Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hidrolik fren sorunları ve çözümleri

@suat akman yorumun için teşekkür ederim. izinli günümde bir acıp bakıcam tahminimce yağ felan damlamıstır
 
Scudo
.
 

Dosyalar

  • 12023080_10206660909737849_1683009019_n.jpg
    12023080_10206660909737849_1683009019_n.jpg
    40,8 KB · Okunma: 45
@TevhidMucahid Dostum sorunun yeri burası değil. Hidrolik fren sorunlarıyla ilgili başlıkta bisikletinin maşasının kilitlenmemesiyle alakalı soru soruyorsun. Kilitleme mekanizmasına bastığında tel hareket ediyor mu? içinde çok ince bir alyan olması lazım. O düşmüş olabilir.
 
butonlu kilit maşa benim sistem kilitleyip açınca boşa atıyor tel.

@M.Burak KARADAĞ ya hd fren fln yazdığını görünce damladım direk kaza geçirdim de sorunu çözmeye çalışıyorum . Kusura bakma ya
 
@TevhidMucahid Benlik problem yok. Frenlerinden sıkıntı yaşayan insanların çözüme ulaşmalarını zorlaştırıyorsun. Geçmiş olsun. Vidası düşmüş olabilir. Usta baksın.
 
@TevhidMucahid Bende @M.Burak KARADAĞ a katılıyorum, tamam insanın kafasına takılır içine oturur ama bununla ilgili bir konu açmışssınız zaten...Bu şekilde konularda karışıklık oluşur, konuyu ilk defa okuyacak yeni arkadaşlara haksızlık etmiş oluruz...
 
Sağol teşekkür ederim kusura bakmayın .

@M.Burak KARADAĞ cevaplarımı silebilirsiniz yanlış anlayıp girdim kusura bakmayın .

@Anonim Haklısınız bir anlık daldım öyle konuya konu sahibi yada moderatör silebiliyor ise mesajlarımı silebilir .
 
Dün uzun bi turdan döndüm ve bi ara bisikletim yan düştü. Turdan dönüşte farkettim ki arka fren yumuşamış ve balatadan ses geliyor . Yani 2. yazdığınız sorun var gibi duruyor. Bunu çözmek için tekeri sökmek şart mı ? hidrolik freni söksem de olur mu yada hangisi daha kolay olur sizce ? Hidrolik freni sökmek mi tekeri sökmek mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@MadHart
Tekeri sökmek çok basit, hidrolik frenle ilgili bilginiz yoksa eğer bence bisikletçiye götürün derim.
Balatanız zayıflamış da olabilir çünkü balata zayıflayınca da bu yazdığınız olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Frenımde sorun yaşıyorum . M535 hidrolik frenleme sistemim var arka frende sağ piston frene bastığımda ileride kalıyor geri gitmiyor. Çıkartıp geri ittiriyorum taktığım zaman frene tekrar bastığımda sorun aynı şekilde devam ediyor sebebi nedir . @suat akman
 
  • Beğen
Tepkiler: alpergoren
@Deadevill
Hava yaptigi ve/veya yag eksildigi icin pistonlar dengeli calismiyor olabilir. Pistonlari yerlerine itin, yag takviyesi yapın, havasinin alindigindan emin olun ve tekrar deneyin. Su an tek soyleyebilecegim bu...
 
bp direksiyon hidroliği kullandım komple yağı değiştirdim çok güzel oldu teşekkür ederim.
 
@Deadevill Hocam naptın sen, ona ööle her hidrolik yağı kullanılmaz, hatta avid e olan yağ bile kullanılmıyor...Shimano nun kendi mineral hidrolik yağını kullanman lazım bozarsın frenleri
 
@Anonim valla netten ve siteden arastirdim biraz kullandigim yagda mineral yag bi sıkınti olcagini dusunmuyorum. Yabanci sitelerden dot 3 kullananada rastladim
 
@Deadevill kırmızımı rengi.Sorun olmaz bende bp yeşil şişe mineral oil kullandım.1 senedir sıkıntı yok..
 
  • Beğen
Tepkiler: Deadevill
@volkan Öz evet rengi kırmızı 50ml 25tl vereceğime gittim 1lt ye 14tl verdim:)
 
Neyse Allahtan çöpe gidebilecek fiyatta frenlerde denemişsiniz.
Üretici tarafından tavsiye edilen neyse onu kullanın bir daha ki sefere iyi bir fren aldığınızda hocam.
Japon mühendis de sizin kadar biliyordur bence bu işleri ondan özel bir yağ üretmiştir o frenler için.
Sizin gene yaşınız 22, buraya 15-15 yaşında çocuklar da giriyor. O abi kullanmıştı ben de kullnayım der pert eder slx-xt gibi frenleri.
 
Bende hidrolik frenle sorun yaşıyorum. Kullandığım model slx , arka sol balata hep sürtüyor. Vidaları gevşetip freni sıkarak ayarlıyorum olmuyor. Sol balata diske çok yakın bunu nasıl ayarlayabilirim ?
 
Merhaba @GLN, Vidaları gevşetip freni sıkarak ayarlamak "her zaman" işe yaramayabiliyor.

problemlerden birisi de vidaları sıkarken sıkış yönüne doğru yani janta doğru kaliper kayıyor.
Bunu önlemek için önce vidaları sökün
kaliper ve alyan vidanın kafası arasına pul atmak bu kayma işlemini minimum'a indirir.
Vidaları "hafif" sıkın
Sonra telefonun flashı ile karşıdan bakarak mümkünse bir lastik tokmak yoksa çekice yumuşak bir kumaş sararak ortalamak için "minik minik" tıklatın.
balatalar ve diskin arasından eşit ya da yakın miktarda ışık sızdığında doğru yeri yakalamış olursunuz.
Araya pul atmış olduğunuz vidaları sıkın.
Muhtemelen sorun çözülecektir.


http://s6.postimg.org/rfobpnn0h/fren3.jpg
http://s6.postimg.org/sgokes401/fren2.jpg

http://s6.postimg.org/9zu5nyo1t/fren.jpg
 
Geri