Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Herkes dağ bisikleti alıyor ama nerede kullanıyor?

@emrejon

Şahsen yola girmek arabalarla aynı kulvarda ilerlemek demek ve ölümcül risk.
Arabanın biri dokunsa yeter.
Benim yedek parçam yok.Hayat bu kadar ucuz değil.
Asla arabaların arasına girmem.
Adamlar motoru bile "böcek" gibi görüyor.
Boşver bisikleti bir kenara..
Araba yolunu kullanacaksam orada araba kullanırım.kesinlikle bisiklet olmaz.:acpsnr::acpsnr::acpsnr:
 
  • Beğen
Tepkiler: Alp@y Tatlısu
Scudo
Dağ bisikleti alıyorlar çünkü bilmiyorlar gibi saçmalıklara girmeyin arkadaşlar. Sadece şehirde sürdüğümüzü de kim söyledi? Biz gönlümüzün istediği gibi süreriz. Atlarız, zıplarız, trafiğin sıkışık olduğu yerde kaldırıma çıkar arabaların önüne geçeriz. Bizim için yol diye bir kavram yok, yola bağımlı değiliz biz.
 
@devr-i cihan
Sacmalik degil ben tecrubemi ve kendi sahsi dusuncemi paylastim ve belirttim kendi dusuncem diye belirttim...sacmalamak saygi cercevesindeki bi kelime degil...ben orada ozellikle belirttim sehirde kullananlar diye...sen o dediklerini yaparsin sewersin baskasi yapmaz sewmez sakin sessiz kullanir sende kendi dusunceni yazarsin tabiki ama o sacmalik filan gibi kelimeler olmazsa daha guzel olur...

Ayrica bahsettigin tum seyleri ve fazlasini ben sedona 320 cross bisikletimle cok rahatca hic bir sorun yasamadan yapiyorum...hicbir sorun yok...
 
Mtbye karşı aşırı bir
@Alp@y Tatlısu
@Alp@y Tatlısu
Sözüm sana değildi ama "hepimiz şehirde yaşıyoruz ve asfaltta sürüyoruz yazmışsın" herkes asfaltta sürmüyor arkadaşım herkesin yola bakış açısı başka bir önceki cevabımda yazdım zaten
 
Bizim ordu da yollar maşalah tam mtblik zaten.şundan dolayı.yolların yarısı parke ve bozuk.ayrıca aralardaki toprakları saymıyorum.asfaltta giderken bile patırtılı.bu nedenle yol yada şehir bisikleti keyif vermiyor:))
 
@karayel52 aynen ben de erzurumdayım, boş olduğumuz vakit palandökene çıkarız, aziziye tabyalarına gideriz, arazi 10 km mesafede bize, yani bir ayağımız arazide. Ayrıca şehir içinde bazı yerler arazinin verdiği keyfi veriyor
 
  • Beğen
Tepkiler: karayel52
@anti panik kardesim yol senin yasal hakkin ben 5 senedir ise gidip geliyorum ki yaptigim turlarin haddi hesabi yok sen yolda giderken gozlerin kapalimi gidiyosun biraz uyanik olucaksin tamam arabalar dikkat etmiyo ama sen dikkat ediceksin bisikletin tadini kaldirimda surmektenmi aliyosun yol da surmek varken senin gibi dusunen arkadaslar olursa.bizlerin yaptigi farkindalik turlari bosuna bizler ugrasiyoruz ki yollarda bizi de bilsinler tanisinlar varligini hissetirmezsen boş
 
@emrejon

Turlardaki grup halinde asfaltın bir bölümünden seyir ile tekil olarak asfaltta seyir farklı konular.
Turlarda genelde en arkada grubu kollayan eskort vb olur.
Bir de ben egsoz kokusunda derin nefes alıp efor sarfetmeyi sevmiyorum.
Bisikletle işe gidiyorsanız o riski almışsınız zaten.
Ama riskler azda olsa nadiren gerçekleşir ve faturası ağır olur.
Yaşadığım bölgede bisiklet yolları tamamlanırsa işe bende bisikletle gideceğim.
O zamana kadar arabayla devam.:):)

@devr-i cihan
Dağ bisikletini yada cross bisikletleri hem dağda hem şehirde kullanabiliriz.
Şehir bisikletini dağda vb kullanamayız..
Olay budur.
Ben canım isterse dağ bisikletine ince lastik takar cross tarzı yaparım. Bu lastik değişimine bakar:):)
 
