Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Herkes dağ bisikleti alıyor ama nerede kullanıyor?

Scudo
Şehirde, istanbulda dag bisikleti olur gibi bi tez atılmıyo hocam. Sehirde dag bisikleti kesinlikle olmaz tezine karşı çıkılıyo. Burda dag bisiklet kullanan arkadaşlara on yargılı ötekileyici davranılıyo.konunun tartışmasıda burda başlıyo.şehirde dag bisikleti kullananlar müge anlıyamı çıksın sendika kursalar yeridir
 
@Mert E.

Hocam ne diyeyim..
Ben de 1993 te bu işe başladım.
Kışın 3 saat/hafta.
Bahar.yaz..güz dönemi 6-7 saat/hafta bisiklet üstündeyim.

Ayrıca yol bisikletçileri..!!! arabaların arasından gidiyor.

Ben almiyim.
Bu hafta bir tanıdığa kamyon dokundu.. Kaburga kemikleri nakavt..4..5 metre savrulmuş.. Benim kalemim değil bu işler ..:):)
 
@lampsakos

Benim o konuda hiç bir tereddütüm yok. Dağ bisikleti şehirde sürülmez diye bir tezi savunmuyorum, niye sürülmesin, sürülür. Düz maşa sağlam bir şehir bisikleti nasıl ufak lastik değişiklikleriyle dağ tepe sürülebiliyorsa, nasıl cycle cross diye bir bisiklet türü varsa, yeri gelir dağ bisikleti de şehirde sürülür, artılarıyla eksileriyle sürenin zevkidir.

Ancak buradan hareketle bir şehir bisikletini dağda olduğu kadar şehirde de dağ bisikletinden geride göstermek doğru değil. Bunu yaparken de bu farkı "güvenlik" gibi sözde argümanlara dayandırmak da doğru değil.

@anti panik

Tamam, yolda, şehir içinde bisiklet sürmeyecekseniz, arabanın olmadığı yerde dağ taş gezecekseniz, "siz almayacaksanız" zaten neyi tartışıyoruz?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@Mert E. Mert hocam birde başka birşey söylemek istiyorum. Ortalama bi maaşa hakim biri iki yılda bir ayfoon 4 9 6 model telefonlara 2000tl gomuyo ama iş bisiklete gelince bi anda durum yok diyo. Demem o ki bisiklet kadar güzel bi alete para vermeye korkuyoruz. Ama iş pc cep tlfnu olunca hiç acımıyoruz.
 
Yolda
Toprak zeminde
Bozuk stabilize yolda
Çukuru bol mazgalı ızgarası bol yolda
Çamurda
Merdivenlerin olduğu yokuşlar da merdiven inmek şartı ile kullanma
Kumda
Suda
Havada
Denizde
Taş zeminde

Özetle girip çıkabileceğim her yerde.
 
Bu mantıkla hareket edersek eğer, şehirdeki arazi jeeplerininde asfalt yolları kullanmaması gerekir.
Sonuçta bu bir zevk meselesi ve herkes kendi zevkince bir bisiklet alıyor. Belki doğru tercih belki de yanlış tercih ama insanlar içinden geleni yapıyor. Yada heveslerini gideriyor.
 
29er giant revel0 mtb bisikletimin üzerinde silik lastiklerim ile arkadaşlarla gezmeye çıktığımızda hiç bir şekilde "hadi gidip yol alalım" demedik. Yol bisikleti olan arkadaşımız bile ghost tacana5 e geçti. Bizim grupça çıktığımız turlarda 40 km. Sürüş yaptığımızda "bugün cidden güzel sürdük" diye adlandırdığımız ve keyif aldığımız bir sürüş olduğuna ortak olarak karar veriyoruz. Yol bisikleti almazmıyım? Tabikide alırım ama benim kendi fikrim yol bisikletine geçmek için haftada en azından 300 km. Sürüş yapıyor olmam gerekir. Eğerki bu yolu yapmaya başladıysamda arkadaşlarla grup halinde çıkıp keyif yapmaktan çıkıp, sadece sürüş yaparak bir otomobil gibi (makine gibi) ordan oraya gider ve şu anda aldığım keyfi almazdım. Bu arada grupta iki arkadaşımızda da şehir bisikleti var, gerçekten çok güzel bisikletler... Uzatmadan zevkler ve renkler tartışılmaz. mtb ye şehirde de binersin, alfatta da binersin, dağda taşta arazide de binersin. Şehir bisikletine arazide ve asfaltta binersin, biraz tedirgin olursun acaba kadro kırılırmı diye, yola ise sadece yolda binersin. Hiç bir zaman gözün kesmez çakıla girmeye, bilirsinki çakıl zımpara gibi traşlar ve sende kırılgan cam gibi narinsindir.

