Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hidrolik Disk + V-Fren Kullanımı?

Biraz şöyle göz gezdirdim ne var ne yok diye yabancı kaynaklı sitelerde çoğunluğun verdiği cevap hayır, tabi bunu neden söylüyorlar ön maşanın değişmesi lazım jantların değişmesi lazım haydi arka taraf için aparat var dediniz o kısmı da halletik fakat bu işlem ciddi anlamda masraf çıkartabilir size. Bence biraz daha sabredin ve @Serrchi dediği gibi ihtiyacınıza yönelik bisiklete geçersiniz.

Tur demişken :huhuu:

Diamondback-Haanjo-EXP-Carbon-2017-01-1000x600.jpg
 
Scudo
@muratciftci7


DH'ci durur elbette. Adamın kullandığı lastikle beraber Hidrolik Disk Freni var.

maxresdefault.jpg


Benim bisiklette bu;

20170731_163538-jpg.126313


triban-500-road-bike-black-white-orange.jpg
 
@bariss.t Gösterdiğiniz adaptör IS kaliper bağlantı tipini POST tipine çeviren adaptör Ve bu adaptörün cıvata delikleri arasındaki mesafe, sizin kadronuzdaki deliklerin arasındaki mesafeden daha fazla. Ayrıca bu adaptörde kullanılan cıvataların çapı daha büyük, kadrodaki deliklere bu cıvataları takamazsınız.

Yani kısaca, olmayacak duaya amin demeyin :)
 
Bir bisiklete hem v fren hem hidrolik diske gerek yok. Mantıklı değil. Kollar nerede duracak elinizi koymaya yer kalmaz alan daralır tehlike anında iki frenide sıkamazsınız neme lazım. Hidrolik ziyadesiyle yeter kaç derece olursa olsun sıkıntı yaşatmaz. Tabi en başlangıç seviyesi almazsanız. Deore set ideal olur. 2. El temiz tanıdık olursa alınır aksine keçesi meçesi eskimiştir balatası bitmiştir. Yağı boşalt bakım yap yeni yağ koydur balata değişmesi aynı hesaba gelir. Bence sıfır daha mantıklı ama gördüğüm kadarıyla kadro uyumlu değil. Kadro değişikliği veya bisiklet komple değişikliği olabilir. Birde şunu söylemek gerek çok öasraf yapmak istemiyorsanız yıllarca v fren ile Türkiye dünya turu yapan forumdan bir sürü arkadaşlar oldu. V frende çok kötü diyemeyiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Saru
@bariss.t
Maalesef. Bu adaptörler delikleri sadece 90 derece döndürmeye yarıyor. En basit tanımla bu. Sizin kadronuzdaki delikler birbirine çok yakın
 
@Saru

Maşayı değiştirmeden takmak benim isteğim. Minimum maliyetle maksimum fayda sağlamak. İhtiyaca yönelik bisiklet işi sıkıntı. Carraro World Tourer modeline bakıyorum, tur haricinde kalın lastiklerle oldukça hantal. Şehir içinde ne olursa olsun bir yol bisikleti gibi hızlanamaz. Yol bisikleti de yağmurda muhtemelen hidrolik disk frenli bir mtb gibi durmaz. :acpsnr: En iyisi hidrolik fren takviyeli yol bisikleti :D

Masraf konusunu da tartışmak için konuyu açtım. Eski bisikletimde 8 senedir sadece lastik ve sele değiştirdiğimden jant setleri vs henüz yabancı olduğum konular. Daha bisikleti alalı 1 ay oldu olmadı, forumdan araştırıyorum. Ön tarafta adaptör yoluyla montajı yapamazsak en azından arkaya adaptörle takılabilir görünüyor. Arkaya adaptörle takarsak 2. elde 200-300 liraya hidrolik fren setleri var. Acelesi olmadığından güzel bir hidrolik fren seti düşürüp tek arkaya montajı yapabilirim. Bu şekilde gidersek sırada tek arka jant göbeği kalıyor. Arka Jant göbeği nasıl değiştirilir? Yoksa yeni jant mı takmak mantıklı olur ve maliyeti ne olur?
 
upload_2017-8-9_17-24-46.png

Sizin kadronuzda olan delikleri kırmızı daire içine aldım. Tekrar söylüyorum, bunlar çamurluk takmak için.

Disk fren takmak için olan delikler, sizin kadronuzdakilere göre daha genişler, ayrıca jant milinden ve birbirlerinden daha uzaktalar. Frenlemede oluşan moment (tork) küçücük iki deliğin kaldırabileceğinden çok daha fazladır.
 
Bunca açıklamaya rağmen aklınızdaki soru işareti halen ortadan kalkmıyor ve her iki sistemi de muhakkak bir arada kullanmak istiyorum diyorsanız bence bir an önce aklınızdakileri eyleme dökün. Ve de deneyerek yanılın...
 