  • Beğen
Tepkiler: lampsakos
Güzel olan birsürü şeyi eleştirdiğimiz gibi dağ bisikletini şehirde sürenleri de çokça eleştiriyoruz. Oysa biraz da olumlu yönden bakmamız lazım, en azından sürüyor. Hamallık yapıyormuş, çok yoruluyormuş kime ne
 
  • Beğen
Tepkiler: lampsakos
Kaldırımdan gidenlere sinir oluyorum. Bir arabayı bırak birkaç insan gelsin bisiklet yoluna çok fazla tepki gösteriyoruz ama biz bunu önlemek için ne yapmalıyız, ne yapıyoruz? Yayaların yolunu katletmek mi yapmamız gereken?
 
@OnurÖzdağ

Kaldırımda bölünmüş bisiklet yolu var genellikle.
Ancak yayalar bu yol üzerinde mavi bisiklet sembolü olmasına rağmen bunu görmezden gelip bisiklet yolunu işgal ediyor.
Şahsen yaya çıksada önüme "ısrarla" bisiklet parkurunda ilerlemeye devam ediyorum.
Bu bir kültür meselesi.zamanla insanımız bisiklet yolu ile yaya kaldırımını ayırmayı öğrenecektir.
Yeter ki bisiklet yolları yapılsın ve herkes bisikleti daha çok kullansın.:):)
 
Şu şehirde dag bisikleti tercih edenlere,sevenlere saldıranları anlamıyorum ya.sanane kardeşim adam onunla mutlu işte. O şehirde şehir dağda dag bisikleti olur tezi ancak almanya hollanda norveç gibi ülkeler için geçerli. Sarıyer beşiktaş sahıl yolu bildiğin dag yolu gibi. Kaldırımın bittiği yerde ne bi rampa var ne bi şey. Yoldan gitsek ölüm. Daha yazıcak çok şeyim var ama neyse.istanbulda dag bisikleti kullanan arkadaşlar bakın işinize kimseye kulak asmayın
 
@lampsakos

Şehir bisikleti alıp kullanmak isteyenlere tavsiye..
Şehir bisikletlerinin lastiği ince olduğu için 50..60 psi hava basmak gerekir ve yere temas eden yüzeyi çok küçük olduğu için az enerjiyle çok hızlı gider.
Ancak mıcır vs de çok tehlikelidir..

Aynısını dağ bisikletinde de yapabiliriz.
30..50 psi aralığına lastik üreticileri izin veriyor.((marka ve modele göre lastik üzerindeki max basınç değerine bakınız).

Mesela ben geçen ay bisiklet aldığımda 50 psi basmışlar. 27.5x2.25 kalın dağ bisikleti lastiğine 50 psi bastılar..
kalın lastiklerle bisiklet uçuyor.
Ama hiç konfor yok..
Benim için "uçması " gerekmiyor.
Ben 35 psi ye indirdim lastik basıncını...

Ancak asfalt uzun yapacaksam gene " 50 psi basarım ve şehir bisikleti yada tur bisikleti gibi de kullanırım..:):):)
 
  • Beğen
Tepkiler: lampsakos
@anti panik ve artık dag bisikletlerinin yıllar once yapılan agır tank gibi kadrolar yerine 12 kilo agırlıgında yapıldıgınıda unutmamak gerek. Çocuklugumuzdan kalan market bisikletleri hafıza yer ettiğine inanıyorum.demek lazım bakmak lazım,ön yargılı olmamak lazım
 
@lampsakos
Aynen hocam ..
Benim bisiklet 12.15 kg.
Ama lastik hava basıncı çok önemli.
Çünkü lastiğin yola değen yüzeyi büyüyor ya da küçülüyor.
Dolayısı ile 2.25 inç tabanlı bir lastik normal 40 psi da 6 cm genişlikte yere temas ederken basınç yükseldiğinde bu rakam küçülüyor.
Tabi bisikleti kullanan kişi 100 kg ise durum farklı..kullanıcı 60 kg ise yere temas genişliği farklı olacaktır.
12-13 kg civarı bir dağ bisikletine 50 psi hava bastığımızda pekala "şehir bisikleti ile yarışır"..:):)
 
  • Beğen
Tepkiler: lampsakos
@anti panik

Keşke o kadar kolay olsa ama değil.

