobra olsa çok rahatsız eder mi ? ikisini aynı anda mı değiştirmek gerekli

şuanki lastikler
Hutchinson Cobra 26x2,10 Ts Air Light Xc Dış Lastik (1 Alana 1 Bedava)

kafam biraz karıştı açıkcası, ne konuda detaylara dikkat etmeliyim :) kalın olması çok önemli bir fark oluşturur mu?
urban şehir lastikleri daha hantal kalıyor anladığım kadarıyla

Kardeşim kendi kafanı boş yere karıştıyorsun :) Marathon yada diğer "şehir yani urban yada tur" lastiklerini geç. Bak 1200 gram ağırlığı var sence bu yarış için uygun olabilir mi :D


Maxix rambler EXO TR, hutchinson overide olabilir, TR'den alacağım derseniz de (link) 1440 TL iyi.

Acelen yoksa(15 günde geliyor bikeinn) SS+ al. Dediğim gibi bana göre Panaracer SS+ bunların hepsinden iyidir. Acelen varsa Maxxis receptor al TR'den, Maxxis Rambler’a gore yol performansi daha iyi.
Virajdan altımdan kayıp gidecekmiş gibi duruyor demişsin. Çoğunlukla asfaltta süreceksen lastik ne kadar küçük dişli yada slick yani dişsiz ise genelde tutuşu o kadar iyi olur. Yol bisikleti lastiklerinde olduğu gibi. Asfalt ve düzgün yol için ne kadar ince o kadar iyi. Bozuk dağ yolları için ne kadar kalın o kadar iyi.
bu kalın tekerler veya korumalıları tavsiye eden çıkmayacak muhtemelen ama ben şuan sadece bir lastiği değiştirebilirim yani bir tane alıp arkaya taksam, önde hutchinson cobra olsa çok rahatsız eder mi ? ikisini aynı anda mı değiştirmek gerekli

şuanki lastikler
Hutchinson Cobra 26x2,10 Ts Air Light Xc Dış Lastik (1 Alana 1 Bedava)

Normal dağ bisikleti lastikleri asfalt yolda çok tehlikeli olabilir. En ufak virajda bile kayabilir. Şu anda kullandığın cobra lastiklerden asfaltta memnunsan bu bahsettiğimiz lastiklerin hepsinin yol tutuşu asfaltta çok daha iyi.

26" ve 27.5" lastikleri aynı anda kullanmak olmaz. Bir de jantların 26" ise 27.5" lastik takılabiliyor mu o konuda hiç bir fikrim yok. 700c yani 28" lastiğe 29" lastik takılabiliyor ama aynı durum 26" ve 27.5"te var mı emin değilim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: profmillerson
Kardeşim kendi kafanı boş yere karıştıyorsun :) Marathon yada diğer "şehir yani urban yada tur" lastiklerini geç. Bak 1200 gram ağırlığı var sence bu yarış için uygun olabilir mi :D


Maxix rambler EXO TR, hutchinson overide olabilir, TR'den alacağım derseniz de (link) 1440 TL iyi.

Acelen yoksa(15 günde geliyor bikeinn) SS+ al. Dediğim gibi bana göre Panaracer SS+ bunların hepsinden iyidir. Acelen varsa Maxxis receptor al TR'den, Maxxis Rambler’a gore yol performansi daha iyi.
Virajdan altımdan kayıp gidecekmiş gibi duruyor demişsin. Çoğunlukla asfaltta süreceksen lastik ne kadar küçük dişli yada slick yani dişsiz ise genelde tutuşu o kadar iyi olur. Yol bisikleti lastiklerinde olduğu gibi. Asfalt ve düzgün yol için ne kadar ince o kadar iyi. Bozuk dağ yolları için ne kadar kalın o kadar iyi.


Normal dağ bisikleti lastikleri asfalt yolda çok tehlikeli olabilir. En ufak virajda bile kayabilir. Şu anda kullandığın cobra lastiklerden asfaltta memnunsan bu bahsettiğimiz lastiklerin hepsinin yol tutuşu asfaltta çok daha iyi.