Merhaba dostum gördüğüm kadarıyla bisikletin disk uyumlu değil artı olsaydı bile hd fren sıfırı rotor jant fren seti en ucuz shimano m315 200 tl vites kolları altus 90 tl yani toplamda 600- 700 arası
 
  • Beğen
Tepkiler: bariss.t
Hem dağ hem yol bisikleti süren biri olarak şunu eklemek istiyorum;
Disk fren arazide çamura bulandığınız zaman etkisini gösteriyor. Römorklu bir yol bisikleti ile çamura balçığa değil yağmurda asfalta maruz kalırsınız. Yani size kış için v fren pabucu önerileri lazım. Etkisini göremeyeceğiniz bir disk fren projesine gerek yok bence.
 
Bu arada isteğe bağlı kullanmak adına hem disk fren için hem de v fren için bağlantı noktası sunan bisikletler var. Mesela Kron TX 150'nin disk fren donanımılı versiyonunda V fren için bağlantı noktaları da mevcutc28a44a3-21a9-4b64-874d-d8002eee8256 copy.jpg ...
 
Hocam teknik kısımlar zaten konuşulmuş ben, bisiklet ve yük ile 140 kg larda vfren yeterli oluyor bence çamur veya kar yoksa işin içinde vfren ile devam edin
 
  • Beğen
Tepkiler: bariss.t
Burada ki durum kadroda ki çift bağlantı desteğinden çok ikisini aynı anda kullanma.
Uğraşmanıza ve araştırmanızı anlıyorum.. bu iyi bir şey ama kusura bakmayın gerek yok buna :)

Tek başına disk fren her türlü işinizi görür...
 
  • Beğen
Tepkiler: bariss.t
B'twin firmasını tebrik ediyorum gerçekden dünyada bir ilki gerçekleştirmişler 'v-frenli yol bisikleti yapmışlar'darısı diğer firmalara:krsn:
 
@BerkEvren
katılıyorum
ve ayrıca o bisiklete disk fren takmanın ilk şartı önde maşayı değiştirmek arkada ise kadroya kaynak yaptırmak o adaptörü başka hiçbir yolu yok bisikletinizdeki delikler bagaj ve çamurluk için bence frene harcama yapmayın olurda yaparsanız elinizde kalır güzel bişey almış olursanız 2. el olduğu içinde istediğiniz kadar 0 diyin fiyatı düşer ama alıcıları hazır şimdiden o frenin :) sakın kalkışmayın bu işe
 
  • Beğen
Tepkiler: bariss.t
@Mehmet Altuğ

O adaptörü rastgele koydum, Gugıllayınca bir sürü çeşitte hidrolik disk fren adaptörü çıkıyor. Uyacak bir adaptör varsa nasıl olmalı? Hidrolik disk kullanan/kullanmış birinden bu yorumu bekliyorum. Henüz disk frenle tanışamadığım için ölçülerini vs kestiremiyorum. Sanayiden mutlaka araya bir aparat daha uydurulur, sadece nasıl birşey aramam gerektiğini bulmam lazım.

@soneryen

Üstat, Herşeyi halledip hidrolik disk freni taktığımı düşünelim, bisiklet yol biskleti ve (STI diye geçiyor sanırım) fren ve vites kolları bir arada. V-Freni söksemde sökebileceğim kısmı jantın üstünde duran kısmı. Eğer başarılı olur da takmayı başarırsam V-Frenlere ufak bir ayarla park freni işlevi kazandırmam da mümkün. Yer konusunda sıkıntı olmaz, dropbarda normal mtblerde bulunduğu kısma takacağım. Hidrolik frende uzun turlarda arıza sorunu ve uzun inişlerde aşırı ısınmaya bağlı fren gücü kayıplarını okudum. V-Frenlerde duracağı için aşırı ısınma anında V'leri kullanırım, arıza durumunda da en kötü iyi bir bisikletçi bulana kadar hidrolik sistemi ayırır yola devam ederim. 2. El konusunda önerin için teşekkürler, keçe kısmı aklıma gelmemişti. Shimano'nun 155 liraya ön/arka ayrı satılan bir modelini buldum. iyi bir model almadan evvel tek arkaya onu alıp deneyebilirim. V-Fren konusunda neredeyse bütün yol bisikletleri V-Frenle satılıyor. Senelerdir kullandığım bütün bisikletlerde V-Frenli. Sadece sorun V-Frenin yağmurda frenleme kapasitesinin düşmesi ve malzemeler için römork çekiyor olmam. Römorkta arkadan bisikleti itiyor çünkü. Hem şehir içi kullanımlarda rahatlık sağlar hem yağmur yağdığında etkili frenlerim olur, hemde uzun inişlerde ani frenlemede katkı sağlar.

@Murat B. @Yusuf !!WOW!! kadrodaki deliklerin merkezleri arasındaki uzaklık 3 cm. O fotoğraftaki QR mandalının somunun standart olacağını düşünürsek fotoğrafta göründüğü kadar yakın değiller birbirine. Somunun çapı 1 cm, dairenin içindeki deliklerin arasındaki mesafe de aşağı yukarı 1 cm olmalı. Disk frenlerin vidaları arasındaki mesafe kaç cm? eğer 3 cm ise sorunsuz uyar. Disk freninizin vidaları arasındaki mesafeyi yazabilirseniz çok memnun olurum. Frenlemede oluşan torku kadroya aktaracak bir fikrim var. Arabanın akslarında işe yarıyorsa bisiklette de işe yarar.