28 mm lastiğe sahip bir şehir bisikletinde (yani yol lastiğine geçmeden hemen önce) max basınç 120 psi dir, 90 psi basınçla şehir içinde oldukça konforlu sürüş yapabilirsiniz.

Tabii bu sürüş, 2.25 (yaklaşık 57mm, 28 in tam iki katı) lastiğin konforu kadar olmaz, çünkü lastiğin yüzey alanı daha geniştir, hacimi daha fazladır, daha fazla hava içine alabilir, böylece az basınçla daha fazla yük taşıyabilir.

Ancak gene aynı sebepten hiç bir zaman yol ile temas alanı 28mm ile aynı olmaz. Daha fazla olur. Bu da sürtünme kuvvetini arttırır ve yuvarlanma direncini olumsuz etkiler. İstediğiniz kadar hava basın, bir şehir bisikleti lastiğinin (<40mm) akıcılığını ve rahatlığını bulamazsınız, eşyanın tabiatına aykırı.

Bir diğer yandan, çoğu 700c olan şehir bisikletleri, 650b janttaki aynı lastik ebatlarında tümsek ve çukurları daha iyi sönümleme yapar.

Edit: Mıcırlı yola isterseniz 3.00" lastiklerle girin, hızınıza bağlı olarak, iki teker üzerinde gidiyor olduktan sonra her türlü düşme riski altındasınızdır, bunun dağı, yolu, şehiri, katlanırı yoktur.

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: hashus1099
@Mert E.

Şehir bisikletlerinin ince lastikli ve hız üzerine dizayn edildiği tartışılmaz.
Bu Porsche ile Jeep i kıyaslamaya benziyor.
Ancak şehir bisikletinde çok ince bir yanakla yere temas ettiğimizi unutmayalım.
Saatte 30..40 km gibi hızlarda lastiğin önüne birkaç mıcır gelse ..bisiklet kontroldan çıkar..
Sonrası Allla..hümme veya ölümcül yaralanma demek..
Önce güvenlik.
Ülkemiz bisiklet yolları dağ bisikletine daha uygun..yere sağlam basıyoruz..:):)..
Hayata daha sağlam tutunuyoruz..
Hız değil..keyif ve güvenlik önemli..:)

İlla hız istiyorsak ..güvenlikten ve konfordan da vazgeçmek istemiyorsak.
E-mtb var ..Yani bataryalı dağ bisikleti..
Şehir bisikletine her konuda..tekrar yazıyorum her konuda.. basar..paraya bakar..
Hız da vaar..konfor da var..hepsi var..:):):)

@Mert E.

2.25 le dağa çıkıyorum hocam ne diyorsunuz..
Kullandığınız lastiğe bağlı..
Bir gram kaymıyor..aletin üzerinde Schwalbe var.
Siz ne kullanıyorsunuz ve 3" nereden çıktı anlamadım.???
 
  • Beğen
Tepkiler: lampsakos
@anti panik

Her konuda "basmaz"..
Abartıyorsunuz. Hiç bir lastik yanağının üzerinde yol almaz. Yanak teması ancak dönüşlerde söz konusudur, mıcır gibi oynak bir yüzeyde en kalın yanak bile dönerken sizi kurtarmaz.

Şehir içi için optimum kalıkta, optimum basınçta lastikli bir şehir bisikleti, ne konfordan ne güvenlikten feragat etmeksizin çok daha az yorucu bir şekilde sizi a noktasından b noktasına götürür. Elektrik ise onların da var elektrikli modelleri.

Ayrıca şehir içini iyice kuş uçmaz kervan geçmez köy yollarına benzetmeyin savınızı savunmak için. Üç yıldır İstanbul'da şehir içinde envai çeşit yolda ince teker tepesinde pedallayan birisi olarak lastiklerin güvenliği ile ilgili hiç sıkıntı yaşamadım; zaten mıcırlı hiç bir yola girmedim, karşılaşmadım, ha karşılaşırsam da altındaki bisikletten bağımsız olarak üstünde gitmeye çalışmam.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@sinaga

Valla ben de isterdim.
.tur için ince lastikli bi tane olsun..
şehir içi bozuk yol ve kaldırım için bi tane daha olsun..
Ama iyi bisikletler 2000..3000 tl dan başlıyor..
bi de ev bisikletçi dükkanına döner..:koptum::koptum::komik:
 
Geri