Eğerki hırsınız varsa ben en önde olacağım diye ve her daim asfaltta gidecekseniz, o zaman sadece yola binersiniz. Ama bisiklet hırs değil keyif işidir bence.
 
Bu konu bitmek bilmiyor...
Bisiklet denilince akla dağ bisikleti gelir. Bu bisikletlerin de %90ı dağa bayıra vurmaya gelmez elinizde kalır. Gerçek dağ bisikletleri de kullanım amacına göre kendi arasında kategorilere ayrılır.
Bu aralar mesela moda oldu herkes jeep alıyor. Bu jeeplerden 10 tane alıp araziye soksanız herhalde 9 tanesi falan ilk zorlu parkurda saplanır kalır. Bu iş zevk meselesi.
Mtb olarak aldığınız ortalamanın üstünde bir bisiklet sağlam ve dayanıklı olur. Her türlü yolda rahatça kullanırsınız. Kaldırıma iner çıkarsınız ormana girersiniz vs.. Hızlı gitmek istiyorsanız da 29 bir bisiklet tercih edip dişsiz lastik kullanabilirsiniz. Şehir bisikletleri de yol-yarış bisikletlerine nispeten biraz daha dayanıklıdır ama yol-yarış bisikletleri hassastır. Her yerde binemezsiniz, eğer dikkat etmezseniz, zırt pırt lastiği patlar, orası burası sorun çıkarır. Eğer düzgün yollarda tempo ve hız yapmayı düşünüyorsanız tabiki mtb uymaz, yol-yarış bisikleti şart. Ama bu bisikletler tek amaçlıdır. Mtb ise çok amaçlı ve keyif işidir.
 
hayır benim anlamadığım mtb jipe benzetilmiş siz jip alınca motoru da ona göre güçleniyor mtb de pedal çeviren aynı ayrıca şehirde kullanılan jipler genelde konfora yönelik olur ben daha önce hiç offroad aracıyla şehirde turlayan görmedim
 
Yani şu dağ ile şehiri,şehir ile yolu,dağ ile yolu,tandem ile yolu,recumbent ile dağı karşılaştırmaktan hala bıkılmadı. Hepsinin ayrı özellikleri var,boşa tartışılıyor.

Ayrıca dağ bisikleti özgürlüktür de yol bisikleti mapusluk mudur ? Düşünce tarzı buysa şehirde dağ bisikleti sürmeye devam..

Daha atlanıcak 3837372813827 kaldırım,28382822812 adet merdiveeeeennnn var..
 
Bizde 14.5 kiloluk mtb aldık sonra lastikten maşa dan çalıp hafifletmeye çalışıyoruz niye asfalt da daha iyi gitsin diye. Ne demişler akılsız başın cezasını ayaklar çekermiş bizimki tam da o hesap işte sanki bizim için söylenmiş bu söz.
 
  • Beğen
Tepkiler: hashus1099
Yol bisikletinin kullanılabilirliği hakkında mesnetsiz atıp tutanların hiç bu tür bir bisiklet kullanmadıklarını, "MTB ile asfaltta da basıp giderim ne var yeaa!" şeklinde söylemlerde bulunanların 50-52 ayna/ 11-küsür ruble,sabit ön maşa gibi kavramlar hakkına çok fazla fikir sahibi olmadıklarını düşünüyorum...:rolleyes:

Her tür bisiklet kullandım, hepsinin yeri ayrı evet.. Amacına ve parkuruna göre ekipman kullanırsan rahat edersin, hadise kısaca bu...
 
@ender yüksel

hocam ben de eskişehir'de 2 yıl kullandım, hiç hatırlamıyorum yolların mtb uyumlu olduğunu, yol bisikleti için gayet güzel yollar var eskişehir'de.

@unlike81

merhaba, yol uygun gözüküyor, neden kaldırım kullanıyorsunuz ki?
 
Konu masumane bir "şehirde MTB kullanılır mı, kullanılmaz mı?" tartışmasından, ki kullanılabileceğini sonuna kadar desteklerim, "heryerde MTB kullanılır, zaten şehir/yol bisikletleri yeteneksiz, anca yolda gitsin başka bir halta yaramaz" eksenine doğru hızla kaymış.