1x-Aluminum-Alloy-MTB-Bike-font-b-Bicycle-b-font-Rack-Carrier-25kg-Loading-Rear-font.jpg


Vidaların arasındaki mesafeden dolayı şu fotoğraftaki gibi olduğunu düşünüyorum. Burada bahsi geçen mesafeleri bisikletinizden ölçebilirseniz çok memnun olurum.


@Serhat Küçüközler

Olay 2 deliğe baktığından en kötü sanayide kaporta ustamdan ufak bir rica ile lazım olan delikleri açtırırım sorun çözülür ;) Burada fikir almamın sebebi bisikletteki montaj noktalarını değerlendirerek sistemi monte etmek. Edison'un ampulü icadı ile ilgili şöyle bir hikaye vardır;
Edison ampulü icaat ettikten bir kaç gün sonra bir gazeteci ona sormuş,''Ampulü demek 1000 defa başarısız olduktan sonra mı yaptınız?''demiş.Edison,''Ben 1000 defa başarısız olmadım,ampül 1001 adımlık bir icaattı,''demiş. Edison ampulü icaat ettikten bir kaç gün sonra bir gazeteci ona sormuş,''Ampulü demek 1000 defa başarısız olduktan sonra mı yaptınız?''demiş.Edison,''Ben 1000 defa başarısız olmadım,ampül 1001 adımlık bir icaattı,''demiş.

Ayrıca sanayide bunlar bile yapılırken bir bisiklete hidrolik fren hayli hayli takılır.

@ayhandeniz71

Eğer takabilirsem (link) 155 TL'ye m355 ile denerim muhtemelen. Bana gerekecek olan jant kısmı. O konuda göbekler nasıl değiştirilir bir fikrim yok. Vites kolları gerekmeyecek çünkü bisikletin kendi sistemini değiştirmeyeceğim. Dropbarda da yeterince yer var.

@BerkEvren

Ben genelde yağmurda da etkili oluyor diye okudum. Kullananların yorumu da önemli. Genelde Baradine 3 renkli önerilmiş. Sizin öneriniz ne olur? Birde şunu sorayım, şehirde sürekli duruyoruz, yağmurlu havalarda şehir içinde kullanırken disk frenin etkisi olur mu?

@Fatih Koçak

Benim yükte en fazla o kadar olacak zaten. Sadece aradaki fark yük bisikletin üzerinde değil, arkasından beni rampa inişlerinde itecek. Çok fazla römork kullanan olmadığından bu konuda pek fazla yorum gelmiyor. Aşırı yağışlı havalarda da şehir içinde etkisi olur diye düşünüyorum. Takılmazsa yapacak birşey yok zaten V-Frenlerle devam edeceğiz.

@Taner James

Sorun şurdaki bisiklet yol bisikleti olduğundan V-Fren sistemi mevcut. Hidrolik disk olsa ilaveten V-Fren nasıl takılır diye konu açana kadar eski bisikletin Frenlerini söküp deniyor olurdum muhtemelen :D Aziz yıldırımı tartışana kadar bu konunun turculara daha faydalı olacağını düşünüyorum. İki freninde avantajları ve dez avantajları var. Hem şehir, hem turda kullanılan bir bisiklette iki sistemin birden olması ise her durumda bisikletin durmasını garantiler.

@ayhandeniz71

Güzel yapmışsın hocam. Römork çektiğine göre uzun inişlerde bisikletin tepkisi ne oldu? Frenlerde zayıflama hissettin mi?

@koshanerberk

Maşa karbon, onu değiştirmem. öne olmuyorsa arkaya takmaya yöneldim ben. kaynak işine girişmem zaten, sadece şu kaliperlerin olduğu kısmın vidaları arasındaki mesafeyi bulabilsem aklımda bir fikir var. o fikirle delikleri kullanarak kadroya bağlayabilirim. Önemli olan o vidalar arasındaki mesafe.
 
@bariss.t yeni göbek, Rotor, frenler, jant ördürme gibi büyük masraflar olacak. Bir şekilde yapsanız dahi bisikletin tek parça kalacağını nereden biliyorsunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: bariss.t
@Mustafa Zeybek

(link) bunun yanına birde rotor gerekiyor, rotorla beraber 200 TL civarında bir maliyeti olur. Göbekler de ortalama 60 tl civarında. Tek sorun Göbeklerin janta takılması kısmı. Yeniden ördürme kısmı sanırım en masraflı gider olacak. Yeniden ördürme konusunda ne kadar maliyeti olur bilginiz varmı?

Diyelim montajı yaptık, bisiklet neden tek parça kalmasın?
 
Geri