Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hidrolik fren sorunları ve çözümleri

Scudo
Ben hic tamircide calismadim diyeyim sana. Tamir - bakım kismi ile hobi olarak ilgileniyorum.
Gercek tamirciler bir yana! Cakma tamircilerin cogu yeniliklere ayak uyduramiyor, gerekli alet edavati almiyor ve dolayisi ile sorunu cozmek yerine daha kotu hale getirebiliyor. Sen istersen vakit gecirmek ve biraz para kazanmak icin tamirci yanina gir...
Ama tamirci yaninda calismadan da bunlari ogrenebilirsin.
Arastir, oku, izle, incele, analiz et, mantik yurut, risk almadan dene. Ayrica elinde gereken aletler ve malzeme olmadan ise girisme :)
Internette ve forumlarda once temel bilgileri ogren, yine ayni sekilde tamir - bakim tekniklerini arastir. Elin yatkinsa yaparsin. Sabirsiz ve "nasilsa hallederim" mantigi ile girersen ne olacagi belli olmaz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Enes Saraç
Ya ben genel bakımını yapabilirim ama hiç hidrolik disk fren kullanmadım .tamiri ve bakımını video veya resim ile detaylı anlatan birileri varsa onları izleyerek de yapabilirim yağ değişimini kaliper değişimini vb.
 
Eger ingilizce biliyorsan youtube tarzi sitelerde arama yap bir suru video bulursun. Anlatilanlari anlayacak seviyede degilsen bile gorseller sana fikir verir. Forum ici arama motorlari ile biraz ugrasirsan yine detayli anlatimlar bulabilirsin... Hazir link - hazir aciklama herkese cazip geliyor ama cogumuz bu bilgileri arastirip bulup tecrube edip paylasiyoruz sonucta. Tembelligi birakalim yeter. Internet caginda bu tip hobiler ve teknik sorunlar icin pek cok yardimci kaynaga ulasmak cokta zor degil!

NOT: HD frenler icin konusacak olursak temel mantik ve isleyis ayni olsa da marka ve modele ozel teknik detaylar, puf noktalar ve ozel aparatlar gerekebilir. Hepsi ayni yagi veya ayni model balatayi bile kullanmiyor sonucta. Bir tanesini anlatmak hepsi icin cozum getirmez. Modelinize gore birazda uretici firmanin dokumanlarini, kullanicilarin paylasimlarini bulup arastirmak gerekir.
 
youtube da bir kaç cideo mevcut. bende acemi bir soru sorayım hem bilgileneyim hem mesajım bulunsun konuda. elbetteki frenlerin markasının orjinalini kullanmak makbuldür ama önerebileceğiniz başka yağlarda var mı? deneyip memnun kaldığınız
 
Aslında bu işi bilenlerin forumda türkçe açıklama yaparak anlatsa. Detaylı bir şekilde video çekse çok iyi anlarız diye düşünüyorum. Ben de gördüm youtubede video ama adamların konuşmalarından bir şey anlamadığım için boşuna izliyorum yani
 
Vakit bulabilirsem, AVID Juicy serisi frenlerim icin dolum-bakim videosu cekip Youtube'a koyacagim. Ama 10-15 dakikalik bir videonun hazirligi, cekimi, duzenlenmesi ve yayinlanmasi neredeyse insanin 1 gunune maloluyor. Cumartesi de dahil haftaici calisan insanlar oldugumuz icin de, haftadaki tek tatil gunumuzu bu tur seylere ayiramiyoruz. Ama sanirim Ramazan bayrami gibi birkac gunun tatil oldugu bir donemde boyle bir video hazirlayabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Bende şöyle bir sorun var; bisikletle ufak bir kaza yapmıştım. Tel falan kopmuştu. Servise götürdüm akord ayarı yaptı, daha sonra ön diskin yamulduğunu söyledi ve el aletiyle düzeltti ama evde kendim tekerlekleri boşta döndürdüğümde arka teker ön tekere göre çok daha uzun dönüyor. Çok rahat söyleyebilirim ki arka teker ön tekerden 10 kat daha uzun dönüyor. Sebebi ne ola ki?


Loading.. %61
 
Ufakta olsa oldukca hasar veren bir kaza olmus anlasilan. Tel kirilmasi, jantta yamulma ve diskte yamulma! Eger tamir islemlerinden sonra diskin balatalara surtunmesi sonucu donus hizinin kaybolmasi gibi bir sorun yoksa gobekte problem olabilir. Kazada alinan darbede gobekte hasar gormusse (bilya - rulman - hazne vb.) gobek icerisinde surtunme ve performans kaybi oluyordur. Tekerlek gobegini kontrol edin/ettirin.
 
  • Beğen
Tepkiler: H.Genç
Teşekkürler. Ustada ciddi kaza yaptığımı söylemişti :). Dediğiniz şeyleri kendim kontrol edip anlayabilir miyim?
 