26" ve 27.5" lastikleri aynı anda kullanmak olmaz. Bir de jantların 26" ise 27.5" lastik takılabiliyor mu o konuda hiç bir fikrim yok. 700c yani 28" lastiğe 29" lastik takılabiliyor ama aynı durum 26" ve 27.5"te var mı emin değilim.
ağır olmasına ağır da iki lastik değişince bir kilo farkedecek o da çok sıkıntı değil ya malum dağ bisikleti zaten :) zırhlı olunca patlakla uğraştırmaz ne güzel 😅
yuvarlanma direnci veya yol tutuşu konularında aslında nasıl olurlar diye düşünüyordum. Yani bana fazladan 7-8km hız kazandırsın ben tamamım aslında ama fazlası olacaksa ona da hayır demem 😅

bende jant 27.5 tr de buna uygun gravel pek yoktu ondan bunlara saha çok bakmıştım. benim attığım linkler hep 27.5 senin attığın ss+ 650b diye gördüm yanlış bakmadıysam, o da 27.5 oluyor hoşuma gitmedi değil. 26 dış lastik kullanmayacağım ya ön arka 27.5 olacak. tabi arka daha ince 1.75 ya da 1.5 olacak. 1.5 tutar mı bir denemek lazım tabi
 
bende jant 27.5 tr de buna uygun gravel pek yoktu ondan bunlara saha çok bakmıştım. benim attığım linkler hep 27.5 senin attığın ss+ 650b diye gördüm yanlış bakmadıysam, o da 27.5 oluyor hoşuma gitmedi değil. 26 dış lastik kullanmayacağım ya ön arka 27.5 olacak. tabi arka daha ince 1.75 ya da 1.5 olacak. 1.5 tutar mı bir denemek lazım tabi


Şu anki lastikler deyip 26" lastikleri paylaşmışsın.

Eğer jantların 27.5 ise 650B/27.5 lastikler kullanabilirsin. Ön ve arkada farklı kalınlıkta lastik olması sorun olmaz. Yuvarlanma direncinin düşük olduğu yani daha hızlı olan lastik yükün daha çok bindiği arkaya takılırsa performansa daha iyi etkisi olur.

Dediğim gibi eğer amaç "yarışmak" ise 100 gram bile farkeder. Özellikle yokuşlarda. Evet belki lastik patlama derdin olmaz ama yarışta istediğin performansı gösteremedikten sonra lastik patlamamış ne önemi var? 1.liğe oynamıyorsan bile Schwalbe marathon gibi 1.3 kg hantal lastik alırsan sürüşten de bir zevk almazsın.

Kaldı ki SS +(Plus) zaten yeteri kadar zırhlı bir lastik.

Çok fazla kafanı yorma. Acelen varsa Maxxis refuse, acelen yoksa SS+ al geç. Memnun kalırsın. Maximum hızını ne kadar arttırır bilemem ama atıyorum mevcut lastiklerinle 30 km/h'a çıkmak için 500W harcıyorsan bu semi slick lastiklerle 400W harcarsın. Anlık hız olarak düşünme sonuçta yarış 10 saniyelik sprintten ibaret değil. Uzun vadede seni çok daha rahat ettirir az bozuk ve asfalt yollarda.
 
  • Beğen
Tepkiler: profmillerson
İsveçte ve Almanyada yaşayıp bu kadar görgüsüz olabilmen de ilginç. Ali parayı veren düdüğü çalar Yılmaz. Tabii yersen.
Sırf bu tipler yüzünden insanlar yurtdışında yaşadığını forumda yazmak istemiyor.. Ne demişler eşeğe altın semer de vursan eşek yine eşektir. insanının mayasında yoksa yurtdışında yaşamış olmakla adam olunmuyor.
 
Şu anki lastikler deyip 26" lastikleri paylaşmışsın.

Eğer jantların 27.5 ise 650B/27.5 lastikler kullanabilirsin. Ön ve arkada farklı kalınlıkta lastik olması sorun olmaz. Yuvarlanma direncinin düşük olduğu yani daha hızlı olan lastik yükün daha çok bindiği arkaya takılırsa performansa daha iyi etkisi olur.

Dediğim gibi eğer amaç "yarışmak" ise 100 gram bile farkeder. Özellikle yokuşlarda. Evet belki lastik patlama derdin olmaz ama yarışta istediğin performansı gösteremedikten sonra lastik patlamamış ne önemi var? 1.liğe oynamıyorsan bile Schwalbe marathon gibi 1.3 kg hantal lastik alırsan sürüşten de bir zevk almazsın.

Kaldı ki SS +(Plus) zaten yeteri kadar zırhlı bir lastik.

