Scudo Sports

Herkes dağ bisikleti alıyor ama nerede kullanıyor?

Yaklaşık üç hafta önce aldım MTB'mi, 120 km civarı sürme şansım oldu ve hepsi asfaltta idi. MTB tercih etmemin sebebi istediğim zaman araziye, dağa, taşa, ormana rahatlıkla çıkabilmekti. (Aslında çoğunlukla ilgimi çeken alan da bu.) Daha bunun için fırsat bulamadım. (sonuçta istanbul'da her yer yeşillik olmadığı için) Ama bu MTB bisikletimi yolda da kullanamayacağım anlamına gelmiyor.

Elbetteki asfaltta bir yol bisikleti performansı vermeyecektir, kimse de vermesini beklemiyor zaten. Ama asfaltta MTB kullanmak da dalga geçilecek bir şey değil. Bu sebeple bu konuda "Yolda MTB mi kullanılır, komik haha" görüşlerini cidden anlamakta sıkıntı çekiyorum. En nihayetinde her kullanım tipi için ayrı bir bisiklet alabilecek bir ekonomide yaşamıyoruz. Elbette herkes ister, 100 km civarı turlayacaksa güzel bir yol bisikleti, şehir içi 10-15 km takılacaksa bir şehir bisikleti veya sırf arazi için ise bir MTB'si olsun. Ama ülkemiz şartlarında çoğu insan için pek gerçekçi bir yaklaşım değil bu. İnsanlar da haliyle bir tercih yapmak zorunda kalıyor.

Ayrıca belirtmek isterim ki düz yolda doğru vites kullanımı ile veya yokuş aşağı 29" kilitli maşa bir MTB'nin hızlanmakla ilgili hiçbir sorunu yok. (Yokuşlarda ağırlık dolayısı ile bir yol bisikletinin yoracağından çok daha fazla efor sarfetmesine sebep oluyordur orası ayrı.)

Özetle ben MTB yi daha geniş alanda kullanabileceğimi düşünerek tercih ettim. Şu ana kadar asıl amacımı gerçekleştiremesem de önümüzdeki hafta sonu hedefim artık orman :D
 
Scudo
@atasoy
Ama yol bisikletleri daha havalı....:harika::harika:;)
 
@Emre Yönlüer Yol bisikleti daha havalı kısmına katılıyorum. :harika:

Yol bisikleti biraz daha fazla spor amaçlı, profesyonel bir görüntü veriyor dışarıya. Dağ bisikleti ise dağ bisikleti işte, elbette eş değer deği ama sonuçta süpermarketlerde 200-300 tl ye satılan bisikletler de mountain bike diye satıldığı için pek bir havası kalmıyor. :acpsnr:
 
@akifgokturk kesinlikle denicem tavsiyeniz için teşekkürler

@devr-i cihan okadar da yoktur ya :D

@cengovers bak bu konuda kesınlıkle katılıyorum ne kadar pahalı sağlam setli mtb kullansamda arkadaslarımın sora setli cukubik marka yol bisikletleri daha ilgi goruyo en ironik hali ise arkadaşınızla göz göze gelmeniz anlatılmaz yaşanır cinsden :D
 
  • Beğen
Tepkiler: akifgokturk
Gönül ister duruma göre bisiklet binelim. Şehir için yol turlarında yol bisikleti sürelim. Dağ arazi torpak yolda mtb bisiklet sürelim fakat daha mtb bisikleti zor alıyoruz :D ne yapalım almışken hem yolda şehir içinde sürüyoruz hemde turlarda torpak yolda :D

ha birde yol bisikletleri hiç ilgimi çekmedi. Bisikletin tipine görünüşüne önem veren birisiyim :D Mtb'ler benim için mükemmel ve hoş görünen bisiklet
 
  • Beğen
Tepkiler: Number Pİ
Malesef @Number Pİ

Yol piskiletinin daha havalı göründüğüne katılıyırum ama dh de az havalı değil
 
  • Beğen
Tepkiler: Number Pİ
Hem şehir, hem de arazi şartları için tereddütte kalan arkadaşlar hibrit bisiklet kullanılabilir. Ghost Cross 1300 kullanıyorum. Kilitli maşası, 3x8 vites, 1.60 dişli lastiği var ve 12,7 kg.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Bu tarz konulara yorum yapmayacağım desem de engel olamıyorum. Bence konu kilitlensin. Boş muhabbet isteyen açsın esra erol u izlesin.
 
