Scudo Sports

Herkes dağ bisikleti alıyor ama nerede kullanıyor?

@mustafa genç
Benim gibi Hybrid bisiklet alın rahat edin:) Lastiği iyice şişirince çok rahat hız yapılıyor,lastiği az indirince bozuk yolda da gidilebiliyor:harika::harika:
yol mu dağ mı tartışmaya gerek kalmıyor:D
 
Scudo
@Mert E.

Lastik inceldikçe daha zormu patlar. ? Bilmiyorum neredensiniz, bakmadımda işin aslı ama bilen bilir diyerek başlayacağım, Alsancak Kıbrıs Şehitlerinde ufacık su kanalları vardır. Arkadaşım YOL bisikleti ve MICHELIN lastikleri ile oradan geçerken iç lastiği yardı. Saygılar
 
@avare

İstanbuldanım. Lastik patlaması ile lastik yarılması arasında fark var. Yeri gelir bırakın bisikleti, bir otomobil lastiği de şehiriçinde bir çukura ters girer yarılır.

Kaldı ki bir tek örnekten gidilerek genelleme yapmak da doğru olmaz.

Sizin örneğinizde örneğin, kuvvetle muhtemel, yanlış bir hava basıncı (olması gerekenden düşük) ile lastiğin olması gerekenden fazla esneyerek jantın kesmesine sebep olmuş olabilir.

Saygılar bizden..


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmtbag
MTB lastiklerini 2 yıl içerisinde en az 20 defa patlattım.. Arazide de, asfaltta da... Her tür yol koşuluna göre de uygun lastik basıncı ile kullandım..

Hybrid şehir bisikletini 1 hafta kullandım, 2 kez lastik patlattım..

Bu iki alette de kaliteli iç-dış lastik vardı...

3,5 aydır yol bisikletine biniyorum, 2 adet var... Tırtıklı asfaltta da gittim, arnavut kaldırımında da gittim... Toprak yolda bile kullandım ara ara... Bi kere bile patlamadılar maşallah... Şerbetli midir nedir?

110 psi hava var, takoz gibiler mübarek.. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Wasabie
@yyokes


Lastik patlama olayını MTB-Yol diye direkt gruplamak doğru olmaz.:

Çünkü kullanılan lastiğin marka ve modeline göre patlamaya karşı dayanıklılığı farklıdır.
Hatta bir markanın bibirine yakın iki modeli bile farklıdır.:
Örnek:
Schwalbe nin sitesinde ROAD ya da OFFROAD seçeneklerinden her lastiğin "Protection" seviyesine bakmanızı öneririm.

Kaliteli lastik kolay kolay patlamaz.
Ben uzak doğu malları kullanıyordum. Evde sürekli yedek iç lastik bulundurup, patladıkça değiştiriyordum.
Daha sonra Schwalbe taktım. 3 yıl hiç patlamadan kullandım..

Yani lastiğin kalitesine ve markasına göre patlamama olayı değişir.

Hatta "unplattbar" yani patlamaz lastik bile var.. Bkz link. :):)

Tabii lastiğin ağırlığı ve içindeki malzeme de ona göre değişiyor.

Schwalbe de patlamaya dayanıklılığı Level3-Level6 arası derecelendirmiş ve Level 6 olanlar daha dayanıklı ama daha ağır.
Diğer markalarda benzer durum var mı bilmiyorum. Araştırmak lazım.:)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: avare ve yyokes
@anti panik Mevzuyu biliyorum, kaliteli lastik kullanıyorum.... Sadece yol bisikleti lastikleri jantları narindir, çıtkırıldımdır şehir efsanesine nazire yapmak için yazmıştım.... Hiç bir halt olmuyor abicim yol bisikleti lastiklerine... Downhill yapın demiyorum tabi... :)
 
@yyokes


Ben seneler önce şehir bisikleti kullandım.
Üzerinde tırtıksız lastik vardı. Tabii marka ismi vermek istemiyorum. Piyasa işi ya da biraz üstü bir üründü.

Özellikle ıslak zeminde frenlemede arka lastik kopuyor ve bisiklet savruluyordu.
Bence ebada uygun MTB lastiği ile değiştirdim.

Şahsen şehir bisikleti kullansam , patlamaya dayanıklılıktan ziyade "yere tutunma ("Road Grip") özelliğine çok önem verirdim.

Keza aynısı MTB (dağ bisikleti) için de geçerli. Ancak az yorsun hızlı gitsin dendiğinde yere tutunma kabiliyetinden üretici taviz veriyor..