Çok fazla kafanı yorma. Acelen varsa Maxxis refuse, acelen yoksa SS+ al geç. Memnun kalırsın. Maximum hızını ne kadar arttırır bilemem ama atıyorum mevcut lastiklerinle 30 km/h'a çıkmak için 500W harcıyorsan bu semi slick lastiklerle 400W harcarsın. Anlık hız olarak düşünme sonuçta yarış 10 saniyelik sprintten ibaret değil. Uzun vadede seni çok daha rahat ettirir az bozuk ve asfalt yollarda.
tamamdır çok sağol teşekkür ederim tavsiyelerin için.

hutchinson lastikleri koyarken çapına hiç dikkat etmemiştim 26 imiş link :)
 
Ne var yani. 15 bin tl bisikletim ile heryere gidiyorum. Sen şu an para konuşuyorsun aliylmz. Senin gibiler ego tatmin eder bu şekilde. Herkesin bisikleti kendine güzeldir. Sen bu üslup ile anca yalnız bisiklet sürersin. Senin gibi ukala ile insanlar arkadaş olamaz. Burada bisiklet kullanıcısı arkadaşların hepsinin maddi durumu farklı. Herkes bütçesine uygun bisiklet alır. Lütfen bu adamın aliylmz isimli şahısın gruptaki insanları aşağılamasina dur denilmeli. Erzincan lee isimli arkadaşım,takılma bu tür insanlara bosver.
Foruma elimden geldiğince giren bakan biriyim eskisi kadar yazmasamda, bu tip insanları çok gördük. Zaten hesapta yeni bir hesap trol olduğu belli, Bunlar yüzünden gurbetçi olan iyi insanlarada toplumun bakış açısı değişiyor. Tabi aklı selim kimse bunların lafıyla herkesi aynı kefeye koymaz. Velhasıl kelam boş insanlar. Bisiklete gelince de böyle bir zaman da asgari ücret yada 40 bin TL barajında maaş alan bir insanın gidipte 250 bin TL yada 500 bin TL bisiklete binmesi gereksiz bizler amatör, en fazla yarı profesyonel insanlarız, bu işi sağlıklı yaşam için, elimizden geldiğince hayatımızdaki stresi azaltmak adına yapıyoruz. Hele ki bisiklet donanımına tam anlamıyla hakim olmayan insanlar için hepten gereksiz, gectimiz aylarda scott marka bir bisiklet aldım. Birşey olmasın diye kırk takla atıyorum. Aman çizilir aman yere düşer. Yahu keyif almak icin mi bu işi yapıyoruz, yoksa hepten sinir stres sahibi olmak icin mi? En iyi bisiklet ekonomik durumunuzun sizi zorlamadığı, orasına burasına birşey olur kaygısı yaşamadığınız makina yağı ve zeytinyağı ile zincir yağlayıp mutlu olduğunuz fiyat performans ürünleridir.🤣😬 Yazım uzun oldu kusura bakmayın🙏
 
Seviyorum trolleri. Kendilerine has sizofren ve anarsist bir karakterleri var. Tek sorun cogunun altının boş olması. Keşke bu özelliklerini kendilerini gelistirerek anti-kahraman figurleri gibi cekici ve felsefi bir cizgiye alabilseler.

(link)
2024'un en iyi gravel bisikletlerine bike radar'dan (ilk önüme cikan liste) baktım 900.-EUR baslayan marka modeller koymuslar ama elbette üst sınır yok, 12000 EUR olanlarda var.
En iyi bisiklet en pahalı olan degil hakkı verilen bisiklettir. Bende garajıma (garajım bile yok 🤣) Toplamda 1 milyonluk 4 bisiklet dizmek isterim. Kocamanlasmaya calisan gobegimle her aksam karsisina gecip VSOP konyagimi yudumlarken 1 pedal atmadan seyrediyorsam yada aksamlari evin cevresinde 5 km suruyorsam ne anlamı var?

Sanki butun dunya full carbon, elektronik vitesli bisiklet kullanıyor ve bunlari kullanmazsanız bisiklete binmiş sayılmayacaksiniz. Binmiyorsaniz veya o bisikletin tasarlanma amacı olan performans hakkını vermiyorsanız evinize F1 yarış arabasi koyarak yine her aksam karsisina gecip VSOP konyagi yudumlarken seyrediyor, trafige cikaramıyor, pistte yarisamıyorsanız ne anlamı var? 🙃

Bu durumda binen insanlarin bisikletlerine çamur atmak yerine ''ben koleksiyoncuyum bundan zevk alıyorum'' deyiverin...
 
  • Beğen
Tepkiler: specific
Geri