@MertAG
Olurmu bak tur bisikleti ile gezdiğim yerlere

Uygu lastikle tur ve şehir bisikleti her yola gider
 

Dosyalar

  • 20160305_115034-2.jpg
    20160305_115034-2.jpg
    204,2 KB · Okunma: 53
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim YÜCEDAĞ
Bu iş aslında şehirde dümdüz asfalt yolda Land Rover Jeep kullanmak gibi bizde! Aslında MTB kullanmak için güzel parkurlar var. Fakat o yerler ulaşım araçla mümkün. MTB'nin heybetli görüntüsü herkesin aklını başından aldığı için herkes MTB'yi tercih ediyor.
 
Giant mtb 29" revel0 kullanıcısıyım. Rahatlık muhteşem. Biryerden biryere en hızlı ben gideceğim derdim yok, grup halinde çıktığımızda zaten yıllardır arkadaşım olan insanlar olduğu için kopukluk yok, amaç bisiklete binmek, binerken konforu yaşamak, sağlamlığı hissetmek, ufak tefek mazgaldı ve benzeriydi gibi yoldaki sıkıntılara takılmak yok. Yol bisikleti kullananlara saygı duyuyorum, adamlar basıyor gidiyorlar, onlarında sürmekten aldıkları zevk o, city bisikletler güzel ve hafif, hoşuma giden bazı modelleri var ama yine diyorum mtb nin rahatlığı, sağlamlığı ve benim için konforu bambaşka.
 
mrblar formu 1 aydır takip ediyorum, üye olmak durumunda kaldım çünkü işin içinden çıkamadım.
Yazlıkta kullanmak için bir bisiklet bakıyorum, ev-deniz, kısa mesafe gezinti için. Bulunduğum yer genelde asfalt ama yer yer çukur, yol bozuklukları var, aynı zamanda tozlu bi yapıya sahip. Öncelikle MTB baktım bir süre, sonra bir arkadasım neden MTB bakıyorsun senin işini şehir bisikleti de görür dedi, haliyle bu sefer şehir bisikletine yöneldim, hatta Carraro 224 düşüncem vardı düne kadar, fiyat filan aldım anlaşmak da üzereydim. Dün bir bisikletçiyle epey sohbet ettik, tabi mağazada bulunan markalar Gaint,Trek nerden baksanız 1900 TL lerden başlayan fiyatlar, ama satıcı 1 saat sağolsun sohbet etti benimle. Özetleemem gerekirse, kadro boyu ve bana uygun olan bisiklet size ı hakkında konustuk, ben carraro 224 den bahsederken, şunu söyledi bisikletin kadrosun ön tarafını rahatsız etmemeli çok değmemeli, ancak benim baktığım bisiklet baya bir rahatsız ediyor(224 modeli) , dediki 1. sınıf markaların kadroları standarttır ama yerlilerin değişken oluyor, o yusden senin anotomine uygun olan bende Small olucak ancak bisikletin üstüne de çıktım ordaki bisikletten birinde ve gördüm ki o kadro fazla rahatsız etmiyor, denediğim 26 jant 46 kadro small beden MTB idi. Şunu söyledi bulunduğun yerde günlük git gel 15-20 km yapacaksan sehir bisikleti alma, onun yerine mtb rahat edersin konforlu olur.ayrıca eğer asfalt kullanacaksan 26 ince lastiğe çevirebilirsin hatta gerek bile yok dedi.

Şimdi kafam allak bullak oldu sebebe gelince;

1) Ben bir sürü bisiklet baktım ama bana kadro hangisi uygun kimse bununla ilgilenmedi , yok şu özelliği var yok şu olur. Kardeşim öncelikle benim sağlığım önemli, bana M beden carraro sportive 225(28 jant 46 Medium) de gösterdiler, bisiklet cidden büyük gibi bu arada Boyum 1.67 , haliyle öncelik bana uygun kadro seçimini düzgün yapamamışım onu gördüm,

2) Hala şehir bisikleti mi yoksa MTB mi almam konusunda net fikrim yok!

3) Eğer MTB alırsam 26 jant ( V fren- 24 vites- amortisörden ayarlı) önerir misiniz?
Ve sehir bisikleti alırsam da gene 46 kadro small olucak ancak arkadasın dediği gibi yerli 46 larda small bana gene büyük duruyor, yani ani frenlemede öne geleceğim için, tehlikeli durumlara gelmiyeyim.

Kafamı kurcalayan sorular bunlar arkadaslar, işin içinden çıkamadım. Zaten haziranda giderim ve Eylüle kadar her haftasonu, sonrası bisikleti orda bırakmayı düşünüyorum.Gidip uyduruk bir bisiklet almak istemiyorum, soğumak istemiyorum bisikletten. Cevaplarınız için şimdiden tesekkürler.
 