Bunlar yapılırken de mesnetsiz bir sürü argüman havalarda uçuşmuş.

Bunlardan bir tanesi, "yol yarış bisikleti narindir, zırt pırt lastiği patlar" geyiği.. 2 yıl yol bisikletim oldu, üstündeki 25mm Giant lastikleri bir kez bile değiştirmedim. Sebebi ise çok basit, genel ve yanlış kanının aksine, lastik inceldikte daha zor patlar, zira içindeki basınç sebebiyle dolma lastik kadar serttir. Daha geniş kalınlıktaki bir lastik, daha düşük basınçta, en ufak bir sivri parçaya bile dayanıksızken, yüksek basınçlı bir yol lastiği mermi gibi fırlatır mesela bu tip cisimleri..

Bir de nedir arkadaş şu yol yarış bisikleti narin olayı? Ne olmuş yol yarış bisikletlerine? Şehrin ortasında çukura girince ortadan ikiye mi ayrılmış? Kaldırımdan inerken ön jantı mı parçalanmış? Forumdaki yüzlerce yol bisikletçisi bisikletini pamuklara sarmalayarak asfalta taşıp performans sürüşü yapıyor, sonra gene ana kucağında evine geri mi getiriyor sanıyorsunuz?

Konforsuzdur dersiniz anlarım, sürüşü serttir dersiniz anlarım.. ama yok hassastır, yok lastiği patlar, yok ayarı kaçar, yok bilmem ne..

Hayatınızda yol bisikleti denemediyseniz, uzun süre kullanmadıysanız atıp tutmayın yahu..
 
@Mert E. hocam benim de anlamadığım bu, dağ bisikletiyle bile girmediğim zemin için "ama mıcıra yol bisikletiyle giremezsin" denmesi çok saçma. mıcıra otomobille bile girmemek gerekiyor.
yedek subay oldu bir arkadaş, birlik içinde ulaşım bisikletle sağlanıyormuş ve geçen yıl adalar'da ve biraz da belgrad'da bisiklet kiralamanın haricinde bisiklet de sürmüyordu. ne aldın dedim, alur 700 almış birlikten giden bir nato askerinden. ben yıllarca mtb kullanıp, daha sonra 1.5 yıl tur lastiğine geçtikten sonra yol almaya cesaret edebildim (maddi nedenler de vardı, ancak asıl sebep açıkçası tedirginlikti) adam cart diye yol bisikleti almış kullanıyor.

yani lastik ince, güvenlik yok falan hikaye. ben de zaten boşuna tedirgin olmuşum, ilk pedala bastıktan 5 dakika sonra yıllardır yol bisikleti kullanıyormuş gibiydim.
kilit taşını geçtim, parke taşında dahi sürmeye başladım akaretler yokuşunda.
Adsız.png

ikinci sıradaki dağ bisikletiyle (1.75" lastik, bisiklet ağırlığı 11.5 kg, malzemelerle 13 olmuştur) yaptığım derece, mükemmel bir ısınmayla çıktım, zirvede her türlü eşiğimi geçmiş nefes nefese kalmıştım.
ilk sıradaki yol bisikletiyle (7.6 kg, 25 mm lastik, bisiklet ağırlığı 7.6 kg, benzer malzemeler yine var), evden çıkıp yokuşa yüklendim, geri girdim. 0 ısınma. yokuşun tepesinde gayet dinçtim, iyi ısınma ve performans amacıyla çıkarsam çok daha iyi bir derece yaparım.

yani "mtb ile de basıyorum" efsanesi yalan. mtb ile illa ki basılır da yol bisikletiyle kıyas bile edilemez. kaldı ki rulmanlı göbekleri olan hafif bir dağ bisikletinden bahsediyorum. kadro geometrisi ve aerodinamik olarak imkansız.

düz yolda 50 ortalama tutturduğunu diyenler vardı, hani mtb kullanmamış olsam inanacağım, belgelerle itiraz edince "senin gücün yetmiyordur" diyorlar. 26" jantlı 2.10 lastikli mtb'siyle beni yol bisikletiyleyken geçecek insan gerçekten harcanıyordur amatör takılarak. kendim çok iyi olduğumdan demiyorum, yaptığı iş çok muazzam olur da ondan.