HD ya da Mekanik disk...ikisinden de nefret ediyorum. Çünkü ikisine de müdahele etmek bazen daha büyük sıkıntılara neden oluyor. Şu an arka akordum bozduk ve rotorum da maalesef sürtüyor. Eskiden bisikletin bütün parçalarını ben değiştirirdim ama HD'ye geçince ellemeye korkuyorum. Şu anda da arıza verdi alet edevat da olmayınca sökemiyorum. :( gözünü sevdiğim V fren
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuurok
Akord bozulmasi diskinizi etkilemez. Teker tam yerine oturmayinca da surtme yapabilir. Sokup tekrar dikkatlice takmayi deneyin. Olmadi kaliper ortalamasi yapin alyan anahtar yeterli olur. Kucuk bir ihtimal kaliperi kadroya baglayan adaptor kolun vidalari gevsediyse de surtme mumkun. Bunlari da alyan ile yoklayip kontrol edebilirsiniz. Eger fren rotorlarini sokmeyecekseniz alyan yeterli olur digerlerine. Yag degistirecekseniz siringa hortum ve memeyi acmak icin kucuk ingiliz anahtari vb. gerekir. Ozel sistemse ek aparatlar gerekecektir...
 
Rotor yamuk ses o yüzden yapıyor. Yağ basıncında sıkıntı yok Allahtan. Akordun bozulması sadece V frenlerde etkilidir onu biliyorum. Ama benim asıl söylemek istediğim diğerine nazaran daha uzun daha sinir bozucu olması :)
 
Biraz geç oldu, Ramazan münasebetiyle bisikletle ilgilenemedim. Hocam tam olarak böyle bir sorun var. Disc balataya sürtüyor ve fren sıkınca acaip ses çıkarıyor. Kendim disci düEltebilir miyim? Çıkarmam lazım mı? Yoksa tamirciye mi götüreyim? Teşekkürler.
 
tekeri çevirdiğinde yandan dikkatlice bak. rotor 8 çiziyorsa sen elleşme bence. çizmiyor düz ise sen düzeltebilirsin
 
Diskin balataya surtmesinin bir kac nedeni olabilir:

Disk yamuktur. - Elle olmasi gerektigi gibi duzeltmek biraz zor bir is sanirim. Ama nasilsa disk gitti diyorsan deneyebilirsin. Tamirci disk duzeltme aletleri ile yapabiliyorsa bakabilir. Olmadi yenisini almak zorundasin zaten.

Kaliper kazada yerinden oynamistir. - Kaliper ortalamasi yapilir. Internette nasil yapilacagina dair videolar ve forum ici aciklamalar mevcut. Basit bir islem.

Kaliper adaptorunun vidalari gevsemistir. - Disk kaliperini maşaya kadroya sabitleyen kulp benzeri aparatin vidalari sarsinti veya darbeyle gevsemisse kaliperin hareketliligine sebep olacagi icin surtunme yapiyor olabilir. Vidalarin sıkılıgini kontrol edin.

Teker milimetrik hata ilede olsa tam yerine oturmadigi icin surtunme olabilir. - Teker yuvaya tam oturmadiysa QR mili üzerindeki yaylar ters takilmissa disk milimetrikte olsa egri konumda kalacagi icin surtmeye neden olabilir. Tekeri dogru oturtarak kilitlediginizden emin olun.

Yag kacirma veya sistemde hava olmasi nedeni ile pistonlar tam olarak calismiyor balatalari ileride tutuyordur. - Balatalari sokup pistonlari yerine itin. Frenleme yaptiginizda pistonlar yerine tam donmuyorsa sistemin yagini tamamlayip havasini alin. Yalniz arada disk yokken veya ikame bir parca sokmadan frene basarsaniz pistonlariniz gereginden fazla ileri cikarak donmeyebilir veya balatalar yapisabilir. Yine bastan baslamak zorunda kalirsiniz.

Diski duzeltmeye girismeden diger alternatifleri denersen bosuna ugrasmamis olursun. En azindan esas sorunun nereden kaynaklandigindan emin olursun. Kolay gelsin, tekrar gecmis olsun...
 
Disc Fren Kullanıcısı Olarak Tavsiye Etmem Kimseye. Diğer Frende Bastınmı Duruyo. Ön Arka V-Fren Leri Dağıttınız Max ( Kolları Dahil ) 80-90 TL ye yenileyebilirsiniz. Disc Fren Balata bitti - Orta Halli Balata 25-30 TL (Ön Arka Değişti 50-60 TL) Yağı Boşaldı Hava Yaptı Gazı Çıktı 30-50 TL. Kolu Kırıldı Yamuldu Seti Dağıttın En Ucuz Hali 150-160 TL.

V-Fren Papuc değişmek Bakım Ayar Yapmak 5-10 Dk
Disc Fren Balata Değişmek Rotor u düzgün oturtmak Rotor Sürtmesini Kontrol Etmek Pahabiçilemez : ))


Yanlış Düşünüyo Diye Bilisirsiniz Ama Şehir Hibrit PİSİKLET lerde gereksiz görüyorum. MTB'de Bence Gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: sengullendi
@suat akman bey bilgiler için teşekkürler. Bugün servise götürdüm. Balatalar yağ çekmiş (çekmemesi gerektiğini biliyorum, yağlamadım ama nasıl yağlandı anlamadım) ve disc hafif yamuktu. Balata değişti+disc düzEltildi herşey yolunda :). Serkan bey dediklerinize katılıyorum.
 
Geri