Dağ bisikleti bence daha çok offroad bakış açısıyla değerlendirilmeli. Ayrıca 3-5 türde bisiklet sahibi olmak bırakın Türkiye'yi Avrupa için bile ekstrem bir durum; pratik değil, ekonomik değil net olarak mantıklı da gözükmüyor şahsi olarak düşündüğümde; hem ödenen ücret, hem saklama koşulları acısından. Epeydir okuyorum bisiklet hakkında artık bu işin düpedüz bir hipster'lık akımına dönüştüğünü görüyorum.

İçine sinen istediğini kullansın ama doğru aleti doğru amaç için de kullanmak önemli elbette. Dağ bisikletini dağlara kısıtlamanın yıllardır gelen yasakçı fikirli eğitim sistemi temelinden geldiğini zannediyorum.

Size kendi tecrübemden bahsedeyim: Örneğin, ben bisikletimi alırken ilk sorduğum soru nerede kullanacağım oldu:

1- Şehir içi ulaşım; alışveriş, atm, bir tanıdığa uğrama, araba park etmek yerine bisiklet kilitleyebileceğim aktiviteler için istiyordum.
2- İşe gidip gelme; havaların müsaade ettiği zamanlarda işim eve yakın olduğu için bu amaçla kullanmayı istiyordum.
3- Sportif amaç; hafta sonları ter atabileceğim ve farklı bir şeyler görebileceğim bir aktivite ve spor için. Yolda performans yerine offroad ormanlık arazi dağ-tepe turlarını tercih ettim.

Bu amaçla, bagaj montajına imkan veren bir dağ bisikleti aldım, ince lastik takarım dedim almadan önce. Ve bu üç iş için kullanıyorum bisikletimi. Ama ne bagaj taktım ne de ince lastik. Zira ihtiyacım olmadı. Yükümü sırt çantamda taşıyorum, 2.10 lastiklerde buralarda anlatıldığı kadar öcü değil. Çünkü zaten çok kısa mesafelerde kullanıyorum şehir içi. Kısa mesafeli kullanımdan kaynaklı, şehir-hybrid veya yol bisikleti ile oluşacak fark benim için bir anlam ifade etmiyor. Sportif kullanımım da bisikelte uygun. Ancak bisikleti asla uzak mesafeler için ulaşımda tek başına kullanamayacağımı düşünüyorum. En fazla metro+bisiklet. Eğer gezinti için kullanmıyorsanız bu yol bile aşırı şekilde zahmetli. Bisiklet ile toplantıya falan gidemezsiniz. İsterseniz yol isterseniz şehir dağ uzay bisikleti olsun. Bisiklet sürmek terletiyor ve yoruyor arkadaşlar. Bisiklet 3 kilo olsa, lastikler yere değmese de 30 km tek yön sabah işe gidip gelmek benim için oluru olan bir şey değil. Ama iş de yaklaşık 4 km olunca ne teker kalınlığı ne amörtisör ağırlığı cidden dezavantaj oluşturmuyor. Zira benim amörtisötlü disk frenli dağ bisikletim bazı markaların düz maşalı şehir bisikletleriyle aynı ağırlıkta. Aksine iş dönüşü mesela nasıl olsa duş alacağım için patikalardan, yol kenarındaki tarlalardan kestirmelerden kaldırımlardan offroad gitmek keyif veriyor. Bence bu bile tercih için yeter. Ne yapayım seviyorum. 2 hafta offroad bir tur yapmasam bile bu küçük ayrıntıları seviyorum. Yazın da kışın da hayatımızın çoğunun geçtiği iş ile birlikte düşündüğünüzde yol-şehir bisikletlerini de aynı dağ bisikletleri gibi sportif amaç dışında hayatınıza adapte etmek hiç kolay ve pratik gelmiyor bana. Ama orta-uzun mesafeli bir tura çıkmayı çok isterim örneğin. Takayım eşyaları basayım gideyim kaç km olursa olsun. Bisiklet güzel şey.