bu arada, hiçbir zaman şehirde mtb kullanımını yanlış bulmadım, konuda daha önce de söylemişimdir. birçok neden var, insan güvenmeyebilir kendine, sonuçta yükseklik korkusu olan adama "neden korkuyorsun oğlum" denemez. aşılamayacak bir korku değil ama yapacak bir şey yok. ben aştım şahsen. yolların bozuk olması falan eskiden ben de inanırdım buna, ama etkilemediğini anladım.
maddi olarak durumu yetmiyordur insanın, doğal olarak araziye girmek istiyorsa bunu da karşılayacak bir bisiklet almak isteyebilir, bu insanın neden yolda gittiği sorgulanamaz.
kaldı ki paşa gönlü sadece asfaltta mtb sürmek de isteyebilir, yalnızca görüntü için de alabilir. bunlar sorgulanacak şeyler değil.

maksat bilinç oluşturmaksa, o gerekli ama.
 
Ne zamandir eski mtblerimi adam etmeye calisiyorum. Kayin biradere de birini vermistim. Bayagi zaman gecti simdi onu da revize ediyoruz. Ben mtb ye arabam yokken sahip oldum. Arazi orman vs surmeye giderken de dogal olarak asfaltta binerek gittim hicte sorun yasamadim. Zorlamadi mi zorladi. Spor ve eglence gozuyle baktigim icin sorun olmadi gayette guzel her yolda surdum. Anlik karar verdigimiz de oldugundan her yola giden mtb ile cikmayi ozel bir plan yoksa yol ile cikmaya hep tercih ettim. Keske sehir yada yola binseydim diye de dusunmedim. Artik birakin kim ne alirsa alsin. Spor gozuyle bakan disinda sehir ici isini gormek icin binenlerin birakin sikayet etmesini daha lastik yere yapismis hala kullananlari var. Daha adam lastik havasini 20 30 psi de kullaniyor o halde bisiklet gitmez sorun etmiyor siz o adami bilinclendirip sehir bisikleti alsin derdindesiniz. Adamin da cok umurundaydi.
Buradan su anlami cikartmayin bosuna tartisiyoruz degil olay. Olay karsinizdakinin sizin onerilerinize acik olmamasi, umursamamasi, ihtiyac duymamasi. Ben mtb ile her yere giderim. O adam da market mtb si ile gayet memnun kulaklarini tikamis. Isini goruyor. Ne herkes sehir icinde sehir yada yol bisikleti almak zorunda ne de baska birsey. Bisiklet onerin deyince 300 tl liklere herkes burun kiviriyor agzini acan 1500 den basliyor. Herkes o parayi kazanip veremez zamsninda kendimden biliyorum babam gidipte 2 tane 24 jant ve lastik alamamisti bana isler kotuydu o zamanlar. Olmayinca olmaz, gereksinim duyulmayinca alinmaz hele hele herkes 3 cesit bisikleti portfoyune katmak zorunda degil. Tonlarla mtb var adam ona ince lastik takmiyor rahat etmek icin taksa havasini sisirmiyor sisirse her tarafi yag kalintisi ruble donmuyor, fren surtuyor, akord hak getire. Daha ayarlarindan gidonun selenin pozisyonu biri hanya da biri konyada. Evet ilgi duyan ogrenmek isteyen bilinclemeye merakli adama anlatin o sizi bulur ama muhurlenmis beyinlere birsey anlatmaya calismayin sinirlerinizi harab etmeyin.
 
@Mert E.

Merhaba herkese,

Yol bisikletine binmek isteyen tabii ki biner.. Ancak arabaların arasına girip "canını emanet edenlere, Türkiye gibi trafiğin problemli olduğu bir ülkede" , bir de bisikletle arabaların arasına girerek daha da riski arttıranlara sözüm yok gerçekten.:acpsnr::acpsnr:

Ben şehir içinde bisiklet yollarını kullanıyorum. Ve bulunduğum semtte semt pazarı, market dahil her yere gidiyorum. Arkadaki heybeyi sadece kirlendiği zaman çamaşır makinesinde yıkamak için söküyorum. Yani sürekli takılı kullanıyorum.
Ayrıca vaktim bolsa tepelere toprak yollara da sarıp, bol oksijen alıp, vücudu şehir havasından temizliyorum..
Bisikletle haftalık ortalama 50-60 km yapıyorum.. Arabayla da aynı civar km yapıyorum. Fifty fifty yani..:D:D:D

Bunların hepsini aynı bisiklet yapıyor.:):):)
Orijinal ağırlık 12,15 kg.. Şu an ki ağırlık 14,5 kg (Bagaj, Heybe, çamurluk, kilit, lambalar vs..)


(link)
 
Geri