Bu ürün mesela hem road (yol) hem offroad gayet iyi. Protection (patlama) da iyi . Ama duration (ömür) kısa..
Ayrıca rolling de (az yorma) çok iyi görünüyor. :):)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: avare
Benim bisikletlerin birinde Conti Grandprix, diğerinde ise Schwalbe One - slick gibi bir lastik var...Hikmetinden sual olunmaz ama , acaip güzel "arazi" performansı var... :D
 
@yyokes

Yukarıdaki yazışmaları okuyunca bi internet araması yapayım dedim. Şehir bisikletinde en iyi iki lastiği bulmuşuz. Schwalbe One ve Continental grandprix
(Testergebnis) Test sonucu sırasıyla 1.0 ve 1.1. (ne kadar düşük puan o kadar iyi)...:):):)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: avare ve yyokes
@avare

olay şu, aynı malzemeden üretilmiş, aynı et kalınlığına mtb ve yol lastiğini kıyaslayalım. lastik genişliği ortalama bir mtb lastiğinin yarısı olduğundan, yol bisikleti lastiği 8 kat daha rijit olur. bu farkı kapatmak için mtb lastiği daha da kalınlaştırılır, diş eklenir vs.
yol lastiği daha rijiit ve kullanım amacı gereği çok daha yüksek iç basınca sahip olduğu için tamamen aynı şartlarda daha zor patlar diye düşünüyorum.

binlerce km mtb sürdüm, açıkçası hiç lastiğim patlamadı. bunun nedeni de korumalı lastiklerimin tanesi 1 kg'ken, yol bisikletimin lastikleri 0.2 kg.
henüz birkaç yüz km sürdüm yol bisikletini, yine de onda da patlak olmadı. ancak şunu söyleyebilirim ki standart mtb lastiğiyle anadolu yakası sahilde sürekli bisiklet süren bir arkadaş benden sık lastik patlatıyor, onu baz alırsak daha iyi olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: avare
Dağ bisikleti insanı biraz yoruyor ama her yönden avantajlı alırken çok ucuza aliyorsun yani çalınsa için yanmaz,yedek parçası ucuz,kasis ve çukurlara takir tukur girebilirsin valla ben eşek gibi kullandım tam 6 sene bir kere dış lastik değiştirdim oda benim salaklığım yüzündendi anı frenler yapıyordum.
 
MTB kullanıcısıyım. Şehir içinde de sürüyorum,arada kafa dağıtmak için bozuk yollara ve arazilere de giriyorum. Ayrıca şehir içinde sürüyorum dedim evet ama;dün akşam yağmur yağarken turladım ve yollardan dolayı her yer çamur olmuştu.Sanki enduro yapıp gelmişim gibi. Yollar böyle olunca MTB alıyoruz.Ama bence en iyisi hybrid.
 
@YigitOzturk

Hybrid ler büyük lastik (28" veya üstü) ve daha ince tabana sahip.

Şehir içi ile mtb nin orta versiyonu bir nevi...

Aslında amaç spor yapmaksa tur vs amaçlanmıyorsa zaten bisiklet biraz yormalı ve "kesinlikle terletmeli"..

-Ama ben bisikleti ulaşım için kullanmam lazım diyenlere ideal çözüm ülkemiz şartlarında E-MTB dir.
Yani elektrik destekli dağ bisikletidir..
Bu ürün ülkemizde az biliniyor ve biraz pahalı.
Ama bu kesinlikle çok amaçlı bir spor ve "Ulaşım aracı" dır.
Bir örnek Ghost:
GHOST TERU LC 9 27,5” 11 Vites...:)
(link)

(link)

 
  • Beğen
Tepkiler: YigitOzturk
Ülkemin yollarında her an önüme çukur çıkabileceğinden mtb aldım,canım isteyincede dağ yollarına gidiyorum , bence acımadan en rahat kullanacağınız bisiklet mtb dir.Yol bisikletiyle kaldırımdan inerken bile korkarsınız.

Bende stok lastik olan kenda kick back kullanıyorum yaklaşık 2-3 aydır , hiç patlak sorunu yaşamadım.Tabiki çok az bir süre ama :p
 
@anti panik


Bu E-MTB bisikletler çok güzel.

Tek dezavantajı: Batarya ömrü 500-1000 defa şarj.

Batarya ömrünü 3-5 yıl olarak tahmini öngörürsek. (Araba aküsü bile 5 yıl sonra bitiyor)
Yedek batarya fiyatı 400-700 € civarı imiş.
Şimdilik bu fiyat pahalı görünüyor.

Ancak alacağımız E-MTB yi 3-4 yıl kullansak, o zamana kadar biraz bu aletler daha yaygınlaşır ve yedek batarya fiyatı düşer diye tahmin ediyorum..:):)

Genede bu fiyat bile pahalı değil. Neticede bu bisikleti ulaşımda kullanırsak, ulaşım hiç bir zaman bedava değil ki !!!
 
  • Beğen
Tepkiler: YigitOzturk
Haftada 1 gün Anadolu yakasında sahil şeridinde 10-12 km egzersiz yapıyorum. Bir gün de mutlaka Aydos, Polonezköy, Büyük Ada, Heybeli Ada gibi yerlere gidiyorum arazi sürüşü yapmak için. Eğer sponsor olursanız asfaltta sürmek için ayrı bir yol bisikleti alır tüm mtb kullanıcıları. Kimse hayır demeyecektir sanırım. Bisikleti esasen yoldan çıkıp yeni yerler keşfetmek için aldım, bir arazi patika gördüysem kimse asfaltta kalmamı istemesin benden.
 
Geri