Sportif amaçlı kullanımımdan da bahsedeyim: kendimce kısa ve uzun olarak ayırıyorum turlarımı. Kısa 5-10 km rotaya göre şehir içi asfaltta çıktığım turlar; genelde cuma günleri ertesi gün tatil olduğu için biraz daha yorarım kendimi stres atarım diyerekten çıktığım turlar. Ter atmak için daha çok rampalı yolları tercih ediyorum. Uzun dediğim turlar ise 20-30 km arasında gittiğim turlar. En azından yarısı yolda geçiyor, hedef rotaya ulaşmak için. Ama size garanti veriyorum ki dağ tırmanışları yolun yorduğundan daha fazla yoruyor. Yani asfalttaki zorluk bir süre sonra önemsiz hale geliyor. İnsanların dağ bisikletlerine attığı suçları, kötülemeleri samimiyetimle söylüyorum hiç yaşamadım. Ben profesyonel değilim ve olmaya da çalışmıyorum. Hepi topu kendimce kullanımım bu kadar. Bisikleti hayatıma mümkün olduğunca dahil ediyorum çünkü seviyorum. Spor için, yerine göre ulaşım için biniyorum.

Yaklaşık 3 aydır yeni bisikletimi aktif kullanıyorum. Bir önceki biskletimi yaklaşık 18 sene kullandım. Araba taşıma aparatı alıp yazlığa, tatile de götürmek istiyorum. Dolayısıyla dağ bisikletini her alanda rahatlıkla kullanıyorum. Eğer market alışverişim yüklüyse ve zaman önemliyse bisikleti kullanmam, işim 30-40 km mesafede olsa bisikleti kullanmam, alışveriş bir yere ulaşmam önemliyse arabaya atlarım. Zira zaman dolayısıyla hız önemliyse kullanım anında en efektif şekilde hiç bir tür bisiklet benim çarem olamaz. Araba mecbur. Sonuç olarak dağ bisikleti öcü değil. İlla ucuz olduğu için alınan bilgisizlik ürünü değil. Olsa bile, bu kadar eleştirilecek bir durum değil. Bisiklet ile ilgili yaşantımı okudunuz. Bu durumda ben bir yol- hybrid-şehir bisiklet almış olsam sizce de bisiklete yazık olmaz mıydı? Birinin hakkını veremezdim diğeri de bir yerde beni memnun etmeyebilirdi veya daha pahalı olabilirdi.

Bisikleti tamamen profesyonel amaçlı veya profesyonel olmak için kullanmıyorsanız, çok sıkı amatör sporcu değilseniz ufacık inç değerlerinin, milimlerin rocket science'a dönüşen bisiklet tercihi işinin, realiteye baktığınızda önemli bir farkını görmenin zor olacağını düşünüyorum. Ama önemli noktalara bakın tabii ki, kadro boyu, sele ayarı, vites kullanımı gibi elzem noktalar kesinlikle atlanmamalı. Dağ bisikleti şehirde de, yolda da işinizi görür. Görmediği yerde özelleştirilebilir, kullanımı pratiktir. Bu konu bu kadar kafa yorulacak bir mesele değildir :)

Herkese iyi akşamlar dilerim. Forumdaki ilk yazım epey uzunca oldu. Merhaba bu arada...
 
Bende dağ bisikleti diyenlerdenim ve adı üstünde trafikten kurtulup toprak ve taşlı yollara sarmam lazım.
Egzoz yerine temiz hava lazım..
Şehirler insanı yaşlandırıyor..
Yaşasın dağ havası ve dağ bisikleti..:);)
 
Tamam da o lastiklerle asfalt da yol almak yormuyor m? 2-3 km lik yerler icin demiyorum.
 
@ers35
Zaten yorulmaya çıkıyorum spor için. 20-30 km çok uzun mesafe sayılmaz ama bundan uzun mesafe için oturuş pozisyonu sebebiyle yorabilir diye düşünüyorum. Bisikletten hariç de spor yaptığım için normal bir tur sonrası eklem ağrısı, kas ağrısı vs yaşamıyorum. Lastik bence hıza etki ediyor. Belki ince lastik taksam daha hızlı gideceğim için menzile bir 5-10 km daha eklerim. Fark bu olur, yine yorulurum :) Spor yapmak yoruyor.
 
Bisikleti cazip kılan özellikleri neler?
- Çevreci olması
- Ekonomik olması
- Eğlenceli olması
- Basit bir çalışma prensibi olması
Bu basit aracı niye karmaşıklaştırıyoruz ki? Kim nerede hangi bisiklete binerse binsin fazla kasmaya gerek yok mühim olan kullanıcının mutlu olması bence gerisi laga luga
 
@Emre1903
Ben de ter atmak için şehir dışına yakın oturduğum için evden 1 saatte şehir dışı tarlalara gidip geliyorum.
Dağ bisikleti kesinlikle yormuyor.
Arka göbekte 11 li çark kullanıyorum.
Pedalı hızlı çevirip dik yokuş çıkıyorum

Yaşasın tarla yolları.:):)
 
Geri